Uitgerekend half september 2014

02-01-2014 07:46 1715 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo aanstaande September-moeders!

Welkom in ons topic. We schrijven over alles wat ons op dit moment bezig houdt. Je bent van harte welkom om mee te schrijven.

Wil je in de tabel? Geen probleem. Vraag even om de login gegevens of vraag een van de andere schrijfsters om de aanpassing te doen.

NaamLeeftijd#uitgerekende datumBijzonderhedenHBtje010301e8 september GEBORENPink-t311e10 september 9 apr controle vk

24 apr 20 weken-echo happy_wenn 27 1e 12 september VERRASSING 1mei controle, 22 april 20 weken echo

bengeltje411e13 september GEBOREN DOCHTER Ienemienepien 27 1e 14 september 2e echo 7 maart route38 30 2e 14 september Siska74391e14 september ZOON LiesjeS 32 1e 15 september 20 wk-echo 29 AprilElvie30 301e 15 september 25 april 20 wk-echo lilo 34 2e 16 september 2e echo 10 mrt millie81 32 1e 17 september DOCHTER

5 mei 20 weken echo -Florine-27 1e 17 september ZOON 23 april 20wk-echo vrouwtje1983 30 1e 17 september DOCHTER 28 april 20 wk-echoSarah1428 1e+2e 19 september + GEBOREN Missml 29 2e zw na mk19 september Tesske2 32 1e 21 september 18 maart vkPat26 26 1e 25 september GEBORENpetite_section301e 25 september controle 17 aprilHilliej1985281e 26 september 2e echo 4 maartKnopie344e 26 september 6 mei 20-wk echoCheery33 1e 28 september VERRASSING 19 mei 20-wk echoSuckerpunch 30 1e 29 september DOCHTER 21-wk echo 22 meiSummergirl8528 1e 30 september 2e echo 12 maart

Lisch, Sanne, Curly en Mila veel sterkte!!!

We gunnen jullie het allerbeste

Ugg, MamaSara, lievezuster, pimpelmees en Juud, jullie zijn altijd welkom
@ Happy_wen Zeker spannend allemaal! Maar fijn dat ze goed in de gaten willen houden dan!

@ Hiliiej Gefelictiteerd!

@ route38 Jaaaa ze vond het super, maar wel een rare manier om te horen dat je oma word. En dat ze ook der mond moet houden tegen "opa". Dus we gaan het volgende week officieel vertellen.
Ja beter teveel dan te weinig ha ha!

Ja idd rare manier zeg! maar wel fijn als ze het weten volgende week. Wij wachten tot de eerste echo (duurt wel een eeuwigheid voor mijn gevoel :P) , dan vertellen wij het de ouders. en dan wachten we tot de week 12-13 echo en dan vertellen we het iedereen Ben heel benieuwd hoe iedereen gaat reageren! :D net getrouwd dus verwachten ze vast wel al iets ;)

quote:vrouwtje1983 schreef op 16 januari 2014 @ 12:03:

@ Happy_wen Zeker spannend allemaal! Maar fijn dat ze goed in de gaten willen houden dan!

@ Hiliiej Gefelictiteerd!

@ route38 Jaaaa ze vond het super, maar wel een rare manier om te horen dat je oma word. En dat ze ook der mond moet houden tegen "opa". Dus we gaan het volgende week officieel vertellen.
@vertellen na echo: ik kreeg gister de vragenlijst van de vk voor de intake en daar stonden verschillende vragen op over de zwangerschappen van mijn moeder, zus en schoonmoeder. Nu is het voor mij de tweede en weet ik de antwoorden, maar ik zou normaal niet weten of ze zwangerschapsdiabetes of -vergiftiging hebben gehad. Hebben jullie niet zulke vragen gekregen?

@happy-wenn: beter teveel controles dan te weinig. Ik krijg waarschijnlijk ook extra echos. Heb zelf verhoogd risico op diabetes en mijn zus heeft de laatste keer zwangerschapsvergiftiging gehad. Dus heb al voorzorginstructies gekregen om de kans te verkleinen.
Hillie gefeliciteerd!
Halllo Meiden,

Mag ik me ook bij jullie voegen? Ik heb een paar uur geleden een test gedaan en daar stond dik en vet in dat ik zwanger ben! Hoewel ik al bijna een jaar mee schrijf met Dreamgirls the Sequel (een ander topic hier, ook heel leuk), had ik het deze maand niet zien aankomen. Sinds dit najaar zijn wij actief aan het proberen en na twee eerdere niet zwanger testen, is het nu dan toch echt raak.

Ik zou graag met meiden die in dezelfde fase zitten ook praten, dus vandaar dat ik nu hier ben.

Veel liefs Cheery
Welkom en gefeliciteerd voor de nieuwelingen onder ons. We worden zo al een volle groep.

Ik heb me via Internet aangemeld bij de vk. Ik wou eerst nog wachten omdat het zooooo lang kan duren tot de eerste echo. Maar merk dat ik nu toe ben aan een datum om naar toe te leven.

Ik heb me aangemeld bij een andere vk dan van ons eerste kindje. Met de andere vk was de klik er niet. Wij zijn toen gebleven voor de ervaring van de vk en omdat we niet midden in de zwangerschap wouden overstappen. Ik zal ook extra en dubbel gecontroleerd worden omdat ik een chronische ziekte heb. Ook liep ons vorige kindje achter qua groei en is als een kleintje geboren(2600gr).

De onzekerheid groeit hier met de dag. De vorige keer had ik hele gevoelige borsten. En nu? Niks behalve moe zijn. Wat ook niet heel vreemd is met een dochter die elke nacht ligt te keten. Hihi
anoniem_193497 wijzigde dit bericht op 16-01-2014 14:00
Reden: spelfout
% gewijzigd
oh echt?? ik heb helemaal geen vragenlijst gehad, wel een formulier dat ik een foto moet opsturen en nadenken of we extra onderzoek willen. Verder niks. Dus geen idee anders is het lastig geheim houden inderdaad!

@ route! oh zeker fijn dat ze dan ook extra controleren!!

Ik heb nog steeds geen spannende symptomen, dus ik vind het nog steeds erg spannend. Ik wist niet dat ik zo slecht zwanger zou zijn ha ha! ben echt constant aan het denken zit het wel goed, zit er uberhaubt wel iets, groeit het goed, op internet aan het opzoeken wat je zou moeten voelen.

Terwijl ik normaal best nuchter ben. zo frustrerend!! Gelukkig is het aftellen naar 30 jan begonnen, en is het druk op het werk en na het werk met afspraken, dus ik kom deze dagen wel snel door. Maar oh.... wat erg die onzekerheid!!

quote:route38 schreef op 16 januari 2014 @ 13:13:

@vertellen na echo: ik kreeg gister de vragenlijst van de vk voor de intake en daar stonden verschillende vragen op over de zwangerschappen van mijn moeder, zus en schoonmoeder. Nu is het voor mij de tweede en weet ik de antwoorden, maar ik zou normaal niet weten of ze zwangerschapsdiabetes of -vergiftiging hebben gehad. Hebben jullie niet zulke vragen gekregen?

@happy-wenn: beter teveel controles dan te weinig. Ik krijg waarschijnlijk ook extra echos. Heb zelf verhoogd risico op diabetes en mijn zus heeft de laatste keer zwangerschapsvergiftiging gehad. Dus heb al voorzorginstructies gekregen om de kans te verkleinen.
Gefeliciteerd!!! super!!

Kan de tabel groter gemaakt worden? (geen idee...) dan kan je jezef erbij schrijven!!

Echt leuk dat het een vruchtbare maand gaat worden!! :D

quote:Cheery schreef op 16 januari 2014 @ 13:27:

Halllo Meiden,

Mag ik me ook bij jullie voegen? Ik heb een paar uur geleden een test gedaan en daar stond dik en vet in dat ik zwanger ben! Hoewel ik al bijna een jaar mee schrijf met Dreamgirls the Sequel (een ander topic hier, ook heel leuk), had ik het deze maand niet zien aankomen. Sinds dit najaar zijn wij actief aan het proberen en na twee eerdere niet zwanger testen, is het nu dan toch echt raak.

Ik zou graag met meiden die in dezelfde fase zitten ook praten, dus vandaar dat ik nu hier ben.

Veel liefs Cheery
Ha ha same here!!! volgens mij verschilt het bij iedereen, maar ik voel ook nog niet heel veel...quote:pimpelmees85 schreef op 16 januari 2014 @ 13:56:

Welkom en gefeliciteerd voor de nieuwelingen onder ons. We worden zo al een volle groep.

Ik heb me via Internet aangemeld bij de vk. Ik wou eerst nog wachten omdat het zooooo lang kan duren tot de eerste echo. Maar merk dat ik nu toe ben aan een datum om naar toe te leven.

Ik heb me aangemeld bij een andere vk dan van ons eerste kindje. Met de andere vk was de klik er niet. Wij zijn toen gebleven voor de ervaring van de vk en omdat we niet midden in de zwangerschap wouden overstappen. Ik zal ook extra en dubbel gecontroleerd worden omdat ik een chronische ziekte heb. Ook liep ons vorige kindje achter qua groei en is als een kleintje geboren(2600gr).

De onzekerheid groeit hier met de dag. De vorige keer had ik hele gevoelige borsten. En nu? Niks behalve moe zijn. Wat ook niet heel vreemd is met een dochter die elke nacht ligt te keten. Hihi
Ben zo in staat nog een test te halen
ha ha pimpelmees!! dat zei ik ook tegen mijn man; eigenlijk wil ik gewoon weer testen! LOL! maar dat is natuurlijk vrij nutteloos haha! en zonde geld :P
Dank jullie wel voor het eerste warme welkom! Ik ga me zo eens goed inlezen om te kijken wat jullie al hebben meegemaakt de eerste weken!

Dan weet ik ook wat meer over jullie en kan ik ook wat over mezelf vertellen, maar een loepje werkt natuurlijk ook.

Happy_Wenn, over de tabel, ik heb voor het (huidige) dreamgirls-topic de tabel en het OP gemaakt dus ik weet hoe we een mooie tabel kunnen maken. Ik kan mezelf ook wel toevoegen, vind ik wel leuk!
Ja volgens mij staat nog niet iedereen erin namelijk! ;)

Zou super zijn! dan hebben we een mooie up to date tabel :D
Leuk, ik wil dat wel doen!
Hallo allemaal! Hier gaat het niet zo goed! Sinds maandagavond wat bloedverlies en had al een langere tijd het gevoel dat het niet goed zat..

Vanmorgen echo gehad waar een vruchtzakje op te zien was die veel te klein was. Wat ook nog kon betekenen dat ik veel minder ben.. maar de kans is het grootst dat het mis is (gegaan)

Dus nu afwachten tot het doorzet.. wat dat betreft mag iemand mijn plek in de tabel wel? Zit op tel dus kan het even niet wijzigen..

Aan alle anderen; veel succes en hoop dat bij jullie alles goed zal gaan!
Sterkte Lisch! Ik hoop dat het toch goed zit!
@ Happy_wenn Ik had ook liever langer gewacht, maar dat kan ik mijn schoonmoeder niet aandoen! We hbben een bord besteld met de regels bij opa en oma.. Die geven we!

@Lisch Sterkte..
Sterkte lisch! Hoop op goede afloop!
He bah Lisch! Dat is de nachtmerrie van ons allemaal. Heel veel sterkte!

Wel bijzonder om te zien dat we eigenlijk allemaal dezelfde onzekerheden hebben. Is het wel goed, voel ik niet te weinig, voel ik niet te veel. Moet ik niet nog een test doen (na er al 4 gedaan te hebben...). Gaat dit echt over? Want volgens mij heb je nooit de volle zekerheid en wordt het alleen nog maar erger.

Echt veel voelen doe ik niet, denk ik. Ik voel wat gerommel in mijn buik. Ik heb 2,5 jaar geleden een buikwandcorrectie gehad waardoor ik vanaf mijn navel tot mijn bikinilijn geen gevoel heb, daar begint het nu wel iets te tintelen, heel bijzonder!

Verder slaap ik verschrikkelijk! Maar dat zal waarschijnlijk meer te maken hebben met het cold-turkey stoppen met roken. Waardoor dus ook mijn smaak veranderd is, met name intenser is.
@ Tesske2 Jaaaa die onzekerheden pffff kan wel elke dag een test doen! Heb alleen krampjes af en toe en dan denk ik is dat goed of juist niet!

30 januari intake bij de verloskundige! Spannend!!!
@vrouwtje1983 Ik geloof dat je je pas zorgen hoeft te maken bij enorme kramp. Dat houd ik dan ook maar in mijn achterhoofd.

Heb je de 30e alleen een intake? Of gelijk een echo?
Ja het is best wel spannend allemaal hè?

Ik heb de 5e mijn eerste echo, zo onwerkelijk nog!
Oh dan al? Ik heb de 7e mijn intake, maar geloof niet dat daar al de echo bij zit, die willen ze echt tussen de 10 en 14 weken doen. Ik overweeg wel een pretecho met 8 weken, niet voor de pret, maar wel voor de geruststelling!
Ja ik kreeg de tip voor deze praktijk via een topicgenootje dat al langer zwanger is.

De praktijk wil een vroege echo bij 7 à 8 weken en vervolgens nog een termijnecho. Dat geeft mij wel een goed gevoel.

Ik vond de mensen aan de telefoon ook heel sympathiek.

Hoe hebben jullie de praktijk waar je zit uitgekozen? En moeten jullie evt ook kiezen in welk ziekenhuis je wil bevallen. (Ik woon in een grote stad)

Leuk om jullie allemaal te leren kennen!
Oh beter! Nou ik heb gekozen voor deze praktijk omdat ze bij het ziekenhuis in zitten waar mijn dikke dossier ligt. Dat zou in theorie zo overgeheveld kunnen worden. Niet dat dat voor het einde veel uitmaakt, want tegen die tijd woon ik weer aan de andere kant van het land.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven