Uitgerekend half september 2014

02-01-2014 07:46 1715 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo aanstaande September-moeders!

Welkom in ons topic. We schrijven over alles wat ons op dit moment bezig houdt. Je bent van harte welkom om mee te schrijven.

Wil je in de tabel? Geen probleem. Vraag even om de login gegevens of vraag een van de andere schrijfsters om de aanpassing te doen.

NaamLeeftijd#uitgerekende datumBijzonderhedenHBtje010301e8 september GEBORENPink-t311e10 september 9 apr controle vk

24 apr 20 weken-echo happy_wenn 27 1e 12 september VERRASSING 1mei controle, 22 april 20 weken echo

bengeltje411e13 september GEBOREN DOCHTER Ienemienepien 27 1e 14 september 2e echo 7 maart route38 30 2e 14 september Siska74391e14 september ZOON LiesjeS 32 1e 15 september 20 wk-echo 29 AprilElvie30 301e 15 september 25 april 20 wk-echo lilo 34 2e 16 september 2e echo 10 mrt millie81 32 1e 17 september DOCHTER

5 mei 20 weken echo -Florine-27 1e 17 september ZOON 23 april 20wk-echo vrouwtje1983 30 1e 17 september DOCHTER 28 april 20 wk-echoSarah1428 1e+2e 19 september + GEBOREN Missml 29 2e zw na mk19 september Tesske2 32 1e 21 september 18 maart vkPat26 26 1e 25 september GEBORENpetite_section301e 25 september controle 17 aprilHilliej1985281e 26 september 2e echo 4 maartKnopie344e 26 september 6 mei 20-wk echoCheery33 1e 28 september VERRASSING 19 mei 20-wk echoSuckerpunch 30 1e 29 september DOCHTER 21-wk echo 22 meiSummergirl8528 1e 30 september 2e echo 12 maart

Lisch, Sanne, Curly en Mila veel sterkte!!!

We gunnen jullie het allerbeste

Ugg, MamaSara, lievezuster, pimpelmees en Juud, jullie zijn altijd welkom
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om mij in de tabel te zetten? Nou durf ik mezelf een zwangere dame uitgerekend in september te noemen. Lukt het me niet om in het tabel te komen
Florine en lievezuster, welkom! We zijn zoals het er nu uitziet allebei op 17 september uitgerekend florine. Millie81 ook zie ik nu. Gezellig

Wat werken betreft.. Ik werk 32 uur. Ik heb dalijk recht op ouderschapsverlof en wil dan 28 of 24 uur gaan werken. Man werkte tot voor kort 40 uur, maar is sinds 1 januari werkloos. Zijn contract kon niet verlengd worden wegens de slechte financiële positie van het bedrijf waar hij werkte. Niet leuk natuurlijk, maar we hebben er alle vertrouwen in dat hij weer een leuke baan gaat vinden.

Gevoelige borsten heb ik niet, gelukkig ben ik ook niet misselijk. Wel nog steeds dat volle, opgeblazen gevoel in mijn buik. Aan het einde van de dag wordt erger.

Hier nog niet aangemeld bij de vk. Dat ga ik vandaag of morgen ff doen.

Fijne zondag allemaal!
@pimpelmees ik wil je best wel even in de tabel zetten hoor. Ik dacht ook dat het me niet zou lukken, maar zelfs mij is het gelukt en dat zegt wat!

Zet je je gegevens nog even neer?
Pimpelmees85, 28 jaar, 2e kindje, 16 september uitgerekend.

Bedankt

Ik zal me der in gaan verdiepen
Done!

Als je in de tabel kijkt hoe je voorgangers het ingevuld hebben, kan het eigenlijk niet meer mis gaan.

Heeft er iemand een leuke app voor op de telefoon over zwanger zijn? Ik kan nog niet echt iets leuks (gratis) vinden in de appstore..
Ik heb de Pregnancy app van babycenter en nog een Pregnancy app van 'health and parenting' ofzo? die vind ik beide wel leuk.

Ik ben zo onzeker omdat ik geen kwaaltjes heb...
Ben blij dat er meer zijn die nog weinig voelen! hihi dacht al dat ik bijzonder was ;) maakt het wel 'enger' vind ik :P

@ florine: ik hoop dat we over 20 weken kunnen zeggen, ben blij dat ik niks voelde de eerste weken! als je bedenkt dat anderen zo misselijk zijn al ;) hihi! Maar voor nu is het idd nog zo onzeker. We gaan er gewoon vanuit dat het goed gaat :D

Ik heb ook al naar apps gezocht, maar kan ook niks leuks vinden!!
Hebben jullie nog leuke internet websites met tips?
ikbenzwanger.com vind ik een leuke site.

Daar kun je ook je zwangerschap week voor week volgen met daarbij handige tips.

60-80% krijgt last van misselijkheid. Ik ben benieuwd wanneer dat bij ons toe gaat slaan...
ha ha ja idd! dat vraag ik mij dus ook af ;) als zoveel er last van hebben dan moeten wij dat toch ook krijgen :P
Haha grappig, ik heb ook totaal geen kwaaltjes nog..

Alleen een opgezette buik ('s avonds gaat standaard de joggingbroek aan, liefst nog eerder..!)

Maakt mij ook wel een beetje onzeker maar we zullen zien, toch?

Ik heb dus donderdag de eerste afspraak bij de gynaecoloog.. Ben ook erg benieuwd hoe ver ik ben.

Lievezuster, leuk je ook hier tegen te komen haha!
Spannend lisch!! ben heel benieuwd :D
heb nu ook http://wij.nl/zwanger-info

is ook wel leuke site!
Nou, ik sta niet echt te springen om me misselijk te voelen... Lijkt me echt super vervelend. Natuurlijk is het een bevestiging, maar aan de andere kant zegt het niets over een goed verloop van de zwangerschap. Als het wel zo is, heb ik het er natuurlijk met alle liefde voor over! Volgens mij komen de meeste kwaaltjes vanaf een week of 6 als ik het zo van vriendinnen hoor.

Trouwens.. Als je 4.4 weken zwanger bent (zoals ik), dan ben je 4 weken zwanger en in je 5e week, toch? Waar moet ik dan op sites zoals ikbenzwanger.com kijken? Bij 4 of bij 5 weken? Heb het gevoel dat dit 'n hele stomme vraag is, maar ik vraag me dat echt af

Vanmiddag best een lange wandeling gemaakt met curlyman en hond. Superfijn, de zon heeft hier de hele dag geschenen!
Oh lisch, wat spannend! Donderdag is al heel snel!

Ik heb me zojuist ook aangemeld bij de vk. Ben benieuwd wanneer ik gebeld word.
nee ik sta ook niet te springen hoor ha ha! ;)

Ik ben i.p nu al over de 6 weken heen! dus de 7e zwangerschapsweek.

Ha ha ik weet het ook niet 100% zeker. Maar ik kijk nu bij 7 dus jij dan i.p in week 5. Tenminste zo begrijp ik het...
Een app die er wel leuk uit ziet: zwanger&zo

En internet: babybytes

Ik ben sinds vandaag ontzettend moe. Lekker vroeg op bed vanavond. De nachten worden ook onrustiger. Veel wakker en draaien. In slapen vallen daar heb ik geen probleem mee.

Ben zelf wel blij nog weinig te merken. De vorige keer deden mijn borsten flink zeer. Ben een buikslaper en dat wou tijdelijk niet. En mijn humeur. Oh oh oh wat was ik erg. Opvliegend en janken.
Ja heel snel he! Geen idee of ik een echo krijg trouwens maar ga daar stiekem wel van uit

Maar ik had bijna 2 weken geleden de eerste (licht) positieve test. Na 1.5 week overtijd en al die tijd was die test negatief..

Een week geleden die clearblue test gedaan en die gaf 1-2 weken aan. Dus ik heb echt geen idee hoeveel weken ik nu ben? Haha!

Haha jaa, volgens mij zit je dan nu idd in je 5e week! Vind ik ook niet echt duidelijk hoor, dus geen domme vraag haha!
Curly, ik denk idd dat je dan bij week 5 moet kijken.

Ik ben 5+1 en kijk bij week 6.

Ik heb vanmiddag met manlief en hond ook een wandeling gemaakt. Heerlijk weer!

Ik zit ook niet op misselijkheid te wachten hoor, haha. Maar als zoveel mensen het krijgen moet het ooit ook bij een aantal van ons toeslaan. Helaas....
En vanaf wanneer laatste dag ongi, kan je het vanuit daar ongeveer berekenen toch? waarschijnlijk had je dus 1,5 week + 2 weken op moment van testen. 3,5 week en als je nu 2 weken verder bent zal je denk ik +/- 5,5 week zijn ;)quote:lisch schreef op 12 januari 2014 @ 19:48:

Ja heel snel he! Geen idee of ik een echo krijg trouwens maar ga daar stiekem wel van uit

Maar ik had bijna 2 weken geleden de eerste (licht) positieve test. Na 1.5 week overtijd en al die tijd was die test negatief..

Een week geleden die clearblue test gedaan en die gaf 1-2 weken aan. Dus ik heb echt geen idee hoeveel weken ik nu ben? Haha!

Haha jaa, volgens mij zit je dan nu idd in je 5e week! Vind ik ook niet echt duidelijk hoor, dus geen domme vraag haha!
Hm ja maar mijn laatste menstruatie begon op 23-11..?

Dus dan zou ik een heel late eisprong moeten hebben gehad (paar dagen voor ik weer ongesteld moest worden).

Dat blijf ik een raar iets vinden haha!

Omdat ik anders toch eerder positief getest zou moeten hebben lijkt mij. En ik was dus al bijna 2 weken overtijd toen ie 1-2 weken aangaf.

Maar ik denk zelf ook dat ik zo'n beetje 5 weken ben nu..
Zo wat is er lekker veel geschreven. Hier ook gewandeld met hond en gezin. Heerlijk...

Wat betreft weken. Wat staat er bij week 1 geschreven. Misschien kan je het daar uit herleiden.

Ik vond Wij een fijne website en nieuwsbrief. Je krijgt dan iedere week een update uit je buik.

Betreft misselijkheid/ kwaaltjes klopt het dat je bij 6 weken het meeste HCG hebt waardoor de kwaaltjes dan het meest zijn. Bij de eerste was ik alleen misselijk met geuren.

Ben benieuwd wanneer ik naar de vk mag. Zal het komende week wel horen.

Volgens mij waren er ook nieuwe zwangeren. Gefeliciteerd! De tabel begint mooi te vullen.
Lisch spannend. Waarschijnlijk gaat de vk uit van 23-11. Dus krijg je misschien wel een echo voor de zekerheid. Spannend
ohja dat is wel raar!!

Ik was dus 26-11 voor het laatst, en mijn clear blue gaf 3+ aan op het moment dat ik dat ook verwachte ;) Dus bij mij klopte het wel ongeveer. Maar ook een late eisprong, snap dat ook niet zo goed ;) Maar dan zal jij wel ongeveer zelfde als mij 6 weken zijn hoor! als het van de 23-11 al is. spannend! ben benieuwd of we ongeveer gelijk zitten als we een termijnecho krijgen :D :D

quote:lisch schreef op 12 januari 2014 @ 21:06:

Hm ja maar mijn laatste menstruatie begon op 23-11..?

Dus dan zou ik een heel late eisprong moeten hebben gehad (paar dagen voor ik weer ongesteld moest worden).

Dat blijf ik een raar iets vinden haha!

Omdat ik anders toch eerder positief getest zou moeten hebben lijkt mij. En ik was dus al bijna 2 weken overtijd toen ie 1-2 weken aangaf.

Maar ik denk zelf ook dat ik zo'n beetje 5 weken ben nu..
@ Route: Ik heb gekeken bij mijn vk is het normaal om tussen 8 en 10 weken de eerste controle te krijgen + een echo om te kijken of het goed gaat. En dan tussen 10-12 weken een echo om de termijn te bepalen. dus 2 echo's vlak na elkaar yeah!

en ik heb het op een website gezien het klopt wat ik zei: dat je bij de week erna moet kijken ;) als je bv 6,4 bent kijk je bij week 7 ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven