Uitgerekend half september 2014

02-01-2014 07:46 1715 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo aanstaande September-moeders!

Welkom in ons topic. We schrijven over alles wat ons op dit moment bezig houdt. Je bent van harte welkom om mee te schrijven.

Wil je in de tabel? Geen probleem. Vraag even om de login gegevens of vraag een van de andere schrijfsters om de aanpassing te doen.

NaamLeeftijd#uitgerekende datumBijzonderhedenHBtje010301e8 september GEBORENPink-t311e10 september 9 apr controle vk

24 apr 20 weken-echo happy_wenn 27 1e 12 september VERRASSING 1mei controle, 22 april 20 weken echo

bengeltje411e13 september GEBOREN DOCHTER Ienemienepien 27 1e 14 september 2e echo 7 maart route38 30 2e 14 september Siska74391e14 september ZOON LiesjeS 32 1e 15 september 20 wk-echo 29 AprilElvie30 301e 15 september 25 april 20 wk-echo lilo 34 2e 16 september 2e echo 10 mrt millie81 32 1e 17 september DOCHTER

5 mei 20 weken echo -Florine-27 1e 17 september ZOON 23 april 20wk-echo vrouwtje1983 30 1e 17 september DOCHTER 28 april 20 wk-echoSarah1428 1e+2e 19 september + GEBOREN Missml 29 2e zw na mk19 september Tesske2 32 1e 21 september 18 maart vkPat26 26 1e 25 september GEBORENpetite_section301e 25 september controle 17 aprilHilliej1985281e 26 september 2e echo 4 maartKnopie344e 26 september 6 mei 20-wk echoCheery33 1e 28 september VERRASSING 19 mei 20-wk echoSuckerpunch 30 1e 29 september DOCHTER 21-wk echo 22 meiSummergirl8528 1e 30 september 2e echo 12 maart

Lisch, Sanne, Curly en Mila veel sterkte!!!

We gunnen jullie het allerbeste

Ugg, MamaSara, lievezuster, pimpelmees en Juud, jullie zijn altijd welkom
Happy-wenn dat is fijn 2 echos. Bij ons zijn ze daar erg spaarzaam mee. Geniet ervan, want is erg mooi.

Ben blij dat het duidelijk is met de weken.
Ja idd, vind het ook beetje snel op elkaar. Maar staat op de website dus zal wel kloppen. Heb nu al zin in 30 jan!
Op babybytes moet ik toch echt bij week 4 kijken.. Daar worden ook de dagen genoemd, duidelijker kan niet.

Als ik de inhoud van de 'weekuitleg' vergelijk met de site ikbenzwanger.com moet ik ook daar bij week 4 kijken. Verwarrend! Het is qua ontwikkelingen nu zo'n groot verschil, die ene week.

Bij mijn vk heb je ook met ongeveer 8 weken de eerste echo en daarna de termijnecho rond de 12 weken. Super he, zo vroeg een echo.

Zometeen maar eens naar bed, morgen weer werken!
@lisch: eensgelijks Spannend donderdag!

@happy_wen: de app zwanger&zo vind ik echt een aanrader!!

@wandelen met de hond: wat grappig dat zoveel mensen hier een hond hebben, heb vandaag ook gewandeld met de hond.

Zit nu in de nachtdienst.
Goedemorgen dames, Wat is er lekker veel geschreven. En wat zijn we al met veel...LEUK! Ik ben ook nog absoluut niet misselijk, ik hoop dat dat zo blijft.

Ik had een heel druk weekend met een lunch, verjaardag, kraambezoek en een etentje en zag er best wel tegenop. Kon ik mijn mond wel houden? Zouden ze niks merken? Aangezien ik een grote liefhebber ben van wijntjes had ik verwacht dat ik direct door de mand zou vallen. Maar ik ben keurig overal met de auto heen geweest, heb me opgeworpen tot BOB en niemand had iets door. En ik vond het niet eens moeilijk om fris te drinken. Raar hè dat die knop in 1x omgaat!

As weekend komen mijn ouders en schoonouders eten (dit was toevallig al gepland), maar ik vind het wel een mooi moment om het ze te vertellen. Aangezien ik nog geen echo heb gehad zal ik het wel voorzichtig brengen en er geen groot spektakel van maken. Ik durf ze nog niet te bestempelen als opa's en oma's. Of zouden jullie dat wel aandurven?
Millie81: wat spannend. Het al bijna vertellen. Wij wilden het ook komend weekend vertellen, maar zien toevallig bijna iedereen het weekend erna. Dus we wachten nog een weekje. Je kunt het denk ik wel echt vertellen. Wij hebben het de eerste keer meer gebracht als dat ik zwanger was, zonder erbij te vermelden wat zij dan werden. Wij gaven toen cake met muisjes (gemixt) bij de koffie. De boodschap was toen snel duidelijk. Je kunt het uiteindelijk maar 1x vertellen aan je ouders.
Hoi Dames!

Ook ik ben blij dat ik hier mag meedoen! Afgelopen vrijdag (de derde keer) getest en hartstikke positief!

Maandag, 1 dag na NOD was er nog niets te zien, woensdag een heeeeel vaag streepje, maar vrijdag dus echt een dikke postitieve uitslag!

Voor mij is dit de eerste, manlief heeft twee kindjes uit een eerdere relatie die de helft van de tijd bij ons zijn, dus met opvoeden heb ik wel al aardig wat ervaring, maar met baby's (tot een jaar) nog bijna niet.
Er is inderdaad veel gewandeld gister. Ik ben echt helemaal gek met mijn hond, ze is een nogal uit de kluiten gewassen kruising van ongeveer 7. We weten het niet precies, want ze was een zwerver. Wat hebben jullie voor een hond?

Ik ben ook een liefhebber van wijntjes en andere drankjes. Ik weet ook nog niet goed hoe ik dat aan moet pakken hoor. BOB zijn is natuurlijk altijd wel een goede smoes. Mij lijkt het ook niet heel moeilijk om niet te drinken, behalve in de zomer op een terrasje.. Maar dat duurt nog ff.

Route38 je hebt gelijk; je kunt het maar 1x aan je ouders vertellen. Als je vertelt dat je zwanger bent, zullen ze zich toch opa en oma voelen. Ik zou er iets leuks van maken, spectaculair zou voor mij ook niet hoeven.

De vk heeft mij net gebeld. 4 februari een echo en 6 februari het intakegesprek. Voelt nu natuurlijk aan als een eeeeeeuwigheid!
Liesjes, welkom en gefeliciteerd!!
Ja dat wachten duurt lang! ;) Maar overleven we ook wel weer!quote:curlycurlycurly schreef op 13 januari 2014 @ 15:26:

Er is inderdaad veel gewandeld gister. Ik ben echt helemaal gek met mijn hond, ze is een nogal uit de kluiten gewassen kruising van ongeveer 7. We weten het niet precies, want ze was een zwerver. Wat hebben jullie voor een hond?

Ik ben ook een liefhebber van wijntjes en andere drankjes. Ik weet ook nog niet goed hoe ik dat aan moet pakken hoor. BOB zijn is natuurlijk altijd wel een goede smoes. Mij lijkt het ook niet heel moeilijk om niet te drinken, behalve in de zomer op een terrasje.. Maar dat duurt nog ff.

Route38 je hebt gelijk; je kunt het maar 1x aan je ouders vertellen. Als je vertelt dat je zwanger bent, zullen ze zich toch opa en oma voelen. Ik zou er iets leuks van maken, spectaculair zou voor mij ook niet hoeven.

De vk heeft mij net gebeld. 4 februari een echo en 6 februari het intakegesprek. Voelt nu natuurlijk aan als een eeeeeeuwigheid!
Gefeliciteerd!!!quote:liesjes schreef op 13 januari 2014 @ 15:09:

Hoi Dames!

Ook ik ben blij dat ik hier mag meedoen! Afgelopen vrijdag (de derde keer) getest en hartstikke positief!

Maandag, 1 dag na NOD was er nog niets te zien, woensdag een heeeeel vaag streepje, maar vrijdag dus echt een dikke postitieve uitslag!

Voor mij is dit de eerste, manlief heeft twee kindjes uit een eerdere relatie die de helft van de tijd bij ons zijn, dus met opvoeden heb ik wel al aardig wat ervaring, maar met baby's (tot een jaar) nog bijna niet.
Hier weer een goede dag! geen symptomen dus lekker druk werkdagje gehad.
Liesjes gefeliciteerd en welkom!

Hier als symptoom toch wel die eeuwige dufheid. Het lijkt wel alsof ik niet wakker wordt. Ondanks dat ik dit weekend heel goed heb geslapen. Dit komt heel slecht uit, want heb het giga druk op het werk.

Ik hoor max woensdag wanneer ik de intake en echo heb. Ik ben echt heel erg benieuwd.

En tegen al mijn plannen in vandaag toch aan mijn leidinggevende verteld dat ik zwanger ben. De vakantieplanning werd besproken en mijn duopartner wilde net met vakantie als mijn verlof ongeveer zou starten (als alles goed gaat). Dus dacht dat het wel praktisch was als ik het op zou biechten. Bij de eerste zou ik dat nooit doen, maar nu ik al 1 heb verwachten collega's toch dat er in 2014 van mij bericht komt. Hij was dan ook niet verbaasd en vond het erg leuk voor ons. Hij had al een back up plan gemaakt, maar voor de vakanties was het wel handig. Nu de ouders nog... ik begin erin te geloven.

Wie gaat er trouwens mee doen met Moeders voor Moeders? Ik twijfel een beetje dit keer.
Jemig, wat schrijven jullie veel!

Merk wel dat ik er wat anders in sta met al weer mijn (hopelijk) derde kindje op komst... De ontwikkeling per week blijft leuk om te lezen, dat wel. Maar ik hoop nu extra dat het kindje gezond is, zeker nu ik al 2 gezonde, blije kids heb.. Bij de eerste was ik onbevangen, tweede al wat minder en nu nog minder. Waarschijnlijk ga ik woensdag zelf even naar de vk bellen, moet er niet aan denken dat ze mij op werk bellen of zo.

Vandaag werd mij ook gevraagd naar mijn vakantieplanning, dat moeten we afstemmen. Eigenlijk wist ik niet goed wat ik moest zeggen dus heb gezegd dat ik het thuis zou bespreken...
Onze vakanties zijn al ingedeeld.....met moeite. Dus gaat nog leuk worden als ik er straks een tijd niet ben. Wij hebben besloten het pas na een goede echo te vertellen.
@anne Ik was ook bang dat ik tijdens mijn werk gebeld zou worden, en zo gebeurde het ook. Gelukkig was ik op dat moment voor even de enige op kantoor, dus dat kwam goed uit.

Ik kan me voorstellen dat het bij een derde anders is. Een ervaring moeder kunnen we goed gebruiken hier!

Ik had helemaal nog niet nagedacht over de vakantie... Mijn verlof zou inderdaad midden in de zomervakantie beginnen. Ach, ik denk niet dat er echt problemen zullen komen hierdoor. Ik ben ook niet van plan om het eerder dan na een goede echo te vertellen, misschien wacht ik ook wel tot een week of 10.
Ja het was niet per se noodzakelijk om te vertellen, maar ik wist dat het wel goed zou worden ontvangen en we houden het echt tussen ons. Het gaat nog niet naar PO of directie. Dus mocht het nog wel misgaan, dan weet hij misschien ook waarom ik me beroerd voel. Maar er speelt veel op mijn werk waardoor stabiliteit wel erg fijn zou zijn. Op dit moment ligt er veel druk op mij en misschien dat er dan ook wat meer begrip is voor mijn duffe gedrag.

Nu maar snel slapen. Ben erg moe.
Curly, gelukkig was je alleen haha! Neem aan dat je een rooie kop kreeg, dus fijn dat er niemand bij was.

Enne, behoorlijk wat ervaring dus misschien toch een toegevoegde waarde

Route, goed dat het tussen jullie blijft en beetje begrip is zeker prettig.

Mijn baas gaat in feb met verlof en als het goed is heb ik dan net een echo gehad en dan wil ik het daarna vertellen. De vorige keer heb ik het ook met 10 weken verteld omdat we met managementplanning bezig waren. Tenzij ik het gevoel krijg dat mijn buik me wel eens kan verraden, want dan zeg ik het eerder...
Wij hebben het afgelopen weekend beide ouders verteld; die van mij wonen een heel eind bij ons vandaan en anders moesten we nog een paar weken wachten voor we ze weer in real life zouden spreken. Iedereen was erg blij voor ons.

Op het werk vertellen.. ja dat ga ik nog even uitstellen als dat kan. Er lopen hier nog twee zwangere meiden rond dus er wordt veel over gepraat en er zijn al wat hints mijn kant op gegooid

Denken jullie al na over hoe je het gaat doen met je werk wanneer je terug bent? Dat zal bij mij misschien nog wel een dingetje worden. Officieel wil 'men' niet dat inmijn functie parttime gewerkt wordt; ik heb nu de gratie om 36 uur te werken dus hoop dat er nog wel 4 uurtjes af te snoepen valt. Ik wil in elk geval beginnen met die 4 uur als ouderschapsverlof op te nemen.

Mijn man gaat dan ook 4 dagen werken, dus dan nog drie dagen opvang.

Spannend al die vk afspraken! Ik heb nog niet gebeld, staat gepland voor volgende week. Bij de ene staat op de website dat echo's voor 11 weken niet meer vergoed worden, maar bij anderen wordt een echo op 8-9 weken wel als standaard genoemd. Iemand een idee hoe dat nu zit?
@route38 Ik doe mee met MvM.. Gisteren is ze langsgeweest en vanaf woensdag kan ik beginnen met opsparen! :-) Vind het wel fijn dat ik iets voor een ander kan doen. Het is niet zo vanzelfsprekend dat het gelijk raak is.

Voor de rest hier geen kwaaltjes, maar mijn hcg was ook nog erg laag volgens die vrouw dus klopt allemaal. En natuurlijk nog erg pril allemaal.
Vandaag de brief ontvangen met de afspraak voor de termijnecho. 18-2 krijgen we de intake + echo bij dezelfde verloskundige die bij de bevalling van onze eerste was. Dus wel toevallig (er zijn namelijk 6 vk's in de praktijk).

Ik zal me misschien ook wel weer aanmelden bij MvM. Vind het doel toch ook wel erg goed. Ik vind het alleen eng, omdat ik telkens zo weinig HCG heb (vanochtend alweer 3de test gedaan).

Werk en zwanger: Op mijn werk zijn ze ook geen fan van zwangeren (echt mannenbedrijf). Ik ben de enige die zwanger raakt (anderen hadden al kids voordat ze hier kwamen). Gelukkig heb ik nu een leidinggevende die het alleen maar leuk vind voor mij en mij zal steunen. Dus dat is wel erg fijn.
Dag allemaal,

Ook ik mag mezelf in het lijstje zetten. Vorige week heb ik vier testen gedaan en deze zijn allemaal positief!

Mijn uitgerekende datum komt op 20 september.

Het is mijn eerste zwangerschap, maar ik heb ook een pleegdochter van 10 jaar oud. Zij woont nu hier sinds bijna en jaar en het is de bedoeling dat ze hier ook echt 'groot' gaat groeien.

Op relationeel gebied is het allemaal erg ingewikkeld. Afgelopen periode hadden we wat relatiestrubbelingen. Net voor de kerst besloten we er echt voor te gaan, er echt voor te knokken. Geheel in die veronderstelling (bij mij tenminste) is dit kindje ook verwekt. Op 1 januari, voor het jaar een paar uur oud was (half 3 's nachts...) werd mij medegedeeld dat ik toch niet de vrouw ben waarmee hij oud gaat worden.

Ik sta er nu dus alleen voor met een pleegkind. Ik moet rond de zomervakantie dit (zijn) huis uit, en ik moet mijn studie on hold zetten. Ik heb besloten om weer in mijn oude dorp te gaan wonen, 55km hier vandaan om daar met behulp van mijn familie en vrienden die ik daar heb, een nieuw bestaan op te bouwen.

Het is allemaal heel erg heftig wat er gebeurt, maar op de een of andere manier ben ik toch heel erg blij met het frummeltje wat in mij groeit. En naast het feit dat ik nu emotioneel zo labiel ben als de pest (moet zelfs om mooie bloemen janken...) gaat het best heel goed met ons.
@route38 Ik had ook heel weinig hcg maar kon toch vanaf woensdag mee gaan doen! Al kan ik er maar 1 iemand mee helpen. Moet wel ff wennen aan dat flessen gebeuren hoor. Dat niemand het ziet in de straat enzo hahahhaa..Wil het nog graag geheim houden.

@Tesske2 Ten eerste gefeliciteerd en welkom hier! Knap van je dat je het alleen gaat doen hoor!!
@tesske: van harte welkom!!

@moedersvoormoeders: iedereen meedoen hoor!! Vandaag vrouw van mvm langs gehad en hcg was al hoog genoeg om meteen te beginnen!!
Gefeliciteerd Tess! En moeilijke situatie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven