Uitgerekend half september 2014

02-01-2014 07:46 1715 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo aanstaande September-moeders!

Welkom in ons topic. We schrijven over alles wat ons op dit moment bezig houdt. Je bent van harte welkom om mee te schrijven.

Wil je in de tabel? Geen probleem. Vraag even om de login gegevens of vraag een van de andere schrijfsters om de aanpassing te doen.

NaamLeeftijd#uitgerekende datumBijzonderhedenHBtje010301e8 september GEBORENPink-t311e10 september 9 apr controle vk

24 apr 20 weken-echo happy_wenn 27 1e 12 september VERRASSING 1mei controle, 22 april 20 weken echo

bengeltje411e13 september GEBOREN DOCHTER Ienemienepien 27 1e 14 september 2e echo 7 maart route38 30 2e 14 september Siska74391e14 september ZOON LiesjeS 32 1e 15 september 20 wk-echo 29 AprilElvie30 301e 15 september 25 april 20 wk-echo lilo 34 2e 16 september 2e echo 10 mrt millie81 32 1e 17 september DOCHTER

5 mei 20 weken echo -Florine-27 1e 17 september ZOON 23 april 20wk-echo vrouwtje1983 30 1e 17 september DOCHTER 28 april 20 wk-echoSarah1428 1e+2e 19 september + GEBOREN Missml 29 2e zw na mk19 september Tesske2 32 1e 21 september 18 maart vkPat26 26 1e 25 september GEBORENpetite_section301e 25 september controle 17 aprilHilliej1985281e 26 september 2e echo 4 maartKnopie344e 26 september 6 mei 20-wk echoCheery33 1e 28 september VERRASSING 19 mei 20-wk echoSuckerpunch 30 1e 29 september DOCHTER 21-wk echo 22 meiSummergirl8528 1e 30 september 2e echo 12 maart

Lisch, Sanne, Curly en Mila veel sterkte!!!

We gunnen jullie het allerbeste

Ugg, MamaSara, lievezuster, pimpelmees en Juud, jullie zijn altijd welkom
@ spannend route! Blij nu een datum ;)

Hier vandaag weer druk werk dagje. En zometeen naar schaatsles.

t gaat nog allemaal normaal hier. Weinig last gelukkig!
@lievezuster vanaf 6 weken is je hcg zeker goed genoeg! Dus iedereen meedoen!!
Hoi dames!

Ik vroeg me af of hier nog plek voor mij is? Ik ben er vandaag (eigenlijk gisteren met een zeer lichte test) met de Clearblue achter gekomen dat ik 1-2 weken zwanger ben! Hoera!

In andere groepen ben ik actief geweest gedurende het zwanger worden, maar op een gegeven moment heb ik er afstand van genomen omdat het er voor zorgde dat ik te veel gefocussed was op het zwanger worden. Nu is het dan toch gelukt!

Dit is mijn eerste zwangerschap, ben 26 jaar. ik geloof het nog niet helemaal. Ik merk ook dat ik echt een leek ben op dit gebied! Het voelt overdreven om nu al een verloskundige te bellen omdat ik het gewoon echt nog maar net weet... Wat hebben jullie allemaal al geregeld? voelt het bij jullie ook zo onwerkelijk?
Tesske: Gefeliciteerd! Wat een heftige situatie zit je in. Gelukkig heb je familie die je kan steunen.

Lotus: Welkom en gefeliciteerd. Een verloskundige kun je bellen vanaf de positieve test. Maar je mag ook gerust wachten. Ik heb me dit weekend aangemeld en vandaag een datum gekregen. Het komt niet erg secuur.

MvM: Ik heb me vanmiddag toch maar aangemeld. Inderdaad al zou ik er maar 1 vrouw mee kunnen helpen. Bij de eerste heb ik het ook gedaan, maar vond het vooral stinken en een gedoe. Maar dat moet ik er maar even voor over hebben. Ben benieuwd wanneer ze wil komen.
Bij mij op het werk zijn er erg veel vrouwen in de vruchtbare leeftijd zeg maar. Ik ben een van de laatste die zwanger is, maar er zullen nog velen volgen die voor een 2e kindje gaan. Als ik het vertel, zullen er veel verbaasde gezichten zijn denk ik zo.. Ik heb heel lang geroepen dat ik helemaal niet zeker wist of ik wel kinderen zou willen. Ben heel benieuwd naar de reacties in ieder geval!

@MvM Ik had me ook al aangemeld. Vandaag ben ik teruggebeld en as donderdag komt de informatrice langs. Ik moet ochtendurine bewaren om nog een test te doen. Ik denk dat ik de flessen maar zelf weg ga brengen... zie het niet zo zitten dat de hele straat die flessen aan de deur ziet staan!@lievezuster is de geur van die flessen een beetje te doen? Ik lees overal dat het conserveringsmiddel zo erg stinkt..?

@lotus Gefeliciteerd! Super leuk. En natuurlijk welkom

@tesske Jij ook gefeliciteerd. Wat een heftige situatie zeg! Het lijkt me in jouw situatie fijn om meer in de buurt van je familie en vrienden te zijn. Hoe komt het zo dat je een pleegdochter hebt? Als je er niet teveel over wil zeggen hoeft dat natuurlijk niet.

@route38 Fijn dat je ook een afspraak hebt bij de vk. Was je de vorige keer tevreden? Dan zou het erg fijn zijn om weer dezelfde te hebben.

Fijn dat je leidinggevende positief reageerde.

@liesjes Jammer dat jouw functie niet met minder uren uitgevoerd kan worden. Ik kan me voorstellen dat je 36 uur net wat teveel vindt. In mijn functie moet je minimaal 24 uur werken, minder zou ik sowieso niet willen dus dat komt al goed uit.

Ik heb trouwens geen idee hoe het zit met de vergoedingen van die vroege echo's. Misschien service van de zaak of zo? Haha. Ik heb er ook niet naar gevraagd.

Ik voel me nog steeds prima. Ik had nog een test liggen en die heb ik vanochtend nog even er tegenaan gegooid Die was nog steeds positief. Ik heb geen kwaaltjes erbij in ieder geval.

Morgen precies 5 weken zwanger...Fijn! Ik zie op de site van babybytes dat het vruchtje in de 6e week nogal lijkt op een garnaaltje en zijn er al beginnende armpjes en beentjes. Ik vind het nog steeds heel moeilijk te geloven dat dat allemaal in mijn lijf gebeurd. Hebben jullie dat ook?
Liesjes, Lotus en Tess, welkom en gefeliciteerd! Heftig verhaal Tess, Sterkte!

MvM: ik was het niet van plan, maar jullie hebben gewoon gelijk! Ik ga me morgen inschrijven.
Bedankt allemaal, het valt inderdaad niet mee, het is heftig. Maar hoe tegenstrijdig ook, dit frummeltje is zo gewenst...

Weet even niet wie het vroeg waarom ik een pleegdochter heb. Maar dat is omdat ik 4 jaar geleden een jaar opvoedouder ben geweest. Dat houdt in een pleegkind in huis wat op dat moment niet plaatsbaar zou zijn in een gewoon gezin. Dit omdat er grote gedragsproblemen zijn. Dat kind wordt dan een jaar lang heel intensief begeleid door een team van professionals en woont bij de opvoedouders. Dat heb ik dus gedaan en het kind werd na een jaar ergens anders geplaatst met de bedoeling dat het daar op zou groeien. Een jaar geleden belde ik haar voogd (er kwam nog post hier binnen) en vroeg tegelijk hoe het met haar ging. Het nieuws was dat ze weer uitgeplaatst zou worden omdat het heel slecht met het meisje ging.

Ik en mijn ex hebben toen besloten dat ze bij ons (nu bij mij dus) groot mag groeien. Ik heb haar in de tijd dat ze weg is geweest ook vreselijk gemist, want het is een heerlijk kind en ze doet het fantastisch!
Welkom Tess (sterkte!) en Lotus!!!
@ curly; hier i.p week 6-7 en voor mijn gevoel gebeurd er nog niet zoveel. Maar als je de plaatjes ziet! We gaan er maar vanuit dat het goed gaat. Blijft nog onwerkelijk.
Tuurlijk is er plek! Gefeliciteerd! Echt super he ,) je kan ha op hoogte stellen en vk bellen. Is ook heel onwerkelijk! Tuquote:Lotus87 schreef op 14 januari 2014 @ 18:52:

Hoi dames!

Ik vroeg me af of hier nog plek voor mij is? Ik ben er vandaag (eigenlijk gisteren met een zeer lichte test) met de Clearblue achter gekomen dat ik 1-2 weken zwanger ben! Hoera!

In andere groepen ben ik actief geweest gedurende het zwanger worden, maar op een gegeven moment heb ik er afstand van genomen omdat het er voor zorgde dat ik te veel gefocussed was op het zwanger worden. Nu is het dan toch gelukt!

Dit is mijn eerste zwangerschap, ben 26 jaar. ik geloof het nog niet helemaal. Ik merk ook dat ik echt een leek ben op dit gebied! Het voelt overdreven om nu al een verloskundige te bellen omdat ik het gewoon echt nog maar net weet... Wat hebben jullie allemaal al geregeld? voelt het bij jullie ook zo onwerkelijk?
Echt leuk zoveel zwangeren!

Hier gaat het mega goed. Net uur schaatsles.

Weinig klachten. Nog niet mega vaak naar de wc, buik doet ook niet echt zeer. Zere borsten is minder geworden. Ben dus wel tevreden. Hoop dat alles ook goed groeit en we de 30e goede echo hebben. Blijft zo spannend dat ik nu nog niet echt kan genieten.
Volgens mij valt de echo onder je verzekering. Volgens mij de basis controles en echo's altijd vergoed. Pretecho's zelf betalen. Zo dacht ik ;)
Zozo, wordt al gezellig druk hier!

Welkom aan alle nieuwe zwangeren! Onwerkelijk nog hè?!

Happy-wenn, hier ook nog weinig klachten. Allen gevoelige borsten, maar die zijn ietsinder gevoelig geworden. Dat maakt me ook weer onzeker!! Pfff, kan niet wachten op 20 feb. Dan echo en dus meer duidelijkheid. Maar dat duurt nog 5 weken.

Nu hoop ik iedere dag dat ik maar geen bloed ga verliezen. Kan er dus ook nog niet 100% van genieten.

Vanmorgen van de trap gevallen/gegleden. De laatste 5 treden. Niet echt pijn gedaan, maar was wel ff schrikken!

Zijn er meer die zo onzeker zijn?
Pink-t: Yep ook hier onzeker... verschrikkelijk. Wat schrikken dat je van de trap viel. Geen last van je stuitje?
Denk dat het voor iedereen zo onzeker is. Daarom heb ik nu besloten geen bloed = goed aan te houden haha ik geloof het op 1 of andere manier nog niet....echo zal veel verschil maken . Maar probeer positief te denken en wat afleiding te krijgen. Werk is druk dus de week gaat gelukkig snel.

Pink-It; oh nee! Pijn gedaan?
Ja hoor, hier ook een flinke dosis onzekerheid. Bij elk krampje denk ik....daar gaan we. Maar inderdaad zolang er geen bloed is en ik last van mijn borsten heb, blijf ik rustig.

Wij hebben trouwens een wintersport met vrienden geboekt in maart. Normaal gesproken ben ik meer van het snowboarden, maar ik denk dat ik dit jaar ga skiën. Dat lijkt me minder risicovol. Eerst maar eens kijken wat de verloskundige of gynaecoloog hiervan zegt. Ik ben dan rond de twaalf weken en dat zit net op de grens dat het afgeraden wordt. Of zouden jullie helemaal niet gaan?
Ik uiteraard ook onzeker. Ik hoop dat het goed blijft gaan.

Moest vandaag met vriend naar het ziekenhuis en toen is mijn schoonmoeder er per ongeluk achter gekomen dat ik zwanger ben omdat de arts erover begon ivm opname. Was even een raar moment!

Mvm: Je moet niet met je neus boven die fles gaan hangen, maar even je gezicht de andere kant opdraaien. Ik vond de geur wel meevallen, maar snap als je last hebt van misselijkheid dat je die lucht niet kan hebben.
@mvm: nou het ruikt wel maar voor mij bekende lucht ben verpleegkundige. Maar als je even je gezicht de andere kant op drait moet het geen probleem zijn!
Oh vrouwtje dat is vervelend. Wat ontactisch van die arts. Vond je schoonmoeder het wel leuk nieuws?

MVM: Geur... ik vond het de vorige keer eerst wel meevallen, maar naar mate de tijd vorderde ging de geur me wel tegenstaan. Het is voor een goed doel, dus ik heb maandag de intake. Als de test dan nog steeds maar positief is. Ik hoef trouwens geen ochtendurine te bewaren.

Onzekerheid: check....

Millie: Wintersport is wel erg leuk. Maar ik ben een kluns dus ik zou het al snel niet meer aandurven, maar dat heeft voornamelijk met mijzelf te maken. VK kan je vast advies geven. Succes!
Ik schaats ook nog t/m maart. Zal dan ongeveer 14 weken zijn . Ik probeer gewoon wat lukt. Geen risico opzoeken qua wintersport! Als jee ervaren bent kan je zelf inschatten wat veilig voelt
Goeie morgen allemaal!!!!!!!

Het is zover, ik mag me eindelijk bij dit topic voegen

Whoehoooeeee!!!!!!

Ik lees al mee vanaf dag een dus heb al veel verhalen gelezen, iedereen met z'n eigen weg. Maar wat fijn dat ik me nu ook hier mag melden, maar ook nog zo onwerkelijk!!!

Maar wel heel erg leuk om hier al ff het kwijt te kunnen dat ik zwanger ben!! de clear blue gaf vanochtend 1-2 weken aan dus 3-4 weken dan... Nou als de weken maar blijven komen en dit kindje maar goed mag groeien in mijn buik!

Voor iedereen die mij hier is voor gegaan, GEFELICITEERD en een goede zwangerschap gewenst met een mooi en gezond kindje als eind resultaat!

Fijne dag allemaal, xx
Hilliej, gefeliciteerd!!!
Gefeliciteerd alle nieuwe zwangeren!!

En Tesske; heel veel sterkte komende periode, hopelijk kunnen we je hier en daar wat steunen wanneer nodig.

Ik vind het ook nog steeds onwerkelijk, heb ontzettend pijnlijke borsten, maar verder geen klachten. Dus we gaan er maar van uit dat het allemaal goed gaat.

Beetje vreemd is het wel dat het voor mij de eerste keer is, maar voor mijn man niet.

Aankomend weekend een weekend weg met vrienden; ik houd normaal wel van een drankje, dus even kijken hoe lang ik het verborgen kan houden. Nog tips?
Hilliej!! DUS TOCH!!! :D GEFELICITEERD!!
Vandaag een belafspraak gehad met mijn arts in AMC. Bloedcontroles weer helemaal goed! Nu pas over 2 jaar weer heen ( vroeger ziek geweest)

Ik heb ook meteen verteld dat ik waarschijnlijk zwanger ben als de echo 30 jan goed blijkt te zijn :D Dus ze stelde voor dat ik wel 1x gezien moet worden door de gynaecoloog, voor de zekerheid en eventueel voor vervolg.... hmmm..... geen idee wat die extra kan doen..... maar waarschijnlijk krijg ik dus extra controles om in de gaten te houden of het allemaal goed gaat.

Moet dit zelf even bespreken met vk de 30e. Dus spannend!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven