Uitgerekend in Februari 2022- deel 2

03-08-2021 15:04 296 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Hierbij het vervolg met een nieuwe, opgeschoonde en aangevulde tabel! Schrijf mee als je ook in februari 2022 bent uitgerekend. Wil je de tabel updaten dan kun je dat bij TO melden of in het topic of via PB (geen garanties...).
Naam (leeftijd)Hoeveelste kind (leeftijd kinderen)Uitgerekende datumhartjeGeslacht babyEerstkomende echo/ controle
MrsBojangles (31) 2e29-01-2022 :heart: Verrassing!
Elandic1e02-02-2022 :heart:
Wervelwind (31) 1e02-02-2022 :heart: Meisje controle:29-09-2021
Sanna19 (28) 1e twee03-02-2022 :heart: :heart: 2 jongens controle: 15-10-2021
Tormund (31)1e10-02-2022 :heart: Jongetje controle: 18-10-2021
Aardvarkje (38)2e (dochter, 2) 11-02-2022 :heart: Meisje 07-12-2021
Linda273 (40)1e14-02-2022 :heart:
Yoyoyoghurt (24)1e18-02-2022 :heart: Verrassing! controle: 12-10-2021
Nooit1blijvenzitten (37)2e (dochter, 2)18-02-2022 :heart: Meisje controle: 19-10-2021
Miss_W (29) 1e19-02-2022 :heart: Verrassing! 20 wk-echo: 20-09-2021
Frambroosje-01 (29) 1e21-02-2022 :heart: 20wk- echo: 29-09-2021
Liefelfje20 (36)1e24-02-2022 :heart: Meisje
Gioia82 (37) 2e (dochter, 2) 23-02-2022 :heart: Jongetje 20wk-echo: 30-09-2021
:hug: Elyani, :hug: Faith, :hug: Jasmijn1209, :hug: Bessss, :hug: Baby2021, :hug: Nikki-24
nooit1blijvenzitten wijzigde dit bericht op 05-10-2021 14:48
44.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pijn in je stuitje heb ik echt nog nooit van gehoord, wat lijkt me dat vervelend!
Tormund bij de eerste maakten we elke week een foto van mijn buik en echt pas bij week 17 of 18 begon je te zien dat ik niet gewoon teveel chips gegeten had. Je buikspieren zijn gewoon nog erg stug, dat duurt even. En geniet ervan want bij een eventuele tweede zijn die spieren niet meer zo stug (lees: mijn buik nu is nu als 19 weken van de eerste!)

mrsB dat is echt grappig! Zie ik echt zo'n hele sketch voor me dat je daar onhandig ligt te hannessen en dan ineens jaaaa baby!

Ik begin pas na de 20 weken met Zwangerfit denk ik, bij de vorige ging ik geloof ik vanaf 28 ofzo. Tenzij er nog dames in 033 wonen? Dan kunnen we samen (Gioia? toevallig? ;-) )
In mijn vorige groepje bleek een van de dames letterlijk in mijn wijk te wonen.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha wat leuk dat je zelf een echo kon maken MrsB!

We hebben toch een verschil gevonden Nooit1blijvenzitten! Ik woon niet in 033, maar een van mijn ouders is daar geboren dus ik kwam er vaak. Ik ga weer mom in balance doen net als bij mijn eerste zwangerschap. Toen heb ik met 41+1 nog gesport, hopelijk kan ik het dit keer weer tot het eind volhouden. Ik doe nu nog de bootcamp van mom in balance en over een paar weken ga ik over naar de zwangergroep en probeer dan 2 keer per week te sporten.
Maar om dan toch weer een overeenkomst te noemen: de vorige keer kwam ik er ook achter dat iemand in ons "uitgerekend in" groepje vlakbij mij woonde en dat we soms samen sportten!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Fijn de positieve berichten, Linda & Gioia! :heart:

Thanks nog voor de waarschuwing/tip Gioia, waardeer ik erg want ben nogal geneigd veel te veel te doen. 2 wandelingen gedaan van respectievelijk 3 en 4.5 uur, en de derde dag vanwege jouw berichtje ergens omhoog gegaan met een skilift wat ook super mooi was 😊☺️ (Cinque Torri voor de kenners ;) Leuk dat jullie ook in de Dolomieten waren Tormund, prachtig idd wel zeg. Wij zijn nu wat lager, in de buurt van Belluno, en gaan later naar het Iseomeer nog).

Back on topic 😬 ik deed veel wandelen, soms yoga en soms zwemmen, dat wil ik wel blijven doen, maar heb nu een sportprogramma gekocht (ook mede door jullie berichtjes :) ) van Sterkher om thuis te kunnen doen als ik terug ben (echt maar maximaal 2x pw 30 min want zo fan van krachttraining ben ik niet). Aan de andere kant wil ik mezelf ook weer niet teveel opleggen ofzo.

Jullie qua bewegen?? Nog andere tips haha, ik heb heel veel aan jullie merk ik 😊 Thanks daarvoor.
Mijn tip die ik van iemand anders kreeg, heb een beetje op Vinted gezeten voor kinderkleertjes, staan leuke en goedkope dingen op wel.

Fijn weekend allemaal!
wervelwind wijzigde dit bericht op 21-08-2021 10:53
Reden: typfout
0.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een hele rare vraag misschien.

Maar hoe is het met jullie libido?
Die van mij is echt op dit moment sky high en als single is dat een regelrechte ramp. Raar om te zeggen maar dat is waar ik momenteel het meeste last van heb tijdens deze weken van mijn zwangerschap.
Ik kan ben geen enkele goeduitziende mannelijke collega normaal aankijken😂😂😂😂
Alle reacties Link kopieren
Hahaha Linda dat is idd wel een bijzondere ergste kwaal. Uhm die van mij is in ieder geval hoger dan in mijn eerste trimester ja. Skyhigh ook weer niet, maar wel goed nu :) Ook nog geen hele dikke buik dus dat scheelt ook miss. Maar als single kan ik me voorstellen dat het lastig kan zijn ja, chips wel. Iets met een leuke collega doen is zeker geen goede optie haha.
Over intieme dingen gesproken, ik heb dus heel veel last van afscheiding, dat vind ik wel soms onprettig maar ja, het is wat het is.
Alle reacties Link kopieren
Wat een kwaal Linda :rofl:
Nee, dat lijkt me echt geen pretje als single dan...
Ik heb er nu echt geen 'last' van (ik ben blij als ik 21u haal en dan kan gaan slapen) maar echt 2 dagen na mijn bevalling wel. Dat was echt de hel want je moet dan officieel iets van 6 weken wachten ofzo. Nou, ik moest geloof ik 3 weken na de bevalling vanwege blaasontsteking op controle, de arts zei dat de baarmoedermond al mooi dicht was, ik bloedde niet meer dus die 6 weken heb ik volledig niet gered. Man wist niet wat m overkwam :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Hahaha Linda :HA:

Niet lachen hoor, en ik schaam me een beetje om het te zeggen, maar ik denk oprecht dat de laatste keer dat wij het gedaan hebben was toen die kleine verwekt is... :'-( Daarna kwam al snel die allesverlammende misselijkheid, en nu dat sinds een paar weken wat minder is heb ik er de energie nog niet voor kunnen vinden. Als het dan al zo lang geleden is is het ook lastiger om dat te doorbreken ofzo...

Ik probeer me er maar niet te druk om te maken, dat werkt alleen maar averechts. Wij hebben 'gelukkig' nooit zo'n mega hoog libido gehad met z'n tweetjes, dus vriendlief kan zich er ook wel bij neerleggen. Komt wel weer.
Alle reacties Link kopieren
Libido is hier echt niet wat het geweest is. Zo af en toe doen we het wel, voor mij vooral om de intimiteit, niet omdat ik nou zoveel zin heb. Zal wel met de eerdergenoemde kwaaltjes te maken hebben denk ik, voel me vaak echt nog niet topfit.

Qua beweging/sporten was ik voor de zwangerschap echt heel fanatiek met Crossfitten. Is nu tot het nulpunt gedaald, baal daar best wel van, want mijn conditie is nu ook niks meer. Volgende week begin ik wel met zwangerfit en ik hoop dat de komende tijd de energie weer een beetje terugkomt, zodat ik ook echt weer zin heb om te gaan bewegen. Is nu meer team lamballen op de bank/bed.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken verhoogd libido wel! Allebei de zwangerschappen. Vorige zwangerschap werd het erger in derde trimester, hoop dat dat bij jou niet zo is Linda. Bekend fenomeen blijkbaar. Misschien komt het bij de anderen nog want we zijn pas net uit eerste trimester (daar had ik libido 0).

Dankje voor de kleding winkel tip, wervelwind. Ik vind Nextdirect ook geweldig. Superkwaliteit. Je kan ook NL kiezen. En snelle, gratis bezorging. Koop wel liever te groot dan te klein. Beetje een geheim onder de moeders wat niet teveel gedeeld wordt heb ik begrepen. Zodat je kindje in unieke kleren loopt ;)

Aangezien we met tips bezig zijn, mijn beste aankopen bij mijn vorige zwangerschap:

- Puckababy piep en mini! (via marktplaats) beste aankoop!
- Hema rompers organic stretch (voor de eerste weekjes een omslagromper daarna over hoofdje)
- wegwerp matrasbeschermers in je luiertas (voor als je bij iemand anders op een bed of in de auto luier moet verschonen).
- winterslaapzakken (padded, afritsbare mouwen) van Hema
- ik had héél veel wasbare luiers gekocht en vond het helemaal niks, enorme teleurstelling. Ben meteen over gegaan op wegwerpluiers. Zoveel makkelijker als je zo moe bent. Maar dit is persoonlijk voor iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Oo hele fijne tips Aardvarkje! Toevallig gister met een vriendinnetje geappt die voor mij de inbakerslaapzakjes over heeft die je noemt. En als ik terug ben van vakantie ga ik nog even naar de Hema 😇

En helemaal niet iets om je voor te schamen toch Tormund! Wij doen het ook helemaal niet zo vaak, soms 3 weken niet en dan weer paar keer in een week, heel wisselend altijd. Vind t zelf altijd fijner dat wanneer je seks hebt je er ook allebei echt van kan genieten. Zolang de frequentie voor eenieder prima is is er denk ik nooit een probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ah bedankt Wervelwind, lief van je. Dat weet ik ergens ook wel, maar ik vind zelf 3 maanden ook wel heel erg lang. Maar goed, ik weet ook dat dat even de omstandigheden waren en dat dat ook wel weer goed komt straks.

Wij zijn net terug van onze controle en hebben naar een heel mooi en krachtig hartslagje mogen luisteren :love: Op naar de 20 weken echo op 15 september!
Alle reacties Link kopieren
Fijn Tormund! Bij ons was het het eerste trimester ook 'huilen met de pet op' maar man snapte dat heel best en was zelf ook behoorlijk moe. Nu nieuw trimester, nieuwe kansen :-D

Qua handig lijstje:
- inderdaad OVERSLAGROMPERS! hoe ze ooit bedacht hebben dat dat over het hoofdje moet? Nope, wij hebben ze echt lang (tot maat 68 of 74) gebruikt, moesten ze zelfs speciaal bestellen want die van HEMA gaan maar tot ?62?
- echt 2x zoveel hydrofielen als je denkt dat veel teveel is
- wij zweren bij deze luiertashttps://www.otto.nl/p/1235362908/skip-h ... 1235044567. Kan megasuperveel in, is onverwoestbaar en handig ingedeeld (die twee extra tasjes heb ik er direct uitgehaald toen ik geen borstvoeding meer gaf). Wel aan de prijs maar wij gaan er voor nr2 exact zo'n zelfde bijkopen.
- wij zijn wel blijven wasbaar luieren, dus voor vragen; kom maar door
- speelgoed van Skip hop; allemaal goede kwaliteit en ze vond het lang leuk

En nog een toptip die niet alle nieuwe ouders schijnen te kennen: als je kind zich onherstelbaar en onherroepelijk helemaal ondergescheten heeft. Je kunt het rompertje over de schoudertjes !!naar beneden toe!! uittrekken (daar zijn die gekke envelophalsjes goed voor). Dan is je kind nog steeds smerig maar zit het niet letterlijk in de haartjes.
Alle reacties Link kopieren
Goeie tips! Ik ben ook wel fan van een co-sleeper. Verder weet ik even niks meer 😂. Ik ben er wel een beetje bang voor dat ik me niet in kan houden met kleding na de geboorte, dat lukt me bij de peuter ook niet. 😂 Carlijnq heeft leuke kleding en ik ben wel fan van 4funkyflavours. Maar dat is beide duuuur.

Fijn Tormund! Ik heb de 20 weken echo een dag voor jou, vind het nu al spannend.

Ik lijk af en toe de eerste bewegingen te voelen :love: Bij de eerste met 20 weken schopjes maar dit is meer een kort tikje af en toe (nu ruim 17 weken zwanger).
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, wat een leuk topic! Ik zou graag meeschrijven. Ik ben 24 en zwanger van ons eerste kindje. De uitgerekende datum is 18 februari. Uit mijn omgeving ben ik de eerste die een kindje verwacht, dus ik vind het allemaal ontzettend spannend!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Yoyoyoghurt, ik heb je in de tabel gezet!
Wij zijn exact dezelfde datum uitgerekend, grappig. Tot nu toe de zwangerschap goed 'overleefd'?
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel, en grappig inderdaad! Het is toevallig 2 weken geleden bijgesteld, eerst was het 22-2-2022. Het eerste trimester ben ik onwijs moe en misselijk geweest en net als bij jou en Tormund was de intimiteit ver te zoeken… Gelukkig zijn alle vervelende kwaaltjes zo goed als weg, dus ik hoop dat het snel weer ‘normaal’ wordt :rolling:
Alle reacties Link kopieren
Welkom Yoyoyogurt, leuk dat je mee komt schrijven! Als je wil, kun je ook je eerstvolgende echo afspraak noemen, dan kunnen we beetje met elkaar meeleven :)

20-weken echo heb ik dan weer een dag voor jou MrsBojangles, dus die week is met Tormund weer een leuke week, met hopelijk weer fijn nieuws, alle babies in goede gezondheid en met mooie beelden enzo :heart: En voor jou Tormund dan ook het geslacht dat je te weten komt? Ook leuk :)
Super bijzonder MrsBojangles dat je al iets voelt!! Wauw :flirting:
Lijkt me super bijzonder, kijk daar ook naar uit maar denk dat het nog even duurt, omdat ik het ook niet snel zal herkennen misschien. Ga uit van bij de 20 weken, nog even wachten.
Nooit1blijvenzitten & Gioia Fijn dat jullie de uitslag van de NIPT terug hebben en die goed is! :yes:

Linda273 en Tormund leuk dat jullie het hartje hebben gehoord :heart:

MrsBojangles Wat leuk dat je zelf een echo hebt kunnen maken.
En erg leuk dat je al wat lijkt te voelen. Ik heb soms het gevoel dat ik ook al wat voel als ik rustig ga liggen en echt goed op mijn buik focus. Maar het is zo minimaal dat ik er nog aan twijfel.

Ik ben vorige week begonnen met baantjes zwemmen en dat was erg lekker dus dat wil ik er in houden 1 keer per week. Verder wandel ik nog iedere dag een half uurtje, maar veel meer dan dat zit er niet echt meer in. Ik was hiervoor aan het trainen voor de vierdaagse en liep met gemak iedere week een rondje van 15 a 20 km, dus dat is wel een behoorlijk verschil :facepalm:

Aardvarkje en nooit1blijvenzitten bedankt voor de tips!

yoghurt Welkom! Leuk dat je mee komt schrijven!

Ik heb morgen weer een afspraak in het ziekenhuis en als het goed is ook een echo dus daar heb ik zin in. Tot nu toe nog weinig stress ervoor dus hopelijk blijft dat zo. Heb vooral veel zin om ze weer te zien en hoop natuurlijk dat alles goed is :) Maar aan mijn buik te zien vermoed ik wel dat ze alle twee flink aan het groeien zijn.
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier Sanna! Wie weet al nieuws over geslacht!
Alle reacties Link kopieren
Jaa veel plezier, en zou inderdaad leuk zijn als je daarover nieuws krijgt!!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Yoyoyoghurt, leuk dat je meeschrijft!

Veel plezier met kijken naar je kleintjes Sanna!

Fijn dat je iets aan mijn tip had Wervelwind. Ik herkende mezelf in jouw verhaal haha, dus ik ben blij dat je niet dezelfde fout hebt gemaakt als ik destijds! Het is ook wel echt lastig die eerste periode, omdat je denkt dat je nog gewoon hetzelfde lijf hebt terwijl er al van alles aan het veranderen is.

Leuk die eerste bewegingen MrsBojangles, ik voel het sinds een paar dagen ook als ik op een bepaalde manier op de bank zit! Bij mij zit het heel laag en voelt het alsof iets heel zachtjes tegen de onderkant van mijn baarmoederwand kriebelt. Ik herken het van mijn dochter maar toen was ik al ver in de zwangerschap en was het ook veel harder, zelfs pijnlijk soms. Maar nu is het vooral heel schattig :heart:

Fijn weer een goede controle Tormund!

Ik had dinsdag weer controle bij de verloskundige, alles was goed. Ik krijg een extra controle met echo bij de gynaecoloog op 8 september, dan ben ik precies 16 weken. Hopelijk kan ze dan ook al het geslacht zien, ben zo benieuwd!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Fijn Gioia dat je controle goed was en leuk dat je 8 september een echo hebt!

Wij hadden begin van de middag weer een echo. Laatste was met 12 weken en ben vandaag 17 weken dus was alweer een tijdje geleden. Maar alles was weer helemaal goed met de twins! :heart: :heart:
Ze waren mooi gegroeid en liepen zelfs alweer een paar dagen voor. Ze zijn ook nog steeds bijna even groot dus dat is heel fijn!

En.. Ik moet natuurlijk weer afwijkend doen haha maar goed voor het evenwicht hier: Wij krijgen twee jongens :yes: Dus mijn gevoel heeft mij niet in de steek gelaten deze keer. Meestal dacht ik namelijk ook dat het jongens zouden zijn (heb ze zelfs al een paar weken 'onze jongens' genoemd) al was ik sinds een week of 2 weer aan het twijfelen. Maar het was eigenlijk niet te missen: 2 jongens (of 2 meisjes met piemels haha :hihi: )
Alle reacties Link kopieren
Haha dat zei je al!! Wat leuk, gefeliciteerd! Erg leuk om van hetzelfde geslacht te hebben kunnen ze lekker samen op avontuur ;)
Ik hen een vriendin met ook een tweeling boys, die zijn nu een jaar. Heel leuk en schattig.
Wanneer weten ze ook alweer of het een of twee eiig is? Jij was natuurlijk zwanger geraakt toch?
Alle reacties Link kopieren
Fijn van de goede controle Gioia & super leuk Senna, twee jongens! Gezellig voor hen ook denk ik. De komende weken zal iedereen die het geslacht te weten wil komen het horen, leuk!
Ja echt leuk om het geslacht te weten vind ik! Snap ook wel dat mensen het als verrassing willen houden hoor, maar dat wouden wij gelukkig allebei niet!

Aardvarkje ik ben inderdaad gewoon natuurlijk zwanger geworden. Ze zijn bijna zeker 2eiig. Met 100% zekerheid kunnen ze het schijnbaar niet zeggen tot ze geboren zijn, want het zou kunnen dat ze 1eiig zijn en al binnen 1 a 2 dagen gesplitst zijn, maar die kans is bij ons heel erg klein omdat er zo duidelijk een tussenschot tussen zit en ze een eigen vruchtzak en placenta hebben. De placenta ligt bij de ene ook aan de voorkant en bij de andere juist aan de achterkant.

Wervelwind Ik vind het ook wel erg leuk dat ze van hetzelfde geslacht zijn. Denk ik toch net iets makkelijker, zeker als ze wat ouder worden. Ben benieuwd wat de rest die het geslacht wil weten krijgt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven