Uitgerekend Januari 2020

13-05-2019 17:06 1050 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom! Kom gezellig kletsen en pas je eigen gegevens aan.

Naam: Januaribaby

Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje UD Bijzonderheden
zorrodesnorro 25/27 1e 01-01 -
Togepi 28/29 1e 07-01 Goede Nipt test gehad, 19-08 de 20 wkn echo
SusieFlower nvt 1e* 08-01 MK 13 wk - vroeggeboorte 21 wk
Vlindertje93 26/36 1e 08-01
Frozen 33/30 1e 10-01 :heart:, 26/8 20 weken echo mk sept ‘18 / ma jan ‘19
Gordijn 31/33 3e 16-01
Blauwbosbesje 28 1e 19-01 08-08 geslachtsecho
Yunaaislynn 34/38 3e 20-01
Articfox1 28/37 1e 21-01 💙 zwanger d.m.v. ovulatie inductie -
30-08 20w echo
lemon pledge 34/33 1e 21-01 29-08 de 20 wkn echo
neliba 38/36 1e 22-01 Onder controle van gynaecoloog i.v.m. myoom en hoge bloeddruk, 23-08 controle + echo
Emili2004 33/34 1e 23-01 💙 zwanger d.m.v. iui,29-08 de 20 wkn echo
deb84 35/38 2e 23-01 💙 20 weken echo 04-09
Tinkeltje33 34/37 2e 25-01 :heart:, 29-07 echo
Unicorn123 32/30 1e 28-01 PCOS, zwanger dmv ovulatieinductie. MK 01-19
Winterstarr 31/30 1e 29-01 Mk feb ‘19, :heart:, 07-08 geslachtsecho
Knotje_ 30/29 2e 30-01 04-09 controle, 11-09 20 weken echo
Tante89 30/34 1e 31-01 Zwanger dmv iui, :heart:
:hug: Liefdesbaby
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:12
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
96.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Arctic: oh jeetje, wat balen zeg van je baan. Ook niet netjes dat je geen duidelijke reden gekregen hebt. Wij hadden vorige keer het boek De zwangerschapsbijbel. Die heb ik zelf gelezen. Uiteindelijk hebben we samen de cursus Samen bevallen gedaan.

Frozen: wat naar. Ik at altijd een beschuitje in bed met een kop thee. En als het was af gezakt was, kwam ik laaaaangzaaaaam op gang. Op een gegeven moment werd ik ook ‘s nachts wakker van de misselijkheid en zat ik midden in de nacht beschuiten te eten in bed.

Kwaaltjes: het valt gelukkig nog mee. Ik ben af en toe wat misselijk over de dag heen. Vandaag een beetje een trekkering gevoel in mijn baarmoeder en mijn onderkant deed zeer. Dat heb ik sinds ik bevallen ben van mijn zoon, als ik ongesteld ben.

Jongen/meisje: willen jullie het geslacht ook weten? Wij wel. Ik vind het zo bijzonder dat het gewoon een verrassing is. Ik zou een meisje wel heel leuk vinden, dan zou ik helemaal los gaan met kleding en dekentjes. Dat doe ik nu ook al bij zoon, ik vind het zo leuk om hem te kleden. En met een meisje kan ik helemaal opnieuw. :$ Jongetje zou ik ook leuk vinden, mijn zoon is ook zo leuk. Daar wil ik er best nog een van (maar dan iets minder druk).

Ik had gehoopt dat ik er nog onbevangen in kon staan, maar merk dat die mk toch behoorlijk impact heeft. Ik verwacht ochtendmisselijkheid te hebben en dat is er niet en dat maakt me best wel onzeker. Ik heb vanmorgen de hele ochtend gewacht tot het zou gaan bloeden. Bij mijn miskraam hield de misselijkheid de avond van te voren op en de volgende ochtend was er bloed. Maar misschien ben ik dit keer lang zo misselijk niet, dat zou echt een geschenk zijn.
Ik zou graag willen weten of we een jongetje of een meisje krijgen. Vriend twijfelt nog

Qua kwaaltjes heb ik last van een gevoelige onderbuik en rug, maagzuur en vroeg wakker worden

@tinkel wat rot van je miskraam. Ik kan mij goed voorstellen dat zoiets bij je blijft.
Het überhaupt al zo'n onzeker proces
Alle reacties Link kopieren
Rot tinkeltje dat gevoel, laat je niet geve beïnvloeden door kwaaltjes dit kan per zwangerschap verschillen en soms zelfs afhankelijk van het geslacht.

Wij willen het deze x wel weten, vorige 2 keer een verrassing maar zou deze x graag willen weten, dan kan ik of alle kleren van de boys opruimen of weer wassen al is het ook wel een ander jaargetijde straks dus of ze zoveel van elkaar aan kunnen is de vraag (jongens zijn hier beide in voorjaar/zomer geboren) en anders kan ik leuke jurkjes gaan kopen.

We houden het wel voor ons zelf denk ik maar of dat helemaal gaat lukken is de vraag ben zn flapuit. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Kwaaltjes: Heb zere borsten, vriendlief kan er echt nier meer aan zitten. Heb in de eerste weken kramp gehad alsof ik ongesteld moest worden. Dat trekt nu weg en ben ik soms misselijk. Heb vooral savond wat minder energie de laatste tijd.

@Tinkel: Vervelend van je MK. Probeer er wel een beetje van te genieten.

Willen weten: Ja wij willen het heel graag weten. Ik ben zelf te nieuwsgierig en vriendlief stiekem ook wel.
Alle reacties Link kopieren
Zou iemand mijn gegevens aan de tabel kunnen toevoege? Ik heb even niet de energie om de laptop erbij te pakken.

lft 33/30, 1e kindje, echo 27 mei UD 8 januari bijzonderheden mk sept ‘18 ma jan ‘19

Kwaaltjes; heel verschillend hier. Eerste weken nauwelijks. Wat kramp in Mn buik alsof ik ongesteld zou worden. Nu enorm gevoelige borsten, misselijk, rommelende darmen en vermoeidheid.

Ik denk dat wij het geslacht ook wel graag willen weten, al hebben we er nog niet echt over gesproken. Door de voorgaande miskramen blijft het allemaal onzeker en hebben we vooral zoiets dat we het allemaal maar moeten afwachten.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik kom ook graag meeschrijven.

Wij zijn sinds sept 2017 bezig voor een eerste kindje. Helaas al die tijd zonder succes en daarom hebben we op 1 mei de inseminatie van IUI 1 gehad. 2 weken later (afgelopen woensdag) mocht ik testen, hartstikke wit. Dit was weer echt een tegenslag. Echter was ik gisteren nog steeds niet ongesteld geworden en heb ik nogmaals getest, toen was het wel een echte knaller. ‘s middags ook de CB wekenindicator gedaan en die gaf aan: 2-3 weken. Zo onwerkelijk, maar super blij!

We hebben het gisteren meteen met mijn schoonouders gedeeld (die wonen om de hoek) en gaan vandaag naar mijn ouders. Ook gaan we enkele goede vrienden al inlichten. Dit, omdat zij ook op de hoogte zijn van ons traject en ontzettend met ons meeleven.

Morgen ga ik bellen naar het ziekenhuis. Daar zullen we ook onze eerste echo krijgen voordat we worden overgedragen aan de verloskundige.

Qua apps heb ik al meteen gedownload: moeders voor moeders (ook aangemeld), zwanger+ en zwangerhap.

Nog geen kwaaltjes, behalve het vroege wakker worden. Maar ik lees hier al dat dit heel herkenbaar is.

Wij willen heel graag weten of we een jongen of meisje gaan krijgen en gaan dit dan ook delen.

Zou iemand mij toe kunnen voegen aan de tabel? Bedankt!
32/34, 1e kindje, UD: 22-01-2020, bijzonderheden: zwanger dmv iui

Het is nogal een lang verhaal geworden.
Welkom emili, gefeliciteerd! wat een traject en wat geweldig dat het iui dan toch gelukt is. Ja ik ben helaas een van die vroege vogels, vanaf 5 al af en aan wakker.

@ geslacht: wij willen het wel weten
Alle reacties Link kopieren
@Tinkeltje, een koningskoppel zou leuk zijn, maar je praat ook liefdevol over jullie leuke zoontje! Mooi! Hoe oud is hij? Is je eerste zwangerschap wel in één keer helemaal goed verlopen? De zorgen rondom deze zwangerschap zijn heel begrijpelijk. Het hele onzekere wachtfestijn van zwanger worden en zwanger zijn, is helemaal geen pretje. Hopelijk krijg je met de weken en de echo's toch meer vertrouwen in je eigen lichaam en jullie ukkie! En dat geldt ook voor @Frozen :smooch:

@Emilie, wat ontzettend fijn dat iui meteen zo goed werkte bij jullie! Na al die slopende maanden van hoop en verdriet is het dan toch eindelijk gelukt! Mooi ook dat jullie anderen in het proces hebben betrokken en de blijdschap nu zo vroeg delen! Vertellen jullie het nog op een speciale manier? Het nieuws is immers bijzonder genoeg!;)

Geslacht: ja, willen we wel weten! Mij lijkt het bijzonder om ooit een dochter te krijgen, maar ik vind jongetjes ook lief en hilarisch. Jongetjes schijnen makkelijker te zijn als baby, haha.

Kwaaltjes: blijven minimaal. Wat gerommel in darmen in ochtend en avond. Soms kort een weeïg gevoel en borsten blijven gevoelig. Af en toe nog wat gevoel in baarmoeder aan kramp/steekjes. Vind het allemaal reuze meevallen.

Vanochtend een clear blue digitaal gedaan: zoals ik verwachtte 3+ zwanger! Vandaag 5 weken.:)
Alle reacties Link kopieren
Emili: welkom, leuk dat je je hier aansluit. En nogmaals gefeliciteerd.

Blauwbosbesje: met zoon was ik na 2 maanden zwanger, en in een keer een plakker. Het viel dan ook en beetje tegen dat het nu 10 maanden duurde. Maar als ik kijk naar Arctic en Emili is dat helemaal niks. Jongetjes zijn inderdaad rustiger als baby, maar daarna niet meer. Mijn zoon is heeeeeeeel druk.

Vertellen: we moeten eerst de echo’s maar afwachten, maar zoon is jarig rond de tijd dat ik 12 weken ben. Misschien dat ik hem dan een shirt aantrek met ik word grote broer.
Alle reacties Link kopieren
Tinkel, elke zwangerschap is anders. Dat het de vorige keer zo snel ging, zegt dus niets over volgende zwangerschap. En zo zegt je mk ook niets over deze zwangerschap. Wanneer ga je bellen voor de eerste echo?

En leuk moment om dan de zwangerschap te vertellen!

Moeten jullie trouwens ook de vroege echo zelf betalen? Ik heb een vroege echo met 7.5 en met 10.5 is dan de termijnecho met uitgebreide intake. De termijnecho wordt uiteraard wel vergoed.

Wij willen het na de eerste echo aan ouders en schoonouders vertellen. Eventueel ook aan overige gezinsleden én naaste vrienden. Eentje woont verder weg en zien we helaas niet zo vaak, dus voor hem heb ik een kraskaart gekocht met de tekst 'we worden papa en mama'. Voor de anderen hebben we nog niet heel goed idee. Eventueel kop koffie met daarin een tekst 'zwanger!' die ze pas lezen als koffie op is. Offff... Cadeautje met Vaderdag? Nouja, duurt allemaal nog even en we willen eerst een goede echo, voor we echt cadeautjes kopen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben geen speciale manier van vertellen.

Tinkeltje, leuk idee om het met de verjaardag van zoon te gaan delen!
Alle reacties Link kopieren
Emili: van harte gefeliciteerd! Leuk dat je het zo snel deelt. Wij hebben ook zo snel aan de ouders verteld.

Blauwbosje: bij onze verloskundig willen ze je met 8 weken zien. Niet gehoord dat je er extra voor betaald. Met 8 weken is de echo en intake.

Vertellen: ouders al gedaan. Broers willen we het met 8 weken doen omdat we gaan klussen en verhuizen en ik minder zou doen. Vrienden vertellen we het met de housewarming.
Alle reacties Link kopieren
BlauwBosbesje: we gaan naar dezelfde vk als bij mijn zoon en die beviel erg goed. Zijn erg nuchter en niet zo van het rekening schrijven. Voor de mk mocht ik ook twee keer langskomen, dat schrijven ze niet eens op. Ze vertelde ook dat als stellen voor de eerste echo komen en blijkt dat er geen hartje is, dat ze dat ook niet opschrijven. Mijn vk was sowieso niet zo moeilijk met echo’s, ze keken iedere keer even.

Ik denk trouwens dat je er voor moet betalen als je zelf kiest voor een extra echo. Ik ga met zes weken en dan begint het vk traject. Ik ga morgen denk ik bellen. De misselijkheid valt tot nu toe mee, ben ook nog niet begonnen met de medicijnen. Ik was nu voor het eerst ‘s oachtends misselijk. Maar bij mijn eerste duurde dat ook een aantal dagen.
Alle reacties Link kopieren
Mmm, ja,het zou ook aan mijn verzekering kunnen liggen hoor. Alle basisecho's worden vergoed, maar de extra's niet. Ik heb na lang wikken en wegen mijn Menzis JongerenVerzorgd aangehouden, omdat de meeste kosten na/tijdens bevalling gemaakt zouden worden. Had alles uitgerekend. En ik geloofde niet zo in een 2019-baby. Daar krijg ik gelijk nu in, haha. Ach, zo'n echo kost ons de kop niet. Vind het wel opvallend dat bij anderen de eerste echo al met 8 weken gepland wordt. Bij mij zou die dus tussen 10-12 weken zijn, maar daar ben ik te ongeduldig voor.;-)

Laten we hopen dat de meeste kwaaltjes ons bespaard blijven!
emili ik kan jou uit het iui topic waar ik heel koet heb geschreven. Welkom en gefeliciteerd.
Ik krijg binnen eerste echo waarschijnlijk ook op de fertiliteit afdeling. Maandag ga ik bellen.

Aanstaande week willen wij iedereen die op de hoogte is van ons traject (ouders, broers, zussen en een goede vriendin) het gaan vertellen.
De rest van de wereld waarschijnlijk pas na de termijnecho
Alle reacties Link kopieren
Wat ik begreep van mijn verloskundige was dat de kosten in 1 keer aan het eind geïnd worden, dat het een soort pakket was. Maar dat dit ook verschilde per verloskundige. Maar dat weet ik niet meer 100% zeker.

Ik heb vorige keer een hoger pakket genomen en dat heb ik nu weer. Ik heb de kosten er toen ruimschoots uitgehaald: volledige vergoeding kraamzorg, kraampakket, lactatiekundige, bevallingscursus, fysio, ehbo-cursus, alternatieve geneeswijzen. Maar er zijn genoeg mensen die prima kunnen met een basisverzekering.
Alle reacties Link kopieren
Arctic, en een hele tijd geleden schreven we samen in “Ronde 6 of meer, klein groepje”. Grappig dat het nu tegelijk (en eindelijk!) gelukt is. Veel plezier met jullie naasten vertellen. Dat vind ik echt zo leuk. Wij mogen vanmiddag er ook weer voor op pad.
Emili2004 schreef:
19-05-2019 12:01
Arctic, en een hele tijd geleden schreven we samen in “Ronde 6 of meer, klein groepje”. Grappig dat het nu tegelijk (en eindelijk!) gelukt is. Veel plezier met jullie naasten vertellen. Dat vind ik echt zo leuk. Wij mogen vanmiddag er ook weer voor op pad.
Ik dacht jou naam al te herkennen
Jij ook veel plezier met het delen. Ik kan het nog steeds niet geloven.

Mijn schoonzus is begin juli uitgerekend. Als alles bij ons goed gaat schelen neefje(s)/nichtje(s) niet super veel in leeftijd. Dat zou ik wel leuk vinden
Alle reacties Link kopieren
Haaaiii 🙋,

Ik zou mezelf ook graag bij deze groep willen voegen, al is het nog superpril!

Ik ben in ieder geval 'Loes' en had gister een early test met een licht streepje. Ik zou pas komende donderdag ongesteld moeten worden, dus er is een snelle Jelle actief in mijn buik!

Het is onze derde (we hebben twee jongens thuis, eentje van 2 en de ander is nog 0 😂).
Alle reacties Link kopieren
BlauwBosbesje schreef:
19-05-2019 10:22
Mmm, ja,het zou ook aan mijn verzekering kunnen liggen hoor. Alle basisecho's worden vergoed, maar de extra's niet. Ik heb na lang wikken en wegen mijn Menzis JongerenVerzorgd aangehouden, omdat de meeste kosten na/tijdens bevalling gemaakt zouden worden. Had alles uitgerekend. En ik geloofde niet zo in een 2019-baby. Daar krijg ik gelijk nu in, haha. Ach, zo'n echo kost ons de kop niet. Vind het wel opvallend dat bij anderen de eerste echo al met 8 weken gepland wordt. Bij mij zou die dus tussen 10-12 weken zijn, maar daar ben ik te ongeduldig voor.;-)

Laten we hopen dat de meeste kwaaltjes ons bespaard blijven!
Mijn verzekering vergoed de eerste echo ook niet (anderzorg). Dus ik heb even naar de verloskundige gebeld en zij gaf aan dat iedereen die bij hun komt deze eerste vroege echo van hun krijgt. Dus eigenlijk een super leuk welkomscadeautje
Alle reacties Link kopieren
Welkom Loes!
Gefeliciteerd, fijn dat je al zo vroeg kon testen!
Welkom Loes

Wat doen jullie met de zwangerschapstest(en)?
Weggooien of bewaren ?
Alle reacties Link kopieren
Welkom Loes en gefeliciteerd!

Arctic: ik bewaar de test. Maar volgens mij heb ik die van mijn zoon laatst weggegooid na 3 jaar. Dacht; wat moet ik daar nu nog mee.

Ik heb net mijn beroerdheidsvoorraad aangelegd: vanille vla, krentenbollen, brie (gepasteuriseerd), smeerkaas, vette cake, champignonsoep en beschuit. Ik merk dat ik echt al weer voorkeur heb voor bepaalde dingen. Ik vind vanille vla normaal echt het smerigste wat er is.
Alle reacties Link kopieren
Welkom, Loes! Mooi vroeg getest.

Ik heb de testen bewaard, maar heb er ook een fotootje van gemaakt. De ochtend dat ik testte, was ik alleen thuis. Heb manlief in de avond verrast met een kaartje, een pennendoosje met daarin de test en een eerste knuffeltje. Vandaag samen selfie gemaakt in de toekomstige babykamer met de digitale test. Misschien doen we nog iets met die foto. Digitale test is leeg na 24 uur, dus die gaat sowieso weg.

Hebben jullie met partner getest? Of ook later verteld? Hoe dan?

Mijn bedoeling was helemaal niet om te testen als ik alleen was, maar ik was zo overtuigd van witte test... :')
blauwbosbesje wijzigde dit bericht op 19-05-2019 20:11
Reden: foutje
1.72% gewijzigd
@samen testen
Ik was ook niet van plan alleen te testen. Ik was ook overtuigd van een witte test en dan kon ik mooi nog voor het weekend de fertiliteit poli bellen
Ik heb vriend bij thuiskomst meteen de test in handen gedrukt en het verteld. Dag erna nog net een ander merk getest.
Ik neig nu ook om in ieder geval een van de testen te bewaren

Vanavond hebben we het mijn moeder verteld. Voelde zo bijzonder om het met nog iemand te delen❤

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven