Uitgerekend Januari 2020

13-05-2019 17:06 1050 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom! Kom gezellig kletsen en pas je eigen gegevens aan.

Naam: Januaribaby

Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje UD Bijzonderheden
zorrodesnorro 25/27 1e 01-01 -
Togepi 28/29 1e 07-01 Goede Nipt test gehad, 19-08 de 20 wkn echo
SusieFlower nvt 1e* 08-01 MK 13 wk - vroeggeboorte 21 wk
Vlindertje93 26/36 1e 08-01
Frozen 33/30 1e 10-01 :heart:, 26/8 20 weken echo mk sept ‘18 / ma jan ‘19
Gordijn 31/33 3e 16-01
Blauwbosbesje 28 1e 19-01 08-08 geslachtsecho
Yunaaislynn 34/38 3e 20-01
Articfox1 28/37 1e 21-01 💙 zwanger d.m.v. ovulatie inductie -
30-08 20w echo
lemon pledge 34/33 1e 21-01 29-08 de 20 wkn echo
neliba 38/36 1e 22-01 Onder controle van gynaecoloog i.v.m. myoom en hoge bloeddruk, 23-08 controle + echo
Emili2004 33/34 1e 23-01 💙 zwanger d.m.v. iui,29-08 de 20 wkn echo
deb84 35/38 2e 23-01 💙 20 weken echo 04-09
Tinkeltje33 34/37 2e 25-01 :heart:, 29-07 echo
Unicorn123 32/30 1e 28-01 PCOS, zwanger dmv ovulatieinductie. MK 01-19
Winterstarr 31/30 1e 29-01 Mk feb ‘19, :heart:, 07-08 geslachtsecho
Knotje_ 30/29 2e 30-01 04-09 controle, 11-09 20 weken echo
Tante89 30/34 1e 31-01 Zwanger dmv iui, :heart:
:hug: Liefdesbaby
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:12
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
96.31% gewijzigd
@Togepi: de eerste echo van de groep inderdaad, veel succes en hopelijk een mooi beeld met een kloppend hartje!

@Tinkeltje: Fijn dat ze zo begripvol zijn.

@Bumbly: gefeliciteerd en welkom. Hier lust ik ook niet echt koffie, ik drink wel eens in het weekend cappo maar indd wel vervelend als je het normaal heel lekker vind.
Ik heb nog geen moeite met eten/drinken. Wel wat minder trek dan normaal.

@Emilie, je bent dmv iui zwanger geworden, had je 1 of meerdere eitjes?
Alle reacties Link kopieren
Hi Meiden,

Ik heb vanochtend positief getest en volgens de internet dokter 🤣 ben ik dan 28 januari uitgerekend. Ik zou graag willen meeschrijven als jullie dat goed vinden.

Wij waren het vanaf januari aan het proberen. Mijn enige symptoom is ontzettend gevoelige borsten. Hadden jullie gewoon de dokter gebeld of een verloskundige praktijk? Ik test nog morgen en donderdag en dan ga ik bellen.

Liefs!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Liefdesbaby en gefeliciteerd!

Je kunt de verloskundige gewoon bellen, de huisarts hoeft niet per se. Mijn huisarts vindt het wel prettig om registreren, bijvoorbeeld ivm medicijngebruik. Mijn apotheek legt het ook vast.
@Bumbly en liefdesbaby welkom
Ik heb er bijna een jaar mm opzitten en ben zwanger geworden via ovulatie inductie. Ik heb dus de fertiliteit afdeling gebeld en heb ook daar mijn eerste echo
Alle reacties Link kopieren
Wow wat een drukte, welkom allemaal en natuurlijk gefeliciteerd.

Je kunt in principe gewoon de verloskundige bellen, huisarts is optioneel maar heb ik nooit gedaan. Wel handig als je medicijnen gebruikt maar kom er zelf nooit dus voor mij niet nodig

Ik heb vandaag een rare dag trouwens. Vanmorgen al met opstaan heb net boven of links van mn navel al hele dag kleine prikjes. Ik weet het, raar want is toch mn 3e maar deze x is het toch weer nieuw en spannend. Iemand bekend met dit fenomeen. Is beetje af en aan al hele dag. Geen buikpijn maar meer alsof er speldjes in gestoken worden maar dan niet heel pijnlijk . Lekker duidelijke uitleg whahah. O en toevoeging ik voel het voornamelijk als ik zit maar niet als ik beweeg.
Alle reacties Link kopieren
Wat een hoop berichten! Leuk! :)

Hier net terug van de echopraktijk en we hebben een mooi kloppend hartje gezien! Echt onwijs blij toch wel heel spannend. Wel ben ik minder ver dan gedacht, nu 6 weken en 1 dag. Over 4 weken de termijnecho! Mijn uitgerekende datum voor nu is 12 januari.
Alle reacties Link kopieren
Jullie gaan hard, dames! Welkom andere schrijfsters.

Togepi, wat fijn dat je een goede echo had! En al vroeg mocht je komen met 6.1! Heerlijk. Leek de echo al ergens op of is het echt een vage vlek? En gaan jullie het nieuws nu al delen? :flirting:

Ik merk dat ik een beetje onzeker word van het niet hebben van kwaaltjes. Ik denk dat ik mezelf maar gewoon gelukkig prijs! Op gevoelige borsten en wat moeilijke darmen na, is er niets aan de hand. Vind alles verwaarloosbaar.:) Nog 2.5 week wachten om de kleine hopelijk te zien.
Alle reacties Link kopieren
Togepi: gefeliciteerd!! :heart:

Blauwbosbesje: het is ook zo spannend. Ik baal van de misselijkheid, maar zodra het weg is, maak ik me zorgen. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
@blauwbosbesje; Volgens de berekening volgens de menstruatiecyclus zou ik 7 weken 5 dagen zijn, maar blijkbaar was hij wisselender dan gedacht. Dus nu heb ik een inwendige echo gehad en ben ik voor nu terug gezet op 6.1. Het was echt nog een vage vlek, haha maar het belangrijkste was het kloppende hartje. Wij willen het denk ik gaan delen over 2 weken met onze ouders. Alleen nog even een leuke manier bedenken.

Ik heb ook nauwelijks kwaaltjes, ook pijnlijke borsten en wat meer pukkels en moet heel vaak naar de wc. haha maar ik teken hiervoor! Als ik hoor hoe beroerd sommige vrouwen zijn...
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_386086 wijzigde dit bericht op 21-05-2019 20:35
Reden: verkeerde account
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Tinkeltje
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Togepi, fijn dat je een mooi hartje hebt gezien. Jammer van die 2 weken maar aan de andere kant is de 12 weken echo pas echt het punt dat de UD wordt vastgesteld en op zich is half januari qua feestdagen misschien beter dan begin januari :-D
Togepi wat fijn dat je een goede echo hebt gehad en een hartje hebt gezien.
Wegens mijn medische traject krijg ik een vroege echo met (volgens mijn eigen telling) 6 weken. Hopelijk net dom mooi nieuws als jij

Ik heb ook weinig kwaaltjes en dat voelt beat onzeker. Wel voelt het goed, ook mentaal, dus ik probeer het zo goed als lukt een beetje los te laten.
Ik hou mij aan de richtlijnen en adviezen, meer invloed heb ik er niet op. Dat is ergens heel fijn en heel stom tegelijkertijd

Vandaag hebben wij het mijn schoonouders vertel. Voor hen het eerste kleinkind. Echt heel bijzonder
Alle reacties Link kopieren
Zo fijn een kloppend hart! Hoop dat ik die ook mag horen.

Bedankt voor jullie advies. Ik ga morgen dan even een verloskundige praktijk uitzoeken en bellen.

Mijn symptomen zijn:
Hele gevoelige borsten
Koude rilling en daardoor keiharde tepels steeds (heeft iemand hier ook last van?)
Verstopping

Hoe reageerde je schoonouders Fox?
Schoonouders vinden het super leuk. Schoonmoeder stuiterde nog net niet door de kamer en schoonvader was echt aan het glunderen.
Vind het een fijn idee dat een aantal mensen dichtbij het zo vroeg weten. Mocht het toch misgaan dan heb ik die steun ook
Ga wel van het positieve uit hoor. Zo far so good
Alle reacties Link kopieren
@liefdesbaby, hier verstopping drama maar ja.... doet er niks aan :-|
Alle reacties Link kopieren
deb84 schreef:
21-05-2019 09:58
@Emilie, je bent dmv iui zwanger geworden, had je 1 of meerdere eitjes?
Ik had 2 eitjes. Dus wel een verhoogde kans op een meerling nu.
Alle reacties Link kopieren
Togepi gefeliciteerd. Wat lijkt me dat een mooi moment :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Is er nog plek voor nog een meeschrijver? Een paar weken terug had ik een positieve test in handen, ik ben zwanger van ons 3e kindje. We hebben twee meisjes van 2 en 4 jaar.

Wij krijgen pas de echo rond 11/12 weken, dus moeten helaas nog even geduld hebben. 7 juni de eerste afspraak bij de VK, ben benieuwd! We hebben dit keer (bij de 2e ook) gekozen voor een kleinschalige praktijk met iemand die alleen werkt in een kleine setting. Dus de kans is heel groot dat zij ook werkelijk de bevalling gaat doen, net als alle controles. Is de vorige keer erg goed bevallen. Totaal iets anders dan een grote praktijk die vooral de protocollen volgt.

Leuk om te lezen wat iedereen meemaakt! Hopelijk hebben we in februari 2010 allemaal mooie gezonde kindjes op de wereld gebracht!
Alle reacties Link kopieren
Marielle: welkom en gefeliciteerd! Nog 2,5 week dan is het zo ver. Wij zitten ook bij een kleine praktijk, we hebben daar voor gekozen omdat ik graag thuis wilde bevallen en bij hen hoef je niet per se een bed in de woonkamer te hebben. Tot 100 kilo mag je boven bevallen. En ze zijn zo makkelijk: al zou je op de keukentafel willen bevallen, zij past zich wel aan. Ik was zo blij met haar nuchtere aanpak.

Leuk van het vertellen Arctic, bijzonder hoor!

Hier zit ik weer met mijn kale beschuitje in bed, straks maar eens proberen om rustig uit bed te komen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een ellende he Tinkel die ochtend misselijkheid. Ik heb vanmorgen Mn vriend wakker gemaakt om ontbijt voor me te maken zodat ik nog eventjes kon liggen. Was zo misselijk dat dat zelfs niet eens lukte

Togepi fijn van je goede echo!

Mariëlle welkom!
Togepi: gefeliciteerd! :yes:

Welkom en gefeliciteerd Liefdesbaby en Marielle.

Leuk die reactie Arctic!
Emili2004 schreef:
21-05-2019 23:02
Ik had 2 eitjes. Dus wel een verhoogde kans op een meerling nu.
Ik ook
Alle reacties Link kopieren
Frozen: dat gebeurt hier al een paar dagen. Mijn man gaat met onze zoon naar beneden en brengt mij thee en maakt ontbijt. Na een half uurtje kom ik naar beneden en eet heeeeeel langzaaaaaam mijn ontbijt. Dan lukt het me nog net om zoon zijn jas en schoenen aan te trekken en een lik gel in zijn haar te gooien. En dan brengt man hem naar de opvang. Na de lunch gaat het beter tot einde van de middag, dan avondeten en dan voel ik me top. Tot net iets voor ik naar bed ga. Ow ja, en dan hoef ik nog niet eens te spugen. Alles ter voorkoming daarvan.

Vorige keer was dit ook zo en deed ik bijna niks de hele dag. We zijn er gelukkig op voorbereid, dus mijn man wist al dat hij later op zijn werk zou zijn en meer moet koken. Het huishouden gebeurt nu ook even twee maanden niet. Maar dat maak ik straks wel goed met mijn nesteldrang. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor de felicitaties! Hopelijk hebben jullie ook allemaal snel 1 of 2 kloppende hartjes! Echt onwijs bijzonder!

Gordijn: Precies mijn gedachte! Zou een baby geboren in 2020 wel onwijs leuk vinden! :) Op 18 juni heb ik de termijnecho en dan weten we meer.

Arctic: Wat een onwijs leuke reactie! :flirting:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven