Uitgerekend Januari 2020

13-05-2019 17:06 1050 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom! Kom gezellig kletsen en pas je eigen gegevens aan.

Naam: Januaribaby

Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje UD Bijzonderheden
zorrodesnorro 25/27 1e 01-01 -
Togepi 28/29 1e 07-01 Goede Nipt test gehad, 19-08 de 20 wkn echo
SusieFlower nvt 1e* 08-01 MK 13 wk - vroeggeboorte 21 wk
Vlindertje93 26/36 1e 08-01
Frozen 33/30 1e 10-01 :heart:, 26/8 20 weken echo mk sept ‘18 / ma jan ‘19
Gordijn 31/33 3e 16-01
Blauwbosbesje 28 1e 19-01 08-08 geslachtsecho
Yunaaislynn 34/38 3e 20-01
Articfox1 28/37 1e 21-01 💙 zwanger d.m.v. ovulatie inductie -
30-08 20w echo
lemon pledge 34/33 1e 21-01 29-08 de 20 wkn echo
neliba 38/36 1e 22-01 Onder controle van gynaecoloog i.v.m. myoom en hoge bloeddruk, 23-08 controle + echo
Emili2004 33/34 1e 23-01 💙 zwanger d.m.v. iui,29-08 de 20 wkn echo
deb84 35/38 2e 23-01 💙 20 weken echo 04-09
Tinkeltje33 34/37 2e 25-01 :heart:, 29-07 echo
Unicorn123 32/30 1e 28-01 PCOS, zwanger dmv ovulatieinductie. MK 01-19
Winterstarr 31/30 1e 29-01 Mk feb ‘19, :heart:, 07-08 geslachtsecho
Knotje_ 30/29 2e 30-01 04-09 controle, 11-09 20 weken echo
Tante89 30/34 1e 31-01 Zwanger dmv iui, :heart:
:hug: Liefdesbaby
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:12
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
96.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in mijn eentje getest. Eigenlijk wist ik al dat ik zwanger was, mijn man had het idee ook al. Daarna in mijn blootje naar de slaapkamer gerend om de test te laten zien. :proud: Mijn zoon vond die test ook wel interessant: mama sanger.

Ik ben gisteravond begonnen met de medicijnen tegen de misselijkheid en lig nu met een beschuitje in bed. Ik heb al 20 jaar een angststoornis met angst om ziek te worden. Meestal heb ik daar helemaal geen last van, maar vorige keer ben ik die eerste twee maanden zo angstig geweest. Het was echt mijn ergste nachtmerrie. Ik heb 3 jaar opgezien tegen een nieuwe zwangerschap en we hebben ook een plan gemaakt hoe we dit gaan doen. Maar nog...ik vind dit zo ellendig. We hebben gisteren dan ook besloten dat het bij 2 blijft. Ik sta toevallig ook op de wachtlijst voor EMDR voor die angststoornis. Dat mag van mijn nu wel wat opschieten.

Hoe gaat het met jullie met de klachten?
Morning tinkeltje, wat naar van je angst stoornis. En zeker dat je dus ook zo misselijk bent. Hopelijk werkt de medicatie heel snel!
Hier vlagen van misselijkheid en super vroeg wakker steeds waardoor ik mij behoorlijk moe voel.

Zien jullie al iets bij jullie buik? Vooral degene die al een kind hebben? Ze zeggen dat het veel sneller gaat.
Bij mijn eerste had ik trouwens al opgezette darmen paar dagen na positieve test, ging daarna wel weer weg.
Alle reacties Link kopieren
Arctic, leuk dat je het hebt gedeeld! Bijzonder he. We hebben gisteravond één stel in vertrouwen genomen en dat was leuk! Nu toch echt nog kleine drie weken wachten.

Tinkel, wat ontzettend naar voor je. Hopelijk helpen de medicijnen je en mag je ook snel beginnen met emdr.

Deb, hier pas 5 weken, dus buikje zien zal nog wel tijdje duren (eerste kindje). Darmen zijn wel actief.

Werkze vandaag!
@tinkel wat naar voor je dat je kast hebt van een angststoornis. Hopelijk gaat de emdr goed helpen

@bosbes leuk dat jullie het ook al gedeeld hebben met iemand.

@buik
Ik ben nog geen vijf weken en voor mij ook een eerste kindje. Nog niks te zien dus. Dat zal waarschijnlijk ook nog even duren.
Mijn darmen zijn wel wat aan het rommelen

I
Alle reacties Link kopieren
O tinkeltje, klinkt heftig. Maar wel goed dat je er al zo over nagedacht hebt en voorzorgsmaatregelen hebt genomen. Hoe lang is de wachtlijst voor EDMR en hoe lang duurt dan de therapie.

Hier sinds zaterdag minder klachten, voor zover daar echt sprake van was. Wel aparte, sorry smerige bewoording, afscheiding, draaderig en redelijk vast.

Mbt een buikje merk ik nog niks en is toch de 3e. Het gaat bij een 2e of 3r wel sneller maar zo snel volgens mij niet. Er kan wel een verschil zitten tussen s avonds en s ochtend omdat s avonds je darmen meer opspelen maar echt zichtbaar of merkbaar is het nog niet denk ik.
Ik heb zojuist gebeld met de fertiliteit afdeling. De intake voor de iui die ik woensdag had staan is uit de agenda gehaald en ik mag volgende week woensdag al voor een echo 29 mei.
Voor mijn gevoel wel een beetje aan de vroege kant, maar hopelijk ia er aan iets te zien
Alle reacties Link kopieren
Buik: ik verwacht dat dit pas rond 12 weken wat zichtbaar wordt. Vorige keer ben ik rond 14 weken zwangerschapsbroeken gaan dragen.

Gordijn: ik denk dat het nog maanden duurt, dus hiervoor gaat het niet meer helpen. Ik mag wel naar de pop-poli hiervoor, maar de vk gaf aan dat er dan eerst een kloppend hartje moet zijn.
@buik: nee bij mijn eerste zag ik het pas bij 18/19 weken, wel heel snel dus al een bolling door die darmen maar dat verdween weer na een tijdje.
Nu zie ik volgens mij nog niks of niet veel, ik heb altijd wel een verschil, ene dag is hij redelijk plat, dan weer beetje vocht vasthouden dus zou eigenlijk niet goed weten of er echt al verschil is.

@kwaaltjes: vroeg wakker, borsten leken gevoeliger gisteravond, ook lijken ze wat groter. Beetje trekkerig gevoel soms bij mijn baarmoeder en die lichte misselijkheid dus.

@arctic: wat leuk dat je het je moeder al hebt verteld, is het haar eerste kleinkind?

@vertellen: ik heb het mijn zusje verteld en mijn beste vriendin. De rest ga ik afwachten tot de eerste echo, of iig proberen haha.

@getest, ook in mijn eentje getest en daarna met de test naar mijn vriend gelopen met zie jij dit ook... het was namelijk 4 dagen voor mijn nod.
@deb nee mijn broer en schoonzus verwachten begin juli hun eerste kindje.
Morgen gaan we het mijn schoonouders vertellen. Voor hen is het wel een eerste kleinkind
Alle reacties Link kopieren
Arcticfox1 schreef:
20-05-2019 09:07
@deb nee mijn broer en schoonzus verwachten begin juli hun eerste kindje.
Morgen gaan we het mijn schoonouders vertellen. Voor hen is het wel een eerste kleinkind
Tussen mijn zoon en zijn neef zitten ook 6 maanden: ook juli en januari. Dat is echt zo leuk nu. Ze zijn nu 2,5 en bijna 3.
Tinkeltje33 schreef:
20-05-2019 09:11
Tussen mijn zoon en zijn neef zitten ook 6 maanden: ook juli en januari. Dat is echt zo leuk nu. Ze zijn nu 2,5 en bijna 3.
Echt leuk
Mocht het bij ons allemaal goed gaan dan vind ik het kleine leeftijdsverschil tussen neefje(s)/nichtje(s) wel heel leuk
Alle reacties Link kopieren
Arcticfox1 schreef:
20-05-2019 09:07
@deb nee mijn broer en schoonzus verwachten begin juli hun eerste kindje.
Morgen gaan we het mijn schoonouders vertellen. Voor hen is het wel een eerste kleinkind
Wat spannend en super leuk. Is toch bijzonder zo het eerste kleinkind.
Alle reacties Link kopieren
Welkom aan alle nieuwe dames!

Wat hebben jullie weer heerlijk veel geschreven.

Ik had gister avond ineens een klein beetje bruinverlies dus zag al gelijk weer allemaal scenario’s voor me. Het heeft gelukkig niet doorgezet en heb het niet meer gehad en gelukkig ook geen helder rood.

Hier lijkt het wel alsof de misselijkheid met de dag erger wordt. De afgelopen 3 ochtenden heb ik boven het toilet gehangen. Vanavond maar crackers mee naar boven en morgen hopelijk beter.

Voor onze ouders wordt het ook het eerste kleinkind, dus heel spannend. We hebben nog niemand iets verteld.
Ik wil eerst de goede echo afwachten en dan ook gaan nadenken over hoe we het gaan vertellen.

Buik valt hier reuze mee. Eigenlijk nog niets te zien, al merk ik wel aan 1 broek dat die echt niet lekker meer zit.

Ik heb ook alleen getest. Vriend kon niet wachten tot hij thuis was dus dan maar een foto over de app ;-)
Wat naar van je misselijkheid Frozen en van het bruinverlies.
Kan mij voorstellen dat je er nooit meer zo rustig instaat zoals de eerste keer.
Mijn beste vriendin had rond de 5/6 weken ook een bloeding, en dat was ook echt bloed en dat is gelukkig ook helemaal goed gegaan maar tuurlijk snap ik je ongerustheid. Gelukkig heeft het iig niet doorgezet dus positieve vibes jou kant op!

En succes met de crackers, lijkt mij heel naar dat je zo misselijk wakker word.
Ik heb dat ook bij mijn eerste gedaan, eerst iets eten en dan pas opstaan. Hele heftige misselijkheid heb ik niet gehad maar wel 2x overgegeven en dat weeïge gevoel. Gelukkig gaat het over! Bij mij hielp ook cola, misschien niet de beste tip maar ik ging er soms snachts uit voor een slokje haha.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste echo staat op 7 juni.
Dan ben ik ook jarig, dus hopelijk een heel mooi cadeautje.

zou iemand mij in de tabel willen zetten? Mij lukt dat niet:
Lft: 32/34, eerste kindje, UD: 22-01-2020, eerste echo: 7 juni, bijzonderheden: zwanger dmv iui. Bedankt alvast!

Vandaag zo’n pijnlijke borsten, oeff..

Lees straks jullie goed bij.
Hey Hallo allemaal!

Ik heb ondertussen alles bij gelezen! Ook ik heb een positieve test!
Volgens mij ben ik wel net iets verder dan de meesten mijn voorlopig uitgerekende datum is namelijk 31-12-2019.... (lekker gepland zullen we maar zeggen 😅) Ik hoop dat ik mee mag schrijven.
Op dit moment voel ik mij ‘s morgens en overdag bij vlagen misselijk en voel ik me snel vermoeid.
Qua eetlust is het best bijzonder aan de ene kant heb ik enorme honger terwijl ik aan de andere kant totaal geen zin heb in eten! Herkennen jullie dit ook?
Alle reacties Link kopieren
Deb ja verschrikkelijk he dat gevoel. Ik heb de afgelopen weken echt al wel een aantal keer over gegeven.
Wij hebben alleen cola zero in huis en dat lijkt niet echt te helpen tegen de misselijkheid. Neem jij dan gewone cola?

Emili dat zou fijn zijn een mooie echo op je verjaardag. De pijnlijke borsten herken ik, het hoort er allemaal bij.

zorro welkom! Gelukkig beval je bijna nooit op je echt uitgerekende datum, en anders hebben jullie een pracht afsluiter van het jaar.
De eetlust herken ik wel, en het vervelende is dat je moet eten want anders gaat die misselijkheid helemaal niet weg
Emili een goede echo zou echt een prachtig verjaardagscadeau zijn

@coladrinkers hoe veel glazen cola drinken jullie dan nu nog? (Te) veel cafeïne word toch afgeraden?

Ik begin nu wat meer afscheiding te krijgen. Elke keer als ik wat voel druppelen wil ik checken of het geen bloed is
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het toevoegen aan de tabel!

Spannend Frozen. Hopelijk blijft het hierbij.

Ik ga ook extra naar de wc om te checken of er geen bloed is 🙈
Blijft zo onwerkelijk dit.
Alle reacties Link kopieren
Nog meer die zich hebben aangemeld voor moeders voor moeders?
@ Frozen:: ik ben nu nog niet misselijk maar vorige zwangerschap. Ja gewone cola indd. En deed gewoon paar slokjes arctic, dus niet te veel inderdaad.

Ik had ook ineens mega behoefte asn zoute drop en kaas haha. Ben benieuwd hoe dat nu gaat.

@mvm: gister aangemeld en volgende week afspraak. Vorige zwangerschap ook gedaan en een heel zacht dekentje gekregen.

Welkom Zorro!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Zorro!

Cola ga ik ook eens proberen. Vorige keer hielp chips ook wel. Ik had soms van die cravings en die hielpen dan ook gelijk, maar dat had ik pas rond de lunch. Ik eet nu de hele tijd kleine beetjes, dat houdt het een beetje onder controle.

Mvm: doe ik niet aan mee. Wij hebben het smoordruk met van alles en nog wat en dat kunnen we er niet bij hebben. We zijn nl ook bezig met een nieuwbouwhuis en opruimen / voorbereiden voor verhuizing. De baby gaat nog in de dit huis komen.

Ik heb gisteravond een heel gesprek met man gehad. Ik voel me zo schuldig naar mijn werk toe, maar ik kan en durf gewoon niet te komen. Ik heb het idee dat de medicijnen maar amper werken tegen de misselijkheid. Ik kan thuiswerken en dat doe ik dan ook. Man en ik hebben nu bedacht dat ik ‘s ochtends thuis werk en dan ‘s middags probeer om naar mijn werk te gaan. Deze week blijf ik helemaal thuis.
Logisch dat je niet mee doet met de voorbereiding van verhuizen.
Ik deed bij mijn eerste zwangerschap dus alleen ochtend en in de avond en dan wel volledig in het weekend maar heb die kannen nooit meegenomen naar werk ofzo. Ik werkte toen fulltime en daar waren ze al blij mee.

Wat naar dat je je zo voelt Tinkeltje, welke medicatie krijg je dan nu?
Zo te lezen is je werk wel begripvol gelukkig. Snap dat je je rot voelt naar je werk toe maar jij kan er niks aan doen he, jij hebt ook liever dat je niet misselijk bent en gewoon naar je werk kan. Hopelijk duurt het niet te lang en voel je je straks beter.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!

Ik zou ook graag nog meeschrijven. Ik ben zwanger van ons eerste kindje. We zijn beide 30 jaar oud. Uitgerekende datum is voorlopig 3 januari, maar ik ben nog niet bij de verloskundige geweest. Dus ik kan het nog niet met zekerheid zeggen. Onze eerste afspraak is 31 mei, nog even wachten dus!

Zorro, ik herken me ook in wat je schrijft. Het ene moment heb ik mega honger, andere momenten hoef ik echt even niks.

Hebben jullie ook dat jullie geen koffie meer hoeven? Ik dronk het altijd graag en geregeld. Nou smaakt het me niet meer. Zonde!

Ik moet opzoek naar een nieuwe riem. Had hem altijd op het tweede gaatje. Nu merk ik dat het laatste gaatje echt niet fijn zit als ik zit. Ach, zal vast niet het laatste zijn wat niet meer lekker zit.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Bumbly: welkom! Ik lus geen koffie, dus dat gaat niet op. Gekruid eten en eten met een frisse smaak vind ik niet lekker nu. Ik hoefde de vorige keer de hele zwangerschap geen Chinees.

Deb: ik gebruik nu emafesene. Ik heb net mijn plan besproken met mijn leidinggevende en dat was prima. Dat geeft wel lucht.

Togepi: de eerste echo vandaag! Veel succes en ik hoop op een mooi kloppend hartje voor jullie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven