Uitgerekend Januari 2020

13-05-2019 17:06 1050 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom! Kom gezellig kletsen en pas je eigen gegevens aan.

Naam: Januaribaby

Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje UD Bijzonderheden
zorrodesnorro 25/27 1e 01-01 -
Togepi 28/29 1e 07-01 Goede Nipt test gehad, 19-08 de 20 wkn echo
SusieFlower nvt 1e* 08-01 MK 13 wk - vroeggeboorte 21 wk
Vlindertje93 26/36 1e 08-01
Frozen 33/30 1e 10-01 :heart:, 26/8 20 weken echo mk sept ‘18 / ma jan ‘19
Gordijn 31/33 3e 16-01
Blauwbosbesje 28 1e 19-01 08-08 geslachtsecho
Yunaaislynn 34/38 3e 20-01
Articfox1 28/37 1e 21-01 💙 zwanger d.m.v. ovulatie inductie -
30-08 20w echo
lemon pledge 34/33 1e 21-01 29-08 de 20 wkn echo
neliba 38/36 1e 22-01 Onder controle van gynaecoloog i.v.m. myoom en hoge bloeddruk, 23-08 controle + echo
Emili2004 33/34 1e 23-01 💙 zwanger d.m.v. iui,29-08 de 20 wkn echo
deb84 35/38 2e 23-01 💙 20 weken echo 04-09
Tinkeltje33 34/37 2e 25-01 :heart:, 29-07 echo
Unicorn123 32/30 1e 28-01 PCOS, zwanger dmv ovulatieinductie. MK 01-19
Winterstarr 31/30 1e 29-01 Mk feb ‘19, :heart:, 07-08 geslachtsecho
Knotje_ 30/29 2e 30-01 04-09 controle, 11-09 20 weken echo
Tante89 30/34 1e 31-01 Zwanger dmv iui, :heart:
:hug: Liefdesbaby
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:12
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
96.31% gewijzigd
Ook hier meer last van de warmte dan normaal.
Wij zijn vandaag naar het strand hier in de buurt geweest maar merkte toch dat ik het sneller warm had en minder goed tegen de warmte kan.

Verder nog steeds elke morgen overgeven, en soms later op de dag ook nog eens. Ben wel blij als dat na het eerste trimester verdwijnt.
Ik begin wel langzaam aan wat meer vertrouwen te krijgen.
Hebben jullie ook zo'n enorme honger. S morgens moet ik eten vanwege de misselijkheid maar daarna tot halverwege de middag blijft mn maar rommelen en moet ik gewoon eten. :-x
gordijn87 schreef:
03-06-2019 09:31
Hebben jullie ook zo'n enorme honger. S morgens moet ik eten vanwege de misselijkheid maar daarna tot halverwege de middag blijft mn maar rommelen en moet ik gewoon eten. :-x
Ik merk wel dat mijn lichaam nu goed aangeeft wat het nodig heeft
Ik was altijd zo'n iemand die op een drukke dag makkelijk kon vergeten om te eten zonder daar last minute hebben. Nou nu niet meer.
Ik merk echt dat ik verspreid over de dag regelmatig moet eten eb drinken anders gaat mijn maag knorren. Heb ook eerder dorst.
Ik kan niet zo goed grote maaltijden eten dus wat meer kleine porties

Ik ben nog niet echt misselijk, dat scheelt. Wel af en toe last van maagzuur
Bumbly nog gefeliciteerd met een mooie echo met kloppen hartje!

Ik merk dat ik wel mee lees maar soms mij er even niet toe kan zetten om te reageren. Ben soms ook een beetje het overzicht kwijt als ik op mijn tel zit haha.

Hier gaat het wel goed, ik slaap ietsjes beter en dan bedoel ik iets minder wakker in de nacht. Verder is de misselijkheid wel wat meer aanwezig.
Gister weinig in de zon gezeten, ik trek dat normaliter al slecht. Qua honger valt dat hier nog mee.

Vervelend dat hier bepaalde meiden moeten overgeven, hier nog niet aan de orde maar weet nog wel van de vorige zwangerschap. Hopelijk zijn jullie er snel vanaf.

Ik heb een beetje moeite met wat ik nou moet eten in de ochtend want ben misselijkheid maar heb nog niet echt iets gevonden waar ik blij van word.

Spannend deze week aardig wat echo's. Hoop dat jullie allemaal een mooi kloppend hartje te zien krijgen.
Deb: heb je niet iets waar je zin in hebt? Meestal werkt dat bij mij wel. Gisteren had ik zin in stokbrood kruidenboter. Man speciaal naar de winkel te halen. Toen hij thuis was, was ik zo misselijk dat ik er geen zin meer in had.

Ik moet ook de hele dag wel wat eten om de misselijkheid in toom te houden. ‘S ochtends wel veel met tegenzin. Vorige week ging het best wel goed met de misselijkheid, sinds afgelopen weekend minder. Ik heb nu toch maar besloten om een doorverwijzing te vragen voor de pop-poli voor mijn angsten. Ik merk dat ik me behoorlijk somber voel door die misselijkheid.
Normaliter eet ik havermout maar dat gaat er nu echt niet in dus heb vanochtend een cracker gegeten en dat ging wel en daarna heb ik een broodje met boter en kaas gegeten en dat ging echt goed naar binnen. Dus denk dat het brood word de komende weken. Normaal krijg ik dat niet weg.

@tinkeltje: Wat naar dat je je zo somber voelt meid. Goed dat je naar de pop poli wilt gaan. Hopelijk gaat dit werken voor jou.
Ik heb ook nog niet onwijs van jippieeeeeeeeeee ben zwanger! Voelt ook gewoon nog niet echt ofzo en het is niet dat ik de hele dag er stil bij kan staan. Die kleine meid wilt ook gewoon aandacht haha.
Ik houd op het moment vooral van vol vette dingen. Smeerkaas, brie. Zoet en fris hoef ik niet. Ik heb nu de hele dag een krentenbol met jam liggen, waar ik steeds wat van eet. Ze komen me de neus uit, maar iets anders weet ik ook niet.
Ik ontbijt nu met roggebrood en komijnenkaas. Jaren niet gegeten Hahaha

@tikkeltje balen dat je je zo rot voelt, maar heel goed dat je het inziet en hulp gaat vragen
@tinkeltje wat naar dat je je zo voelt. Slim om de pop-poli te informeren. Belangrijk is sowieso goed voor jezelf te zorgen en voldoende rust in lijf maar ook in je hersenpan. Het is natuurlijk ook allemaal heel spannend maar het zou niet angstig of eng moeten zijn. Hopelijk kunnen ze je snel helpen met die gedachten.

Zo ik zit halverwege de dag al door mn eten heen. Ontbeten met yoghurt, handje druiven en cornflakes, ondertussen 1 appel, 10 kerstomaten en 1 mueslireep op en net als lunch salade en yoghurt met noten. Maar ja... Die appel was eigenlijk voor vanmiddag. Hopelijk blijft de honger nu even weg.

Ga proberen vanavond wel even uurtje te sporten . Totaal geen zin in maar wil het toch wel beetje blijven bijhouden ..

Trouwens.. Misschien leuke tip, ik ga vandaag het 9 maandendagboek van Pauline oud bestellen. Bij de andere 2 ook bijgehouden en is leuk voor later en voor jezelf.
Weer veel geschreven!!

Ben blij dat het wat minder warm is vandaag, al is het hier wel erg benauwd en klam (kan ook aan de gebrekkige klimaatbeheersing hier op school liggen). Ik kan op zich redelijk goed tegen warmte en merk ook geen verschil met toen ik niet zwanger was, maar een dag met 20 graden i.p.v. 30 vind ik wel prettig :)

Verder nog steeds geen verandering hier: geen verschil in conditie, geen verschil in vermoeidheid, geen verschil in hongergevoel of wat ik lekker vind.... Pfff.. eigenlijk heel fijn allemaal en toch zou ik het ook wel prettig vinden om me iets meer "zwanger" te voelen. Tijdens mijn menstruaties heb ik ook nooit klachten (geen buikpijn, hoofdpijn, mood swings, e.d.), dus ik hou me er maar aan vast dat ik blijkbaar niet zo sterk reageer op hormoonschommelingen en dat ik echt wel zwanger ben, ondanks dat ik niks voel. Nog drie dagen tot de echo!!

Mijn man was gisteren met één van zijn beste vrienden naar een festival. Krijg ik halverwege de dag een appje: "Ik heb het M. verteld, ik kon het niet meer voor me houden, hij vindt het heel leuk!" Ik moest er wel om lachen, hij was zelf degene die het hardste riep dat hij het geheim wilde houden tot 12 weken, maar dat is blijkbaar toch lastiger dan verwacht. Al zal de bier inname vast ook een rol hebben gespeeld :P
Gordijn: die boeken zijn leuk. Ik heb de groeiboeken van haar van 0-1 en van 2-4 jaar. Ik loop alleen een jaar achter volgens mij.

Neliba: wat fijn dat je je zo goed voelt. Leuk dat je vriend zo enthousiast is dat hij het niet voor zich kan houden.

Wij hebben het vorige week aan mijn schoonouders verteld. Die waren blij voor ons. Zij reageren nooit heel uitbundig of zo, maar ik denk dat mijn schoonmoeder het erg leuk voor ons vindt. Mijn vader vertel ik het pas na 12 weken.
Hier heb inderdaad ook zo'n boek Gordijn.
Alleen nog niks geschreven, ik heb wel wat aantekeningen in mijn tel staan dus denk dat ik na een goede echo er wel in ga schrijven.

Neliba: grappig van je vriend, fijn dat hij zo enthousiast is!

Hier weten mijn beste vriendin en zusje het. Schoonouders, schoonzus en mijn vader vertel ik het na een goede echo. De rest van de familie, vriendinnen na een goede termijnecho.
Gisteravond voor het eerst overgegeven, bah voelde mij echt beroerd. Nu heel rustig opstaan/wakker worden en hopen dat het gevoel minder word
Ach deb wat naar. Hoop dat het vandaag beter gaat.

Ik ben vandaag begonnen met 2 emesafene, ik deed tot nu toe 1 keer per dag. Ben benieuwd of het werkt.
Oeh tinkeltje en deb, dat is niet fijn. Ik merk per dag verschil gisterenochtend hele slechte ochtend en hele dag hongergevoel. Vandaag eigenlijk niet extreem honger en ook vanmorgen niet echt misselijk.

Hopelijk was het eenmalig deb en werken de pilletjes tickeltje
Oh hopen dat het werkt Tinkeltje!
Hier gaat het wel goed vandaag (licht misselijk), zo lang ik blijf eten.

Oh hopelijk vandaag dus een betere dag voor jou Gordijn.

Ik zie een beetje op tegen vanavond, gister overdag ging het prima eigenlijk maar begon het na het avond eten. Hopelijk blijft het vanavond weg.

Ik keek in het boekje van mijn dochter en toen heb ik dus ook een keer overgegeven rond de 6 weken.
Hier gister ook medicatie opgehaald bij de huisarts.
Ik was echt helemaal klaar met dat overgeven elke morgen en kon gister ochtend echt wel huilen van ellende.

Gister voor t slapen 1 pil genomen, vanmorgen toen ik wakker werd dacht ik dat t beter ging. Maar na Mn ontbijt begon de ellende opnieuw en moest ik weer overgeven. Daarna nog een tablet genomen en dat heeft geholpen, voel me een stuk beter en heb echt de hele dag al zo’n verschrikkelijke honger.
Elke morgen, jeetje Frozen. Dat is wel echt heftig.
Gelukkig lijkt die pil van vanochtend te helpen. Dat constante honger gevoel herken ik.
Frozen: ik hoop dat het je gaat helpen met de medicijnen.

Ik heb het idee dat iets beter gaat. Ik heb steeds honger, maar nergens zin in.
Ooh wat een ellende dat overgeven lijkt me.

Hier nog steeds geen lichamelijke klachten.
Net dus maar weer een test gedaan haha, ga haast twijfelen of ik wel echt zwanger ben. Maar nog gewoon een knaller.
Emili2004 schreef:
04-06-2019 19:06
Ooh wat een ellende dat overgeven lijkt me.

Hier nog steeds geen lichamelijke klachten.
Net dus maar weer een test gedaan haha, ga haast twijfelen of ik wel echt zwanger ben. Maar nog gewoon een knaller.
Heel herkenbaar dit.
Wel ergens blij dat ik mij niet echt beroerd voel tot nu toe. Al dat overgeven kijkt mij heel naar
Geen extra test gedaan hier, maar leef nu wel echt naar donderdag toe. Ik hoop dat als de echo dan weer goed is dat ik het wat meer ga geloven/vertrouwen
Frozen: hoe gaat het nu? Ik heb het idee dat ik me nu wat minder misselijk voel.

Arctic en Emili: snap goed dat je er onzeker van wordt. Ik hoop op een mooie echo voor jullie.

Hormonen! Ik zit het programma kleuters tegen kwalen te kijken. Echt huilen! En dan heb ik alleen nog maar de introductie gezien. :facepalm:
Hij doet het! We hebben een hartje gezien! :heart:
Tinkeltje33 schreef:
05-06-2019 14:37
Hij doet het! We hebben een hartje gezien! :heart:
Jaaaah super fijn 😊
Wat fijn Tinkel! Weer eventjes gerust gesteld.
Vanmorgen weer overgegeven en misselijk. Pas tegen het einde van de ochtend beter. Het lijkt niet alsof die tablet voor het slapen gaan helpt en ik heb smorgens echt nog een tweede tablet nodig. Staat niet op t voorschrift van Mn huisarts, maar wel in de bijsluiter dus neem aan dat het geen kwaad kan.

Hou jij de spanning nog een beetje uit Artic?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven