Uitgerekend januari 2021
vrijdag 22 mei 2020 om 11:54
Voor alle dames die januari (en begin februari ) 2021 oftewel nog voor de coronapandemie zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van de zwangerschap.
Allereerst: Gefeliciteerd!
Je kan zelf je gegevens toevoegen aan de tabel.
Wachtwoord: doet het niet meer ofzo
Naam: udjan2021
Allereerst: Gefeliciteerd!

Je kan zelf je gegevens toevoegen aan de tabel.
Wachtwoord: doet het niet meer ofzo
Naam: udjan2021
Naam | Leeftijd | Kind | UD | ![]() | Afspraak VK | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|---|---|
Jaxx89 | 30 | 2 | 25 januari 2021 | ? | 12-8 geslachtsbepaling echo | ... |
FrozenYogurt | 26 | 1 | 29 januari 2021 | ? | 7 juli intake, 10 juli termijnecho | … |
Lola611 | 27 | 1 | 29 januari 2021 | 17 juni | … | |
Zebra123 | 31 | 1 | 24 januari 2021 | ? | 19 juni intake 14 juli 1e echo | ... |
Lynnes | 36 | 1 | 19 januari 2021 | ? | 12 juni | ... |
Leesgraag | 29 | 1 | 31 januari 2021 | ? | ? | ... |
mijo1989 | 31 | 3 | 30 januari 2021 | verassing | 20w echo 03/09 | ... |
HartjeJynx | 25 | 1 | 12 januari 2021 | ? | Intake en eerst echo 03-6 | ... |
Jekeek | 27 | 1 | 24 januari 2021 | ? | 15 juni | ... |
Snunnie | 29 | 1 | 28 januari 2021 | ? | 6 juli | ... |
MissBeany | 32 | 1 | 25 januari 2021 | ? | 15 juni | ... |
Varenna | 28 | 2 | 17 januari 2021 | ? | 8 juni | ... |
Hilde | 40 | 3 | 17 januari 2021 | ? | 15 juni | ... |
mri123 | 29 | 1 | 29 januari 2021 | ? | 23 juni | ... |
zonderling | 32 | 1 | 14 januari 2021 | ? | 6 aug | ... |
anoniem_398266 wijzigde dit bericht op 24-10-2020 21:21
51.05% gewijzigd
donderdag 9 juli 2020 om 12:02
Ja het wachten gaat me best goed af moet ik zeggen!snunnie schreef: ↑06-07-2020 18:35mijo fijn dat je een goede echo had! Fijn dat ik welkom blijfzal me ook niks verbazen als er over 2 weken weer wat dagen af gaan, we zullen het zien. Ik vind de extra echo allang leuk!
Zebra mijn cyclus wisselt tussen 30-34 dagen. Dus ben benieuwd waar het over 2 weken nou precies op uit komt!
Jij nog een weekje geduld dus, beetje vol te houden?
Slikken jullie na week 11 nog een vitaminesupplement? Ik kan er niet zoveel over vinden, alleen over de eerste 11 weken.
Ik vraag het dinsdag ook even aan de verloskundige maar ik dacht misschien hebben jullie een tip.

donderdag 9 juli 2020 om 12:19
Ik sta toevallig op het punt mijn verloskundige erover te mailen. Wat ik begrepen heb is dat ik nog wel vit. D moet nemen, maar dat foliumzuur overbodig is geworden na 11 weken (maar geen kwaad kan). Ik heb tot nu toe foliumzuur + vit. D genomen, maar twijfel of ik niet zal overstappen naar een multi. Ik eet wel gevarieerd, dus het zou in principe niet nodig moeten zijn.Zebra123 schreef: ↑09-07-2020 12:02Ja het wachten gaat me best goed af moet ik zeggen!
Slikken jullie na week 11 nog een vitaminesupplement? Ik kan er niet zoveel over vinden, alleen over de eerste 11 weken.
Ik vraag het dinsdag ook even aan de verloskundige maar ik dacht misschien hebben jullie een tip.

donderdag 9 juli 2020 om 13:30
Ik slik ze niet meer sinds vandaag toevallig! omdat ik er misselijk van word ik moet al zoveel slikken op een dag haha
Overigens zijn er onderzoeken dat foliumzuur doorslikken geen zin heeft na 11 weken en zelfs obesitas zou kunnen veroorzaken/triggeren zoiets. Ik heb het niet helemaal onderzocht verder ik vond het al genoeg reden om het vanaf nu lekker te laten haha
Overigens zijn er onderzoeken dat foliumzuur doorslikken geen zin heeft na 11 weken en zelfs obesitas zou kunnen veroorzaken/triggeren zoiets. Ik heb het niet helemaal onderzocht verder ik vond het al genoeg reden om het vanaf nu lekker te laten haha
donderdag 9 juli 2020 om 13:36
Ik neem/nam (vergeet het tegenwoordig steeds vaker..) iedere dag een glas Roosvicee Ferro, omdat mijn ijzergehalte de vorige zwangerschap aan de lage kant was en daarmee prima op peil te houden. Vitamine D probeer ik ook iedere dag te nemen. Foliumzuur had ik een voorgeschreven, verhoogde dosis van, idd tot 11 weken ingenomen.
Vanochtend de vroege GUO gehad en alles ziet er goed uit! Schedeltje is mooi gesloten, evenals de rug. Het hart met z'n vier kamers, de vaten, de niertjes, blaas, twee handjes, voetjes.. Niets om ons op dit moment zorgen over te maken. We kunnen weer even opgelucht ademhalen.
Vanochtend de vroege GUO gehad en alles ziet er goed uit! Schedeltje is mooi gesloten, evenals de rug. Het hart met z'n vier kamers, de vaten, de niertjes, blaas, twee handjes, voetjes.. Niets om ons op dit moment zorgen over te maken. We kunnen weer even opgelucht ademhalen.

donderdag 9 juli 2020 om 14:08
Varenna fijn dat de GUO goed was!
Zebra ik slik nog wel multivitaminen, davitamon mama compleet. Vooral omdat het avondeten soms moeizaam gaat.
Zonderling welkom en gefeliciteerd!
Hier afgelopen dinsdag de vroege geslachtsbepaling gehad. Ze durfde met 98% zekerheid te zeggen dat we een meisje krijgen. Ben benieuwd of dat over twee weken bij de verloskundige nog steeds zo is. Wel heel leuk.
Kleine was ook weer heerlijk actief en we konden echt een gezichtje zien.
Zebra ik slik nog wel multivitaminen, davitamon mama compleet. Vooral omdat het avondeten soms moeizaam gaat.
Zonderling welkom en gefeliciteerd!
Hier afgelopen dinsdag de vroege geslachtsbepaling gehad. Ze durfde met 98% zekerheid te zeggen dat we een meisje krijgen. Ben benieuwd of dat over twee weken bij de verloskundige nog steeds zo is. Wel heel leuk.

vrijdag 10 juli 2020 om 08:57
Ik heb dit ook gelezen, al moet er geloof ik nog meer onderzoek worden gedaan voor ze echt conclusies kunnen trekken. Ik voel me er ook niet echt lekker bij door te slikken als het niet nodig is. Ik denk dat ik puur voor vitamine D ga en ook af en toe die Roosvicee Ferro ga drinken voor wat extra ijzer. Ben benieuwd of er uit mijn bloedonderzoek komt of ik ergens tekort aan heb. Ik ben wel vaak duizelig na opstaan en kortademig, maar goed, dat kan nu aan zoveel dingen liggen.

vrijdag 10 juli 2020 om 09:03
Wat leuk, waarschijnlijk een meisjehartjeJynx schreef: ↑09-07-2020 14:08
Hier afgelopen dinsdag de vroege geslachtsbepaling gehad. Ze durfde met 98% zekerheid te zeggen dat we een meisje krijgen. Ben benieuwd of dat over twee weken bij de verloskundige nog steeds zo is. Wel heel leuk.Kleine was ook weer heerlijk actief en we konden echt een gezichtje zien.

vrijdag 10 juli 2020 om 09:57
Ik heb het ook gelezen en slik het ook niet meer. Ik kan nergens een supplement vinden voor vanaf week 11. Opzich eet ik wel gezond en gevarieerd, maar 250 gram groente per dag haal ik niet altijd denk ik. Zeker in de zomer met het eten van salades niet.zonderling schreef: ↑10-07-2020 08:57Ik heb dit ook gelezen, al moet er geloof ik nog meer onderzoek worden gedaan voor ze echt conclusies kunnen trekken. Ik voel me er ook niet echt lekker bij door te slikken als het niet nodig is. Ik denk dat ik puur voor vitamine D ga en ook af en toe die Roosvicee Ferro ga drinken voor wat extra ijzer. Ben benieuwd of er uit mijn bloedonderzoek komt of ik ergens tekort aan heb. Ik ben wel vaak duizelig na opstaan en kortademig, maar goed, dat kan nu aan zoveel dingen liggen.
Mijn vit D was 107, aan de hoge kant maar dat is dus met supplement. Mijn hb was in 7.5 (week 9) en normaal zit ik in de 9. Prima hb hoor maar zakt gelijk!

vrijdag 10 juli 2020 om 15:45
Vanmiddag had ik de termijnecho en gelukkig was alles goed! Heel bijzonder om alweer weer zoveel meer te kunnen zien en een slapend kindje te zien. Gelukkig werd die wel wakker halverwege en konden we mooi een actieve baby zien.
Ik ben zelfs een paar dagen vooruitgezet. Datum is nu 26 januari.
Helaas kunnen we het nog niet aan familie vertellen. Het plan was dit weekend, maar prompt moet iedereen een coronatest en mogen ze geen bezoek ontvangen
De helft heeft al een negatieve uitslag, dus ik denk/hoop dat het meevalt en dat we volgende week op bezoek kunnen komen met het goede nieuws
Ik ben zelfs een paar dagen vooruitgezet. Datum is nu 26 januari.
Helaas kunnen we het nog niet aan familie vertellen. Het plan was dit weekend, maar prompt moet iedereen een coronatest en mogen ze geen bezoek ontvangen

De helft heeft al een negatieve uitslag, dus ik denk/hoop dat het meevalt en dat we volgende week op bezoek kunnen komen met het goede nieuws

vrijdag 10 juli 2020 om 22:52
Daar gaan je plannen frozenyoghurt haha. Maar gelukkig een goede echo !!
Ik voel me echt een oude zeur er zijn hier hangjongeren aan het drinken gillen en vuurwerk aan het afsteken en ik wil gewoon slapen... haha
Verder nooit last van hangjongeren hoor hier..
Ik kan gewoon niet zo veel hebben nu denk ik haha
Ik voel me echt een oude zeur er zijn hier hangjongeren aan het drinken gillen en vuurwerk aan het afsteken en ik wil gewoon slapen... haha
Verder nooit last van hangjongeren hoor hier..
Ik kan gewoon niet zo veel hebben nu denk ik haha
zaterdag 11 juli 2020 om 10:19
Ik had hier nog niet veel geschreven (wel jullie verhalen gevolgd!), maar wil jullie toch even melden dat de zwangerschap helaas niet goed is gegaan. Na de eerste goede echo bleek bij 10 weken dat het hartje is gestopt. Ik heb even afgewacht maar nu toch met behulp van pillen de miskraam opgewekt. Ik zal mezelf ook nog even verwijderen uit de tabel.
Ik wens jullie allemaal een fijne zwangerschap en gezonde baby’s!
zaterdag 11 juli 2020 om 13:38
Heel veel sterkte Sophie. Heb het helaas ook van de week meegemaakt.Sophie-3 schreef: ↑11-07-2020 10:19Ik had hier nog niet veel geschreven (wel jullie verhalen gevolgd!), maar wil jullie toch even melden dat de zwangerschap helaas niet goed is gegaan. Na de eerste goede echo bleek bij 10 weken dat het hartje is gestopt. Ik heb even afgewacht maar nu toch met behulp van pillen de miskraam opgewekt. Ik zal mezelf ook nog even verwijderen uit de tabel.
Ik hoop dat je je tijd kunt nemen voor je herstel.
zondag 12 juli 2020 om 13:01
Varenna - Wat fijn dat je vroege GUO goed was, super nieuws.
Ik heb 16 Juli een 13 weken echo op verzoek, misschien dat dat ook zoiets is, dan screenen ze de baby ook helemaal, een soort vroege 20 weken echo noemde de vk het.
Zonderling: Ik ben zenuwachtig voor de reactie's omdat ik zwanger ben van mn ex, niet gepland maar na de eerste schrik zeer gewenst.
We hebben samen al 2 kinderen van 11 en 15 en die vallen denk ik van schrik van hun stoel als ze horen wat papa en mama na de scheiding nog uitgevreten hebben samen
.
Onze omgeving idem, ze wisten wel dat we verder goed uit elkaar gegaan waren maar dit zullen ze zeker niet verwachten, en we wonen in een klein dorp, alles wat anders dan anders is wordt uitgebreid en tot in den eeuwigheid herkauwd en geanalyseerd
Zebra123 - Ik slik ook multivitamine voor zwangeren, deze blijf ik de hele zwangerschap slikken.
HartjeJynx - Wat super leuk waarschijnlijk een meisje!!
Frozenyoghurt - Fijn dat de termijnecho goed was.
Sophie-3 - Heel veel sterkte gewenst!
Hier verder alles zijn gangetje, ik heb afgelopen woensdagen geprikt voor de Nipt, hopelijk duurt de uitslag niet al te lang en is alles goed. Is toch wel spannend hoor!
Afgelopen vrijdag heb ik mijn teamcoach verteld dat ik zwanger was, ze reageerde heel positief gelukkig, ze vond mn verhaal bijzonder en vond dat ik heel relaxt met de situatie omging.
Ik zou het eerst nog niet vertellen maar de situatie op het werk wordt nu gewoon te gevaarlijk. Ik wordt regelmatig gevraagd te helpen als die agressieve man uit z'n plaat gaat, hij slaat en schopt dan alles en iedereen die te dichtbij komt, het risico van een stomp of schop in mn buik kan ik niet gaan lopen.
Gelukkig heb ik nog maar 4 diensten en dan heb ik 3 weken vakantie, na de vakantie ben ik 17 weken en dan zullen alle uitslagen van de screenings er wel zijn, dus dan wil ik het gaan vertellen.
Ik heb 16 Juli een 13 weken echo op verzoek, misschien dat dat ook zoiets is, dan screenen ze de baby ook helemaal, een soort vroege 20 weken echo noemde de vk het.
Zonderling: Ik ben zenuwachtig voor de reactie's omdat ik zwanger ben van mn ex, niet gepland maar na de eerste schrik zeer gewenst.
We hebben samen al 2 kinderen van 11 en 15 en die vallen denk ik van schrik van hun stoel als ze horen wat papa en mama na de scheiding nog uitgevreten hebben samen

Onze omgeving idem, ze wisten wel dat we verder goed uit elkaar gegaan waren maar dit zullen ze zeker niet verwachten, en we wonen in een klein dorp, alles wat anders dan anders is wordt uitgebreid en tot in den eeuwigheid herkauwd en geanalyseerd

Zebra123 - Ik slik ook multivitamine voor zwangeren, deze blijf ik de hele zwangerschap slikken.
HartjeJynx - Wat super leuk waarschijnlijk een meisje!!
Frozenyoghurt - Fijn dat de termijnecho goed was.
Sophie-3 - Heel veel sterkte gewenst!
Hier verder alles zijn gangetje, ik heb afgelopen woensdagen geprikt voor de Nipt, hopelijk duurt de uitslag niet al te lang en is alles goed. Is toch wel spannend hoor!
Afgelopen vrijdag heb ik mijn teamcoach verteld dat ik zwanger was, ze reageerde heel positief gelukkig, ze vond mn verhaal bijzonder en vond dat ik heel relaxt met de situatie omging.
Ik zou het eerst nog niet vertellen maar de situatie op het werk wordt nu gewoon te gevaarlijk. Ik wordt regelmatig gevraagd te helpen als die agressieve man uit z'n plaat gaat, hij slaat en schopt dan alles en iedereen die te dichtbij komt, het risico van een stomp of schop in mn buik kan ik niet gaan lopen.
Gelukkig heb ik nog maar 4 diensten en dan heb ik 3 weken vakantie, na de vakantie ben ik 17 weken en dan zullen alle uitslagen van de screenings er wel zijn, dus dan wil ik het gaan vertellen.
zondag 12 juli 2020 om 13:39
Dat klinkt als een heftige baan, Hilde. Fijn dat je teamcoach nu op de hoogte is. Misschien heb ik er overheen gelezen, maar wanneer willen jullie het de kinderen en de rest van de omgeving gaan vertellen? Knap dat je het al zo lang voor je kunt houden verder!
Hier was de uitslag van de nipt vrijdag al binnen, na maandag bloed geprikt te hebben! Alles was goed.
We hebben voor volgend weekend een geslachtsbepalende echo gepland staan, ik ben benieuwd of ze 't dan al kunnen zien! Anders gratis terug, haha.
Pfoe ik vind het lastig om via de telefoon ieders verhaal te onthouden om erop te reageren, excuses hiervoor! Uiteraard heel blij voor iedereen waar de echo's en uitslagen goed zijn. Laat alle kindjes maar lekker veilig verder groeien in onze buiken.
Hier was de uitslag van de nipt vrijdag al binnen, na maandag bloed geprikt te hebben! Alles was goed.

Pfoe ik vind het lastig om via de telefoon ieders verhaal te onthouden om erop te reageren, excuses hiervoor! Uiteraard heel blij voor iedereen waar de echo's en uitslagen goed zijn. Laat alle kindjes maar lekker veilig verder groeien in onze buiken.

zondag 12 juli 2020 om 19:33
Ik heb het 2 weken geleden al wereldkundig gemaakt haha dus iedereen is op de hoogte
Ik kan niet tegen geheimen dus dit geeft mij zo het minste stress
Ik ga volgende week de nipt prikken. Ik hoor hier in de buurt ook snelle uitslagen ze gaan uit van 10 werkdagen maar ze weten vaak met 2 dagen de uitslag al dus daar hoop ik ook op haha
Verder gaat het goed hier. Alleen zo moe!!! Ik ken dat niet van de vorige zwangerschappen hoor... maar toen sliep ik ook een stuk beter en langer vooral, zonder Kids en de eerste die voorbeeldig sliep
Zal daar wel aan liggen haha
Ik kan niet tegen geheimen dus dit geeft mij zo het minste stress
Ik ga volgende week de nipt prikken. Ik hoor hier in de buurt ook snelle uitslagen ze gaan uit van 10 werkdagen maar ze weten vaak met 2 dagen de uitslag al dus daar hoop ik ook op haha
Verder gaat het goed hier. Alleen zo moe!!! Ik ken dat niet van de vorige zwangerschappen hoor... maar toen sliep ik ook een stuk beter en langer vooral, zonder Kids en de eerste die voorbeeldig sliep
Zal daar wel aan liggen haha
dinsdag 14 juli 2020 om 00:02
Varenna - we gaan het de kinderen en bekenden vertellen als de uitslag van de nipt er is en de 13 weken echo is geweest.
Wanneer weet ik nog niet, geen idee wanneer ex tijd en zin heeft om het samen te vertellen. Hij zal wel geen zin hebben om hier apart heen te reizen nu hij geen rijbewijs heeft. Maar ik ga niet weer in mn eentje de hete kastanjes uit het vuur halen.
Was met de scheiding ook zo, hij dropt de bom bij de kids en binnen 5 minuten was hij vertrokken mij achter latend met 2 boze en verdrietige kids.
Ik weet niet eens of hij het wel samen wil vertellen, zijn vader en stiefmoeder heeft ie het van de week ook verteld terwijl ik nog wou wachten.
Hij wou het beslist niet samen vertellen en toen ik vroeg wat hij had gezegd was het niks bijzonders, zijn stiefmoeder appte me ook nog.
Zo’n standaard appje van “we zijn zo blij”, “gefeliciteerd” en “ nu weet ik waarom je zo straalde”.
Haar reactie was lief maar een beetje vreemd.
Ik vermoed dat mn ex niet helemaal eerlijk is geweest over de situatie.
Hij had bv gezegd dat ik dec of Januari uitgerekend ben ( hij weet dondersgoed dat ik 17 Jan uitgerekend ben) en hij heeft gezegd dat hij van mij misschien langs mag komen als de baby er is en hoe we het verder doen weten we nog niet....
Hij weet ook heel goed dat hij altijd welkom is en dat ik m ook graag bij de bevalling zou hebben. Hij twijfelt zelf over zijn rol, ik denk dat hij zichzelf indekt.
Hij is niet het type dat energie steekt in een baby en als hij het bij zijn ouders vaag houdt kan hij net doen alsof hij van mij niet de baby mocht zien.
Ik vermoed dat het zo zal gaan straks.
Nou ja we zien het wel, het komt allemaal wel goed.
Wanneer weet ik nog niet, geen idee wanneer ex tijd en zin heeft om het samen te vertellen. Hij zal wel geen zin hebben om hier apart heen te reizen nu hij geen rijbewijs heeft. Maar ik ga niet weer in mn eentje de hete kastanjes uit het vuur halen.
Was met de scheiding ook zo, hij dropt de bom bij de kids en binnen 5 minuten was hij vertrokken mij achter latend met 2 boze en verdrietige kids.
Ik weet niet eens of hij het wel samen wil vertellen, zijn vader en stiefmoeder heeft ie het van de week ook verteld terwijl ik nog wou wachten.
Hij wou het beslist niet samen vertellen en toen ik vroeg wat hij had gezegd was het niks bijzonders, zijn stiefmoeder appte me ook nog.
Zo’n standaard appje van “we zijn zo blij”, “gefeliciteerd” en “ nu weet ik waarom je zo straalde”.
Haar reactie was lief maar een beetje vreemd.
Ik vermoed dat mn ex niet helemaal eerlijk is geweest over de situatie.
Hij had bv gezegd dat ik dec of Januari uitgerekend ben ( hij weet dondersgoed dat ik 17 Jan uitgerekend ben) en hij heeft gezegd dat hij van mij misschien langs mag komen als de baby er is en hoe we het verder doen weten we nog niet....
Hij weet ook heel goed dat hij altijd welkom is en dat ik m ook graag bij de bevalling zou hebben. Hij twijfelt zelf over zijn rol, ik denk dat hij zichzelf indekt.
Hij is niet het type dat energie steekt in een baby en als hij het bij zijn ouders vaag houdt kan hij net doen alsof hij van mij niet de baby mocht zien.
Ik vermoed dat het zo zal gaan straks.
Nou ja we zien het wel, het komt allemaal wel goed.
woensdag 15 juli 2020 om 01:16