Uitgerekend Juni 2017 deel 2

07-10-2016 10:53 1287 berichten
Omdat de dames van het andere topic uitgerekend in Juni 2017 graag met een kleiner groepje praten maak ik een nieuw topic aan voor de nieuwe schrijfsters die ook in Juni zijn uitgerekend! Op dit topic komt geen slotje iedereen die in juni is uitgerekend is welkom dus laten we hopen dat het een lekker vol topic word!

Als er iets in de tabel veranderd moet worden geef dit dan dikgedrukt aan!

= kloppend hartje

NaamLeeftijdHoeveelste kindjeUitgerekendGeslachtAfsprakenWondertje3303e4 Juni meisje16 januari 20 weken echoPrettymama282e8 Juni jongen17 januari 20 weken echo, 2 februari controle vkSmurf89271e8 Juni Verrassing9 februari controle vkHartje15281e9 Juni Verrassing13 februari controle vk-streepje-301e11 Juni onbekend25 januari 20 wekn echo, 1 februari controle verloskundigeDanny89271e12 Juni onbekend16 december echoBevertjes301e14 Juni onbekendLoveisdancing262e14 Juni onbekendLadiiNurd261e*21 Juni onbekendLilianw198828 1e*22 Juni meisje31 januari 20 weken echoMamavanonswondertje201e22 Juni jongenMaison06271e22 Juni meisje3 februari 20 weken echoMijmama312e22 Juni Verrassing6 februari 20 weken echoBabynummer128 1e26 juni VerrassingAardbeitje8371e29 Juni Verrassing

pistasche91

wegens lange tijd niet mee praten heb ik Urbanjungle, floraaa, Chabelitha, jbm, pixeltje79, Sukayan, Musketi, S1984J, Noortje9414, Jopie84, knoopje8, Sjieep, Mevrouw_X en Summer010 uit de tabel gehaald zodat deze up to date blijft. Als jullie weer willen aansluiten dan mag dat natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Zwanger enzo geeft idd ontwikkeling van week 7 weer omdat we in de 7e week zitten. Maar in feite ben ik 6 weken en 3 dagen zwanger (en zit in de 7e week.) Toch? Haha.

Ik vind trouwens de app van Ouders van Nu het fijnst. Die geeft aan: 6 weken en 3 dagen (maar wel week 7), tip van de dag, ontwikkeling van de baby, ontwikkeling van jezelf, en een plaatje van de mini.
Haha nou ik snap er vrij weinig van.. Ik hoor het vrijdag wel
flora het is onmogelijk dat je 7.5 week zwanger bent. Ik ben 11 Juni uitgerekend en ik ben vandaag precies 7 weken zwanger jij zou nu dan 6 weken en 4 dagen zwanger zijn er is een app die de dagen precies aangeeft dat is de pregnancy plus app! super leuke app en hele leuke foto's en is tot 15 weken gratis
Sluit me bij Prettymama aan ik ben 7.5 zwanger en rond de 5/6e uitgerekend.

Ikzelf hecht geen waarde aan die uitgerekende datums voor zelfde geld beval je met 37 weken ik zie het vanzelf wel (al is een richtlijn natuurlijk altijd fijn)
klopt wondertje ik ben bij de eerste met 38 weken bevallen dus zegt inderdaad niet heel veel. maar vind het zelf wel heel leuk om bij te houden haha
Ah nee! Wat verschrikkelijk Pistasche! Heel veel sterkte

Ik heb mijn eerste afspraak gemaakt bij de vk. Op 23 november intake + eerste echo. Ik heb het idee dat ik veel later terecht kan dan jullie allemaal. Ik ben dan wel later uitgerekend natuurlijk, maar volgens mijn berekeningen zit ik dan (op 23 nov) op ruim 9 weken Ik lees hier dat jullie allemaal rond 7 weken gaan..

Ik wil niet zo lang wachten!!!!
maison een vroege echo is rond 7/8 weken. ik heb vrijdag mijn echo en ben dan 8 weken je kan bellen om te vragen of je een weekje eerder mag?
Zo...eindelijk bij geleden...Wat is er veel geschreven zeg!

Pistache, dikke knuffel, veel sterkte.

Hier vrijdag de eerste echo gehad, met een mooi kloppend hartje. Voorlopig is m'n uitgerekende datum 12 juni, termijmecho en intake op 17 november

@vertellen: familie en goede vrienden weten het al..de rest gaan we vertellen na de termijn echo, als eerste de kinderen. Als we het nu al aan de kids vertellen weet meteen de hele wereld het haha. M'n oudste krijgt er wel war van mee denk ik; is heel erg bezig met dat ze nog een baby broertje/zusje wil. Wellicht ook doordat er op het kdv een aantal hoogzwangere mama's rondlopen.

Nu wil ze graag een broertje, want een zusje heeft ze al en vorige week wilde ze graag een zusje, zusje en een zusje (dus nog 2 zusjes erbij. Toen we dat zeiden wilde ze ineens eerst een broertje, dan een zusje en dan nog een broertje. Nou, 6 kids gaan we maar niet doen meid

@boekjes : toen ik zwanger was van de tweede hebben we wat zit er in je buik mama en kleine pluis (van nijntje) voorgelezen. Ga ze weer eens opzoeken in de garage.

@kwaaltjes: helaas weer elke ochtend slijm aan t overgeven. Verder ben ik erg gauw vol, maar krijg maagzuur als ik te lang niets eet. Eet nu dus maar vaker kleine porties en dan gaat t prima. Verder verschrikkelijk moe. Ging bij de beide Kids over rond de 12 wk, hou ij me nu ook maar aan vast. Alleen ff niet handig icm weer fulltime werken, maar overleef ik ook wel weer ;)

Mvm: alleen bij de eerste mee gedaan. Werd misselijk van die flessen, maar wel vol gehouden. Bracht ze zelf weg, ophalen aan huis, dan weet meteen de rest van de flat t ook. Laatste keer wegbrengen was een fles lek, heel m'n been onder de pies. Gelukkig blote benen en slippers, en toevallig water een handdoek in de auto, maar was er toen ook wel ff goed klaar mee. Daarna niet meer gedaan (en nu dus ook niet);heb in huis geen plek om die flessen te bewaren, zonder dat de kinderen erbij kunnen. Vind ik ff niet handig, dus vandaar na de eerste niet meer. We gaan wel verhuizen. Maar dan ben ik die 16wk voor Mvm al voorbij.
Prettymama daar kan ik inderdaad even over na gaan denken idd! Even de stoute schoenen aantrekken en vragen of we een weekje eerder mogen komen. Aan de andere kant denk ik weer, zij zullen het toch wel weten? Maar het feit blijft dat wij nog lang moeten wachten!

@ Sukayan, wat fijn dat je een kloppend hartje heb mogen horen, wat zal dat een mooi moment zijn geweest!

Wel pittig om te verhuizen in je zwangerschap (zoals ik het begrijp in je bericht).
Prettymama ja ik heb ook het boek wat heb je in je buik mama. Moest het vanavond al 3x lezen van dr haha!

Hier druk weekend gehad.. Verjaardagen etc. Maar kan het nog goed voor me houden!

Pistache Hele dikke knuffel voor jou! Eveneens voor jou Baggel!

Welkom flora ik ben naar eigen berekening ook 14 juni uitgerekend

Hier ook echo met 8 weken helaas konden we die week niet dus pas 10 november... Duurt lang zeg!

Jullie verder al dingen gekocht? Ik nog niet bij de eerste kon ik me echt niet inhouden nu wel.. Op het boek voor dochter na dan!
Welkom en gefeliciteerd Flora!

Urbanjungle, voel me eigenlijk wel ok. Vandaag wel de hele dag een beetje misselijk, maar hoop dat dat komt door het korte nachtje ivm zieke dochter en ik me morgen weer wat beter voel.

Heb hormoonspuiten Gonal F en Ovitrelle gehad. Ik moest elke keer best lang spuiten, voordat er een eitje groot genoeg was en vreemd genoeg had ik net deze keer een hele korte cyclus. Er waren toen inderdaad al twee eitjes te zien en toen ik eenmaal een positieve test had gedaan, zei ik al tegen mijn vriend dat ik het gevoel had dat het er twee waren.

Het begint wel iets meer te wennen, maar vind de echo komende woensdag ook wel heel erg spannend.
Maison ik heb de 1e echo pas met 10 weken ( 14 november ) zit niet in een speciaal traject misschien is dat ook weer een verschil.

Kopen. Ik heb nog niks gekocht voor die kleine in mijn buik. Wel n 9 maanden agenda gekocht. Heb van de week die van mijn moeder toen ze zwanger was van mij terug gelezen super leuk! Wilde gewoon weten hoe zij het ervaarde. Wie weet wordt mijn agenda ook nog vaker gelezen later

Sukayan. Wat fijn van de goede echo!

Pixeltje succes woensdag met de echo!
@Pixeltje: wat vreemd dat je deze ronde een korte cyclus had. Ze hadden ook de dosering niet verhoogd oid? Ik heb Clomid geslikt en 1 ronde had ik ook 2 joekels. Toen vroegen ze wel of we door wilden gaan (ja tuurlijk!) maar toen we er over na ging denken leek het ons ook wel een heeeeel heftig (maar leuk!) idee. Grappig he, dat je sommige dingen van te voren aanvoelt.

Echo: die van mij is op de 7 weken in de fertiliteitskliniek omdat ik in de medische molen loop (/liep?). Als die goed is, kan ik door naar de gewone verloskundige. De intake daarvoor staat gepland op 9 november. Dus anders moest ik ook gewoon langer wachten hoor. Spannend allemaal he, lijkt en voelt allemaal nog zo ver weg.
@Echo's: Over het algemeen krijg je een vroege echo rond de 7-8 weken als er iets is. Of je zat in de MM of je bent een as moeder die helemaal in de stress zit of je hebt een miskraam gehad. Dat laatste is de reden dat ik deze keer ook een vroege echo heb. De termijn echo is met 9-12 weken. Ik heb bij allebei de jongens ervoor gekozen om die pas met 12 weken te plannen. Dan heb je en al een echte baby op beeld ipv een soort van teddybeertje en bovendien kan je dan de NUB zien, die pas vanaf 12 weken een indicatie van het geslacht geeft. Bij mijn oudste hebben ze wel met 9 weken bij de intake al zijn hartje kunnen vinden met een doppler. Bij mijn jongste niet. Vond de weken tussen de intake en de termijn echo met 12 weken dan ook helemaal niet leuk.

@Urbanjungle: Moedermaffia? Grapje zeker? Jij zou er dus niets van zeggen als je een moeder haar baby een flesje ziet vullen met wijn ipv melk en die het kind vervolgens het flesje laat leeg drinken? Nou ik wel hoor. En dan is de kans dat de baby daar schade aan overhoudt nog kleiner dan als je tijdens je zwangerschap een glaasje drinkt. Je baby krijgt in de buik nl het zelfde alcohol promilage in zijn bloed als de moeder. En als ik dat openbaat afkeur en daar voor de zekerheid wat extra informatie bijgeef omdat de moeder in spe wellicht niet op de hoogte is van de risico's die ze neemt. Dan ben ik imo geen moeder maffia, maar gewoon een bezorgd medemens.

@Uitgerekendr datum: Je kan op babybytes.nl een profiel maken en daar kan je in 1 oogopslag zien hoe ver je bent en staatver wekelijks de ontwikkeling van je baby.

@Babydagboek: Ik heb van alle 3 zwangerschappen een wekelijkse blog bijgehouden. Ook op babybytes. Erg handig als je tijdens andere zwangerschappen kan teruglezen ook wat je de vorige zwangerschap in die week voelde enz. Want je vergeet zoveel.
musketi bij onze praktijk is de vroege echo standaard geworden en de termijn echo met 10 weken. En ja ik was maar niet ingegaan op die moeder maffia maar jij bent lekker recht voor zijn raap daar hou ik wel van
@Dingen kopen: Ik heb vorige maand al een hele speciale nieuwe draagdoek gepreordered. Die komt deze week aan. Ben zoooo benieuwd hoe mooi die in t echt is. En dan de komende maanden flink zacht maken met de jongens voor de baby
hier is een vroege echo ook standaard
Hier mag je zelf kiezen of je voor een vroege echo wil die heb ik dan ook gedaan (een bezorgde moeder) verder heb ik de termijnecho met 10 weken en dan met 12 weken de combitest 16 weken (geslachtsbepaling echobureau) en dan de 20 weken echo dus ik ben wel even bezig
Haha, PrettyMama. Ja ik ben altijd heel recht voor de raap. Daardoor weten mensen ook wat ze aan me hebben. Zeg liever iets direct zodat iemand er wat aan kan doen ipv dat ik achter iemand rug om ga fluisteren zeg maar. Door sommigen wordt dat erg gewaardeerd, omdat je bij mij niet hoeft te denken of ik t een zeg maar iets anders denk. Anderen kunnen er niet mee omgaan. En dat is ook prima, dan gewoon negeren wat ik zeg op t forum en irl zouden dan onze wegen scheiden. Het is trouwens niet zo dat ik willens em wetens mensen kwets. Als mijn mening verder niets toevoegd omdat er niets aan de situatie gedaan kan worden, dan hou ik mijn mening voor mij. Maar dan zeg ik ook helemaal niets erover. Maar in deze situatie vond ik t wel belangrijk dat iemand zich van eventuele gevaren bewust moet zijn ivm evt keuzes in de toekomst. Aan het verleden kan je niets meer veranderen. Maar voot de toekomst kan je altijd betere keuzes maken.

En het is gewoon doodeng dat alle keuzes die wij de komende paar maanden maken invloed hebben op de rest van iemands leven.

En echt elke moeder begrijpt de uitdagingen die we allemaal moeten weerstaan. Ikzelf heb tijdens de eerste zwangerschap heel vaak heel erg naar een borrel gesnakt. Heel af en toe naar een sigaret. Maar nooit toegegeven eraan. Ondertussen rook ik al bijna 5 jaar niet meer en heb ik in de afgelopen 5 jaar hooguit 10 alcoholische versnaperingen gehad toen de kids begonnen wat door te slapen en ik dus niet in de knoei keam met borstvoeding.

Verder heb ik tijdens de zwangerschap van mijn jongste op een verjaardag met mn neus bovenop een bord met zalm en toastjes gezeten. Ik heb de hele avond gedacht... Zal in gewoon.... 1x? Maar ook niet gedaan een week later werd alle gerookte zalm teruggevloten ivm salmonella besmetting(hoe de salmonella op zalm komt is mij nog steeds een raadsel) affijn. Je wilt niet weten wat een knoop ik toen in mn maag had. Als ik had toegegeven, dan.... Pfff

Verder heb ik in mijn onwetenheid tijdens een avondje kroegen aan de ice tea gezeten. Toen ik die nacht om 6 uur nog niet sliep en de baby in mijn buik non stop de hik had toch maar eens gaan googlen. Blijkt dat er in ice tea nog meer caffeine/theeïne zit dan in cola Wist ik veel! Kortom iedereen maakt fouten. Maar van fouten kan je leren. En nu hou ik echt op met mijzelf uit te leggen, wordt een beetje langdradig volgens mij
Musketi: ik ben ook direct naar mensen daarom hen ik beel vrienden maar ook weer niet want de echte vrienden kan ik op 1 hand tellen (gelukkig maar want heb het al druk zat met alles) als ik dan zo eerlijk mag zijn vond ook ik je reactie iets te veel van het goede maar je hebt zeker een punt.

Streepje wilde gewoon haar verhaal/zorgen delen met ons.

Maar laten we het gezellig houden we zitten immers allemaal in hetzelfde schuitje

Ik heb zojuist barstende kiespijn gekregen

morgen tandarts pfff heb ik weer (kan er ook nog wel bij!)
Dat laatste poppetje moest een huilpoppetje zijn haha

Weet niet wat mijn telefoon heeft vandaag
Het zit je niet echt mee Wondertje, hopelijk is dit je laatste bump in the road en heb je voor de rest van de komende maanden een droomzwangerschap.

Hier overigens ook al 2 dagen wat gezeur aan mijn kiezen. Maar kan me nog herinneren van mijn vorige zwangerschappen dat ik dat toen ook had em dat t weer over ging. Dus hoop dat dat nu weer is. En dan als BIB een half jaar is toch echt een keer naar de tandarts. Ben sinds de zwangerschap vd oudste niet meer geweest ivm dat ik ze niet wilde blootstellen aan de rotzooi die in je lijf komt bij de tandarts. En zolang het goed gaat gaat t goed.
@musketti: wat voor draagdoek? Heb er zelf ook nog een aantal (ap, oscha, yaro, hoppediz) en nog 2 eigen gemaakte wrap conversion dragers. Zo blij dat ik ze nog niet weg gedaan heb toen t dragen mer de 2e over was
@vroege echo: niet bij stil gestaan, maar zou idd wel door een mk kunnen komen dat ik die nu heb gehad. Heb een mk tussen de 1e en 2e gehad. Daarom bij de 2e idd een vroege echo gehad, nu totaal niet bij stil gestaan eigenlijk
musketi zit in ice tea ook caffeine huh heb dat opgezocht maar kon het nergens vinden. draagdoeken ik heb er momenteel nog 2 een lennylamb en een yaro en 2 draagzakken van lennylamb en heb al weer iets moois gezien voor de baby een wraptei van kokadi whaha het is echt een verslaving haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven