Uitgerekend juni'23

27-10-2022 12:50 208 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Mede-zwangeren! :-D
NaamLeeftijdUitgerekendEchoJongen/Meisje? Geboren
MMS2510 juni-Meisje*
Procne36/3821 juni-*
Poldermeisje6225/2613 juni-Meisje*
Klapzooitje35/3618 juni-Verrassing*
Tostikaaskipfilet32/371 juni Meisje
Sunny-9130/3116 juni-Meisje*
Donksi8834/4129 juni-*
Juffie631/3918 juni-*
Bambam2339 27 juni-10 mei?
tostikaaskipfilet wijzigde dit bericht op 15-05-2023 17:58
47.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Succes vandaag met de echo juffie! Ik duim voor een mooi kloppend hartje in beeld :heart:

Hoe is het nu met de meiden die bloed verloren zijn? Is het geen optie om te bellen of je eerder voor een echo mag? Wat duren die eerste weken toch lang he...

Mms25 bij 20 maanden verschil zou ik zelf wel voor een duowagen gaan. Hier zit er straks weer 3 jaar tussen (helaas...) maar onze kinderen hebben allebei lang in de wagen gezeten. Of gingen op de loopfiets mee en eindigden dan alsnog in de wagen.

En ik twijfel ook heel erg wanneer we het gaan vertellen. Ik ga het denk ik per week bekijken of het me nog lukt om het te rekken tot de 12 weken. Het liefst zou ik het met het sinterklaasfeest vertellen als heel onze familie bij elkaar is, dan ben ik ook precies 12 weken. Maar weet niet of dat qua verbergen van mn buik gaat lukken :lol:

Ik ben trouwens nu al enorm zenuwachtig voor de echo van vrijdag... Vannacht zelfs over liggen dromen. Pfff hopelijk gaan de komende dagen snel voorbij!
Alle reacties Link kopieren Quote
Oef, ik merk dat het hele forum er nog niet echt lekker bij mij inzit.
Ik ben natuurlijk ook nog maar net begonnen in mn nieuwe baan, plus een vermoeiden zwangerschap = 's avonds uitgeteld op de bank en niet echt meer ergens zin in..

Ik heb de tabel geloof ik zo goed als helemaal up to date nu!
Mocht er iets niet kloppen, of nog informatie missen die er wel bij in moet, geef dit even aan :-)

@Juffie, hoe was de echo vandaag?

@Sunny, jij alvast heel veel plezier vrijdag met de echo! :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Je houdt t spannend Juffie! Hopelijk ben je gewoon het goede nieuws aan het vieren :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben ook erg benieuwd Juffie! Ik hoop dat het goed nieuws is :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah meiden, wat lief dat jullie zo meeleven.
Sorry voor de late reactie.

Alles is goed voor nu! Een mooi kloppend hartje gezien. Nu geschat op 7 weken precies.
Op 30 november terug voor de termijnecho met 11 weken.

Daarna gaan we het ook op het werk vertellen en iedereen verder inlichten. Allebei onze gezinnen weten het al. En van het weekend vertel ik het twee vriendinnen omdat we dan een nachtje weggaan.

Het voelt ineens wel echt een stuk echter zo na de echo. Gek he? Maar het blijft bijzonder om te zien. Volgens mij went het nooit.

Heb af en toe wel schrik van hoe we het moeten gaan doen met 3 kinderen. Dat kwam gisteravond ook ineens.
De jongste is 22 maanden als de 3e geboren wordt.
En allebei mijn zoons zitten sinds deze week in een pittige fase.

@Mms25
Wij gaan voor een plankje bij de kinderwagen, maar niet voor een duowagen. Lijkt me zo onhandig en als de tweede dan steeds wil lopen is het zo overbodig.
Een bakfiets zou ik wel heel graag willen. Toch makkelijk met naar school brengen van de oudste.

Hoe is het met de meiden die bloedverlies hebben gehad? Hopelijk is alles weer oke.

@Sunny heel veel plezier morgen bij de echo
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn Juffie gefeliciteerd :heart:

Ik hoop enorm dat ik morgen ook zulk nieuws kan komen vertellen!
Alle reacties Link kopieren Quote
:cheer: Gefeliciteerd Juffie!

@Sunny-91 veel succes morgen! Ik duim voor je :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
@mms25 , ik zou op die leeftijd zeker een duowagen doen! Mijn dochter is nu 2 jaar en ik ben vaak blij dat ik de buggy nog heb. Ze vindt het zelf ook wel fijn.

Mijn dochter is straks 2 jaar en 9 maanden dus denk dat ik dan voor een meerijdplankje kies.

@juffie6 , wat fijn een goede echo!

Ik heb net een week de griep gehad. Verder merk ik, op een hoge hartslag, nog niet zoveel verschil. Mijn rusthartslag is volgens mijn Fitbit van 65 naar 79 gegaan! Hoop dat ik dit weekend het sporten weer kan oppakken. Vanaf maandag een weekje op vakantie met mijn ouders. Ben benieuwd of we het dan nog geheim kunnen houden haha.
---
Alle reacties Link kopieren Quote
Goed nieuws @juffie! Fijn! Snap helemaal dat het nu pas echt voelt. Ik tel de dagen ook af.
Ik heb ook een bakfiets, maar geen auto. Nog geen idee hoe ik dat de eerste 3 maanden moet doen. 🤷‍♀️

Jij succes morgen @Sunny-91!

Lijkt me een pittige combinatie @tostikaaskipfilet. Of voelt het als goede afleiding?

Ik heb sinds zondagochtend gelukkig geen bloedverlies meer gehad en veel misselijk, opgezette buik (misschien ook van al het eten tegen de misselijkheid 🤣) en opgezette borsten, dus ik durf er iets meer op te vertrouwen. Maar zal blij zijn als het donderdag positief is.
Ik heb het 2 vriendinnen en mijn broer en schoonzus verteld. Mede omdat ik na mijn miskraam ik het destijds ook graag wilde delen. Dan vind ik dit nieuws leuker om mee binnen te komen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ooh spannend nu er steeds meer 1e echo’s komen en geweest zijn! Duurt hier nog zo lang voor mijn gevoel, maar van de andere kant nu maar goed ook, had vandaag ook een andere test helaas positief :"-(

Hier weten de gezinnen het al wel gezien het traject en ook mijn werkgever al. Verder wil ik nog even wachten tot na de 1e echo al is het soms al wel moeilijk met mijn buik verbergen.

Qua buggy/wandelwagen ga ik denk ik kijken of het zonder gaat of anders zo plankje. Ben nu altijd wel blij als ik mijn 2,5 jarige nog even in de buggy kan zetten!
Alle reacties Link kopieren Quote
Even snel een berichtje van mij.
Wij hebben vandaag ook een goede echo gehad :heart: zoo enorm opgelucht!!
Uitgerekende datum blijft voor nu op 15 juni staan, het klopte precies met mijn eigen berekening.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Juffie, gefeliciteerd! Op naar de termijn echo :-)
Veel plezier met je weekend weg.

@Sporty, Wat voor sport doe je? En natuurlijk komende week ook veel plezier met je ouders.

@bambam, mijn werk vraagt wel veel van mij. Ik heb zelf de overstap gemaakt om naar en branch en functie te gaan waar ik 0,0 iets van afweet, dus begin helemaal onderaan, dat is wel pittig. Maar tot nu toe gaat alles goed. Voel mij soms alleen een beetje schuldig voor het niet snel genoeg updaten van de tabel. Via de telefoon is dat niet handig en heb niet altijd savonds zin om alweer achter een laptop/pc te kruipen.

Die opgezette buik had ik in het begin ook, ik mocht van mijzelf een week lang alles naar binnen werken waar ik zin aan had, en nu is het weer 'normaal' eten en gewoon doen haha!

@Donski, heb je Corona? Erg last van of valt het mee? In ieder geval beterschap!

@Sunny, :heart: Gefeliciteerd
Alle reacties Link kopieren Quote
@tostikaaskipfilet ja helaas Corona voor eerst dacht al bijna dat ik er immuun voor was. Gelukkig niet heel veel klachten maar wel extra zorgen of alles daar binnen goed blijft gaan!
Je schuldig voelen over de tabel niet bijhouden hoeft toch niet! Is allang fijn dat je zo af en toe doet! Je nieuwe baan en je baby zijn belangrijker dan een tabel.

@sunny fijn ook jij een goede echo!
Alle reacties Link kopieren Quote
@Donski, hoe gaat het nu met je?

En hoe gaat het met de ander dames? Ik dacht dat ik vrij rustig was, naar dat is iedereen blijkbaar!

Vandaag hebben wij de termijnecho, ik ben benieuwd of mijn eigen schatting een beetje klopt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Veel plezier met kijken vandaag Tosti! Hopelijk is alles goed :heart:
Ik heb vandaag intake en mag ook weer even spieken. Ben toch wel weer zenuwachtig en haal me weer van alles in mn hoofd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij mij was weer alles goed :heart: ik begin er zowaar in te geloven dat het deze keer goed gaat komen! :love:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hee dames! Hier was ik ook weer. Lees wel mee hoor, maar dan is er weer veel geschreven en is reageren gewoon niet zo fijn!

Mocht ik iemand vergeten te vragen, laat ajb uit jezelf weten hoe het gaat en of er bijzonderheden zijn. Je mag hier alles delen 🧡

@bambam je had bloed verloren begin deze maand? Hoe is dat nu? Ik heb helemaal niet gereageerd op jouw verhaal, na mijn vraag. Dank je wel dat je het wilde delen. Jouw situatie lijkt geenszins op die van mij! En dat vind ik alleen maar interessant. Leuk ook dat je je dochter zo betrekt.

Wij vertellen het hier bewust nog niet. Vanwege een "situatie" in onze inner circkel, maar ook zodra de oudste het weet, weet iedereen het 😅 en ik vind het fijn om nog even bij mijzelf te houden. Zoals ik eerder schreef zie ik soms nogal beren op de weg. Ik merk dat ik soms nog aan het idee moet wennen.

@sunny mijn jongste is nu 2,5 jaar. Die van jou ook toch? Hoe fijn dat je een goede echo had! Yes! En vanochtend dus weer een goede echo 🥳

Welkom @donski88 hoe oud is je eerste kindje? Wil je wat delen van jullie traject?

@Juffie wat tof! Kloppende hartjes zijn zo mooi! Dat besef herken ik zo erg. Het vliegt mij regelmatig aan hoor.

Die termijnecho en 13 weken echo zijn dicht op elkaar toch? Die laatstgenoemde is nieuw voor mij, nog niet in verdiept.

@tosti heel herkenbaar hoor! Hier kost werk, kindjes, huishouden en andere verplichten ook veel energie. Dus iedereen begrijpt het vast wel. No worries!

Hoe is het met de rest van de meiden?
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou, hier vanmorgen ook een kloppend hartje 🧡 Maakt het toch wel echter.

Wel voel ik mij helaas erg beroerd. Ik ben zoveel misselijk. Smorgens, smiddags, s avonds én snachts als ik wakker wordt. Het is overleven, ik doe het hoognodige en peobeer veel te slapen.

Ook heb ik veel last van onrust. 3 kindjes.. hoe dan? Allemaal beren op de weg.

Ik hoop dat ik mij snel beter voel. De echo maakte het echter, maar mn groeiende buik ook 🙈 hoe ga ik dit nog stil houden haha
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier begin ik op te knappen van de Corona maar begin ik heeel misselijk te worden. Kan ook niet wachten op de eerste echo!

@klapzooitje mijn zoon is 2,5 geweest! Heerlijke leeftijd vind ik dit ☺️
Wat wil je graag weten over het traject?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn Klapzooitje!! Ongelooflijk weer om te zien he, het maakt het indd wel weer veel echter!
Vervelend zeg dat je je zo slecht voelt. Hopelijk gaat het snel beter! Hier 0,0 energie en de hele dag een weeïg gevoel maar het is nog wel goed te doen gelukkig.
Onze jongste is ook 2,5 indd, hele leuke leeftijd vind ik het :)

Jij ook al zo misselijk Donski... Wel een goed teken maar absoluut niet fijn!
Alle reacties Link kopieren Quote
Donski88 schreef:
09-11-2022 13:56
Hier begin ik op te knappen van de Corona maar begin ik heeel misselijk te worden. Kan ook niet wachten op de eerste echo!

@klapzooitje mijn zoon is 2,5 geweest! Heerlijke leeftijd vind ik dit ☺️
Wat wil je graag weten over het traject?
Fijn dat je opknapt, jammer van de misselijkheid 🙈

2,5 jaar vind ik ook een heerlijke peuterleeftijd! Zo gezellig, maar onze peuter heeft af en toe ook streken en kan heel goed de kleuter narren 🙈

Welk traject hebben jullie gevolgd? En duurde dan dan lang? Ondanks ik gediagnosticeerd ben met endometriose, ben ik niet bekend met medische zwangerworden trajecten. Dus vandaar mijn vragen. Ik ben benieuwd hoe je nu erop terug kijkt. Vind je het spannend?
Alle reacties Link kopieren Quote
Sunny-91 schreef:
09-11-2022 14:35
Wat fijn Klapzooitje!! Ongelooflijk weer om te zien he, het maakt het indd wel weer veel echter!
Vervelend zeg dat je je zo slecht voelt. Hopelijk gaat het snel beter! Hier 0,0 energie en de hele dag een weeïg gevoel maar het is nog wel goed te doen gelukkig.
Onze jongste is ook 2,5 indd, hele leuke leeftijd vind ik het :)

Jij ook al zo misselijk Donski... Wel een goed teken maar absoluut niet fijn!
Nou echt, zo bijzonder! Die 0,0 energie ken ik ook hoor. Ik slaap elke middag (behalve op werk) en s avonds vroeg naar bed. Kan jij ook dutjes doen overdag? Jouw oudste gaat dan ook al naar school toch?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik las trouwens nog over zo'n meerij plankje. Wij hebben die nooit gebruikt en niet gemist. De oudste was 2,5 toen de jongste werd geboren. Wij deden jongste vaak in de draagzak en dan de oudste nog in de kinderwagen indien nodig (bij grote afstanden bv)

Toen de jongste nog in de reiswieg lag namen we ook vaak loopfietsje mee. Kan niet ontkennen dat ik wel eens al duwend (kinderwagen) een peuter op mijn nek had en een loopfietsje onder mn arm. Maar, de baby hing vaker in de zak zodat peuter toen in de wagen kon indien nodig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat is er opeens veel geschreven!
Gefeliciteerd met de goede echo’s @Sunny-91 en @klapzooitje! Ik mag morgen. Ben heel benieuwd.

Hier ook helaas erg misselijk, de hele dag door. Eten helpt, gek genoeg. Ben erg blij met het vele thuiswerken.

Ik herken de onrust @klapzooitje. Ondanks dat het een hele bewuste keuze is en ik heel blij ben, zijn er ook momenten dat ik denk ‘hoe dan?’
Zo is het heel fijn dat ik de hele zomervakantie van mijn dochter thuis zal zijn. Maar aan de andere kant: ik heb meteen 6 weken 2 kinderen om mij heen. En zonder auto zijn uitstapjes die eerste maanden best een uitdaging. Gelukkig heb ik nog 7 maanden om praktisch wat dingen te regelen.

@tostikaaskipfilet hoe was jouw echo?
Alle reacties Link kopieren Quote
Klapzooitje schreef:
09-11-2022 15:01
Nou echt, zo bijzonder! Die 0,0 energie ken ik ook hoor. Ik slaap elke middag (behalve op werk) en s avonds vroeg naar bed. Kan jij ook dutjes doen overdag? Jouw oudste gaat dan ook al naar school toch?

Mijn oudste zit inderdaad ook al op school, maar mijn jongste doet niet altijd meer een dutje. En als ze die wel doet dan vind ik het zonde van m'n tijd om te gaan slapen :facepalm: ik kan dan zo genieten van even een momentje voor mezelf. Languit op de bank met een serie bijv :lol:
Ik lig s avonds wel belachelijk vroeg op mijn bed, vaak ga ik rond half 9 al naar boven.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven