Uitgerekend maart 2020

01-07-2019 11:26 1197 berichten
Hallo allemaal,

Wie vindt het ook leuk om samen te kletsen en is in maart 2020 uitgerekend?

Naam Leeftijd :duckie: Uitgerekend JMO Afspraken Bijzonderheden
vlaflippie 27 1e 16 februari 25/9 20wekenecho Bleek bij 8wekenecho al 12 weken zwanger te zijn
Domninoz 30 3e 26 februari J 16/9 controle zoon bijna 3, zoon 10mnd
leahv 31 3e 1 maart -
Koekiemonster26 29/32 2e 3 maart M 5-9 controle Vanishing Twin
Juffertje28 28 1e 3 maart 17 september controle 15 oktober 20 wekenecho -
Sunny_Lady 33/34 1e 4 maart 2 oktober 20 weken echo Zwanger m.b.v. ICSI
Pinda1511 27/29 1e 5 maart Miskraam in januari 2019 - kloppend hartje 18-7
JaneDoe00 27/29 1e 5 maart - -
Hartje83 35/39 2e 5 maart zoontje van 2
Sambabal 25/28 1e 6 maart 9-9 controle Zwanger na Gonal F en Clomid
MisseD 28 2e 6 maart - zoon prematuur geboren(nu 3jr), onder controle GYN
Jantientje1 30/32 2e 6 maart 23 september controle 3 miskramen voor oudste en nu 4 voor deze zwangerschap
Hufflepuff 24 1e 9 maart 13 sep VK, 21 sep geslachtsecho miskraam gehad t afgelopen jaar, nu nieuwe relatie en onverwachts (maar zeer welkom) zwanger
Chloé 30 1e 11 maart Echo 12-09, 01-10, 22-10
Koffiewijck - 1e 11 maart - -
Leeuw32 32/39 1e 12 maart J 2 miskramen en zwanger via IVF
Miesje1993 26/27 1e 13 maart 25 september MA september 2018
Zonnebloem 39 2e 16 maart echo op 4/9 en echo op 9/9 bij gyn Zoon bijna 2. Verschillende miskramen gehad.
Veyi 28 1e 17 maart 19/9 controle verloskundige
Jetski15 33 2de 17 maart 8-10 controle verloskundige zoon van 2

Noonootje & TheFiepie jullie zijn van harte welkom als jullie weer mee willen kletsen! Omdat jullie al sinds juli niet meer wat hebben laten horen zijn jullie uit het tabel gehaald om het overzichtelijk te houden.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:04
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
95.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, vanwege de discussie om de groep eventueel te sluiten .... meld ik me toch even. Na verschillende miskramen en tussendoor een gezonde zoon van nu 20 maanden, ben ik nu opnieuw zwanger. Mijn uitgerekende datum ligt rond 19 maart. Afgelopen januari heb ik mijn laatste miskraam gehad bij exact 9 weken na 2 goede echo's. De nasleep van de miskraam was erg lang en pas in mei konden wij weer verder. Zodoende vind ik het echt heel lastig om mee te schrijven in een groep. Ik ben zo ontzettend onzeker geworden. Maar ik lees al wel een tijdje mee bij jullie. Over een week heb ik een echo en dat vind ik erg spannend. Is het wel goed, zit er iets, zit er nog iets? Niet leuk, omdat je eigenlijk gewoon heel blij bent zijn. Ben ik ook uiteraard, maar ook heel gereserveerd. De symptomen schommelen heel erg en ik heb relatief weinig groeikrampjes. Dus nou ja, ik dacht ik wacht de eerste echo af ... en dan meld ik me misschien aan.
Esprietje ze vergoeden de combinatietest toch ook niet? Ik weet dat de NIPT geen nattevingerwerk is, maar toen ik voor de combinatietest destijds 270 euro moest betalen en te horen kreeg je hebt een kans van 1 op de 5000 (of zoiets) dacht ik.. dit hadden we ook kunnen skippen en dan was gezien of er een dikke nekplooi was en had ik alsnog testen kunnen laten uitvoeren o.i.d..
Daar ligt ook de twijfel.

Leeuw een zwaar gehandicapt kind, dat zou ik mijn dochter ook niet aan willen doen (klinkt dat hard?) Naast dat we het kind natuurlijk ook een beter leven gunnen. Je kunt niet alles uitsluiten en er kan altijd (zelfs na de bevalling) nog iets gebeuren en dan natuurlijk alleen maar liefde voor het kindje, maar als inderdaad in een vroeg stadium van de zwangerschap naar voren komt dat er ernstige problemen zijn is dat naar ons idee ook niet eerlijk naar het kind toe.
Dus daar staan we niet echt anders in denk ik, de NIPT sluit niet alles uit natuurlijk. Zoals ik al zei ik moet echt wat onderzoek doen nog, NIPT was bij geen optie bij mijn vorige zwangerschap.

Jantientje wat leuk dat je nog contact hebt ook! Wij doen 1 keer per jaar een babymeeting ook, al zijn de baby's zo klein niet meer. Moet zeggen dat ook daar veel uiteindelijk uit de groep zijn gestapt, doordat ze geen behoefte meer hadden aan contact. Ik vind het zo fijn soms even wat te vragen, hun kinderen zijn van ongeveer dezelfde leeftijd.
Jeetje wat kun je dan ineens je zorgen maken hè, met die waterpokken. Een vriendinnetje van mij heeft ze ook nog nooit gehad, kun je als je geen antistoffen hebt je laten vaccineren?
Zonnebloemmetje jeetje wat verdrietig om te lezen. Wat lijkt me het een zware periode waar je nu in zit :hug:
Ja geloof wel dat vaccineren mogelijk is, maar was dus niet op de hoogte dat dat schadelijk zou kunnen zijn. Was dat iemand dat tussen neus en lippen door zei.

Hopelijk heb ik ze vroeger gewoon gehad maar dan dus blijkbaar in een milde vorm.

Vorige zwangerschap hebben ze er ook niks over gezegd, dus als ik ze niet heb gehad mag je dat toch wel verwachten lijkt me.

Bij ons zijn er nog maar 3 uit de groep gestapt en organiseren inderdaad ook ieder jaar een uitje. Erg leuk!
@zonnebloemmetje : hopelijk gaat alles nu wel goed!
Jantientje en Leah Gefeliciteerd met jullie mooie echo!

Hufflepuf Hopelijk voor jou ook een mooi kloppend hartje vandaag!

Koekie Hoewel ik doodsbang ben voor naalden, ga ik denk ik wel voor de NIPT. Ik wil weten of ik me wellicht ergens op moet voorbereiden. Mocht er een ernstige afwijking uitkomen, dan zouden we er waarschijnlijk wel voor kiezen om het af te breken.

Wat een leuk dat jullie nog contact hebben met de vorige forum groepen! In mijn omgeving zijn er nog weinig jonge mamma’s, wij lopen wat dat betreft voor op onze vriendengroep. Dus lijkt me leuk om straks ook bij een Whatsapp groepje aan te sluiten.

Zonnebloemmetje Welkom! En gefeliciteerd met je zwangerschap, ik hoop dat nu alles goed mag gaan. Veel succes en plezier bij je echo volgende week.
Welkom alle nieuwe zwangeren! :hyper: De verloskundigen gaan het druk krijgen over 7-8 maanden! (En wij ook haha)
Het wordt inderdaad wel lastig bijlezen nu haha.

Wat fijn Jantientje en Leah dat jullie een mooie echo hebben gehad!

@Koekie, jeetje wat een rollercoaster beland jij steeds in! Ik kan me voorstellen dat je zeker al een beeld had gevormd bij dit kindje, dus dat dit ook weer een plekje moet krijgen!

@Prenatale testen. Ik heb wat voorkennis, dus misschien niet helemaal eerlijk, maar wij gaan een hele andere weg op als jullie: Geen 20 weken echo, geen NIPT/combinatietest.
- Combinatietest: vind ik inderdaad weinig zeggend.
- NIPT: nog altijd veel vals positieve, er volgt dan een vruchtwaterpunctie met een kans op een miskraam terwijl de kans nog zeker aanwezig is (vooral bij trisomie 18 en 13) dat het kindje gewoon gezond is. Bovendien worden er enkel 3 trisomieën bekeken, waarbij wij open staan voor een kindje met het downsyndroom en trisomie 18 en 13 eigenlijk altijd veel lichamelijk afwijkingen vertonen en de zwangerschap meestal niet overleven..
- De 20 weken echo is iets waar wij al jaren over nadenken. Misschien een beetje water op het vuur gooien, maar ik ben (vanuit de verscheidene onderzoeken die er gepubliceerd zijn) nog niet overtuigd van de veiligheid van een echo. Een echo van 40 min - 60 min vind ik dan ook erg lang en tricky. Tevens wordt ook hierin veel onrust gezaaid, veel diagnoses opgegooid die uiteindelijk niet zo blijken te zijn. En als er wel iets groots aan de hand is, zoals bijv een hartafwijking, vind je dat later vaak ook nog wel door bijv een groeivertraging of onregelmatig hartritme. Uiteraard niet altijd, dat begrijp ik.

Heeeel kort even hoe wij er dus over denken, snap dat dit mogelijk veel vuur oplaait, maar ik heb dus echt voorkennis en hier al jaren over nagedacht ;)
Samba, ieder zijn mening. Maar wij zouden een kindje met down niet laten komen. Dat is dus al een wezenlijk verschil. Ik heb idd ook referenties gelezen dat (inwendige) echo’s mogelijk niet veilig zijn, maar vond de onderzoeken niet heel sterk qua opzet. Wij achten zijn het wel veilig. Man gaat altijd van arts weet het beste. Maar inmiddels lees zelf wel papers vanwege mijn migraine en gebruik van medicatie tijdens zwangerschap. Vind de NL-richtlijnen belachelijk. Iedereen zijn mening :-D. Ik maak ook keuzes die nogal olie op vuur gooien. Gebruik van triptanen na 2 dagen migraine tijdens zwangerschap.
Sambabal helder verhaal in ieder geval! Fijn dat jullie er allebei zo in staan en je daar geen discussie over hebt.
Wel benieuwd naar die onderzoeken naar echo's waar je het over hebt. Mijn moeder maakt al ruim 20 jaar echo's en die heeft dus zeker ook heel wat onderzoeken gelezen. De consensus is steeds dat het niet bewezen is dat het schadelijk is, zijn immers geluidsgolven en niets meer dan dat. Ik snap je twijfel, want het is immers ook niet bewezen dat het veilig is.

Ik snap je verhaal van paniek zaaien bij de 20 weken echo ook wel, ook wordt er regelmatig wat gemist. Mijn moeder maakt pretecho's in 3D en ziet dan zeer regelmatig bijvoorbeeld een hazenlip die gemist is op de 20 weken echo.
@leeuw en Koekie,
De onderzoeken geven inderdaad geen bewezen schade aan op dit moment nog. Echter zijn veel onderzoeken gedaan bij lagere geluidsgolven dan degene die nu op dit moment gebruikt worden. Ik weet dus niet of het schadelijk is, maar ik weet ook nog niet of het veilig is. Dat maakt dat ik twijfel :)
En er wordt inderdaad regelmatig wat gemist, maar ook andersom. Ik had laatst contact met een vrouw waar haar kindje een vergrote maag zou hebben. Zij moest in het ziekenhuis bevallen, elke week een echo, allerlei toeters en bellen en na de bevalling zei de MDL arts: ach dat kan, geen probleem, betekent niks.
En ik ben dan echt een stresskip en dat is wel bewezen schadelijk haha.
We hebben er langdurig over gepraat samen en zaten niet altijd op dit pad hoor en mogelijk verandert mijn gevoel ook wel tijdens de zwangerschap. Maar na het fetiliteitstraject voelt de NIPT echt niet goed meer.
@Sambabal een interessante discussie m.b.t. de echo. Puur uit nieuwsgierigheid: Laat jij tijdens het eerste trimester geen echo's maken?
@Chloe mooie vraag :) voor het fetiliteitstraject wilde ik geen vroege echo, enkel een termijnecho (aangezien ik het wel fijn vind om te weten wanneer het kindje prematuur of serotien is). Echter merk ik, dat nu ik zwanger ben geworden na Gonal F ik me extra zenuwachtig maak en ik dus heel graag wil weten of het goed gaat. Ik ga dus een vroege echo laten maken vrijdag (8 weken ongeveer) en een termijnecho.
Daarna ben ik nu van plan om op 32 weken een placentalokalisatie te doen, verder geen echo's.
Pfoe warm he vandaag! Ik was net even aan het winkelen met Mn meiden, inkopen voor de vakantie doen. Maar voelde me ineens slap en beroerd worden. Ben maar naar huis gegaan en lekker koel op de bank nu. Alleen nog niet alle inkopen binnen :-?

testen wij gaan ook niet de combinatietest of nipt doen. Belangrijkste reden voor ons is dat je niet compleet zekerheid hebt. En als ik ergens niet tegenkan is het onzekerheid. Verder komen de meest ernstige dingen later in de zwangerschap vaak naar voren op echo ofzo. En voor down zou ik een zwangerschap niet laten afbreken.
Vertrouwen - als je alles loslaat, heb je twee handen vrij
Leahv verschrikkelijk die warmte! Ik zag dat het bij ons de rest van de week 38/39 graden zal zijn... :flag:
@Sambabal ah oke. Lastige keuze inderdaad. Ik heb ook een vroege echo gepland (ook omdat ik eerder dit jaar een miskraam heb gehad), maar ik twijfel toch eigenlijk.
Hoi allemaal!

Lees vanaf het begin al mee zonder te reageren, maar zou het jammer vinden als de groep gesloten zou worden. Dus toch maar een berichtje..

Ik ben 28, spontaan zwanger van onze 1e. Ben voorlopig op 1 maart uitgerekend. Super spannend, vanavond de 1e echo!

Ook wij hebben nagedacht over prenatale screening. Waarschijnlijk doen we geen NIPT of combinatietest, omdat we in geen geval de zwangerschap af zouden breken.. Dus heeft het voor ons geen toegevoegde waarde. De 20 weken echo willen we wel om eventuele afwijkingen op te sporen die evt. behandeling nodig hebben. Maar vind het vooral lastig dat niks echt uitsluitsel geeft.... Je hoort toch wel veel verhalen van mensen die na een 'slechte' 20 weken echo uiteindelijk voor niks heel bezorgd waren. Lastig hoor, zulke beslissingen..
Wat grappig dat er nu allemaal meelezers tevoorschijn komen! En spannend juffertje laat je weten hoe de echo was?
Lieve mensen,

Om een aantal redenen heb ik besloten de groep te verlaten.....Ik merk dat ik enorm onzeker word van alle miskraam verhalen. Niet persoonlijk bedoeld, maar ik kan het even niet hebben juist omdat ik er zo bang voor ben. Ook word ik heel onzeker over wel geen prenatale screening onderzoeken en nu weer over de risico's van echo's. Bovendien zat de groep sowieso al (te) vol :-), dus ga ik er uit.

Ik wens jullie met heel mn hart heel heel heel veel geluk toe en mooie wondertjes.

Liefs
Ach Esprietje wat jammer, het hele idee van zo'n groep is natuurlijk dat je steun bij elkaar kunt vinden in zo'n spannende periode.
Ik wens je een hele mooie en zorgeloze zwangerschap :bigkiss:
Hallo meiden,

Het is al een vrij grote groep zie ik, maar zou ik nog mee mogen schrijven?

Ik ben er vorige week achter gekomen dat ik 5 weken zwanger ben, volgens de internetberekeningen ben ik rond 12 maart uitgerekend! Hoewel ik natuurlijk bewust gestopt ben met de pil, was het wel een beetje een shock dat het ineens al zo ver was (het was niet dat we onder een strak regime aanhielden ofzo, ik hield ook niet bij wanneer ik vruchtbaar was, het komt zoals het komt zeg maar). En het is ons eerste kindje, dus dat is sowieso al mega spannend.

Ik heb over 2 weken een afspraak staan voor een 8weken echo bij de VK, het duurt voor mijn gevoel al veeels te lang, maar ja. Ik voel me verder wel oké eigenlijk. Beetje buikkrampjes, wat misselijk maar niet overgeven, beetje moe maar niet overdreven. Volgens mij mag ik niet klagen (en ik klop het bij dezen ook meteen af, wat niet is kan nog komen!)
Ik ben wel heel bang voor een miskraam. Je hoort er zoveel verhalen over. Maar tegelijkertijd wil ik het graag van de daken afschreeuwen dat er een kindje in me groeit, zo bijzonder!
Lief, dank je wel dappere Koekie! :heart:
Ahh Esprietje, dat was zeker niet de bedoeling! Een hele fijne zwangerschap en hopelijk spreken we je snel weer!

Gefeliciteerd Vlaflippie!
Welkom vlaflippie! Niet om je bang te maken, bij mij begon de misselijkheid met 6 weken :)

Juffertje ook welkom!

koekie hier geven ze inderdaad ook zulke temperaturen op. Ben wel vrij gelukkig (onderwijs) maar vrijdag gaan we op vakantie. Ik moet dus nog wel even inpakken in de hitte o_o

esprietje het beste verder, ook niet de bedoeling dat het je gespannen maakt! :there:
Vertrouwen - als je alles loslaat, heb je twee handen vrij
Hoi meiden.

De groep is idd lekker groot. Komt ook dat het over de hele maand maart gaat.

Hier nog niet echt over de nipt nagedacht. Wil eerst graag een goeie echo.
Vanmorgen helaas wel 2 veegjes bruin bloed gehad. Ben nog maar 4.2 weken nog wel erg pril. Hopelijk blijf het hierbij. Maar schrok me er wild van.
Morgen maar een test doen kijken of hij oploopt.

Houden jullie het wel een beetje uit met het warme weer?
Pluk de dag...
bluewater :hug: ik hoop ook dat het hierbij blijft! Ik snap dat jij je helemaal rot bent geschrokken.

Ik merk dat ik erg flauw ben door het warme weer, was al heel snel duizelig en dat is nu erger geworden. Ik ben wel een stuk minder misselijk merk ik, gelukkig las ik dat er meer merkten dat ze na de 8e week minder misselijk waren en ik ben natuurlijk van 2 naar 1 gegaan dus mijn HCG zal minder snel stijgen nu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven