Uitgerekend mei 2019

25-08-2018 08:46 765 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,

Sinds gisteren een duidelijke positieve test!
Ik weet niet precies wanneer mijn NOD was/is dus weet niet de precieze uitrekendatum, zal begin mei zijn!

Hopelijk komen er snel nog meer positieve testen!

graag je gegevens dikgedrukt, wanneer bij ons tabel wil

NaamLeeftijd#UDJ/M/V:heart:Afspraken
Frigga27 jaar1e22 aprilV:heart:
Hollandsglorie33 jaar1e (2e)30 aprilJ:heart:
Aster8434 jaar1e2 meiV:heart:
Ananas201835 jaar3e4 meiJ:heart:
WinterDS27 jaar1e5 meiJ :heart:
Foxie2935 jaar2e7 meiJ :heart:
Isayez27 jaar2e7 meiJ:heart:
Mommy201827 jaar2e8 meiV:heart:
Zsa-zsaa30 jaar1e8 meiJ:heart:
bloomaday27 jaar1e9 mei?:heart:
Lulu6228 jaar2e11 meiM:heart:
Wildeperzik29 jaar1e11 meiJ:heart:
Meiks31 jaar1e12 meiM :heart:
Saar201727 jaar1e12 meiM:heart:
Huisjenr627 jaar2e15 meiV:heart:

:hug: Leeuw32 :hug: *FRozen_Star* :hug: Verliefdenonzeker :hug: Evalot :hug:
isayez wijzigde dit bericht op 03-01-2019 19:17
83.81% gewijzigd
Leeuw32 schreef:
31-08-2018 21:35
Klopt frigga. Ik ben inmiddels 5 weken nagenoeg klachtenvrij. Soms wat steken in mijn buik, maar verder echt veel energie :hyper: Waarschijnlijk gaat dit zo zijn tot de 36e of 37e week.

Oh ja en ik lust opeens (alcoholvrij) bier, vond ik vroeger super ranzig
Is je eerste toch leeuw? Omdat je zegt waarsch tot week 36 veel energie?

Ik vind de gedachte dat ik nu min 8 mnd niet drink echt niet te bevatten ;-D Denk dat ik wat van die bijzondere ginger ale enzo ga halen, vind dat nog wel Ok. :)
Alle reacties Link kopieren
Klopt wilde perzik. De laatste 4 weken daalt je oestrogeen waardoor de migraine terugkomt
Ahh ok, wat een fijne bekomstigheid!
Alle reacties Link kopieren
Pfff ik had een enorme nachtmerrie: dat mijn kindje niet gezond was omdat ik op LL flink gedronken heb. De onderzoeken die ik lees zijn niet eenduidig: de een zegt dat er geen gevolgengen zijn en de ander zeggen van wel. :cry:
Ahh leeuw :hug: Ik heb daar ook wel eens een studie naar gedaan maar alle bronnen die zeggen dat t wel gevaarlijk is zijn veel meer in het kader van "je weet het niet dus beter niet" echt bewijzen zijn er niet. Er is geen bloedband nog, het zou minder kunnen zijn voor de innesteling (maar dat is kennelijk gelukt) dus niet meer googlen nou! Je was gewoon heerlijk ontspannen en dat is juist belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
No worries Leeuw, vriendin van mij heeft in het begin van haar zwangerschap een week kermis gevierd incl. drankgebruik toen ze nog geen idee had dat ze zwanger was en zij heeft een kerngezonde tweeling ter wereld gebracht! Tuurlijk zou je het niet doen als je het al wist, maar het kan echt geen kwaad :hug:

Welkom en gefeliciteerd Perzik 🎉 Grappig dat jij hier ook eerst alleen meelas op de achtergrond en voor de NOD positief had getest (ik ook op 9dpo), hebben we al 2 dingen gemeen, haha! Ik heb echt amper kwaaltjes, terwijl ik verder ben als jou denk ik (4w4d vandaag) Grappig hoe elk lichaam anders reageert, als ik het niet zou weten zou ik geen idee hebben dat ik zwanger ben 🙈

Gister weer een zwangerschapstest gedaan, meteen een mooie knaller met urine van 5 uur ‘s middags :yes: Kan echt niet wachten om volgende week dinsdag weer een digitale te doen, om hopelijk 3+ weken te zien (afgelopen dinsdag gaf hij 2-3 weken aan)

We twijfelen heel erg om het morgen aan mijn ouders te vertellen. Er komen zoveel verplichte dingen aan (reisjes, feestjes, samen sporten) waarbij ik het niet meer verborgen kan houden. En daarnaast zijn we zó close dat ik het gewoon heel graag wil vertellen :) Mocht het toch mis zijn met de eerste echo, zijn zij degene die ons op kunnen vangen.

Hoe gaat het verder met jullie ladies? Fijn weekend!
Haha ja Winter, die voorzichtigheid he :) Zijn jullie er ook 24u p/d mee bezig? Ik vind het zoooo spannend en leuk allemaal! Ah ja ik heb ook nog zo'n test liggen, ga ik zaterdag doen en eens kijken of die 3+ zegt :)

Ik heb ook gegevens achtergelaten bij verloskundige. Zat te denken om over 2 weken het allerschattigste rompertje te geven aan mijn man, zijn we 1 jr getrouwd. Gewoon voor de leuk dat t wat echter wordt, want uiteraard is hij al op de hoogte :P En dan mag ik al even snuffelen tussen de babykleertjes :hyper:

Aan mijn ouders denk ik dat ik na de echo pas vertel. Een goede vriendin die weet dat we bezig zijn misschien eerder (meer omdat "nee ik drink even niet" in haar geval natuurlijk helemaaaal duidelijk is). Maar net hoe het uitkomt.

Oooohh hadden we maar vast die echo met kloppend hartje, wat spannend allemaal :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ja ik vind het ook ontzettend spannend, en denk er echt continu aan 😅 De dagen gaan sinds ik weet dat ik zwanger ben echt zooo traag voorbij, haha! Wat een leuk idee van het rompertje 💗 Ik durf zelf nog niks te kopen voor de eerste echo, stom bijgeloof 🤦🏼‍♀️ Kan ook echt niet wachten om dat knipperende hartje te zien!

Vanavond gaan we samen uiteten en ging net online even de kaart bekijken, bleef weinig over van wat ik nog mag eten 😭 En ook geen lekker wijntje.. Gelukkig is het voor het beste doel ever ☺️
Grappig dat lijf inderdaad zo kan verschillen, ik denk dat die vermoeidheid van mij ook deels door de vakantie terugreis en elke ochtend voor 7en wakker om te testen, komt hoor!

Liep net (na een dutje ;-D) zonder bh de trap af en auw auw m'n borsten, haha heel apart, wordt echt met de dag erger.

Verder hebben we zaterdag een groot feest dat ik denk ik ga skippen. Ik weet gewoon niet hoe ik het verborgen moet houden. Is een vriendengroep die ons al met arendsogen in de gaten houdt (want allemaal aan de kinderen) en het is in een stamkroeg. Jullie nog onverwachte ideeen? Glas vullen met iets anders kan niet, lief die het opdrinkt valt ook op. Barman inlichten (is een bekende) liever niet. Antibioticakuur is zoooo doorzichtig. Weet het gewoon niet!
Haha JA he, de dagen kruipen! Ik zal bijna blij zijn als mijn vakantie voorbij is en de maandag weer moet werken. In elk geval afleiding!

Snap ook dat je nog niks koopt hoor, dacht nu, het is zo'n mooi moment en mocht het misgaan dan blijft dit toch onze eerste keer dat t gelukt is, die ons leven totaal op z'n kop zette en niet iets wat ik daarna perse wil vergeten. Mocht ik daarna dan ooit opnieuw zwanger zijn, en het draagt dat rompertje, is de circel toch mooi rond. En mocht ik nou echt nòòit kinderen krijgen, blijft het een herinnering van een belangrijke wens in ons leven.

Beetje lang verhaal maar zo bedacht ik het mij ineens, voelt goed om het zo te doen :)
anoniem_296953 wijzigde dit bericht op 01-09-2018 15:32
0.30% gewijzigd
Oeps gequote
Alle reacties Link kopieren
Net geluncht in de stad, echt 3/4 van de kaart viel af. Komende 3 weken ieder weekend een feest/diner/borrel...geen idee hoe ik het verborgen moet houden.

Jeetje mijn testen zijn echt niet zo duidelijk! Terwijl ik 4 weken en 5 dagen ben. Clearblue gaf afgelopen donderdag 1-2 weken aan! Terwijl ik eissprong toch echt de 13 heb gehad..
Hcg opbouw is bij iedere vrouw anders, begreep ik Leeuw. Je leest ook tal van succesverhalen van vrouwen die pas week na nod positief testte. Maar snap je onzekerheid hoor, het is ook zo spannend allemaal!!
Alle reacties Link kopieren
Mooi idee van het rompertje Perzik, hoe dan ook een prachtig aandenken.

Ik herken de borstenpijn, haha! Ik heb het dan alleen bij mijn tepels, die doen echt zeer als ik eroverheen wrijf 😖 Maargoed, dat is meteen ook mijn enige kwaaltje. Bij moeheid en puistjes heb ik nog het gevoel dat ik het me inbeeld ofzo 😂 Maar die tepels kun je je niet inbeelden zo pijnlijk 🙈

Ja die feestjes.. Ik wil dus ook bet liefste afzeggen volgend weekend, alleen is het een gigantisch verjaardagsfeest van mijn beste vriendin waarvan ik al wéken geleden heb belooft mee te helpen. Ik kan het dus écht niet maken.. Het wordt óf het antibiotica verhaal óf ze toch het vertellen zodat ze in het complot kunnen voor de rest van onze vrienden 😉

Leeuw, flauw he die menukaarten. Ik zag carpaccio = nee, steak tartaar = nee, tonijn tataki = nee, burrata = nee (toch?) Echt droevig, haha. Maak je niet druk over de testen, bij sommige loopt de hcg wat langzamer op. Als je het niet vertrouwt, zou ik je adviseren even te bellen met je verloskundige.
Alle reacties Link kopieren
Maar 13-08 is nu toch nog steeds 1-2 weken geleden de bevruchting? Dat is pas komende week 2-3 weken geleden toch? Ik snap wel dat je wilt dat de test in een paar dagen oploopt, maar misschien werkt het zo gewoon niet helemaal. Ik zou jezelf niet onnodig ongerust maken, je kunt alleen maar vertrouwen hebben en veel geduld.

Ik moet dit weekend werken (zorg) en merk wel in de avond en ochtend dat ik dan erg moe ben en een wat wee-iig gevoel. Gelukkig na morgen klaar met mn werk en pas in oktober begin ik bij mijn nieuwe baan.
In welke sector zijn jullie werkzaam en hoeveel uur werken jullie nu/straks?
Ik heb straks een contract van 20-24 uur.

@dineren, ik ga komende week met oudklasgenoten zo'n happen-stappen arrangement doen aan het strand. Hoop dat ik gewoon kan eten wat ze aanbieden. Mijn man zag jullie verhalen al helemaal voor zich! Wij gaan niet vaak uit eten, dus ik stond daar nog niet zo bij stil zelf, haha!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal! Ik weet sinds afgelopen donderdag officieel dat ik zwanger ben (clearblu gaf 3+ weken aan, eerste dag laatste ongesteldheid was 26/7), dus dat komt neer op een UD van 1 mei!

Ben 33 jaar, man 39 en ik heb een bonuszoon van 4,5jaar (die bij zn moeder woont) - detail; we wonen in Italië en zijn 1juni dit jaar getrouwd.

Ik vind het heeel spannend, ben op sommige momenten al ontzettend misselijk (sinds 3-4 dagen), al weken geen honger/trek en een 'opgezwollen' buik. Ook ga ik lastiger naar het toilet (iemand anders ook last van?).
Eerste bezoekje aan ginocoloog is 19 September!
Mijn ouders willen we het vertellen wanneer ze eind September naar Italië komen (dan kunnen we mijn en zijn ouders in 1x het nieuws vertellen) :)
Happy as long as I'm not hungry
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Heb een paar drukke dagen achter de rug en net pas alles bijgelezen.

Een paar bekende namen van het wachbankje :) En Isayez, volgens mij kennen wij elkaar van een afval-topic kan dat? (dat zal er nu allemaal wel weer aankomen bij mij haha!)

Ik heb het aan mijn beste vriendin en m'n zusje verteld. Vind het wel fijn om af en toe wat met iemand te kunnen delen. Verder weten door de eerdere miskraam meer mensen in onze omgeving dat we ermee bezig zijn dus die zullen ook wel snel iets in de gaten hebben. We weten nog niet precies wanneer we het aan onze ouders willen vertellen.

Inmiddels begin ik te geloven dat ik toch echt weer zwanger ben. Maar ik ben wel heel erg onzeker. Steeds als ik me even weer normaal voel dan denk ik dat het mis is. Gisteren had ik ook een klein beetje bruine afscheiding. Schijnt normaal te zijn, maar werd er toch heel nerveus van. Is dit herkenbaar voor jullie?

Voor de tabel:
leeftijd: 30
uitgerekende datum: 10 mei (zelf berekend)
eerste echo: 4 oktober en eerste afspraak VK: 5 oktober
Alle reacties Link kopieren
Hi! Ik wil graag met jullie mee schrijven! Ik heb vandaag volledig tegen verwachting positief getest. Had mijn zinnen deze maand al helemaal op ongesteldheid gezet, maar toch maar ff een testje gedaan vanochtend. En die bleek positief! Heb hem wel pas een uur na het doen afgelezen, dus niet helemaal netjes gegaan. Maar streep is streep toch?
Voor de zekerheid morgen nog maar eens testen en wel op tijd aflezen.

Ik ga morgen al jullie verhalen even lezen want ik kan mijn ogen niet meer open houden (dit is dus eigenlijk een verkapte tvp. Haha)

Morgen meer!
Alle reacties Link kopieren
Frigga: Spannend je nieuwe baan! Ik werk in de commerciële sector als marketing manager (40 uur). Ik wil straks naar 32 uur.

Hollandsglorie: Bon giorno! Wat leuk dat er iemand uit het buitenland meeschrijft. Van harte gefeliciteerd! Ik ben heel benieuwd hoe jij aan je uitgerekende datum komt, ik had namelijk 27/7 mijn eerste dag van mijn laatste ongesteldheid en ik heb berekend dat UD 7 mei is 😅😜 Ik heb wel een lange cyclus in gedachte gehouden (32 dagen). Super leuk dat onze eerste afpraken op dezelfde datum zijn, krijg je dan ook meteen een echo?

Zsa Zsa: Dat onzekere herken ik heel erg. Ik heb zelf namelijk (behalve zere tepels) praktisch geen kwaaltjes en dus helemáál niet het idee dat ik zwanger ben. Het is dat de testen positief blijven 😃 Ik heb geen bruine afscheiding gehad maar heb dit wel vaker gelezen op forums. Maar we moeten gewoon onthouden: ieder lichaam is anders!

Lulu: Gefeliciteerd! Uur is inderdaad wel te lang maar als het een dikke streep is, lijkt me dat gewoon goed 🎉

Hier goed nieuws, ik heb zojuist (werd wakker van de spanning om half 7 en kon niet meer wachten haha) de digitale test gedaan. We gaan het vanavond vertellen aan mijn ouders, en ik wil graag de test meenemen, vandaar niet gewacht tot dinsdag 😉 De indicator gaf 3+ weken aan, jippie!! Afgelopen dinsdag stond hij nog op 2-3 weken. Ik dacht zelf dat de bevruchting/ovulatie op 14/7 was, maar misschien dan toch wat eerder.. Naja op 19 september zullen we het weten!

Fijne zondag 😘
Alle reacties Link kopieren
Zo, kon uiteindelijk toch niet helemaal slapen , dus heb het meeste gister nog bijgelezen. Leuk groepje is dit wel!

Wat meer over mij, ik ben 28 en woon samen met mijn vriend en onze dochter van net 4. Lang getwijfeld of we überhaupt een 2e wilden, maar sinds 1,5 jaar is die wens wel sterk geworden. We hebben het daadwerkelijk starten uiteindelijk nog iets langer dan een jaar uitgesteld omdat we nog een aantal dingen wilden doen voor een eventuele #2. En zelfs nu het daadwerkelijk zo ver is, denk ik nog wel dat het helemaal niet handig is als ik zwanger ben bij bepaalde afspraken enzo. Maar goed, als je daar op moet wachten, komt het er nooit van en een zwangerschap laat zich ook niet 100% plannen hé.

Ik werk 32uur in de commerciële sector en dat blijf ik ook doen. Vind 4 dagen echt perfect

Net trouwens nog een testje gedaan en dit keer wel op tijd gelezen. Het is écht een streep hoor! :cheer:
Nog geen knalstreep maar wel echt duidelijk een streep. Volgens mijn eigen berekening 12 mei uitgerekend
Jaa winter, 3+ superfijn! Ik bedenk me dat ik nu officieel 1 dag overtijd ben echt een gek idee. Ergens vanwege het ongesteldgevoel verwachtte ik ineens mijn menstruatie.

Wat leuk dat jullie het allemaal al vertellen! Mijn ouders komen zo op de koffie maar zeg nog niks :-D

zsazsa wat naar dat je een miskraam hebt gehad. Snap heel goed dat je dan nu extra onzeker bent, ookal zijn we dat volgens mij allemaal. Met hoeveel weken was het misgegaan?

Hollandsglorie, wat leuk wonen in Italië :sun: welkom! En ook gefeliciteerd lulu!

Ik werk 36 uur in de culturele sector en ga (denk ik) naar 32. Zit nog wel te denken aan een constructie van eerst 3 mnd of half jaar 3 dagen.
anoniem_296953 wijzigde dit bericht op 02-09-2018 08:48
2.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
winter Wat goed van die test! En leuk dat jullie het vanavond gaan vertellen! Ben benieuwd hoe de reactie is :)
Wel fijn te horen dat die onzekerheid herkenbaar is. Ik probeer ondertussen wel alleen maar positieve vibes naar m’n buik te sturen haha!

lulu Gefeliciteerd! Dan ben je uitgerekend op moederdag, hoe leuk!

Ik heb ook nog een cb test met indicator liggen, die wil ik woe of do doen. Had gister wel nog een kv test gedaan en die was weer een stuk donkerder geworden :)
Ik werk trouwens in het onderwijs, nu 4 dagen en als het financieel haalbaar is wil ik naar 3 als de baby er eenmaal is.
Alle reacties Link kopieren
wildeperzik Gek he dat je ineens over tijd bent? Ik had dus ruim voor m’n NOD een positieve test. Maar toch ook krampen en een klein beetje bruine afscheiding op de dag dat ik anders ongesteld had moeten worden. Geloof dat het een soort grote schoonmaak is..

De vorige keer ging het mis met bijna 6 weken. Vond het heel heftig toen!

Succes met je mond houden zo, haha!
Zsazsa ja beetje (oud) bloed is heel normaal las ik, ook al zie je liever helemaal niks :)
Ai 6 weken, lijkt mij zo ontzettend zwaar en verdrietig. Gelukkig duurt het nog maar een paar weekjes voordat je die grens gepasseerd bent, daar trekken we je wel doorheen!
Alle reacties Link kopieren
Hallo!
Het wordt al gezellig druk!
Wanneer ik op de pc zit, zal ik het tabel even aanpassen en de nieuwe meiden toevoegen! En gefeliciteerd trouwens!!!

Ja.. Vind het wel spannend nu met mijn nieuwe baan.. Ik zal waarschijnlijk net met verlof gaan wanneer mijn contract verlengt moet worden..
Maar gelukkig is er tegenwoordig genoeg werk in de kinderopvang. (4 jaar geleden was het drama.. Ben toen ook een BBL opleiding gaan volgen in de ouderenzorg, waar altijd werk in zal blijven.) afgelopen Januari mijn diploma mogen ontvangen en sinds Maart (na mijn verlof) weer terug in de kinderopvang.
Dus heb besloten om mij niet druk te maken en gewoon rustig af te wachten..!

@zsaa, jaa dat klopt idd! Van xl naar s! In de 's' zit in ondertussen nog steeds niet.. Maar wel lichter dan dat ik daar op het lichts was haha.

Ik had trouwens ook op 27 juli mijn laatste menstruatie, lees nu al 3 verschillende uitrekendatums bij die datum hahah.

Bij een cyclus van 28 zou ik 3 mei zijn.. Maar vorige maand was ik ook al 3 weken later... Plus wanneer ik naar de datum kijk wanneer ik denk dat het gebeurd is, denk ik 5 mei.. (bij mijn vorige zwangerschap ben ik ook 5 dagen vooruit gezet) toen had ik blijkbaar een hele vroege eisprong (de k ik dan)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven