Uitgerekend mei 2019

25-08-2018 08:46 765 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,

Sinds gisteren een duidelijke positieve test!
Ik weet niet precies wanneer mijn NOD was/is dus weet niet de precieze uitrekendatum, zal begin mei zijn!

Hopelijk komen er snel nog meer positieve testen!

graag je gegevens dikgedrukt, wanneer bij ons tabel wil

NaamLeeftijd#UDJ/M/V:heart:Afspraken
Frigga27 jaar1e22 aprilV:heart:
Hollandsglorie33 jaar1e (2e)30 aprilJ:heart:
Aster8434 jaar1e2 meiV:heart:
Ananas201835 jaar3e4 meiJ:heart:
WinterDS27 jaar1e5 meiJ :heart:
Foxie2935 jaar2e7 meiJ :heart:
Isayez27 jaar2e7 meiJ:heart:
Mommy201827 jaar2e8 meiV:heart:
Zsa-zsaa30 jaar1e8 meiJ:heart:
bloomaday27 jaar1e9 mei?:heart:
Lulu6228 jaar2e11 meiM:heart:
Wildeperzik29 jaar1e11 meiJ:heart:
Meiks31 jaar1e12 meiM :heart:
Saar201727 jaar1e12 meiM:heart:
Huisjenr627 jaar2e15 meiV:heart:

:hug: Leeuw32 :hug: *FRozen_Star* :hug: Verliefdenonzeker :hug: Evalot :hug:
isayez wijzigde dit bericht op 03-01-2019 19:17
83.81% gewijzigd
Welkom en gefeliciteerd Leeuw32 :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Welkom Mini, Zsa Zsa en Leeuw!

Isayez: Wat leuk die voorspellingen! Hoe kom je daarbij?

Verliefd: Thanks voor je tips, we zijn er nog niet helemaal uit hoe we het gaan doen volgende week :bonk: Ons laatste idee was dat mijn vriend iets besmettelijks heeft waardoor we beide aan de antibiotica zijn en niet kunnen drinken haha. Mochten jullie nog een goede suggestie hebben, let me know ;-))

Ik heb vanochtend de verloskundigepraktijk gesproken, zó gek toen ze zei: gefeliciteerd met je zwangerschap :$ Ik stamelde echt terug Ja.. d-d-ankjewel :facepalm: Zo onwerkelijk! Mijn eerste afspraak staat op 26 september, en ik moest zelf het echocentrum bellen voor de echo de week ervoor, als ik rond de 8 weken zou zijn. Echocentrum was niet heel happig omdat ik op de dag dat ik wilde komen nog nét geen 8 weken zou zijn, maar na wat aandringen is het gelukt :yes: Ik heb de afspraak op 19 september. Ik ben echt zo ontzettend blij, want nu kan ik het mijn ouders als het goed is gaan vertellen mét een echo erbij, meteen natuurlijk die woensdagavond :D Kan niet wachten!

Qua symptomen alleen nog wat gevoelige tepels en inderdaad veel plassen, maar dat doe ik eigenlijk sowieso al, zwakke blaas ;) Hoop echt dat de komende week er wat meer symptomen zullen verschijnen, dat geeft me gek genoeg wat meer het idee dat er een klein erwtje aan het groeien is :heart:
Alle reacties Link kopieren
Oh en voor de tabel:
27 jaar
7 mei (zelf berekend)
geslacht onbekend


Misschien leuk om een extra vakje toe te voegen voor de kloppende hartjes?
Ook welkom Mimi en gefeliciteerd! Heel gek ik zag jouw berichtje tot 5 min geleden helemaal niet @( super weird. Of het is mijn zwangerschapsbrain :-D

Winter dat is nog een goed idee ja als jullie beide niet drinken. Dan valt het mss minder op!

Super fijn dat je nog een echo krijgt voor je weg gaat! Was het maar al zover he :love:
Alle reacties Link kopieren
Effe tussendoor:

Winter mooi dat het gelukt! Het verborgen houden geen idee, daar zit ik ook mee. We hebben over 2 weken jaarlijks etentje met vrienden in een sterrenrestaurant met wijnarrangement. Als ik dan niet drink weet iedereen het. Bob spelen werkt niet, we hebben een hotel erbij.

Gegevens voor tabel
32 jaar
8 mei
Onbekend


Op dit moment geloof ik nog niet dat ik zwanger ben..totaal geen symptomen!

Vanavond komen mijn ouders op bezoek, ik heb een klein pakketje gemaakt met babysloffen en een een rompertje om ze cadeau te geven. Man zit de komende 3 weken in buitenland voor project (hij hoeft nu terug te vliegen voor mijn ovulatie :-D ). Omdatan ver weg is wil ik wel dat mijn ouders het weten mocht er iets mis gaan.
Alle reacties Link kopieren
Lastig he Leeuw.. Wij kwamen op dit idee omdat het járen geleden echt is gebeurd bij ons. Ik had toen een bacterie in mijn mond (kan zomaar gebeuren, is niets vies verder haha) waar de mondhygiëniste achter kwam omdat mijn tandvlees bleef bloeden. We mochten toen niet meer kussen, allebei aan een mondspoelmiddel en beide aan de antibiotica. Dit zou een goede reden zijn om niet te drinken, dus ik denk dat we deze gaan gebruiken.

Wel fijn en begrijpelijk dat je het nu alvast met je ouders wilt delen. Laat je ons weten hoe het ging?

En ik heb ook totaal niet het idee dat ik zwanger ben hoor, no worries! Ik denk dat we binnenkort met weemoed terugdenken aan deze periode, haha ;) Ze zeggen dat de meeste vrouwen rond week 5/6 pas kwaaltjes beginnen te krijgen.

Verder vind ik het lastig om minder cafeïne te drinken. Ik drink normaal elke ochtend een zwarte koffie en de rest van de dag thee, maar dat is officieelal teveel volgens de richtlijnen. Hebben jullie daar ook last van of niet? Ik ben niet echt gek op water dus om dat nou de hele dag te moeten drinken..
Alle reacties Link kopieren
Winter, hebt theïne vrije thee. Dat mag je onbeperkt drinken net als Spa Rood!

Ach het maakt mij niet uit als mensen het weten, ze hebben toch al 3 maanden vermoedens. Ben zo zien geweest van het stoppen met pil (misselijk en overgeven) dar mensen doen dachten dat ik zwanger was :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag dames, allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

Mag ik nog mee schrijven?

Ik ben 32 jaar en dit wordt mijn 3e kindje. De oudste is 10 jaar en de jongste is nu 1,5 jaar. Volgens eigen berekeningen ben ik 7 mei 2019 uitgerekend.
4 dagen voor mijn NOD sprong m’n zoontje op m’n buik en dacht: “Hmm.. dit voelt anders” dus smiddags meteen test gedaan (Kruidvat 2v5) en daar was meteen een streepje.

Wij hebben het mijn ouders en mijn beste vriendin al verteld. Kon het niet voor me houden en vond het met de jongste zo moeilijk om het verborgen te houden tot na de echo..
If destiny speaks, I don't ask questions..
Alle reacties Link kopieren
Welkom Dino!!

Reactie was erg leuk: hun 1e kleinkind en erg welkom. Mam had er stiekem al op gehoopt :-D
Alle reacties Link kopieren
Iedereen is welkom om mee te schrijven!
Ik hoop dat het een beetje overzichtelijk blijft haha ik doe in ieder geval mijn best om het tabel bij te houden.. Wanneer er iets ontbreekt of fout staat geef het dan (dik gedrukt) door dan zal ik het zsm aanpassen.

FB groep lijkt mij ook leuk trouwens!, heb ik wel eerder aan mee gedaan.. waren toen met z'n 5e.. maar iedereen lijkt afgehaakt te zijn.
Wanneer iemand een besloten FGpagina aanmaakt, hoor ik het graag!

@verliefd klopt niet helemaal wat je zegt, bij mijn eerste zwangerschap heb ik nog nooit een inwendige echo gehad, en bij mijn eerste echo was ik 7 weken. van te voren gaf zij wel aan dat de mogelijkheid er is dat het niet uitwendig gaat lukken. Dan moest het alsnog inwendig gedaan worden.
bij inwendig moet je lege blaas hebben en bij uitwendig een volle blaas (dacht ik,.. of andersom haha)

Mijn testen zijn mooi opgelopen, ben nu ook gestopt met testen, heb er wel nog 2 liggen.
Heb trouwens geen voorkeur voor een jongen of meisje hoor haha, leek wel even zo!
Ene kant zou ik heel graag nog een jongen willen. We hebben de spullen al en het is leuk voor onze zoon. Er zijn namelijk weinig jongens in onze familie en vriendenkring.
Maar een dochter lijkt mij ook super leuk... leuk die haren en jurkjes.. en gewoon dan van beide kunnen ervaren hoe het is.

ik zal zo trouwens even een link erin zetten van die Chinese horoscoop !
en de baking soda test is gewoon 2 thee lepeltjes baking soda bij je bekertje urine doen. Gebeurd er niks, een jongen. Gaat het bruisen, een meisje.
het is natuurlijk niet serieus, maar vond het wel grappig, ook omdat mijn gevoel het ook zegt. maar goed we weten het pas na de geslachtsecho.

ik heb trouwens ook een extra vak toegevoegd voor een kloppend hartje
Alle reacties Link kopieren
Welkom Dino!

Wat leuk Leeuw :heart: Ik denk dat wij het volgende week gaan vertellen, we kunnen beide niet 3 weken wachten tot de eerste echo vrees ik :facepalm: Daarnaast is het ook fijn, mocht de echo in het slechtste geval niet goed zijn, dat we dan hun steun hebben.

Verder hier nog rustig en weinig symptomen: alleen echt nu zere tepels, gisteravond heel erg rommelende maag en "gasvorming" ;) en héél af en toe heb ik hele kleine krampjes (maar geen menstruatie gevoel zeg maar)

Hoe gaat het bij jullie? Al bezig met namen, geslacht, babykamer, werksituatie etc.?
anoniem_359857 wijzigde dit bericht op 31-08-2018 10:45
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden, ik vroeg me af of ik met jullie mee zou mogen schrijven? Ik denk dat ik rond 29/30 april ben uitgerekend.
Isayez kent mij misschien nog van het zwanger worden in 2017 topic. Ik heb/had een heel onregelmatige cyclus, dus ik weet niet zeker of ik nu eind april of begin mei ben uitgerekend. Had iiig afgelopen dinsdag een positieve zwangerschapstest in handen.
Ik hoop dat ik toch hier mee mag schrijven, het april topic zit al erg vol en veel hebben daar al echo's gehad, dus ik voel me daar ook niet erg thuis denk ik. Anyway, let me know, dan zal ik gaan reageren op jullie berichten! :)
Alle reacties Link kopieren
namen wordt echt een drama... Voor een meisje hebben we wel al een naam wat wel blijft hangen nu... Maar die staat nog niet vast.. Voor een jongen vinden wij veel moeilijker.. Was bij de eerste zwangerschap ook al zo.. En toen werd het een jongen haha.

Heb vanmorgen 2 vriendinnen opgebeld om het te vertellen.. Ik moest het echt kwijt!.. Mijn vriend besloot dat hij het toen ook kwijt wilde haha, dus in de groepsapp van zijn fam/vrienden ook een foto geplaatst om het bekend te maken.

wij zijn niet zo goed in het geheim houden...

qua werk vind ik het wel spannend.. Ben 1 aug begonnen bij mijn nieuwe baan., Ik heb een 8 maanden contract.. Ben benieuwd of ik verlengd ga worden dan.

En jij winter?
Alle reacties Link kopieren
Frigga waarom niet? van harte welkom!!

Ik heb ook niet meer getest, misschien na he weekend nog een keer. Maar geen symptonen, behalve echt te veel energie, ben een enorme stuiterbal...

Enige waar ik mee bezig ben is de opvang: wachttijd is ruim een jaar in de regio. Dus dat is nu al puzzelen hoe we het gaan doen? Mijn ouders wilen wel iets structureels doen, maar dan blijven er nog dagen genoeg over :) Waarschijnlijk strucutreel dus 4 dagen opvang omdat je een vast aantal dagen per week moet afnemen :@@:

Verloskundige regel ik na afspraak met de huisarts donderdag: dan bespreken we of ik direct onder controle kom in het ziekenhuis of bij een verloskundige. En dan een verloskundige waar de nadruk niet ligt op borstvoeding dat word nog even zoeken (vanwege medische redenen is de kans klein dat ik borstvoeding ga geven).

Facebook kan ik niet, ik heb geen account :facepalm:
leeuw32 wijzigde dit bericht op 31-08-2018 10:49
15.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hee Frigga.. Jouw naam komt mij inderdaad bekend voor! Ik heb er geen problemen mee als je mee schrijft! gezellig juist.
en natuurlijk gefeliciteerd met je positieve test!
Alle reacties Link kopieren
@isayez dat lijkt mij lastig als je een tijdelijk contract hebt!
Is hier geen issue, werk sinds maart bij deze werkgever, maar gelukkig een vast contract meteen.
Alle reacties Link kopieren
Haha ik ging even mijn bericht aanpassen en ineens waren er 5 nieuwe berichten, lekker actief ladies :hello:

Frigga, welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap!

Isayez, spannend altijd met zo'n tijdelijk contract, heb je al een plan B? Wat leuk dat jullie het al verteld hebben, er valt dan volgens mij echt een last van je schouders :biggrin: Ik ben zelf eigenlijk nog niet echt met werk bezig, wil straks 4 dagen werken i.p.v. 5 wat als het goed is geen probleem zou moeten zijn (vast contract, manager functie) en dan liefst de vrijdag lekker vrij :) Qua namen heb ik al jáááren een lijstje in mijn notities staan, haha! We weten het al voor beide geslachten :hihi:

Leeuw, oh jeetje, dat zou ik ook eigenlijk eens moeten uitzoeken.. heb geen idee! Wij zouden zeker voor 1 á 2 dagen opvang moeten hebben. Ik heb gisteren weer zwangerschapstesten besteld :-$ Wil toch even dubbelchecken dat ze niet lichter worden, ik weet dat het stom is maar het geeft mij toch rust.

Voor de tabel: 19 september eerste echo & 26 september intake verloskundige. Thanks!
Isayez, ahhh oké kan het fout hebben natuurlijk hahaha. Ik dacht dat ze het standaard voor een bepaalde termijn inwendig doen. Sorry :-D

Kwa geslacht heb ik precies hetzelfde als jij! Een zoontje zou erg praktisch zijn. Alle spulletjes en kleertjes kunnen door en lijkt mij leuk voor mijn zoontje 2 jongetjes die weinig schelen. Een meisje zou ik ook super leuk vinden, maar moet ik denk ik wel echt even aan het idee wennen Hahah. Als het maar goed gaat en gezond is :flirting:

Winter ik heb net als jou heel erg last van gasvorming en mijn darmen. Ze rommelen continu en heb echt al een opgeblazen buik :-o verder nog steeds alleen gevoelige borsten en ik voel dat er iets gaande is daar beneden.

Frigga van mij mag je meeschrijven hoor! Ik ben volgens mijn eigen berekening 1 mei uitgerekend, maar kan ook 30 april zijn ik zou het niet weten :-D
Alle reacties Link kopieren
Vriendin is net bevallen en die zei dat. We willen heel graag een specifieke opvang met warm eten tussen de middag en tweetaligheid en de wachtlijst is helaas erg lang.

Ik heb geen voorkeur voor geslacht, dat weten we pas over 8 maanden :).

Qua werk: ik heb flexibel werk en ga idd 4 dagen werken. Vrijdag kan niet als vrije dag dan komen ouders oppassen, dus denk maandag of woendag. Man blijft 5 dagen werken denk wordt dus nog passen en meten.
Willen jullie het geslacht niet weten leeuw? Lijkt mij super leuk een verrassing alleen zou het zelf denk ik niet vol kunnen houden :hihi:
Alle reacties Link kopieren
We gaan het proberen!!!
Alle reacties Link kopieren
Voor de tabel mijn info: 27 jaar, UD 29 april, 1e echo op 13 september
Ik ben daarnet gebeld door de verloskundige waar ik me heb aangemeld en hij denkt dat ik of nu zes weken ben, of zeven weken op basis van mijn laatste menstruatie. Daarom is 13 september een prima datum om te zien of er een hartje is, want dan zou ik minstens 7+ weken moet zijn. Zo spannend! Ben heel erg benieuwd. Gek hoor, dat er nu opeens een datum vaststaat. In de avond, maar dat is fijn, want dan kan mijn man gewoon mee :).

Isayez gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat spannend dat je zo snel weer opnieuw zwanger bent geworden! Lijkt me wel heel leuk, zo kort op elkaar, maar ook wel druk denk ik!
verliefdenonzeker gefeliciteerd met je zwangerschap! Bijzonder, voor de derde keer zwanger. Ik denk dat in ieder geval je oudste het al bewust kan meemaken deze zwangerschap als jullie het vertellen?
Babyloveee gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat leuk dat je al een kindje hebt.
WinterDSHa, een medestander die ook voor de eerste keer zwanger is, haha! Gefeliciteerd! Ik voel me eigenlijk helemaal niet echt onzeker nog, ben nog best wel relaxt ofzo. We zien het wel. Ik heb mijn man wel uitgelegd dat het nog vaak fout kan gaan, en hij was daar wel van onder de indruk geloof ik, maar hij is vrij nuchter van zichzelf en laat zich niet zo snel gek maken gelukkig.
zsa-zsaagefeliciteerd! Ik snap dat je het heel spannend vind als je eerder een miskraam had, was je toen al bij de verloskundige geweest of dat nog niet? Ik duim voor je. Grappig dat je al zoveel kwaaltjes hebt trouwens. Ik voel me vooral erg moe soms en soms wat last van mijn buik, maar verder nog niets.
mimi1991 Gefeliciteerd! Leuk dat jij ook al een zoontje hebt.
Leeuw32Gefeliciteerd! Was jij niet degene met die migraine steeds? Ben je daar dan nu ook acuut vanaf? Ik hoop het voor je!

Ik en mijn man drinken allebei geen druppel alcohol. Ik heb het sowieso nooit gedaan, dus daar hoef ik geen smoesjes voor te verzinnen gelukkig :).
Alle reacties Link kopieren
Klopt frigga. Ik ben inmiddels 5 weken nagenoeg klachtenvrij. Soms wat steken in mijn buik, maar verder echt veel energie :hyper: Waarschijnlijk gaat dit zo zijn tot de 36e of 37e week.

Oh ja en ik lust opeens (alcoholvrij) bier, vond ik vroeger super ranzig
Hoi allen, al stiekem meegelezen maar nu durf ik ook te reageren :) Had op 12 dpo al een positieve test en vandaag nod (waren de langste dagen van m'n leven) en clearblue geeft 2-3 weken aan! :heart:

Ik ben 29, man 32 en is onze eerste. We zijn bijna een jaar bezig geweest en liepen al bij huisarts ivm lange / onregelmatige cyclus. Eind sept zou afspraak fertiteit zijn. Zo ontzettend blij!

Qua kwaaltjes: krampen in buik, zere borsten, lage rugpijn (tot zover lijkt exact menstruatie) misselijk soms, heel lichte hoofdpijn maar vooral erg moe!
anoniem_296953 wijzigde dit bericht op 01-09-2018 07:51
0.63% gewijzigd
Oh en datum is 12 mei volgens mijn berekening :)
anoniem_296953 wijzigde dit bericht op 01-09-2018 07:52
6.80% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven