Uitgerekend november 2019

04-03-2019 19:23 409 berichten
Hallo allemaal,

Wie vindt het ook leuk om samen te kletsen en is in november uitgerekend?

NaamLeeftijdKindjeGeslachtUitgerekendBijzonderheden
Vlindertjes29 33/33 2e ? 11-11 04-03 positieve test / 29-03 echo
Torrey87 31/34 1e ? 11-11 28-02 positieve test / 29-03 echo
vanzee 32/35 2e ? 06-11 02-02 positieve test / 20-03 echo :heart: / 04-04 echo
Thumper- 25/29 1e ? 15-11 08-03 positieve test / 25-03 echo
sneeuwball 28/29 2e ? 13-11 07-03 positieve test / 09-04 echo
Peertje80 35/36 3e ? 15-11 07-03 positieve test / echo :heart:
Miamora 37/39 1e ? 03-11 27-03 echo
Sweet899 2e ? 23-11 11-03 positieve test / 10-04 echo
koekie3 3e ? 04-11 21-03 echo :heart:
Konijntje999 31/36 2e ? 11-03 positieve test / 13-04 echo
Pluisje19 30/37 1e ? 03-11 24-02 positieve test / 12-03 echo :heart:
paperclip1985 33/36 1e ? 03-11 11-03 positieve test
Kate670 29/29 1e ? 17-11 13-03 positieve test

... :cheer:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-12-2020 15:45
Reden: Tabel moet gewoon open blijven!
82.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd voor alle meiden die een mooie echo hebben gehad!

Paperclip, rot dat je zo misselijk bent. Het honger gevoel herken ik heel erg en ik eet nu ook wel meer dan normaal. Probeer er heel erg op te letten dat ik dan wel ‘gezonde’ extra’s neem, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Heb vanaf het begin al een heel erg opgezette buik gehad, maar nu toch maar eens op de weegschaal.

Miamora, ik kan me niet voorstellen hoe moeilijk dat voor je zal zijn. Een goede echo, maar het uitblijven van de blijdschap. Ik hoop voor jou dat dat gevoel nog komt.
Hongergevoel ken ik ook inderdaad en ook een super opgezette buik (vooral savonds). Ik heb wel dat ik heel snel vol zit. Ik heb me deze week niet gewogen maar tot 8ste week woog ik gewoon hetzelfde.
Ik ben net gebeld door het ziekenhuis dat m'n afspraak verzet is naar as maandag ivm ziekte. Wel balen, maar ben er ook wel 'nuchter' onder dat iemand ziek kan zijn / worden.

Qua gewicht ben ik ietsjes afgevallen, maar niet schrikbarend.
Balen Torrey, maar maandag schiet ook al op.

Zoon is ziek, heeft oorontsteking en huiduitslag.
Daar bovenop ben ik ook ziek. Heb gister niets gegeten en kon ook niets binnen houden. En dat terwijl ik helemaal nog niet misselijk was geweest, daarbij had ik wel 38 graden koorts dus zal niet alleen aan de zwangerschap liggen.
Nu knap ik weer wat op, maar als moeder kan je niet ziek zijn :(

Hoe gaat het met jullie meiden?
Vanmorgen veegde ik bloed af...

Verloskundige gebeld, die zegt dat het niet perse iets hoeft te betekenen. Ik moet het in de gaten houden vandaag en ze bellen me vanavond terug.

Waarschijnlijk gaan ze een vervroegde echo voor me plannen.

Ik hoop zo dat het niets is, ik maak me zorgen :(
Hee meiden ik was even een weekje afwezig. Ik ben de laatste weken zo moe en misselijk. Afgelopen week heb ik me ook een dagje ziek gemeld op het werk en aan mijn baas verteld dat ik zwanger ben.
Vorige week een echo gehad en daar was duidelijk een hartje te zien.
10 april heb ik een nieuwe echo dit keer bij de verloskundige.

Sterkte sneeuwbal. Het hoeft niet iets te betekenen maar ik begrijp je zorgen.

Honger gevoel heb ik ook maar alleen in de middag. Vanaf de avond draait mijn maag om voor eten.
Ik begrijp dat je je zorgen maakt, Sneeuwball. Was het zomaar een keer? Heb je alweer iets gehoord van de verloskundige? Hopelijk is het allemaal goed!

Fijn van de goede echo Thumper!
's Avonds heb ik ook minder trek, maar probeer wel gezond door m'n misselijkheid heen te eten. Ik lig 's avonds wel steeds om half 9 te slapen :)
Ik moet elke dag ivm medicatie rekken tot 22.00 uur. Dat gaat de ene keer beter dan de andere keer haha.
sneeuwbal begrijp echt dat je je zorgen maakt maar zoals de vlk heeft gezegd hoeft het echt niets slechts te betekenen. Tijdens mijn eerste echo zagen ze ook wat “vocht” en dat kon dus als oud bloed nog komen. Ze gaven toen ook aan dat ik niet direct hoef te schrikken als dat gebeurt. Had jij al een eerste echo gehad?
Ik kan me helemaal voorstellen dat je geschrokken bent sneeuwbal. Ben je al terug gebeld? Hopelijk kan je snel terecht voor een echo en is er niets aan de hand.

Thumper, gefeliciteerd :heart:
Dat is schrikken, sneeuwbal. Ik duim voor je dat het meevalt! Hoe is het nu?
Fijn, thumper, een goede echo!
Hoe is het met de andere dames?
Ik ben bij de verloskundige geweest. Er was niets aan de hand. Een mooi kloppend hartje. De uitgerekende datum blijft ook nog 13-11.
Ik ben gerustgesteld.

Verloskundige zei dat dit vaker voorkomt bij vrouwen die al een kindje hebben gehad, dat de bloedvaten in de baarmoederwand dunner zijn daardoor en dus wat is gesprongen, en dat bloedde.

Ik ben blij dat ik zo snel terecht kon en met de verloskundige die mijn zorgen helemaal snapten.

Thumper: fijn van je goede echo! Hopelijk zakt je misselijkheid en moeheid snel.
Super goed nieuws sneeuwbal! Pfff een opluchting! Echt super fijn dat je direct terecht kon.😍
Fijn sneeuwbal!
Superfijn Sneeuwball!
Hee meiden,

Hoe gaat het met jullie? Heeft iemand nog een tip voor het slapen met gevoelige borsten? Iedere keer met omdraaien in bed heb ik er echt last van.

Nog twee weken voor ik langs mag voor mijn echo, ben zo benieuwd! Kan eigenlijk niet meer wachten.
Ha Kate, geen tip helaas. Wel irritant! Ik ben ongelofelijk woest aan het dromen. Zo maak je nog eens wat mee :)

Heb net een goede echo gehad :) hartje klopte, we zagen een beentje en het bewoog, echt super tof! Ben opgelucht en uitgeput, had me er best druk over gemaakt. Nu mag ik over 3 weken weer.
Top :thumbsup:
Fijn vanzee!

Ik onthou mn dromen niet. Wel slaap ik slecht, word bijna elke nacht wakker. En dan duurt het zo 2/3 uur weer voor ik weer in slaap val.
Erg vermoeiend wel.

Waneer gaan jullie het vertellen op het werk? Ik zit er aan te denken om mijn leidinggevende al wel op de hoogte te stellen.
Wij hebben maandag echo gehad en hartje gehoord (8 weken). Ik heb het dinsdag aan collega's verteld, omdat ik vrij veel last heb. Aantal collega's hadden al een sterk vermoeden, haha.
Hoi hoi,

Hier ook alles goed gelukkig! Deze week hebben we de derde echo🥰, ben benieuwd!

kate jaaa ik heb daar ook zo een last van. Ik heb bij de hema van die bh achtige topjes gehaald zodat ik toch wat aan heb en mijn borsten niet zo’n pijn doen bij het omdraaien in bed.

torrey wat leuk dat je het hartje heb mogen horen. Ben zo benieuwd wanneer wij het een keer mogen horen😫 ik lees overal dat ze het pas vanaf 12 weken doen maar heb na deze week pas weer met 16 weken een echo.. wat dus betekent dat ik dan pas het hartje mag horen..

sneeuwbal ik ga het mijn leidinggevende denk ik volgende week ergens vertellen, dan ben ik 11,5 weken. Collega’s mogen het daarna ook wel weten hihi
Oh echt Pluisje? Dan hebben we wel echt geluk gehad denk ik :)
Ik dacht overigens ook dat het 'standaard' was met de termijn echo, maar dat is dan misschien ook niet.
Voor ons was het echt een verrassing hoor! We zagen het hartje al knipperen en daarna ging het geluid aan. Kwartje viel eerst nog niet, maar daarna kwam ook het ritme in beeld.
Wel leuk, de derde echo! Wij hebben 19-4 (ZKH, ivm uitgestelde intake, haha) en daarna 23-4 (NIPT info en termijn echo), dus best kort op elkaar.
Bij ons zijn die ook zo kort op elkaar over twee weken, maar dan afsluiting ziekenhuis en termijnecho. Maargoed, elke kans om even in mn buik te spieken grijp ik :)

Met 16 weken willen we een geslachtsbepaling doen, ook omdat er dan een hele tijd geen echo's zijn en je nog niks voelt. En omdat ik natuurlijk de nieuwsgierigheid zelve ben :)
Gaan jullie ook zoiets doen? Willen jullie weten wat het wordt? En hou je dat dan voor jezelf of mogen anderen het ook weten?
Hi,

Hoor eigenlijk niet in het groepje meer, heb net termijnecho gehad en 30 okt uitgerekend :) Ben voor het eerst blij! Volgende week weer echo en bevalling bespreken ivm ruggenprik/keizersnee. Iemand ervaring, ruggenprik lijkt me eng...

Heb mijn werk even stil gelegd, pak straks wel weer op.
Ik heb vandaag mn echo.

En ik vind dat je erbij hoort, ook met 30 okt hoor miamora!

Waarom is ruggenprik/keizersnee al besproken?

Ik heb dat gehad bij de eerste bevalling. Ik vond het allemaal wel prima, het werd dan ook een spoedkeizersnee en zat al helemaal in mn eigen wereld.
Het zetten van de ruggenprik was wel lastig maar heb geen pijn ervaren. Of ben het al vergeten :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven