Uitgerekend november 2019

04-03-2019 19:23 409 berichten
Hallo allemaal,

Wie vindt het ook leuk om samen te kletsen en is in november uitgerekend?

NaamLeeftijdKindjeGeslachtUitgerekendBijzonderheden
Vlindertjes29 33/33 2e ? 11-11 04-03 positieve test / 29-03 echo
Torrey87 31/34 1e ? 11-11 28-02 positieve test / 29-03 echo
vanzee 32/35 2e ? 06-11 02-02 positieve test / 20-03 echo :heart: / 04-04 echo
Thumper- 25/29 1e ? 15-11 08-03 positieve test / 25-03 echo
sneeuwball 28/29 2e ? 13-11 07-03 positieve test / 09-04 echo
Peertje80 35/36 3e ? 15-11 07-03 positieve test / echo :heart:
Miamora 37/39 1e ? 03-11 27-03 echo
Sweet899 2e ? 23-11 11-03 positieve test / 10-04 echo
koekie3 3e ? 04-11 21-03 echo :heart:
Konijntje999 31/36 2e ? 11-03 positieve test / 13-04 echo
Pluisje19 30/37 1e ? 03-11 24-02 positieve test / 12-03 echo :heart:
paperclip1985 33/36 1e ? 03-11 11-03 positieve test
Kate670 29/29 1e ? 17-11 13-03 positieve test

... :cheer:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-12-2020 15:45
Reden: Tabel moet gewoon open blijven!
82.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gelijk heb je konijntje :)

Die over 1,5 week is van de verloskundige gewoon bij ons in de buurt en die eerste was van het ziekenhuis. Vandaar :) dat is wel een gelukje!
Oke en waarom was je in het ziekenhuis?

Ben gewoon geïnteresseerd hoor! Bij deze zwangerschap krijg ik namelijk ook extra controles in het ziekenhuis door de keizersnee van de vorige bevalling. Maar weet nog niet hoe/wat etc, dat zijn allemaal vragen voor bij de verloskundige.
Vanwege iui, als het dan lukt, krijg je een vroege echo :)
Gefeliciteerd Koekie, mooi nieuws van je echo!

Slapen jullie ook zo slecht? Ik heb geen last van nachtmerries zoals sommige van jullie, maar lig wel constant te dromen en te woelen. Voel me helemaal niet uitgerust als ik s ochtends wakker word. Mijn bed voelt ook ineens keihard, kan helemaal niet lekker meer liggen.

Wie van jullie slikken ook speciale vitaminen? Ik heb die van Davitamon met visolie, maar proef die vissmaak helemaal als ik een boertje laat, vreselijk! Iemand nog de gouden tip? Het liefst zou ik zonder visolie nemen, maar omdat ik geen vis eet lijkt dat me ook niet helemaal slim.
Gefeliciteerd koekie!

kate ik slik ook davitamon met visolie, maar proef de vissmaak gelukkig niet! Dat had ik wel met die van de kruidvat. Die slikte ik voordat ik zwanger was. Moest elke keer kokhalzen haha.

Ik heb dat ook heel erg als k wakker word sochtends. Alsof ik heel de nacht wakker heb gelegen😫. Na werk ben ik ook echt moe. Maar ik mag niet klagen, voel me verder super goed.

Wij hebben volgende week weer echo en gesprek om te kijken of ik in het ziekenhuis moet blijven ter controle of toch overgedragen mag worden naar verloskundige..
Hoihoi sorrie even afwezig geweest, iedereen gefeliciteerd🎉 ik ben nu 5 weken en 2 dagen(denk ik) clearblue gaf vorige week zaterdag al 3+ aan maar ik hou gewoon de datum van me cylus aan. Voel me verder wel goed alleen heel moe, bij mij weten me ouders broer en zusje het em van me vriend ook. Heb namelijk al een flinke buik dus kan het helaas niet meer verbergen, wilde liever wachten met 12 weken ivm vorige miskraam.
10 april eerste echo wat duurt het nog lang😂
@Koekie, wat een goed nieuws. Gefeliciteerd. Heb nu ook medicatie, maar je mag dit maar 5 dagen gebruiken staat in de gebruiksaanwijzing. Het helpt de eerste 2 uur en daarna weer zo misselijk en slapen gaat nog steeds niet.

Nog paar dagen en dan echo, heb op een of andere manier geen goed gevoel bij. Wilde vrijdag nog bijna afzeggen, maar voel me zo slecht, dat ik wellicht (mits het goed is) andere medicatie van gyn krijg en ook even andere klachten laten checken :)

@ Sweet, lang he dat wachten... maar hopelijk heb je dan een mooie echo.

Ik slik van body en fit Omega 3 en daar merk ik geen vervelende smaak van.
Hoi Miamora, wat vervelend dat je nog zo misselijk bent! Die Primperan mag je langer dan 5 dagen slikken hoor, kijk maar eens bij de Stichting ZEHG voor actuele info over medicatie. Ik was vorig jaar zo ziek dat ik net niet ben opgenomen ivm uitdroging. Dat begon toen plotseling met 7 weken, dus ik geniet nog even van mijn kots-vrije dagen nu ;-)
Hoi
Even afwezig geweest ivm een weekendje weg. Wij hebben een echo gehad, en een kloppend hartje gezien :heart: zo bijzonder.

Wat vervelend zeg die misselijkheid . Echt balen. Hopelijk gaat het snel beter.
Ik heb het vooral in de ochtend sinds gister, dat vind ik al vervelend. Laat staan als je de hele dag door zo ziek bent. Sterkte meiden :rose:
Fijn Peertje!

Ik ben deze dagen zo moe en misselijk. Blegh... Heb ook nergens zin in. Daarbij ook last van m'n suiker, dus dat komt er ook gezellig bij.
Vrijdag eerste echo, dus ben benieuwd. Dan gaan we het ook wat mensen vertellen en misschien ook wel collega's.
Fijn van de goede echo, peertje!

En sterkte voor de misselijke dames!

Ik heb al wat op marktplaats rondgekeken en weet precies welke kinderwagen ik wil (zelfde als die ik had maar dan met goede rem) en welke co-sleeper (met zachte zijkantjes) :)
Niet dat ik al enige actie ga ondernemen, maar ik vind het snuffelen toch leuk :)
Jullie al ideeën? :)

Ik kijk ook alweer uit naar de volgende echo. De mijne is 4 april.

De vermoeidheid heb ik ook echt last van. Moet eigenlijk nog wat uurtjes thuiswerken, maar duik straks lekker m'n bed in. Vanaf een uur of 16 vind ik het echt doorhakken en 's morgens ben ik ook niet zo uitgerust als anders. Maargoed! Het is voor het goede doel en kindlief vindt het wel gezellig dat ik tegen hem aan kom hangen bij misschien een extra uurtje tv-kijken hier en daar :)
Wat een mooi bericht, peertje, en lekker een weekendje weg!
Vervelend, miamora. Ik moest ook stoppen na vijf dagen met de primperan. huisarts heeft toen overlegd met de apotheker en vervolgens de gynaecoloog en toen ben ik vrijdagavond opgenomen. Infuus heeft wel wat geholpen, het is met vlagen nu te doen. Als het weer minder wordt, moet ik bellen en dan moet ik weer aan het infuus.
We hebben dit weekend iedereen ingelicht, mijn afwezigheid viel op. Had mn ouders een foto gestuurd van onze kindjes op een stoel en een leeg stoeltje met een bordje erbij en nov 19 en zr snapten het niet 😂
Hoe was jullie weekend?
Peertje, wat fijn!!

Oh nooo Koekie, wat naar een opname. Wat een rotweekend zo.... hopelijk blijft het bij vlagen. Maar waarom opname, was je helemaal uitgedroogd en/of op? Wel goed dat je HA je goed in de gaten houdt. Maar echt genieten is er zo niet bij. Knuffel en hopelijk dat deze fase snel voorbij is :)
Vanzee: vandaar! Weer wat geleerd.

He wat naar koekie. Hopelijk voel je je snel beter. Het is gelukkig voor een goed doel!

Ik ben best moe, zoon is niet fit dus toen ik net diep sliep werd hij huilend wakker. En half 5 vanmorgen kwam hij me halen dat hij zn knuffel en speen kwijt was. Heb hem toen maar meegenomen in mijn bed, anders zou er weinig van slapen terecht komen. Nu nog een beetje kunnen slapen (zoon beter als ik haha)
Nu mis ik koffie nog meer haha. Gek eigenlijk, want dat heb ik met de zwangerschap van zoon eigenlijk niet gemist en ook helemaal niet gedronken. Nu 1 bakkie per dag.
Meiden, wat vreselijk dat jullie zo misselijk zijn. Hoop echt dat jullie er na het eerste trimester van af zijn.

Peertje, wat mooi! Gefeliciteerd!

Lukt het jullie nog een beetje om te sporten? De eerste paar weken was ik zo vreselijk moe dat ik er niet aan toe ben gekomen. Gisteren weer geprobeerd een rondje hard te lopen maar dat ging niet van harte, was na een halfuur echt misselijk. Ik zou volgende week weer beginnen met tennissen na een pauze van twee jaar, maar dat heb ik maar afgezegd. Tegen de tijd dat de zomertraining is afgelopen loop ik waarschijnlijk met een hele dikke buik, dus zou dan toch weer moeten stoppen. Ik vraag me ook af of ik op een gegeven moment nog wel mee zou kunnen komen met de groep, zeker met de warmte in de zomer.

Wat doen jullie qua sport?
Weinig Kate, had juist nieuwe schoenen gekocht om lekker weer te gaan hardlopen nu mijn zoontje op school zit, maar ik heb er toch maar weinig tijd voor met extra werk en vermoeidheid waardoor ik 's avonds weinig kan doen.
Ik wandel en fiets wel veel en op zich is er weinig mis met mijn basisconditie, dus ik ga niks extra's oppakken.

Toen ik zwanger werd van m'n zoontje deed ik wel erg veel aan sport, maar ik had het idee dat m'n buik niet goed kon groeien door mijn buikspieren. Dat deed echt pijn! Dat zal nu vast minder zijn en dat laat ik lekker zo :)
Wat fijn van alle goede echo's afgelopen week! Ik heb ze in de tabel verwerkt!

Thumper, hoe was jouw echo gisteren? Ik hoop dat je ook een mooi kloppend hartje gezien hebt!

Ik mag vrijdag voor de echo en ben aan de ene kant natuurlijk heel benieuwd.
Maar aan de andere kant maakt het dat wel heel echt ineens...
Ik ben de laatste dagen echt van slag af, vraag me geregeld af of ik een 2e wel zie zitten :-$
Zo gek, want ik wilde niets liever dan dat, maar nu het zover is, slaat de twijfel keihard toe...
Dus ik voel me een beetje down op het moment...
Ik sport niet... ik wandel met de hond... is ook beweging :)

Ah vlindertje, het wordt dan toch ineens echt he. Ik herken de twijfels wel en vooral, hoe ga ik het straks allemaal doen met 2 kinderen.
Maar ik probeer daar niet teveel over na te denken, want het komt dan ook goed netzoals nu.
Jeetje dames wat heftig van die misselijkheid! Ik hoop echt dat dat snel minder wordt voor jullie....

En fijn dat er weer een goede echo bij is!

Wij moeten nog wachten tot 15 april...

Ik sport ook niet momenteel behalve wat fietsen en wandelen.

Afgelopen zondag had ik ineens heeeeele erge buikpijn. Was er helemaal van aan het zweten. De HAP gebeld, maar die konden ook niks doen dan aangeven dat ik het aan moest kijken. Verder niet gebloed ofzo dus ik denk dat het wel oke moet zijn, maar schrok toch erg!

Vlindertje ik snap het wel hoor! Ik heb nog geen kinderen, maar schiet soms ook ineens in de paniek dat ik denk; kan ik dit wel/ wil ik dit wel en een ander moment ben ik weer heel blij...
Oh Fluffy, dat is schrikken! Gelukkig gaat het nu goed, hopelijk blijft dat zo.

Sporten, tja, ben al blij als ik een trap zonder te kotsen afloop... maar zodra ik weer kan, ga ik wel weer. Hiervoor deed ik 3 keer in de week krachttraining en 1 keer conditie of extra kracht. Hardlopen zet ik even uit mijn hoofd. Misschien ga ik wel zwemmen....

Thumper, hoop dat je goede echo had?

Vlinder, denk dat dat heel normaal is. Ik twijfel ook ineens, maar is wellicht combi hormonen, slaapgebrek en stress. Het is ook nogal wat :)
Vlindertje, ik heb echt precies hetzelfde. Ik probeer me er geen zorgen over te maken: een ding dat ik geleerd heb is dat ik mijn lichaam/de natuur moet vertrouwen. Klinkt zweveriger dan dat ik bedoel: denk aan hoe je (ik in ieder geval) je eerst tegen de bevalling op zag maar je lichaam tegen het einde zorgde dat je er zelfs naar uit keek? En hoe je (ik dus weer) de vorige keer van ziek/zwak/weinig gevoel voor het feit dat er "iets" in je groeide ging naar super veel houden van een wezentje die je nog niet had ontmoet? Dat gaat deze keer gewoon weer gebeuren! Alleen staan we er iets minder bleu in deze keer :-D

Over sporten: hier 3x in de week zware krachttraining. Heerlijk, geeft enorm veel energie. Hoop heel erg dat ik het nog een tijdje volhoud!
Hallo dames,

Mag ik nog meeschrijven op dit forum?
Vandaag eerste echo gehad en het hartje klopte gelukkig. Ben nu bijna 7 weken zwanger. Over ruim 3 weken volgende echo. Dan vertellen wij het ook aan ouders, schoonouders, broer en schoonzus.

Wat betreft kwaaltjes valt het mee, na een week werken wel erg moe in het weekend. Voor de rest mijn borsten wat gevoelig en wat sneller aangebrand naar mijn man reageren.

Voor de rest hoop ik dat de misselijkheid bij jullie snel minder wordt.

Is ons eerste zwangerschap dus allemaal heel spannend en leuk.
tessa van harte gefeliciteerd! Wat fijn dat jullie een mooi echo hebben gehad en het hartje hebben zien kloppen! 🥳

koekie pff heftig zeg, beterschap! Hopelijk gaat het met alle meiden die misselijk zijn snel weer beter!

Wij hebben vandaag weer een echo, ben vandaag 8,5 weekjes. Hopelijk is alles goed🙏🏻 Verder iedereen nog succes die deze week nog een echo hebben!🙏🏻
Pluisje, gefeliciteerd!! Mooi nieuws... en Tessa ook!

Net een echo gehad (na meer dan uur wachten) en was goed. 8 weken en 6 dagen. Een goed begin, over 2 weken en 3 weken weer een echo. Ben nog steeds niet echt blij... hopelijk komt het nog.
ik heb gister een echo gehad. alles zag er goed uit!
vandaag precies 8 weken, en de uitgerekende datum is verzet naar 7 november. over 4 weken moet ik terug komen voor de volgende echo.
ik heb wel last van misselijkheid, en extreem honger :(. ik probeer maar wat gezonde dingen te eten, maar ik moet echt eten... anders word ik nog misselijker.
Ik zou toch graag mijn kilo's een beetje onder controle houden.
Zijn jullie al aangekomen of afgevallen? Ik heb er helaas toch al aanleg voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven