Uitgerekend rond augustus na één of meerdere miskramen

12-12-2018 11:52 718 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic voor iedereen die in of rond augustus is uitgerekend na één of meerdere miskramen. Wat is het super om weer een positieve test in handen te hebben. Maar ooooh die onzekerheid... Laten we elkaar er doorheen slepen, oppeppen, moed inspreken en verdriet en blijdschap delen. En dan hopelijk straks in de zomer van 2019 heeeeel veel blakende baby's! :cheer2: :cheer2: :cheer2:


[/td] [table]
NaamUitgerekende datumGezinssituatieLeeftijd v/mBijzonderhedenEcho
Stippeltjesbehang13-82 bonuskinderen van vriend, 1e kindje samen37 en 43Mei 2018 MA bij 8 weken, September 2018 MA bij 8 weken7-1
Koekoekk17-8kindje van 2 jaar29/35Mei 2018 MA bij 9 weken, November 2018 MA bij 5,5 weken :heart: Kloppend hartje gezien
MargeSimpson18-81 zoontje33/352016 MA bij 7 weken, Augustus 2018 MA bij 5 weken :redrose:
Zot-837-8zoon van 2,5 en dochter overleden (jan '18) 35/40 :heart: :heart: Twee kloppende hartjes / 3 miskramen (2015 en 2x zomer 2018)17-12
-Anna89-Augustus
Alfirin24 julinog geen kinderen35/30Miskraam oktober 2018:heart: kloppend hartje
Mijnnaamislaura8 Augustus1 zoon van 1 jaar32/32ma in 2015 en 3 jaar moeten wachten op 1e :heart: klopt! 13-3 20 wk echo
Nijn-tje22/837/371 kind, eerste kind met vriendin 2018 2 miskramen (6 en 11 weken) :heart: Kloppend hartje gezien
SantaMaria[29-07] 1 zoon van 6 jaar 38/32 Miskraam september 2018, zoon geboren bij 29+3 18-12 kloppend hartje gezien, 7-1 12-wekenecho
*Frozen_Star*Nog geen kinderen33/30Miskraam september 20183-1 echo 4-1 intake
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:25
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
71.16% gewijzigd
Goedemorgen dames. Hier vannacht volgens mij laat van groeipijn in m’n baarmoeder; zo een zeurderig gevoel.. en vanmorgen vroeg draaide ik me iets te snel om in bed, heb ik mooi een uur gevoeld 😱 meer dames die daar last van hebben?
Alle reacties Link kopieren
'Morgen!

De tabel is bij deze weer aangepast. Nijn-tje, jij staat er nu ook in.
Zouden Anna89 en Mijnnaamislaura nog meeschrijven?

Koekoekk, ik heb ook af en toe een zeurderig gevoel in mijn baarmoeder. Het is dubbel, want ik weet uit mijn zwangerschap van mijn zoon dat zoiets perfect normaal is, maar tegelijk ben ik bang dat de pijn zal toenemen en tot een miskraam zal leiden.
Die pijn die je voelde bij het draaien in bed kan bandenpijn zijn, je baarmoeder is nu immers al aan het uitrekken. Na verloop van tijd leer je wel rustig te draaien in bed. :-D Bij de zwangerschap van mijn zoontje werd in bed draaien op het einde echt een hele onderneming.
Alle reacties Link kopieren
@Nijn-tje Jaaaaa leuk! Welkom :cheer:

@MargeSimpson Fijn dat je de tabel hebt aangepast :-)
Wachters2018 :facepalm: Ben super warrig. Herken dat ook van de vorige keren dat ik zwanger was. Gooi lepels in de vuilnisbak, vergeet wat ik ook al weer ging doen sta ik heel glazig met kattenvoer in mijn handen en de kat luid miauwend bij mijn been te verzinnen wat ik ook al weer van plan was...

@Koekoekk nooit geweten van die glanzende nagels. Maar keek net: WOW!!

Ik heb sinds woensdag niet meer getest. Probeer het nu de komende dagen ook niet meer te doen want ik wordt er alleen maar gestressed van.
Werd vanochtend wakker met het gevoel alsof ik door een vrachtwagen was overreden :yes:

Ik weet zeker dat dit het 'uitgerekend topic' wordt waarin het minst wordt geklaagd over kwaaltjes. Kom maar door met die misselijkheid, 100 x plassen, moeeeeeeee en hongerrrrr!!
Wat een leuk groepje hebben we zo al met elkaar. Vind ik echt heel fijn!
Alle reacties Link kopieren
Ja he Stippel, kom maar door met die kwaaltjes!!
Ik heb ze echt amper, wordt er onzeker van. Ben nog maar 4 weken en een dag dus eigenlijk niet gek.

Koekkoek, die pijn onderin buik bij verkeerde beweging herken ik zeker van vorige zwangerschappen!

Ik heb alrijd maar 1x getest maar ben nu zo onzeker dat ik vanmorgen nog een keer getest heb. Nog steeds een behoorlijke streep.

Ben net naar een acupuncturist geweest die veel patiënten heeft met vruchtbaarheidsproblemen en herhaalde miskramen. Was echt enorm interessant, ben er wel 1,5 uur geweest. Zal er later iets meer over vertellen!
Eerst dochter uit school halen:)
Alle reacties Link kopieren
@Nijn-tje Ik ga even heel stoer zeggen wat iedereen ook tegen mij zegt. En wat deels helpt: kwaaltjes voorspellen niets over het verloop van de zwangerschap. Er zijn vrouwen met 0 kwaaltjes en een wolk van een baby na 9 maanden. En er zijn vrouwen die zich helemaal leegkotsen en toch een miskraam krijgen.
Bij deze heb ik dat ook meteen weer even tegen mezelf gezegd. Want ik herken het gevoel hoor ;-)
Alle reacties Link kopieren
Tot zover mijn goede voornemen van vanochtend... :facepalm: Ik kon het toch weer niet laten om te testen. En zoals verwacht ben ik nu dus onzeker.
Mijn test blijft nu al een paar dagen hier hangen. Wat denken jullie?
Afbeelding
Lieve allerliefste stippel; het enige dat ik denk is stoppen met testen! Ik merk dat ik slecht snap hoe die testen werken en teveel verhalen hoor van nooit een knaller en toch een gezonde baby; net als met die kwaaltjes.. hoe moeilijk ook, het enige dat je kan is afwachten. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ja stippel, je hebt helemaal gelijk hoor! Thanks! Maar oh wat is het lastig..

Duidelijk streep toch Stippel! Hoever ben je? Ik heb nooit doorgetest om te kijken of de streep dikker wordt dus weet niet wat je kan verwachten. Wel dat het heel erg per persoon en test wisselt.

Ik ga dus met Chineze kruiden beginnen. Dat ik het zo koud heb is te verklaren. Hij kon aan m’n polsslag, bloeddruk, nagels en tong zien dat m’n bloed niet helemaal lekker stroomt (had ie mooie termen voor). Naast de kruiden de komende weken acupunctuur.
Was echt een hele fijne man met veel kennis.

Andere tips waren, ivm dat ‘bloed’ en mijn herhaalde miskramen: niet sporten! Zeker geen bootcamp maar eigenlijk niks tot de 12 weken (ja Netflix op de bank;)). En verder heel veel rust. Werk en gezin en de rest op heel laag pitje. Hij zei: je moet aan het einde vd dag nog denken dat je nog best wat kan doen maar dan moet je dus niks doen. Je bent niet voor niks zo vreselijk moe die eerste 3 mnd. Wij zijn niet gewend er naar te luisteren.
Rust en ontspanning zijn erg belangrijk!

En verder niet tillen en... geen seks tot 13 weken!! Haha.

Ga met m’n vriend nog eens rustig bekijken hoe en wat;)

Vandaag hoofdpijn en obstipatie ineens weg... wordt daar direct onzeker van. Voor menstruatie en de miskramen ook hoofdpijn..
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om jullie reacties te lezen lieve meiden! Jullie hebben ook gelijk. En er zijn natuurlijk busladingen vol vrouwen die helemaal niet door testen tot een knaller dus is misschien ook niet te voorspellen of en wanneer ik dat kan verwachten.

Wat interessant @Nijn-tje! Klinkt als erg aannemelijk. Zat net te twijfelen of ik vanavond mee zou gaan naar een etentje maar ben zo moe. Jouw berichtje geeft me dat zetje om daar gewoon aan toe te geven :zzz:

Wat de seks betreft: bedoelde hij daarmee helemaal geen orgasme of alleen geen penetratie?
Hoe gaan jullie daar mee om? Wij vinden het allebei nogal eng dus penetratie slaan we even over de komende tijd. Maar ja we zijn ook niet van staal zeg maar... :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Hij bedoelde iig geen penetratie. Kan het niet helemaal meer navertellen maar dat gestoot tegen die baarmoedermond, daar was iets mee;)

En heel goed Stippel, lekker aan toegeven.
Ik heb vandaag ook heel wat heen en weer gefietst etc, echt moe nu. Ook iets sneller moe bij fysieke inspanning heb ik het idee..
Dus vanavond met een dekentje op de bank:))
Alle reacties Link kopieren
Ohja niet zwemmen en niet in bad de eerste 3 maanden.
Ik moet dus ‘warm’ blijven vandaar niet zwemmen. In bad is in het begin sowieso niet goed geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Even snel een reactie.
Ik was zeker van plan mee te schrijven, maar ik twijfel nog even. Ik probeer er minder mee bezig te zijn. En ik heb gemerkt dat als ik verhalen lees, ik me heel erg druk maak om het ene minder positieve verhaal dan de 100 wel positieve verhalen. Dus ik twijfel nog even of ik mezelf die zorgen aan ga doen.

Maar ik hoop en geloof er oprecht in dat het met ons allemaal uiteindelijk goedkomt!
Alle reacties Link kopieren
Stippeltje, dat ziet er een prima test uit. Maar heb je al eens met ochtendurine getest? Dan heb je meer hcg in je urine en zou de lijn donkerder moeten zijn.
Of je stopt met testen... ;-)

Nijn-tje, zoveel adviezen! Maar euhm, dertien weken geen seks? :-o Jeetje.
Sporten doe ik nog wel, hetzij rustiger aan. Op tijd rust nemen doe ik zeker.
Waarom geen baden? Vanwege de warmte?

Fijn dat je van je laat horen Anna. Ik begrijp wel dat je niet teveel negatieve verhalen wil lezen. Ik kan ook honderd positieve verhalen lezen en toch dat ene negatieve onthouden en daarover piekeren.
Maar ik denk dat we hier met zijn allen positief proberen te zijn, misschien kan dat je net helpen?
Goed om toe te geven inderdaad! Ik merk vooral aan Mn ademhaling dat ik moe ben en aan Mn tempo. Ik ben wel echt een warrige zeef; nu al 😂 maar vind het heerlijk! Ik voel me haast beter als ik zwanger ben dan niet! Ben zooooo benieuwd! Nu lekker alleen op de bank met eten en een domme serie; hemels! 👋🏻

En Anna; doe wat voor jou goed is!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je je zo goed voelt Koekkoek! Heerlijk. Volgens mij ben jij er ook wel gerust op dat het goed zit. En lekker op de bank ipv een etentje:)

Snap ik Anna, gewoon kijken waarbij behoefte aan hebt.

Ja Marge, veel adviezen he;) Bij deze tips, zoals 12 weken geen seks, zei hij erbij dat het niet wetenschappelijk bewezen is. Naar die kruiden en de acupunctuur zelf is wel veel onderzoek gedaan. Ee andere adviezen gewoon kijken waar je je goed bij voelt. Voor mij is vooral die rust pakken een belangrijke, kan nogal doorgaan. Dus dat vond ik wel fijn om te horen, daar kan ik wel wat mee.

Lig al in bed. Niet zo best geslapen door het nieuws zwanger te zijn:)
Nijntje; dst lijkt meer dan dst het de hele tijd zo is hoor 😉 mijn stemming wisselt een keer of 40 per dag 😂 ik probeer gewoon van het positieve gevoel uit te gaan en het negatieve te negeren, want voor nu ben ik gewoon echt zwanger! En als het mis gaat, dan kan ik daar toch niets aan doen, dus dan kan ik er nu maar beter enigzins van proberen te genieten 🙃
Alle reacties Link kopieren
That's the spirit, Koekoekk! :yes:

Slaapwel Nijn-tje. :-)
Oke dat wat ze zeggen over zwanger van een tweede kindje.. mijn broek zit nu al niet meer lekker 😱 ik geloof dat het vroeg vertellen gaat worden zodat ik mooi zwangerschapsbroeken kan gaan dragen. Ooh en die ondraaglijke smaak ik m’n mond! Heeft iemand hier dat of gehad? Wat kun je ermee?
En gek genoeg vind ik het allemaal prachtig; als ik het maar merk. Hoe gaat t met jullie dames?
Alle reacties Link kopieren
@-Anna89- Doe wat goed voelt voor jou. En je bent altijd welkom om later nog aan te sluiten. Als je wat meer op de achtergrond meeleest af en toe of helemaal niet, allemaal goed! :hug:

@Nijn-tje weer wat meer uitgerust?

Die vieze smaak in mijn mond heb ik ook af en toe sinds een paar dagen. En sinds gisteren wat weeeig als ik opsta. Als ik wat gegeten heb voel ik mij beter. Mijn darmen zijn altijd wel snel van slag. En nu mijn ingewanden zich langzaam aan het herschikken zijn en mijn hormonen nogal van slag helemaal. Resultaat is dan ook een behoorlijk opgezette buik. Maar ben van mezelf vrij stevig dus dat zal niemand snel opvallen denk ik.
En hoera voor jurkjes: die passen voorlopig nog wel :cheer:
Haha ja dat heb ik ook stippel! Voordeel aan wat steviger! Alleen heb ik nogal een bevallingsrandbuikje overgehouden aan m’n keizersnede twee jaar terug, dus die groeit ook enthousiast als er iets gebeurd helaas. Nahja nog twee dagen werken volgende week en dan vakantie tot begin januari. Als we dan een goede echo hebben gehad ga ik het op werk gewoon vertellen; ik wil ook wel eens iets vieren met m’n collega’s in plaats van alleen rouwen om een miskraam. Ik heb zoooooveel zin in dat soort dingen!
Alle reacties Link kopieren
Ja m’n broeken zitten ook al strak🙈 Dar zitten ze altijd maar het wordt al minder prettig. Het zijn m’n darmen maar toch. Ik ben vrij slank en valt heel snel op. Was blij dat het de vorige keer vakantie was en op vakantie m’n buik niet hoefde in te houden. Hij was echt al snel behoorlijk bol.! Nu gewoon oversized wintertruinen aan

Die vieze smaak herken ik nu iig (nog) niet. Wel al dat ik sneller denk bij eten van huh wat een gekke smaak is het nog wel goed. En veel plassen!

En lekker dat je bijna vakantie hebt Koekkoek!
Wanneer hebben jullie de echo? Kan op m’n mobiel die tabel njet helemaal bekijken.

Ik nog 4 dagen werken. En heel veel sociale dingen dus het wordt nog even een drukke week! Maar dan 2 weken vakantie.
Heb 2 januari echo. Mooi snel. In het ziekenhuis bij de poli vroege zwangerschap.

Ben wat meer uitgerust ja. Stapavondje voor vanavond afgezegd;) Wel dagje winkelen met vriendinnen.
Leuk, veel plezier!

Wij hebben ook 2 januari echo 😁
Alle reacties Link kopieren
@Nijn-tje als je je scherm kantelt kun je het hele schema zien. Moet je alleen niet doen als je een reactie aan het schrijven bent. Bij mij is alles dan namelijk weg.
Veel shop-plezier!

@Koekoekk jaaaaa daar kijk ik ook zo ontzettend naar uit! Het mooie nieuws delen met de kinderen van mijn vriend en mijn collega's. Kijk daar zo naar uit. En shoppen. Wat lijkt me dat fijn om mooie spulletjes uit te kunnen gaan zoeken. Ik kan niet wachten!

Wij hebben 28 december de echo bij de gynaecoloog. Ik ben dan iets meer als 7 weken dus dan zouden we mooi beeld moeten hebben. Als de echo goed is, gaan we daarna onder controle bij de verloskundige. Vind ik toch wat persoonlijker en fijn dat je dan ook 's avonds terecht kunt.
Zitten jullie bij de gynaecoloog of verloskundige?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de echo's in de tabel gezet. Leuk dat jullie op dezelfde dag echo hebben, Koekoek en Nijn-tje! Dat wordt een dag vol goed nieuws; ik voel het! Als iemand wil dat er nog iets in de tabel komt te staan: shoot!
Ik heb er eigenlijk nog niet aan gedacht om een afspraak te maken voor een eerste echo. :facepalm: Niet dat ik het bewust uitstel of iets dergelijks, het is gewoon nog niet echt tot me doorgedrongen dat ik echt zwanger ben.

Mijn buik staat ook behoorlijk bol! Valt best wel op. :-o Gelukkig verhullen grote truien veel, en niemand die opkijkt van die trui, het is er het weer voor. :-)
Die vieze smaak in mijn mond heb ik niet. Ik ben voorlopig erg snel vermoeid, af en toe misselijk (bij honger) en wat opvalt is dat ik ontzettend veel eet. :popcorn:

Wij gaan straks ook wat winkelen. Kerstinkopen doen, en waarschijnlijk een beetje snuisteren in babykledij. Misschien dat het dan wel doordringt...
Alle reacties Link kopieren
Stippel dit jaar nog een echo!! Leuk rn spannend:) Hopelijk met goed nieuws het nieuwe jaar in.

En leuk Koekkoek, hebben wij tegelijk een echo:) Mijne is wel erg vroeg. Net voor 7 weken. Hopelijk kunnen ze genoeg zien.

Wij bij de verloskundige, maar nu even in zh ipv gewone praktijk. Vorige keer na goede echo kregen we van alle mee.(koffer met allemaal babydingetje). Zit je niet op te wachten als het daarna mis gaat.

Ik ben ook blij met die truien Marge:))

Ik ga maar schoenen shoppen vandaag, broeken laat ik maar even;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven