Uitgerekend rond augustus na één of meerdere miskramen

12-12-2018 11:52 718 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic voor iedereen die in of rond augustus is uitgerekend na één of meerdere miskramen. Wat is het super om weer een positieve test in handen te hebben. Maar ooooh die onzekerheid... Laten we elkaar er doorheen slepen, oppeppen, moed inspreken en verdriet en blijdschap delen. En dan hopelijk straks in de zomer van 2019 heeeeel veel blakende baby's! :cheer2: :cheer2: :cheer2:


[/td] [table]
NaamUitgerekende datumGezinssituatieLeeftijd v/mBijzonderhedenEcho
Stippeltjesbehang13-82 bonuskinderen van vriend, 1e kindje samen37 en 43Mei 2018 MA bij 8 weken, September 2018 MA bij 8 weken7-1
Koekoekk17-8kindje van 2 jaar29/35Mei 2018 MA bij 9 weken, November 2018 MA bij 5,5 weken :heart: Kloppend hartje gezien
MargeSimpson18-81 zoontje33/352016 MA bij 7 weken, Augustus 2018 MA bij 5 weken :redrose:
Zot-837-8zoon van 2,5 en dochter overleden (jan '18) 35/40 :heart: :heart: Twee kloppende hartjes / 3 miskramen (2015 en 2x zomer 2018)17-12
-Anna89-Augustus
Alfirin24 julinog geen kinderen35/30Miskraam oktober 2018:heart: kloppend hartje
Mijnnaamislaura8 Augustus1 zoon van 1 jaar32/32ma in 2015 en 3 jaar moeten wachten op 1e :heart: klopt! 13-3 20 wk echo
Nijn-tje22/837/371 kind, eerste kind met vriendin 2018 2 miskramen (6 en 11 weken) :heart: Kloppend hartje gezien
SantaMaria[29-07] 1 zoon van 6 jaar 38/32 Miskraam september 2018, zoon geboren bij 29+3 18-12 kloppend hartje gezien, 7-1 12-wekenecho
*Frozen_Star*Nog geen kinderen33/30Miskraam september 20183-1 echo 4-1 intake
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:25
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
71.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat een empathische baas zeg. Ahum ahum. o_o

Frozen, hier net hetzelfde. Ik blijf dat bellen maar uitstellen... Morgen moet ik het van mezelf wel echt eens doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er niet te lang mee wachten hoor met bellen. Bij mijn verloskundige zat het al tot en met de eerste week van januari vol door al die feestdagen! Ze hebben natuurlijk ook naast de feestdagen zelf, ook nog eens geen spreekuur op kerstavond en oudejaarsavond.
Zou balen zijn als je daardoor langer moet wachten dan je eigenlijk zelf zou willen.
Stippel wat een figuur zeg die baas, bah! Hopelijk haalt ie het toch en heb je een prachtige echo! Iets eerder nu toch?

Frizen zo’n knop zou hemels zijn he?! En die droge mond (met vieze smaak) herken ik. Ik zit met fijne bekkenpijn op de bank naast kind tv te kijken; ik moet echt geregeld pauze nemen, nu al. Wordt een goeie proef geloof ik deze zwangerschap! Aaaaah ik wil het ene moment van de daken schreeuwen dat ik een baby in mijn buik heb en het andere moment in m’n bed kruipen tot ik twaalf weken zwanger ben! Gekke hormonen 😅
Alle reacties Link kopieren
Stippel, je hebt natuurlijk gelijk over het maken van een afspraak. Ik heb er net een gesprek over gehad met m'n man. Hij denkt dat ik het uitstel uit een soort van bijgeloof, en misschien heeft hij wel gelijk. In augustus maakte ik een afspraak toen ik net vijf weken zwanger was en de dag nadien kreeg ik een bloeding. Misschien zit het zo wel in mijn hoofd: als ik het bekendmaak, of er werkelijk iets voor ga doen, dan gaat het mis.
Ik zal me erover heen moeten zetten.
Morgen bel ik!

Oei Koekoekk, al last van je bekken! Ik heb hier veel last van gehad bij de zwangerschap van mijn zoon. Ik vrees dat het deze keer ook wel weer zo zal zijn.
Lastig zulke ervaringen he Marge? Ik snap wel dat je het dan uitstelt! Goed dat je het er met je man over kan hebben.

Ik heb de hele tijd oorsuizingen vandaag, super vervelend. Snap ook niet hoe os wat; is dat iets dat er bij hoort? Ohh en een vreetbuien! Echt een bouwvakkersbord leeg eten en dan na een uur weer willen eten 🤭 ik had bij mijn eerste zwangerschap nergens last van, de tweede ook niet maar de vorige voelde ik ineens m’n bekken (nog voor NOD) en nu ook al sinds een week voor NOD. Voor mij vooral bevestiging dat er nog ìets gebeurd daarbinnen, maar toch.. ik word moe van m’n eigen onzekerheid op het moment. Ik denk dat ie wel verklaarbaar is; afgelopen twee keer ging het rond deze tijdsduur mis.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, na al heel lang op het forum meegelezen te hebben, wil ik nu toch maar eens mee gaan schrijven.

Heb in het afgelopen jaar twee miskramen gehad en ben er ruim een week geleden achter gekomen dat ik weer zwanger ben! Alleen weet ik niet precies hoever, haha :uh?: Aangezien mn laaste menstruatie al 8 weken geleden was, maar ik 1.5 week terug pas een vage positieve test had. Die loopt wel op, dus dat is goed nieuws. Heb nog geen datum voor een echo staan, ik wil voorkomen dat er nog geen hartje te zien is, omdat het te vroeg is ofzo. Nouja, lang verhaal, ik lees iig graag met jullie mee!
Alle reacties Link kopieren
Jee Stippel, wat debiel zeg dat je vriend geen vrij krijgt voor de echo. Dit wil je toch echt samen doen.

Marge, snel afspraak maken! Snap je bijgeloof helemaal. Maar ze zitten zo snel vol!

Frozen, nee droge mond herken ik niet.

Koekkoek, wat balen dat je nu al bekkenpijn hebt. Wel fijn dat het een goed teken is!:)

Pff, ik zou willen dat ik meer voel. Vandaag weer hoofdpijn en dan denk ik weer, oh shit..
.
Ben nog maar 4,5 week zwanger dus helemaal niet gek dat ik nog niet veel voel maar pff.
Soms denk ik wel dat m’n geurvermogen al wat versterkt is. En iets sneller buiten adem als ik hard fiets. Iets meer honger, en merk het als ik even niet heb gegeten. Gisteren minder zin in avondeten (vis). Allemaal goede tekens maar het is nog niet overtuigend. Dan denk ik dat ik het me misschien maar indenk..
Alle reacties Link kopieren
Welkom sterrenkaars! Gefeliciteerd!
Ben benieuwd hoe ver je bent.
Leuk dat je mee komt schrijven.
Welkom sterrenkaars! Spannend zo dus dst je niet weet hoe of wat.

Nijn; herkenbaar. Ik voel best het een en het ander maar wil eigenlijk gewoon veeeeeeeel meer voelen, gewoon zodat ik het zeker weet, of meer zeker denk te weten.. wat een enorm spannende wachtbank is dit he? Pfff! Het heeft me de hele dag bezig gehouden, straks mooi op tijd naar bed; weg met die gedachten.
Wat wordt er veel geschreven, leuk! Ik heb al weer een aantal dagen niks geschreven, maar lees wel heel trouw elke dag. Beetje gekkenhuis hier thuis bij ons, drukke decembermaand met veel verjaardagen en andere verplichtingen. Ben wel blij om te lezen dat het met iedereen goed gaat, de kwaaltjes daargelaten natuurlijk.

Welkom Sterrenkaars!

Stippel, wat vervelend zeg dat de baas van je vriend geen vrij wilde geven. Maar gelukkig dat je dan toch ergens anders snel terecht kon, hopelijk kan hij er bij zijn.

Ik zie al jullie klachten voorbijkomen en joepie/balen; ik herken er héél veel. We zijn afgelopen zaterdag maar gaan winkelen, want ik pas niet meer in mijn bh's. En ik ben al niet matig bedeeld :facepalm: Heb meteen ook maar een jurk voor de kerst gekocht want al mijn jurken (en dat zijn er veel) kan ik niet meer aan zonder een heel gênant decolleté :hihi:

Ik heb geen vieze smaak in mijn mond maar kan niet normaal eten, niet omdat ik misselijk wordt, maar gewoon omdat het er niet in wil. Normaal gesproken had ik dat verwelkomd (heb overgewicht), nu is het vooral een gekke gewaarwording. Dus mijn hubby maakt nu fruitsmoothies zodat ik toch genoeg vitamientjes binnen krijg. Herkennen jullie dat ook?

En ik ben moe. Zo moe. En alles tien keer doordenken. Afgelopen zaterdag naar een concert geweest en vervolgens nog een uur zitten googlen of de harde muziek niet schadelijk kan zijn geweest. Pffff, zo blij als dat 1e trimester op een goede manier achter de rug is.

Morgen de eerste echo ('s avonds). Heel nerveus, zo ver zijn we de vorige keer niet eens gekomen. Als alles goed zit gaan we het dan dit weekend aan de aanstaande grootouders vertellen. Is nog steeds vroeg (dan 8 à 9 weken) maar we willen het niet langer voor ons houden in de directe familie. Ook omdat niémand gaat geloven dat ik de carpaccio vrijwillig skip (drinken doe ik toch al weinig maar die carpaccio gaat opvallen :biggrin: )

Willen jullie voor ons duimen morgen? :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel!

KoekkoekK, herkenbaar! Ik heb ook wel wat kwaaltjes, maar zit stiekem gewoon te wachten totdat ik misselijk wordt. Dat had ik bij m'n eerste zwangerschap ook en vond ik dat echt een overtuigend kwaaltje, zeg maar. Al zegt dat ook weer niks, want bij m'n eerste MA was ik ook hartstikke misselijk, zelfs toen de MA al achter de rug was. Een spannende wachtbank is het inderdaad!

alfirin, leuke reden om een nieuwe jurk te kopen, haha. Dat van de eetlust herken ik niet, heb juist wel veel trek. Lief dat je al die fruitsmoothies krijgt!
Spannend, die echo! Ik ga voor je duimen, hopelijk kan je mooi nieuws aan iedereen vertellen!
Jaa alifrin fijn die smoothies van je man! En goede reden voor nieuwe jurk en beha’s! Ik duim hard met je mee voor morgen! Hier inderdaad ook vooral dikke eetlust, bijna gênant gewoon wat ik vanavond heb gegeten en eigenlijk nog meer wil 🤭
Alle reacties Link kopieren
Sterrenkaars welkom en gefeliciteerd natuurlijk. Leuk dat je mee komt schrijven.

Nijn; herkenbaar dat opzoek zijn naar symptomen. Wij lopen ongeveer gelijk qua zwangerschap.

Alfirin wat spannend morgen! Ik ga duimen voor een goede echo voor jullie.

Koekoek wat naar dat je nu al bekken pijn hebt.
De eetlust valt bij mij mee.. voordat ik ga eten heb ik er juist geen zin in, eenmaal aan het eten gaat het allemaal zo op.

Ik heb ontzettend last van menstruatie achtige krampen in m’n buik en voelde net ook iets in m’n onderrug. Dat maakt me direct weer onzeker.

Komende donderdag ochtend heb ik weer een afspraak bij de chiropractor. Ik had een zenuw in m’n bovenrug bekneld zitten dus ben vorige week flink gekraakt. Toen wist ik nog niet dat ik zwanger was, maar zal het nu bij de komende afspraak maar wel melden. Weet niet of dat ook weer invloed kan hebben op de zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net gebeld en ik mag al langsgaan op 2 januari! Net als Nijn-tje en Koekoekk! Dat wordt een bijzondere dag!

Welkom Sterrenkaars!

Alfirin, ik zal vandaag zeker voor jou duimen! Laat je achteraf iets weten?

Ivm eten: ik lijk net meer honger te hebben en meer te eten. Ook heb ik plots zin in dingen die ik anders niet eet. Het is decadent wat ik allemaal eet op een dag. Bij mij is het een uitdaging om niet teveel ongezonde troep naar binnen te werken.
Alle reacties Link kopieren
@Sterrenkaars Welkom en leuk dat je meeschrijf!

@Alfirin Ik duim voor je vandaag! :cheer: Hoe laat mag je?

@Koekoekk Aiii nu al bekkenpijn lijkt me niet prettig. Kan de fysio misschien iets voor je doen?

@MargeSimpson Super herkenbaar hoor om te denken dat hele simpele dingen pech of juist geluk brengen. Merk dat ik ook aan dat soort dingen houvast zoek. Al weet ik zelf ook wel dat het nergens op slaat.

@Zot-83 hoe gaat het me jou en je twee ukkies?

Ik voelde mij gisteren avond weer zo onzeker en emotioneel. En dan raak ik daar weer van van de leg omdat stress natuurlijk ook niet goed is. Pffff lekker hoor die hormonen :nut:
Merk dat ik ontzettend tegen de echo maandag aan zit te hikken. Het is nog zo vroeg en dan vlak voor de kerst... Maar ja veel andere smaken zijn er niet op dit moment en moet natuurlijk van het positieve uitgaan!
Werd vanochtend wel weer wakker alsof ik door een bus was overreden dus dat geeft de burger moed :yes:
Alle reacties Link kopieren
@MargeSimpson onze berichten hadden elkaar net gekruist. Wat fijn dat je een afspraak hebt gemaakt! Dat wordt een spannende en hopelijk hele mooie dag 2 januari :heart: :heart: :heart:

Eten is bij mij ook geen probleem. Eerder inderdaad andersom... Want wist niet dat ik zoveel kon eten zeg! Maar ben wel weer sneller misselijk als ik te veel eet. Helaas trek ik daar mijn les nog niet uit.
Marge wat goed! Mooie dag hopelijk inderdaad 😄

Stippel jaa ik snap je spanning! Het is ook allemaal wat he? Bah! Ik lijk eindelijk na een paar slechte dagen iets meer vertrouwen te krijgen, ook wel weer fijn. Wat is het ook spannend allemaal!! Ik wil de hele dag eten en als ik het niet doe word ik weeïg, bah! Maar misselijk ben ik nog niet echt geweest.. wel een gevoel alsof ik VOL Ben; herkend iemand dat?
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden!

Ik heb een tijdje niet meegeschreven. Eigenlijk na mijn eerste bericht niet meer.
Ik heb wel steeds meegelezen, maar zoals ik ook in mijn eerste bericht (in vorige topic) al schreef, ik durf niet zo goed.
Ik heb morgen mijn eerste echo en ik ben zooo bang.. Dat is niet goed, dat weet ik, ik moet positief blijven!
Maar tijdens mijn eerste zwangerschap ging ik zo onbezorgd naar de verloskundige en donderde ik zo vreselijk hard van mijn roze wolk af, dat ik nu nog niet echt blij durf te zijn en dus ook niet echt durf te schrijven bijvoorbeeld.
Ik hoop morgen op goed nieuws, zodat ik oprecht blij mag zijn. En dan weet ik ook wel dat het nog steeds mis kan gaan, maar dan heb ik in ieder geval geen herhaling van de eerste keer.

Voor alle 'nieuwe' dames: gefeliciteerd!!

kwaaltjes: eerst echt nul komma nul!! Dat maakte mij nog onzekerder. Nu ben ik enorm moe en dan is de decembermaand op mijn werk ook nog eens knetter druk..
en ik ben 's avonds misselijk?! 's ochtends nooit!
en die neus van mij... bleh!!

Goed! Ik ben er dus weer en ik hoop morgenavond mooi nieuws te hebben!

En nu duimen voor Alfirin!
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
Alle reacties Link kopieren
@Mijnnaamislaura Ik duim voor je morgen!! :cheer:

@Alfirin moet aan je denken. Hoop zo een mooi bericht van jou te lezen :heart:
Alle reacties Link kopieren
Laura, wat leuk dat je van je laat horen! Begrijpelijk dat je bang bent voor je echo na je vorige ervaring. Maar komaan, positief blijven! :-) (Ik weet wel dat dat gemakkelijker gezegd dat gedaan is.) Ik hoop mee op goed nieuws morgen!
Oh ja, en de term ochtendmisselijkheid is zo verkeerd gekozen... :lol:

Ik heb vandaag mijn verantwoordelijke ingelicht. En nu denk ik: afspraak voor echo gemaakt, op het werk weten ze het, je zal zien dat het nu misloopt. :facepalm: Wat schreef ik hierboven ook alweer?
Ik hoop ook op mooi nieuws laura!

En alifirin hoe was het? Zoo benieuwd!

Hier ook meer misselijk in middag/avond/nacht dan ochtend, stomme term! Maar ik ben sowieso niet veel misselijk; stom dat je dst als dé term ziet he?!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een hele schaal kerstchocola leegevreten :purple: Nu dus middag-misselijk.
Hier een berichtje tussen echo en intake; we hebben een hartslagje! Bedankt voor alle duimpjes :heart:

Ik ben trouwens verder dan gedacht, 8 weken en 6 dagen. Dat betekent uitgerekend 24 juli. Beetje vroeger dan in augustus dus maar wil toch heeeel graag in dit topic blijven ;-) Blijkbaar is mijn laatste cyclus nog voor de inzet van m'n miskraam gestart, of korter dan anders.

Ga ik nu mijn duimen inzetten voor Mijnnaamislaura :smooch:

P.s. stippeltje :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Oh wat fijn alfirin! Goed nieuws zo vlak voor de feestdagen.

Laura spannend voor jullie morgen. Hopelijk ook goed nieuws!

Ik denk dat ik vrijdag ochtend ga bellen om een afspraak te maken. Hopelijk kunnen we dan in de eerste week van januari terecht.

De misselijkheid herken ik wel, het komt bij mij ook niet in de ochtend maar meer in de middag en avond en zeker als ik teveel heb gegeten of juist voordat ik ga eten.
Vanavond had ik boerenkool met spekjes en rookworst gemaakt. Het smaakte me totaal niet, de spek is ineens vies en de worst smaakte ook anders.

Misschien moet ik me vanavond ook maar aan de kerstchocola wagen stippel 😜
Alle reacties Link kopieren
Supernieuws Alfirin! :high5:
En ook al ben je uitgerekend in juli, je bent hier nog van harte welkom hoor!

Haha, Stippel, dat klinkt bekend in de oren...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven