Uitgerekend tweede helft van juni 2021

16-10-2020 20:25 338 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
_pluis_ wijzigde dit bericht op 18-12-2020 00:05
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ambrica Welkom en ook Gefeliciteerd!

Volgens mij vanaf 6w2d wel een hartje idd.
Spannend. Wel of geen kwaaltjes maakt denk ik niet uit. Het is allemaal nog zo pril natuurlijk.

Snap wel dat het je onzeker maakt, zijn meer hier met miskramen dus weten hoe dat voelt.

Hopelijk kunnen we allemaal vanaf 11/12wk ontspannen :cheer:
Goedemorgen Dames!

Ik zou ook graag meeschrijven:)
Hier afgelopen donderdagochtend een knaltest 5 dagen voor NOD, ik had het echt niet verwacht dus was super verbaasd maar zo zo blij! Wat een bijzonder intens gevoel gelijk zeg!
Ik had al vanaf de zondag hele zere borsten, laatste menstruatie 23-09... Zaterdag op aandringen van mijn vriendinnen een clearblue gedaan... die gaf aan 3+... HUH!
Hoe dan? Ik was die 23-09 wel heel erg ongesteld en had daarbij 5 koortblaren op mijn mond, en was erg emotioneel, dus hormonaal gezien was dat een rare...
Zaterdagavond rond 20uur bloedde ik, dus ben sindsdien erg ongerust.

Ik heb gisteren de verloskundige gebeld en die gaf aan dat ik wellicht een miskraam heb gehad rond de 23ste en gelijk weer zwanger ben geraakt vandaar het hoge HCG, en dan zou het bloeden nu gewoon een innesteling zijn.
Vannacht ook weer af en toe wat bloed bij het afvegen, ik vind het best lastig om te genieten nu...

Gisteren avond "gelukkig" bijna overgeven bij het proeven van de kipkluifjes die mijn Favoriet zijn, maar nu zo verschrikkelijk stonk, en mijn vriend vond het heerlijk zoals altijd...

Ik verbaas me over hoe ik echt elk plopje, steekje, misselijkheidje voel en er nu even niet relaxed mee om kan gaan... echt wel angst dat het beginnende miskraam is.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd consuela! (leuk een mede friends fan

Misschien is het wel een tweeling haha!
Hoop voor je dat het bloeden niet meer doorzet.
Hier vanochtend weer een oplopende test gelukkig (:
En net ook al weer voor het eerst aan het kokhalzen..
Lol Yep Consuela Banana Hammock was te lang hahaa!

Jullie ook allemaal gefeliciteerd he dames!! Bijzonder he?
Hoi meiden!

Ik wil graag ook meeschrijven. Ik heb gisteren een test gedaan en die was geheel tegen mijn verwachting positief! 3 dagen voor nod notabene! Woensdag is officieel mijn nod. Ik ben nooit eerder voor nod positief getest en zo duidelijk. Ik heb vanmorgen opnieuw 2 testen gedaan van verschillende merken beiden waren vrijwel meteen positief. Ik merk dat behoefte heb om mijn ei kwijt te willen dus daarom wil bij jullie aanschuiven :D Ik ben nu dus zwanger van mijn tweede kind. Ik begin sinds vanochtend last te hebben van misselijkheid bleghhh. Hebben jullie daar ook last van?
Alle reacties Link kopieren
Hi Consuela! Welkom én gefeliciteerd!
Mocht je niet langskomen voor een echo? Straks ben je al veel verder zwanger dan je nu denkt? Een knaltest 5dagen voor NOD is ook wel bijzonder. Wat heb je verder met VK afgesproken?

Sowieso spannend zeg! Ik duim voor je.

En Majka jij ook gefeliciteerd!
Hier gelukkig nog geen misselijkheid. Kwam vorige x ook later vanaf 6wk. Ben alleen heel erg moe.
Alle reacties Link kopieren
Komen steeds meer schrijvers, leuk! Wat vinden jullie handig?

Ik zelf zou eigenlijk wel over willen stappen naar een whatsapp groep. Had ik met mijn 1e zwangerschap ook en vind ik persoonlijk wat fijner dan alles zo openbaar op internet voor iedereen (mee)leesbaar.
Maar ik weet niet hoe jullie daarin staan?

Een besloten FB groep mag evt. ook.
En als ik de enige ben blijven we hier schrijven hoor.
Pluis, ik vind een whatsappgroepje ook een beter idee. Ik deel liever ook niet zoveel informatie zo openbaar. Maar dan liever wel pas na de termijnecho als ik weet dat het goed zit. Anders kan ik er zo over een paar weken weer uit stappen :(

Majka gefeliciteerd! Hoe oud is je eerste kindje?

Consuela, gefeliciteerd! Maar een beetje apart klinkt het wel, als 23-9 je menstruatie was en de test nu al 3+ aangeeft. Bij mij was een paar weken na de miskraam de test weer helemaal spierwit. Maar weet niet of dat anders is als je daarna gelijk weer zwanger wordt. Hoe is het nu met het bloedverlies? Mag jij niet snel voor een echo bij de vk komen?
_Pluis_ schreef:
19-10-2020 12:06
Hi Consuela! Welkom én gefeliciteerd!
Mocht je niet langskomen voor een echo? Straks ben je al veel verder zwanger dan je nu denkt? Een knaltest 5dagen voor NOD is ook wel bijzonder. Wat heb je verder met VK afgesproken?

Sowieso spannend zeg! Ik duim voor je.

En Majka jij ook gefeliciteerd!
Hier gelukkig nog geen misselijkheid. Kwam vorige x ook later vanaf 6wk. Ben alleen heel erg moe.
Ik heb zelf ook het gevoel dat ik verder ben, ik heb net met de VK gebeld om toch nog even te overleggen. Ook zij vinden de situatie lastig, het zou goed kunnen zijn dat ik wel 3 week 5 dagen ben en dan kan ik wel komen voor een echo maar is er niets te zien en dit zal wellicht meer onrust veroorzaken... Aangezien ik wel symptomen ervaar, misselijk, zere borsten etc mag ik best wat meer op mijn lijf vertrouwen dat het gewoon goed zit... bloedingen in ht eerste trimester schijnen veel voor te komen. Niet chill dat je kop gelijk wel overuren draait.
Wel hebben we gelijk een 7 weken echo afgeproken over 3 weken, dus afwachten en een beetje vertrouwen dat de natuur doet wat ze moet doen... Hopen dat t blijft plakken en mocht ik dan wel verder zijn is dat een bonusje:)

Welkom Majka! Jep misselijkheid hier, zolang ik elke paar uur blijf eten, droog crackertje, stukje fruit etc gaat t goed!
ambracia schreef:
19-10-2020 14:07
Pluis, ik vind een whatsappgroepje ook een beter idee. Ik deel liever ook niet zoveel informatie zo openbaar. Maar dan liever wel pas na de termijnecho als ik weet dat het goed zit. Anders kan ik er zo over een paar weken weer uit stappen :(

Majka gefeliciteerd! Hoe oud is je eerste kindje?

Consuela, gefeliciteerd! Maar een beetje apart klinkt het wel, als 23-9 je menstruatie was en de test nu al 3+ aangeeft. Bij mij was een paar weken na de miskraam de test weer helemaal spierwit. Maar weet niet of dat anders is als je daarna gelijk weer zwanger wordt. Hoe is het nu met het bloedverlies? Mag jij niet snel voor een echo bij de vk komen?
Mee eens ik denk dat ik de 12 wk dit ook prettiger zou vinden:)
Alle reacties Link kopieren
MsConsuelaBH schreef:
19-10-2020 14:45
Ik heb zelf ook het gevoel dat ik verder ben, ik heb net met de VK gebeld om toch nog even te overleggen. Ook zij vinden de situatie lastig, het zou goed kunnen zijn dat ik wel 3 week 5 dagen ben en dan kan ik wel komen voor een echo maar is er niets te zien en dit zal wellicht meer onrust veroorzaken... Aangezien ik wel symptomen ervaar, misselijk, zere borsten etc mag ik best wat meer op mijn lijf vertrouwen dat het gewoon goed zit... bloedingen in ht eerste trimester schijnen veel voor te komen. Niet chill dat je kop gelijk wel overuren draait.
Wel hebben we gelijk een 7 weken echo afgeproken over 3 weken, dus afwachten en een beetje vertrouwen dat de natuur doet wat ze moet doen... Hopen dat t blijft plakken en mocht ik dan wel verder zijn is dat een bonusje:)

Welkom Majka! Jep misselijkheid hier, zolang ik elke paar uur blijf eten, droog crackertje, stukje fruit etc gaat t goed!

Tsja zit wat in. Aan de andere kant grote kans dat er wel iets te zien. Bloed je veel?
Ik heb dat in elke zwangerschap gehad. 2x misgegaan maar dat was ook echt veel bloed en krampen. De andere x hele zwangerschap bloed gehad, maar bleek dus wel goed.
Was soms ook best wat bloed maar nooit krampen gelukkig.

Zou heel fijn zijn als je over 3wk opeens heel stuk verder bent!
Alle reacties Link kopieren
App groepje vanaf 12wk is ook goed.
Doen we dat!
Alle reacties Link kopieren
Haai dames, ik schrijf ook mee!

Ik heb vorige week woensdag een positieve test gehad😁 ben 21 juni uitgerekend. 5 november eerste echo.

En dit wordt ons eerste kindje dus allemaal erg spannend. Na 2 jaar proberen is het dan eindelijk gelukt tot nu toe😁

Ik heb echter alleen geen test meer gedaan . Weet niet waarom ik dat zou doen? Zolang ik niet ongesteld wordt, zal het wel goed zijn toch😅

Gelukkig mag mijn vriend met alle afspraken mee bij de VK:)

En eens voor Whatsapp of fb groep :)
_Pluis_ schreef:
19-10-2020 15:03
Tsja zit wat in. Aan de andere kant grote kans dat er wel iets te zien. Bloed je veel?
Ik heb dat in elke zwangerschap gehad. 2x misgegaan maar dat was ook echt veel bloed en krampen. De andere x hele zwangerschap bloed gehad, maar bleek dus wel goed.
Was soms ook best wat bloed maar nooit krampen gelukkig.

Zou heel fijn zijn als je over 3wk opeens heel stuk verder bent!
Vond je dat dan ook heel spannend of vertrouwde je dan wel op de zwangerschap?
Bloede een paar uurtjes op zaterdag avond nu enkel bij t afvegen af en toe donkerbruin bloed, en voel me wel een stuk relaxter nu:)
Yongpeople schreef:
19-10-2020 15:13
Haai dames, ik schrijf ook mee!

Ik heb vorige week woensdag een positieve test gehad😁 ben 21 juni uitgerekend. 5 november eerste echo.

En dit wordt ons eerste kindje dus allemaal erg spannend. Na 2 jaar proberen is het dan eindelijk gelukt tot nu toe😁

Ik heb echter alleen geen test meer gedaan . Weet niet waarom ik dat zou doen? Zolang ik niet ongesteld wordt, zal het wel goed zijn toch😅

Gelukkig mag mijn vriend met alle afspraken mee bij de VK:)

En eens voor Whatsapp of fb groep :)
Gezellig welkom!
Soms heb je voor jezelf nog een beetje extra bevestiging nodig, of een soort “heb ik t gisteren niet gedroomd?” Dan kan je nog een testje doen. Maar positief is positief!
Alle reacties Link kopieren
Welkom allemaal.
Bij voorkeur eerst een fb groep en later pas WhatsApp. En eens met ambracia pas na de termijn echo. Na de vorige keer ben ik toch nog wat afwachtend.

MsConsuelBH Hmm, ik zou mss ook eerder een echo doen in jouw situatie. Na mijn miskraam was mijn test binnen twee weken omowit.
Hoi en gefeliciteerd allemaal!

Lijkt mij ook leuk om mee te schrijven. Ik ben ongeveer 5 weken zwanger nu en uitgerekend op 21 juni. Voor mij is dit de eerste keer en ik vind het allemaal nog enorm onwerkelijk en spannend! Gelukkig tot nu toe weinig klachten.

Leuk om vanaf een week 12 verder te gaan in een app groepje! Hopelijk blijft alles bij iedereen plakken 🍀
Alle reacties Link kopieren
Ahh we hebben dezelfde datum😁😁
Yongpeople schreef:
19-10-2020 17:19
Ahh we hebben dezelfde datum😁😁
Jaa wat leuk! Zomerbabies!
Heel mooie periode om uitgerekend te zijn ja!

Haha dat testen. Het is wat Consuela zei, een beetje extra bevestiging ofzo. Vooral als je niks geen klachten hebt, lijkt het soms zo onwerkelijk dat je zwanger bent. Dat heb ik althans, maar ik ben zwangerschappen met kwaaltjes gewend :) Maar ik test ook niet meer hoor, had van de week een dikke vette knaller en het enige wat het me nu op kan leveren is juist meer onzekerheid als de test minder knal zou zijn. Dus het blijft gewoon lekker nog een aantal weken wachten!
Alle reacties Link kopieren
Welkom allemaal en gefeliciteerd!!
Leuk allemaal eind juni 😊
Wij hebben waarschijnlijk 10 nov een vitaliteitsecho, spannend!
Alle reacties Link kopieren
Oke een hele simpele tabel, had ik nog nooit gedaan! haha
Alle reacties Link kopieren
ambracia schreef:
19-10-2020 18:15
Heel mooie periode om uitgerekend te zijn ja!

Haha dat testen. Het is wat Consuela zei, een beetje extra bevestiging ofzo. Vooral als je niks geen klachten hebt, lijkt het soms zo onwerkelijk dat je zwanger bent. Dat heb ik althans, maar ik ben zwangerschappen met kwaaltjes gewend :) Maar ik test ook niet meer hoor, had van de week een dikke vette knaller en het enige wat het me nu op kan leveren is juist meer onzekerheid als de test minder knal zou zijn. Dus het blijft gewoon lekker nog een aantal weken wachten!
Herkenbaar, knaller dan knal wordt hij toch niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Jaa heb ook nog niet echt klachten. Wel gespannen borsten ofja de boven kant haha . Maar dat trekt soms ook weg waardoor ik wel weer onzeker wordt😅

Maar inderdaad zat te twijfelen om woensdag nog een keer te doen maar ben bang dat dat ook niet op schiet inderdaad.


Ooh wel lekker allemaal in de zomer! Hoop dat het bij iedereen blijft zitten 😁😘
Alle reacties Link kopieren
MsConsuelaBH schreef:
19-10-2020 15:19
Vond je dat dan ook heel spannend of vertrouwde je dan wel op de zwangerschap?
Bloede een paar uurtjes op zaterdag avond nu enkel bij t afvegen af en toe donkerbruin bloed, en voel me wel een stuk relaxter nu:)

Ik vond het zeker spannend! Je schrikt elke keer zo.
Maar achteraf gezien had ik wel steeds een gevoel dat het goed zat. En dat klopt :)
Tis ook dat ik extreem misselijk was, tot aan de gebroken vliezen. Dat gaf wel bevestiging dat ik nog zwanger was haha.
En ik was heel blij toen het begon te bewegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven