Uitgerekend tweede helft van juni 2021

16-10-2020 20:25 338 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
_pluis_ wijzigde dit bericht op 18-12-2020 00:05
0.00% gewijzigd
@ambracia mijn eerste is 3 jaar.
@pluis handig zo'n tabel! Mijn ud is 29 juni.

Dames ik heb een vraag over katten, voor degene die katten hebben. Ik had bij mijn eerste zwangerschap geen kat en nu ik één heb maak ik me een beetje zorgen. Ik weet dat katten toxoplasma kunnen overdragen als je in aanraking komt met hun uitwerpselen dus het verschonen van de kattenbak. Ik vraag me af is het wel veilig om een kat op je schoot te laten zitten?
Het is mijn eerste ook:) Spannend!
En voor nu uitgerekende datum 30-06-2021. Toevallig de verjaardag van mijn vriend dus ik hoop dat alles goed gaat.
Ik heb 13-11 een 7 weken echo om te kijken of dit wel klopt.

Ja Juni lijkt me zo perfect, daarna nog 2 heerlijke maanden lekker buiten met die kleine, ik ben nu al verliefd op t idee♥️
Katten weet ik echt helemaal niet van Majka, wel dat je bij de kattenbak weg moet blijven, maar dat is alles:)

Ik heb zin om een lekker zwangerschapsboek te bestellen, hebben jullie tips?
Majka schreef:
19-10-2020 22:23
@ambracia mijn eerste is 3 jaar.
@pluis handig zo'n tabel! Mijn ud is 29 juni.

Dames ik heb een vraag over katten, voor degene die katten hebben. Ik had bij mijn eerste zwangerschap geen kat en nu ik één heb maak ik me een beetje zorgen. Ik weet dat katten toxoplasma kunnen overdragen als je in aanraking komt met hun uitwerpselen dus het verschonen van de kattenbak. Ik vraag me af is het wel veilig om een kat op je schoot te laten zitten?
Wij hebben juist nu geen kat meer en bij de vorige zwangerschappen wel haha. Toen was die ook steeds ziek en heb ik nog aan de dierenarts gevraagd hoe dat zat met die toxoplasmose. Zij zijn toen dat het heel weinig voorkomt bij katten en eigenlijk bijna uitsluitend bij katten onder de 1 jaar. Dus als ik jou was zou ik idd wegblijven bij de kattenbak, dat is sowieso geen straf haha, en verder gewoon lekker met het beestje op schoot. Hoe oud is de kat?
Pluis trouwens jeetje wat ben jij misselijk geweest bij de vorige zwangerschap. Hoe heb je dat ervaren? Lijkt mij echt ongelooflijk naar en grote impact op je leven. Ik hoop echt voor je dat je dat dit keer veel minder zult hebben.
Alle reacties Link kopieren
Superleuk om weer mee te gaan schrijven! Ik heb ongeveer 1,5 week geleden positief getest en ben nu dus in verwachting van ons tweede kindje, we hebben al een zoontje die is net 1 geworden. Eerste zwangerschap verliep goed, op het einde kreeg ik ineens zwangerschapsdiabetes en kleine lag ook in stuit, waardoor ik dus een geplande keizersnee heb gehad. Hier goed van hersteld, mochten na een jaar weer proberen voor een tweede kindje en nu gelijk in de eerste ronde raak!

Kan je mij in de tabel zetten? 2e kindje, uitgerekende datum 20-6-2021.

Misschien ook leuk om nog een extra rij met 'echo/afspraken' erbij te zetten en het geslacht?
Alle reacties Link kopieren
Fijn van de tabel!

Hier geen ervaring met katten dus daarin ook geen wijsheden te delen, weet alleen dat je het kattenbak verschonen aan je partner over mag laten :)

Gefeliciteerd diamantje!

Hier ook HG bij eerste zwangerschap en ook nog zwangerschapsdiabetes + insuline (al met 20 weken..)
Hoop dat het deze keer iets minder heftig verloopt maar stel me er nu gewoon vanaf het begin op in. Gelijk op voeding letten en nu de misselijkheid nog meevalt wat extra vitamines proberen binnen te krijgen..
Alle reacties Link kopieren
Extra rij met echo's is inderdaad wel makkelijk, dan kunnen we het een beetje overzichtelijk houden :-D
MsConsuelaBH schreef:
20-10-2020 09:02
Het is mijn eerste ook:) Spannend!
En voor nu uitgerekende datum 30-06-2021. Toevallig de verjaardag van mijn vriend dus ik hoop dat alles goed gaat.
Ik heb 13-11 een 7 weken echo om te kijken of dit wel klopt.

Ja Juni lijkt me zo perfect, daarna nog 2 heerlijke maanden lekker buiten met die kleine, ik ben nu al verliefd op t idee♥️
Juni is een mooie maand! Je kan lekker vaak naar buiten. Heerlijk zon en licht, mijn eerste kind is een winterkind. De weer is dan zo donker en grijs. Ik had na de geboorte ook te maken gehad met een depressie en het weer hielp niet echt mee daarom ben ik blij om een kind te krijgen in de zomer.
ambracia schreef:
20-10-2020 11:41
Wij hebben juist nu geen kat meer en bij de vorige zwangerschappen wel haha. Toen was die ook steeds ziek en heb ik nog aan de dierenarts gevraagd hoe dat zat met die toxoplasmose. Zij zijn toen dat het heel weinig voorkomt bij katten en eigenlijk bijna uitsluitend bij katten onder de 1 jaar. Dus als ik jou was zou ik idd wegblijven bij de kattenbak, dat is sowieso geen straf haha, en verder gewoon lekker met het beestje op schoot. Hoe oud is de kat?
De kat is deze maand 1 jaar geworden. Ik heb voor volgende week een afspraak gemaakt om hem te laten testen op toxoplasmose voor de zekerheid. Ik blijf weg van de kattenbak.
Alle reacties Link kopieren
Majka schreef:
19-10-2020 22:23
@ambracia mijn eerste is 3 jaar.
@pluis handig zo'n tabel! Mijn ud is 29 juni.

Dames ik heb een vraag over katten, voor degene die katten hebben. Ik had bij mijn eerste zwangerschap geen kat en nu ik één heb maak ik me een beetje zorgen. Ik weet dat katten toxoplasma kunnen overdragen als je in aanraking komt met hun uitwerpselen dus het verschonen van de kattenbak. Ik vraag me af is het wel veilig om een kat op je schoot te laten zitten?
Helaas geen ervaring mee. Wij zijn beide allergisch voor katten en blijven dus uit de buurt. Enige dat ik weet is dat je de kattenbak niet mag verschonen
Alle reacties Link kopieren
Diamantje123 welkom en gefeliciteerd.

Veel mensen voor de 2de of meer keer zwanger.
In de groep van mijn eerste waren er ook veel voor de eerste keer zwanger.

Majka oh wat lijkt mij dat naar zo'n depressie na de geboorte. Heb je daar nu weer kans op?

Hier nu al veel last van mijn bekken... 😱.
En als ik een nacht weinig klachten heb ik mij uiteraard weer zorgen 🤔
Alle reacties Link kopieren
Cakejes mag ik vragen hoe je bekkenpijn herkent? En kan dat al zo vroeg in de zwangerschap? Ik heb sinds vandaag megalast van mijn onderrug.
En herkenbaar ja, het is eigenlijk nooit goed... vanochtend dacht ik ineens, het zal toch maar niet een bbz zijn ofzo. Kans is maar klein, maar toch. Alle doemscenario's gaan weer door mijn hoofd, zo stom!
Alle reacties Link kopieren
diamantje123 schreef:
20-10-2020 14:27
Cakejes mag ik vragen hoe je bekkenpijn herkent? En kan dat al zo vroeg in de zwangerschap? Ik heb sinds vandaag megalast van mijn onderrug.
En herkenbaar ja, het is eigenlijk nooit goed... vanochtend dacht ik ineens, het zal toch maar niet een bbz zijn ofzo. Kans is maar klein, maar toch. Alle doemscenario's gaan weer door mijn hoofd, zo stom!
Bij mij is het overdag vooral veel pijn in de lage onderrug en opstartpijn (bij opstaan). Kan bijvoorbeeld ook niet lang met de benen over elkaar zitten of schuin zitten. Gisteren had ik teveel gedaan en dan is het aan het eind van de dag echt afzien.
In de nacht is het vooral pijn in mijn heupen. Slaap inmiddels al weer met een kussen tussen mijn knieën. Afspraak fysio is gepland.
Alle reacties Link kopieren
Ik merk alleen maar dat ik erg moe ben vooral na een dag werken ( staand beroep) lig er tegenwoordig wel heel vroeg in😅
@cakejes een postnatale depressie is geen pretje nee. Ik heb weer kans maar ik heb medicatie en vanwege de medicatie moet alle controle via ziekenhuis gaan, maar ik wil eerst de eerste echo via de verloskundige laten plaatsvinden daarna doorverwijzen naar het ziekenhuis.

Diamantjes welkom en gefeliciteerd!

Morgen is officieel mijn nod en dan ga ik weer testen. Yay! :cheer2: haha ik houd van testen. Ik voel mij nog niet officieel zwanger zolang mijn nod nog niet is geweest, gek he? Ik heb een overduidelijke positieve test met 2 verschillende merken testen, 1 van de action
en 1 van kruidvat maar voor mijn gevoel maakt de nod het officieel. Dus tja morgen ben ik officieel zwanger.
Doen jullie nog af en toe testen? Morgen doe ik een clearbleu test.
Alle reacties Link kopieren
Majka schreef:
20-10-2020 15:54
@cakejes een postnatale depressie is geen pretje nee. Ik heb weer kans maar ik heb medicatie en vanwege de medicatie moet alle controle via ziekenhuis gaan, maar ik wil eerst de eerste echo via de verloskundige laten plaatsvinden daarna doorverwijzen naar het ziekenhuis.

Diamantjes welkom en gefeliciteerd!

Morgen is officieel mijn nod en dan ga ik weer testen. Yay! :cheer2: haha ik houd van testen. Ik voel mij nog niet officieel zwanger zolang mijn nod nog niet is geweest, gek he? Ik heb een overduidelijke positieve test met 2 verschillende merken testen, 1 van de action
en 1 van kruidvat maar voor mijn gevoel maakt de nod het officieel. Dus tja morgen ben ik officieel zwanger.
Doen jullie nog af en toe testen? Morgen doe ik een clearbleu test.

Ik test niet meer Majka, ik had een redelijk duidelijke test op volgens mij mijn NOD dag. Dat was ook de laatste test die ik in huis had! Nu is het gewoon maar afwachten hoe het gaat. Ik begrijp je testdrang zeke. Ik heb nu in totaal 5 positieve testen liggen dus zwanger ben ik zeker :)
Ik had het in een verkeerd topic al geplaatst: maar ik heb vorige week donderdag positief getest! O_O

Ik had vorige week zondag ongesteld moeten zijn, maar omdat ik een zwangerschap niet had verwacht, heb ik aan de late kant getest. Ik dacht: misschien ben ik nu toevallig een keer een paar dagen later ongesteld. Terwijl mijn cyclus eigenlijk heel regelmatig is.

Vorige week zaterdag had ik een klein beetje roze bloed verlies, maar ik dacht dat dat een “voorbode” was van mijn menstruatie die de dag daarna moest komen. En ik had gevoelige borsten, maar dat heb ik meestal ook voor/rondom mijn menstruatie. Mijn borsten werden alleen steeds gevoeliger, en nadat ik vorige week de nacht van woensdag op donderdag meerdere keren wakker ben geworden van de pijn in mijn borsten heb ik de dag daarna getest. Twee dikke donkere strepen!

Uitgerekend op 20 juni. Als alles goed gaat. Dit is mijn aller eerste zwangerschap. :heart:
Alle reacties Link kopieren
ambracia schreef:
20-10-2020 11:43
Pluis trouwens jeetje wat ben jij misselijk geweest bij de vorige zwangerschap. Hoe heb je dat ervaren? Lijkt mij echt ongelooflijk naar en grote impact op je leven. Ik hoop echt voor je dat je dat dit keer veel minder zult hebben.
Ja dat was geen pretje, zeker die 1e maanden niet. Viel ook in de hittegolf periode in 2018. Dus uitdroging etc.
Maargoed je went er echt aan hoor. Thuis tandenpoetsen en door en onderweg wordt je ook handig en had ik altijd zakjes, bakjes en kauwgom/smintjes bij mij.
Dan is het overgeven en weer door.
Haha en ja dat zeg ik nu makkelijk heb toen echt wel gebaald maar dat hielp niets.
Sowieso hielp niets, medicatie, zetpillen, huis tuin en keukenmiddeltjes, wel/niet eten.

Nu nog helemaal geen last van misselijkheid oid. En ik begreep dat je het niet persee weer kan krijgen. Dus wie weet heb ik nu geluk.
Alle reacties Link kopieren
Majka schreef:
19-10-2020 22:23
@ambracia mijn eerste is 3 jaar.
@pluis handig zo'n tabel! Mijn ud is 29 juni.

Dames ik heb een vraag over katten, voor degene die katten hebben. Ik had bij mijn eerste zwangerschap geen kat en nu ik één heb maak ik me een beetje zorgen. Ik weet dat katten toxoplasma kunnen overdragen als je in aanraking komt met hun uitwerpselen dus het verschonen van de kattenbak. Ik vraag me af is het wel veilig om een kat op je schoot te laten zitten?
Toegevoegd!
Ik dacht alleen kattenbak. Katten zijn toch best schone wezens? Hier geen katten hoor maar in mijn omgeving werd er gewoon mee geknuffeld ed.
Alle reacties Link kopieren
diamantje123 schreef:
20-10-2020 12:47
Superleuk om weer mee te gaan schrijven! Ik heb ongeveer 1,5 week geleden positief getest en ben nu dus in verwachting van ons tweede kindje, we hebben al een zoontje die is net 1 geworden. Eerste zwangerschap verliep goed, op het einde kreeg ik ineens zwangerschapsdiabetes en kleine lag ook in stuit, waardoor ik dus een geplande keizersnee heb gehad. Hier goed van hersteld, mochten na een jaar weer proberen voor een tweede kindje en nu gelijk in de eerste ronde raak!

Kan je mij in de tabel zetten? 2e kindje, uitgerekende datum 20-6-2021.

Misschien ook leuk om nog een extra rij met 'echo/afspraken' erbij te zetten en het geslacht?

Welkom! En gefeliciteerd!
Tabel aanpassen en uitbreiden doe ik later.
Kan makkelijker op de laptop ben ik achter en ik lig al in bed.
Alle reacties Link kopieren
Cakejes schreef:
20-10-2020 14:23
Diamantje123 welkom en gefeliciteerd.

Veel mensen voor de 2de of meer keer zwanger.
In de groep van mijn eerste waren er ook veel voor de eerste keer zwanger.

Majka oh wat lijkt mij dat naar zo'n depressie na de geboorte. Heb je daar nu weer kans op?

Hier nu al veel last van mijn bekken... 😱.
En als ik een nacht weinig klachten heb ik mij uiteraard weer zorgen 🤔

Lastig he! Veel klachten is vervelend en dan opeens weinig ook. Alsof het dan mis zit oid.
Alle reacties Link kopieren
larv-2 schreef:
20-10-2020 13:00
Fijn van de tabel!

Hier geen ervaring met katten dus daarin ook geen wijsheden te delen, weet alleen dat je het kattenbak verschonen aan je partner over mag laten :)

Gefeliciteerd diamantje!

Hier ook HG bij eerste zwangerschap en ook nog zwangerschapsdiabetes + insuline (al met 20 weken..)
Hoop dat het deze keer iets minder heftig verloopt maar stel me er nu gewoon vanaf het begin op in. Gelijk op voeding letten en nu de misselijkheid nog meevalt wat extra vitamines proberen binnen te krijgen..

Hier óók zwangerschapsdiabetes. Al heb ik na de test nooit een hoge waarde gehad.
Kon alles eten wat ik wilde maar zat altijd laag. Twijfel wel eens of het echt zo was. Enige was dat mijn dochter veeel te groot was.

Wel heftig met insuline. Kans is groot dat het weer moet toch?
Ben je ook eerder ingeleid?
Alle reacties Link kopieren
larv-2 schreef:
20-10-2020 13:00
Fijn van de tabel!

Hier geen ervaring met katten dus daarin ook geen wijsheden te delen, weet alleen dat je het kattenbak verschonen aan je partner over mag laten :)

Gefeliciteerd diamantje!

Hier ook HG bij eerste zwangerschap en ook nog zwangerschapsdiabetes + insuline (al met 20 weken..)
Hoop dat het deze keer iets minder heftig verloopt maar stel me er nu gewoon vanaf het begin op in. Gelijk op voeding letten en nu de misselijkheid nog meevalt wat extra vitamines proberen binnen te krijgen..

Hier óók zwangerschapsdiabetes. Al heb ik na de test nooit een hoge waarde gehad.
Kon alles eten wat ik wilde maar zat altijd laag. Twijfel wel eens of het echt zo was. Enige was dat mijn dochter veeel te groot was.

Wel heftig met insuline. Kans is groot dat het weer moet toch?
Ben je ook eerder ingeleid?
Alle reacties Link kopieren
Zal volgende x er 1 post van maken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven