Uitgerekend van 1-15 april 2018

04-08-2017 22:57 1317 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier schrijven we over onze zwangerschap; we zijn allemaal uitgerekend tussen ongeveer 1 en 15 april 2018.

Hier is het topic voor als je tussen 16 en 30 april bent uitgerekend: Uitgerekend 16-30 april 2018 (klik)

Wanneer je je gegevens wilt aanpassen:
Gebruikersnaam: Aprilbaby
Wachtwoord: stuur Saga_Röversdotter een privébericht voor het wachtwoord

Als je een aantal weken niet meer meeschrijft zonder bericht, word je uit de tabel gehaald, zodat het overzichtelijk blijft. Je kunt natuurlijk altijd terugkomen!

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = 20-weken echo gehad
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
Browneyes88 29 Eerste 30 maart Meisje - :duckie: :heart: op 19-8
Hartje04 27 Tweede 31 maart Jongen - :duckie: :heart:
Mk mrt '14; jun '17
Maisnon3 33 Eerste 31 maart Meisje - :duckie: :heart: op 16-08
MA jul 2016;
Mk dec '16; feb '17
MissMarjorie 36 Eerste 31 maart Jongen - :duckie: :heart:
Soulsister76 Eerste 5 april Meisje - :duckie: :heart:
Traveler84 33 Eerste 7 april Meisje - :duckie: :heart: op 13-09
Evaviva 35 Tweede 8 april Meisje - :duckie::heart:
PKT 33 Eerste 10 april Jongen - MA mei '17
:duckie: :heart: op 22/8
Jo_86 31 Eerste 12 april Jongen - MK 2016
:duckie: :heart: op 18-8
Krullen-bol 27 Eerste 12 April Jongen stuitligger / 14-03 draaipoging zkh :duckie: :heart:
Mugh 31 Eerste 12 april Jongen - :heart:

:hug: Zwanger0418
:hug: Srs
:hug: Verybueno

Liedjepiedje, Yeti86, Liefhuisje, Marloes 271, April2018april, Jenthe007: omdat jullie je afgemeld hebben of langer dan een maand niet geschreven hebben zijn jullie uit de tabel gehaald. Je mag natuurlijk altijd terugkomen!
anoniem_352057 wijzigde dit bericht op 09-03-2018 12:53
44.43% gewijzigd
SRS, je kan je onzekerheden ook hier delen als je dat fijner vind:
zwanger/zwanger-zonder-roze-wolk-ud-voo ... #p27405444
Srs, ik vind het ook geen probleem hoor. Als iemand er onzeker van wordt vindt ik het de eigen taak van diegene om daarmee om te gaan, jij bent daar niet verantwoordelijk voor. Vervelend dat ze niet gebeld heeft! Misschien heeft ze een bevalling. Hopelijk hoor je nog van haar!

Volgens mij had ik het hier al eens genoemd, maar ik had inwendige echo's voor een cyste en vond het heel erg meevallen. Je bent waarschijnlijk meer bezig met het schermpje dan met dat ding in je vagina ;)

Jo, als je denkt onzeker te worden als je geen hartje hoort kan je ook vragen of het een weekje later kan?

Krullenbol, vervelend zulke krampen! Ik snap dat je daarvan schrikt! Lekker rustig aan doen vanavond.

Soulsister, ik moet ook regelmatig eten, omdat ik snel een lege maag en duizelingen heb. Ik eet rijstwafels of een stuk fruit dan. Ook als het vlak voor eten is. Misschien kan je wat meer kleine maaltijden eten ipv drie grote?
Bjorg schreef:
09-08-2017 19:02
SRS, je kan je onzekerheden ook hier delen als je dat fijner vind:
zwanger/zwanger-zonder-roze-wolk-ud-voo ... #p27405444
Het is dat ik hier al schreef toen alles nog goed was, dus ben ik ook door blijven schrijven toen het wat minder ging.
Als mensen het niet fijn vinden, stop ik gewoon met schrijven, geen probleem.

Bedankt krullenbol en saga!
Saga: zo denk ik normaal ook, maar ik kan het wel begrijpen als iemand onzeker wordt van verhalen die misgaan en dat is niet mijn bedoeling. Fijn dat jullie daar geen last van hebben, maar ik vind het geen fijn idee als er straks meer mensen weggaan uit dit topic omdat ik over mijn onzekerheden schrijf. Gelukkig duurt het ook maar tot vrijdag, dan heb ik zekerheid. Als het mis is, zal ik jullie stilletjes blijven lezen en anders ga ik weer leuk meeschrijven over hoe de zwangerschap verloopt! :)
PdS, goed dat je voor jezelf kiest als hier meeschrijven niet brengt wat jij op dit moment nodig hebt. Ik hoop dat je een fijne zwangerschap hebt!

SRS, ik vind het geen enkel probleem als mensen het hebben over de dingen waar ze onzeker van worden. Ik ben ook over veel dingen onzeker en heb geen roze wolk. Ik vind het ook fijn om mijn verhaal kwijt te kunnen, dus voor mij is het prima als je er gewoon over schrijft. Dit is ten slotte een topic voor iedereen die zwanger is, en daar zitten ook wel eens mensen bij die (helaas) problemen ervaren. Ik zou het juist fijn vinden als die in dit topic besproken kunnen worden, omdat vaak nog maar zo weinig mensen van de zwangerschap af weten.

Krullenbol, wat naar die krampen, maar fijn dat tot nu toe alles goed lijkt te gaan!

Over eten: ik moet zeker eten, en liefst verspreid over de dag. Als ik te lang wacht wordt ik misselijk. Niet dramatisch, maar alles lijkt dan onaantrekkelijk. Maar toch is eten tot nu toe steeds de oplossing, daarna is de misselijkheid weer even over.
Ik heb er ook geen problemen mee als mensen over hun onzekerheden schrijven . Lijkt me trouwens ook een normale gang van zaken dat je af en toe onzeker bent . Het is toch voor iedereen iets nieuws (je eerste zwangerschap, of je eerste tweede- of derde zwangerschap) . Juist fijn als we elkaar kunnen steunen en ervaringen uitwisselen.

Vandaag hier voor het eerst misselijk/weeig gevoel in maag. Ik heb het sinds vanmiddag en komt en gaat met vlagen. Als mijn maag leeg is wordt het erger en heb ik inderdaad helemaal nergens meer zin in maar nog erger is het als ik de geur van eten ruik het lijkt wel of iemand een hele strakke band aantrekt over maag . Best vervelend als je honger hebt dus eet al de hele dag brood met niets (dat ruikt niet zo sterk).
Heb vandaag ook heel hormonaal gehuild om een croissant... Mijn vriend had speciaal voor mij zoete mini croissants gehaald bij de beste tent. Ik kreeg alleen niet meer dan 1 weg op dat moment (beetje misselijk van de geur). Toen ik later weer thuiskwam zaten ze allemaal (vriend, broer, moeder en zus) aan de mini croissants (6) . Ik heb er nog net 1 kunnen redden maar ik was er zo verdrietig over want had me er de hele dag zoooooo op verheugd en nu waren ze bijna allemaal op en had ik niet de lekkerste eruit kunnen kiezen :facepalm: . Kan er nu wel om lachen maar ook wat was ik verdrietig, mijn vriend heeft me ook echt heel raar aan staan kijken en wilde bijna nieuwe croissants gaan kopen, gewoon tranen met tuiten om een croissant .
Aw zo herkenbaar die emotionele buien! Ik probeerde vanavond mijn vriend zover te krijgen chips te kopen, om tien voor tien. Dat wilde hij niet en ik was stiekem best beledigd.

Ik heb vanmiddag uren geslapen, omdat ik veel hoofdpijn had. Hielp wel, maar nu natuurlijk klaarwakker..
Hele beroerde nacht gehad. Kon de slaap niet vatten en als ik dan even sliep heb ik veel gedroomd. Heb het alleen niet onthouden haha.
Nu opgestaan met lage rugpijn en nog steeds een zeurend gevoel in mn onderbuik.
Nu een dagdienst voor de boeg. Soms baal ik dat ik geen kantoorbaan heb en vanuit thuis kan werken of mij iets makkelijker ziek kan melden...
Nu weet ik gewoon dat als ik niet kom mijn collega's 3x zo hard moeten werken om al de mensen te verzorgen.
Ach ik ga m'n beste beentje voort zetten en anders maar iets minder snel.

Fijne dag meiden
Tralalalala
Ik heb besloten (voorlopig ?) ook niet meer mee te schrijven.
Het voelt hier voor mij niet fijn. Het is allemaal erg beladen geworden. Wel of geen onzekerheden mogen delen.
Ik wens jullie een fijne Zwangerschsp toe en alle goeds
Ha meiden, het gaat zo ontzettend snel op het forum, ik been het allemaal niet zo goed meer bij. Momenteel heb ik thuis wat zaken lopen die veel aandacht opeisen en ik merk dat ik niet zo actief meer ben op dit forum. Mocht ik weer meer ruimte in mijn hoofd hebben, dan zal ik zeker actiever weer gaan meeschrijven, maar voor nu zal ik de komende tijd dus niet meer heel actief zijn :kiss:
Goeiemorgen allemaal,

Helaas heb ik vannacht niet lekker geslapen. Ik kreeg midden in de nacht, enorme krampen en voelde me heel misselijk.
Eigenlijk was ik gelijk bang dat er iets mis was (ik moet toe geven dat ik nog niet weet wat normaal is of niet, aangezien dit de eerste keer is dat ik zwanger ben). Uiteindelijk viel het allemaal mee, en waren de klachten na een uurtje weer over, en zal ik het er maar op houden dat het een soort rare vorm van ochtendmisselijkheid was.

Maar inmiddels als het goed is, is vandaag week 6 begonnen :cheer2: .
Goedemorgen!

Gelukkig heb ik geen rare klachten meer gehad. Wel is het zo dat ik nu bijna continu misselijk ben.. maar ach dat hoort erbij! Af en toe ook wat krampjes in mijn onderbuik.

Hoe voelen jullie je vandaag?

Ik heb gister het leuke nieuws tegen een vriendin verteld. Ze was zooo enthousiast, super leuk om het nu tegen steeds meer mensen te vertellen. Nog een weekje en dan in mn man weer thuis, dan hopelijk ook snel tegen onze ouders vertellen :cheer:
Jammer dat er een aantal dames stoppen met schrijven. Je moet hier zeker je onzekerheden kwijt kunnen. Ik had er op een gegeven moment ook wat last van, maar heb toen gewoon een paar dagen niet gekeken. Allemaal een fijne zwangerschap gewenst! En Swirls succes met de situatie thuis.

PKT jouw croissant verhaal, hahahaha! :biggrin: Misschien valt het met mij dan nog wel mee, hihi.

Vandaag tot nu toe een redelijk goede dag, veel beter dan de afgelopen dagen in ieder geval. Ik ga straks zelfs even naar kantoor. Slapen gaat gelukkig heel goed bij mij, nog niet veel rare dromen gehad. Merk wel dat ik heel veel slaap nodig heb. Ben nu alweer moe, haha.

Krullenbol heftig dat je eigenlijk wel moet werken, ik prijs me gelukkig met mijn flexibileit. Al wordt dat ook wel minder als de vakantieperiode voorbij is, dan heb ik weer meer afspraken. Maar ja misschien voel ik me dan ook weer wat beter. Succes vandaag!

Jenthe leuk he dat vertellen! Onze ouders weten het sinds dit weekend, gisteren hebben we het mijn schoonzus verteld, morgen komt mijn zusje en zaterdag mijn zwager en dan krijgen zij het te horen! Het is zo leuk om te delen! Alleen we verrassen er niemand echt mee. Ze hadden het wel zien aankomen allemaal.
Browneyen; Jaaa zo leuk! Het liefst zou ik het van de daken roepen :applause:
Wat fijn dat je je vandaag goed voelt. Lekker even aan het werk is ook wel fijn.

Krullenbol; ik herken jou gevoel wst werk betreft. Ik wil me ook niet zomaar ziek melden, ik werk ook in de zorg en ja dan draaien de cliënten en collega's daarvoor op. Dat vind ik erg vervelend. Maar natuurlijk is het wel heel belangrijk om goed voor jezelf te zorgen. Als het echt even niet gaat kan je dan wel even wat rustiger aan doen?
He meiden!
Wat een gezellige drukte hier. Ik schreef mee in het vorige topic maar toen al erg weinig vanwege de vele berichten. Ik lees wel braaf mee ;-)

Wat hebben jullie ook allemaal verschillende kwaaltjes! Ben jaloers op degene die weinig hebben. Ik ben sinds maandag erg misselijk en aan het overgeven. Kan bijna niks eten en voel me erg belabberd. Helaas wel ziek moeten melden (zorg) juist omdat dat nu veel te zwaar is. Lig alleen maar in bed of op de bank. Heel lastig met een peuter maar gelukkig een hoop steun. Had dit in m'n vorige zwangerschap ook en was er al bang voor. Helaas doen we er weinig aan.

SRS, wat onwijs spannend voor je. Het kan inderdaad nog alle kanten opgaan. Ik duim voor je op een goeie echo!

Wat grappig die emotionele buien :rofl: moet er lachen om het croissant verhaal. Ik moest van de week enorm huilen toen ik m'n dochter haar haar ging invlechten en 1 kant minder mooi was dan de andere kant. Daarna onwijs gelachen om het feit dat het echt nergens op sloeg.

Nou meiden, succes allemaal! Ik lees fijn mee en zal af en toe even reageren! :bye:
PKT, best hilarisch dat je zo moest huilen om een croissant haha.

BrownEyes, wat leuk he dat vertellen en al die reacties. Jammer dat ze niet zo verrast zijn :P. Zullen ze bij ons ook wel niet zijn...

Hartje, wat naar dat je zo ziek bent zeg. Hoe lang ben je de vorige keer zo misselijk geweest? Hopelijk voel je je snel wat beter.

Ik voel nog steeds niks. Zelfs misselijkheid amper. Gister na het sporten had ik alleen een beetje gespannen gevoel in m'n onderbuik.

Soulsister, ook jij zo misselijk, rot hoor!

Saga, had je niet zelf nog chips kunnen gaan halen om 10 uur? ;-)

CanofCoke en Swirls, jammer dat jullie niet meer willen meeschrijven! Hopelijk komen jullie nog terug en anders alle goeds & fijne zwangerschap gewenst!
Fijne zwangerschap gewenst voor de dames die niet meer meeschrijven.

Haha, ja ik was te lui om zelf de deur uit te gaan. Lag al lekker onder een dekentje.

Hartje, vervelend dat je zo'n last hebt!

Ik ben zo verschrikkelijk lui, zal ook door de vakantie komen. Heel bewust weinig gepland deze weken, omdat ik me echt even wil vervelen om tot rust te komen. Kijk nu best op tegen de stage, hoop dat ik tzt weer wat fitter en stabieler ben. Het is in de psychiatrie, dus wordt best wat van je gevraagd daar.
Dat klinkt als een pittige stage inderdaad saga. Studeer je geneeskunde?
Lekker uitrusten nu dan maar idd!
Jammer dat er meiden afhaken maar eigen keuze natuurlijk.
Ik ervaar de sfeer hier niet als negatief. We maken allemaal een spannende tijd door.

Saga: lekker lui doen dan haha je hebt niet voor niets vakantie danaar mag dat :)
@EvaViva geen symptomen kan natuurlijk ook gewoon! Ook daar komen genoeg gezonde baby's uit voort! Geniet er maar van hahaha!
@Hartje jij hebt er dan weer heel veel last van balen zeg! Ik zit er een beetje tussenin. Het schommelt.gedurende de dag heel veel. Zo kan ik een kwartier veel kramp hebben en dan weer 2uur niet. Nu begint m'n rug ook zeer te doen met tijden.
Misselijk valt.eigenlijk erg mee.

@Jenthe leuk dat je ook in de zorg werkt! Ik kan als.het niet gaat wel even wat gas terug nemen hoor. En als het niet gaat kan ik er voor kiezen om na de ochtend zorg naar huis te gaan maar dat is ook niet ideaal. En ja als het echt niet gaat dan meldt ik mij ziek maar dan moet het echt echt echt niet gaan.

Gisteren voor het eerst emotionele bui gehad en onaardig gedaan tegen vriend.
Niks was goed (A)

Ook wil ik eigenlijk echt aan mijn beste vriendin vertellen dat ik zwanger ben. Dan kan ik gewoon ergens m'n verhaal kwijt behalve alleen aan vriend...
Vriend is het er niet mee eens en wil wachten tot na eerste echo.
Dat doen we toch wel naar onze families toe want we willen het op een etentje bekend maken maar mijn gevoel om het met iemand te kunnen delen is nu groot en vriend snapt dat niet...
Weet niet of ik het dus toch ga doen zonder dat hij het weet of het niet moet doen...
Tralalalala
Krullenbol, herkenbaar.. ik wil het nieuws ook al graag aan goede vriendinnen en familie vertellen maar mijn man wil per se wachten tot na de 1e echo. En dan eerste familie en daarna pas vrienden. Ik kan me er op zich ook wel in vinden maar ik vind het ook moeilijk om m'n mond te houden hoor!
Ik heb het gedeeld met mijn forum (inmiddels Facebook) groepje van de vorige keer zodat ik het er toch over kan hebben... Dat is toch wat anoniemer.
Net met vriend nogmaals gepraat en hij vind het toch ok als ik het deel met m'n beste vriendin!
ik ken m'n vriend, die moet altijd iets langer nadenken over sommige dingen.
En ik snap hem ook hoor.
Alleen ik ben iemand die voor advies heel snel moeder bel, dat kan nu niet omdat we het daar nog wel even geheim voor willen houden.
Maar de behoefte om het met een andere vrouw te delen is echt groot.
Maar oh blij dat hij het nu snapt en goed vind.
Vanavond ga ik naar haar toe hihi!
Tralalalala
Oei oei niet bij te houden hier. :-D

Ik kom even klaagzingen. Ik ben op vakantie en merk dat de misselijkheid is toegeslagen. De hele dag door van die vlagen. En elk geurtje ruik ik. Voor mijn gevoel is het eerder dan bij mijn andere zwangerschappen. En borsten zijn ook echt pijnlijk.
Ik wil mijn omgeving er niet mee lastig vallen dus doe ik t maar bij jullie.

Het emotionele valt hier nog mee.

Jammer swirls en canofcake. Ik hoop dat jullie terugkomen wanneer de rust is weergekeerd.

Ik heb een countdown op mn telefoon. Nog 22 dagen tot de echo :hyper:

Saga. Wanneer start je stage. Geniet nog even van je rust.

Hartje. Heftig voor je dat je al zo beroerd bent. Ik kan gelukkig nog wel functioneren. Maar voel mij gewoon weeig door dat misselijkheidsgevoel.
Sterkte voor jou :hug:
Snap ik krullenbol. Ik heb 4 vriendinnen waar ik hecht mee ben. Zij weten het en mijn schoonmoeder. Kan ik er gewoon lekker over appen.
Krullenbol ik snap je heel goed. Mijn beste vriendin was de eerste die ik het vertelde nog voor onze ouders/broers/zussen. Voor de rest houden we het nog geheim. Maar ik denk maar zo ik wil haar ook als eerste bellen als het weer mis zou gaan. Vorige keer hebben we het mijn familie wel direct verteld aangezien ik vlak erna naar Nederland ging en ik altijd samen met mijn moeder wijntjes ga drinken maar hebben we het geheim gehouden voor mijn vriend zijn familie. Toen het dus mis ging kon ik het hier met niemand delen dat vond ik emotioneel zo zwaar. Wij hebben het paar weken later alsnog verteld aangezien wij een neefje kregen die de naam kreeg die wij hadden bedacht voor een jongen en ons dat heel zwaar viel erg en erg confronterend. Daarnaast kregen wij toen steeds de opmerking of wij niet wilden. Dus nu hebben we dat anders aangepakt Haha.

Hier is misselijkheid sinds gisteren exht toegeslagen. Werd vannacht wakker omdat ik moest plassen maar werd daarna extreem misselijk. Snel een cracker naar binnengepropt en toen ging het wel als ik op mijn buik lag. Maar alle geuren komen bij mij ook extra heftig binnen en veroorzaken dus een weeïg misselijk gevoel. Hoef niet over te geven gelukkig.

Afspraak arts ging goed! Heb over 2 wkn mijn echo bij 7 wkn dus. En moet alle bloedtesten doen deze week op lege maag dus dat wordt nog wat.
Balen van de misselijkheid PKT, dat gaat hier nog goed gelukkig. Heb het idee dat er in jouw land best wel extreem veel medische controles zijn haha, nu ook nog op lege maag prikken! Voor suiker?

Liedjepiedje, dat alles ruiken is irritant he!

Krullen bol, fijn dat je vriend het goed vindt! Stiekem lijkt me ook niet fijn. Ik doe geen geneeskunde, ivm herkenbaarheid wil ik er hier niet teveel over kwijt ;)

Stage begint vier september. Nog drieënhalve week dus. Vanmiddag weer twee uur geslapen. En ook maar van die bh-verlengers gekocht. Wil eigenlijk nog geen nieuwe bh's kopen zo vroeg, maar ze zitten niet echt comfortabel meer.
Hi Saga, Ik heb geen idee eerlijk gezegd of het hier extreem is of juist veel zorgvuldiger. Ik volg maar gewoon wat ze voorschrijven. Ze zijn me alleen iets te snel met medicijnen geven voor dingen (Kreeg gelijk medicijnen mee mocht ik zo misselijk worden dat ik ga overgeven) daar ben ik wat terughoudender in. Wel moest ik nieuwe foliumzuur tabletten halen van 5mg de dosis in Nederland vind hij te laag en moest per direct starten met lage dosis van paracetamol elke dag. Dit om de doorbloeding en innesteling te bevorderen van de vrucht in de baarmoeder. Wordt door hem alleen voorgeschreven bij vrouwen die een miskraam hebben gehad omdat onderzoeken uitwijzen dat dit helpt. Hebben de andere met miskramen dit ook moeten slikken?

Heb vandaag mijn misselijkheid redelijk onder controle geloof ik, het komt en gaat maar zakt meestal wel wat weg als ik heel snel wat eet.

Weten jullie al of jullie de NIPT gaan doen of combinatietest of helemaal niets?

Bloedtesten moeten hier altijd op nuchtere maag geen idee waarom. Moet ook een potje met ochtendurine meenemen maar dan het middelste gedeelte :facepalm:

Ze testen niet op suiker volgens mij maar op toxoplasmose, rabiës, HIV, antistoffen voor het een en ander, bloedgroep, hepatitisB, en heel veel dingen waarvan ik geen idee heb wat de vertaling is.
anoniem_45425 wijzigde dit bericht op 10-08-2017 23:34
Reden: vergeten
15.66% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven