Uitgerekend van 1-15 april 2018

04-08-2017 22:57 1317 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier schrijven we over onze zwangerschap; we zijn allemaal uitgerekend tussen ongeveer 1 en 15 april 2018.

Hier is het topic voor als je tussen 16 en 30 april bent uitgerekend: Uitgerekend 16-30 april 2018 (klik)

Wanneer je je gegevens wilt aanpassen:
Gebruikersnaam: Aprilbaby
Wachtwoord: stuur Saga_Röversdotter een privébericht voor het wachtwoord

Als je een aantal weken niet meer meeschrijft zonder bericht, word je uit de tabel gehaald, zodat het overzichtelijk blijft. Je kunt natuurlijk altijd terugkomen!

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = 20-weken echo gehad
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
Browneyes88 29 Eerste 30 maart Meisje - :duckie: :heart: op 19-8
Hartje04 27 Tweede 31 maart Jongen - :duckie: :heart:
Mk mrt '14; jun '17
Maisnon3 33 Eerste 31 maart Meisje - :duckie: :heart: op 16-08
MA jul 2016;
Mk dec '16; feb '17
MissMarjorie 36 Eerste 31 maart Jongen - :duckie: :heart:
Soulsister76 Eerste 5 april Meisje - :duckie: :heart:
Traveler84 33 Eerste 7 april Meisje - :duckie: :heart: op 13-09
Evaviva 35 Tweede 8 april Meisje - :duckie::heart:
PKT 33 Eerste 10 april Jongen - MA mei '17
:duckie: :heart: op 22/8
Jo_86 31 Eerste 12 april Jongen - MK 2016
:duckie: :heart: op 18-8
Krullen-bol 27 Eerste 12 April Jongen stuitligger / 14-03 draaipoging zkh :duckie: :heart:
Mugh 31 Eerste 12 april Jongen - :heart:

:hug: Zwanger0418
:hug: Srs
:hug: Verybueno

Liedjepiedje, Yeti86, Liefhuisje, Marloes 271, April2018april, Jenthe007: omdat jullie je afgemeld hebben of langer dan een maand niet geschreven hebben zijn jullie uit de tabel gehaald. Je mag natuurlijk altijd terugkomen!
anoniem_352057 wijzigde dit bericht op 09-03-2018 12:53
44.43% gewijzigd
Fijn dat je wel geniet Liedje. Bij mij helpt cola en chips ook goed tegen misselijkheid.

Vervelend krullenbol ik weet niet wat dat kan zijn zon afscheiding...
Ben ook heel benieuwd hoe de echo is geweest!

Wat grappig cola en chips XD
Ik ben er achter dat als ik echt elk half uur/uur iets eet het wel gaat en nu de misselijkheid onder controle heb. Ik ben in m'n vorige zwangerschap van week 6-16 ziek geweest. Vreselijk was het.
Had net ineens zin in patat met saté en ui, dus even besteld :cheer: ik heb al bijna 3 dagen niets op en was al 3 kilo kwijt dus hoop dat ik weer wat aan sterk haha

Hoe is het met de rest? Wordt ineens wel wat rustiger hier. Wel fijn bijhouden ;-)
Patat met sate en uit heerlijk! Gister gehad.
Ik heb sinds vanmiddag bruine lichtroze afscheiding pff... maak me wel weer zorgen dus en ben vandaag ook helemaal niet misselijk. Maar goed proberen positief te blijven.

Hoe gaat t met de rest van de dames?
Inderdaad een stuk rustiger ineens, Geen nieuws is goed nieuws zullen we maar zeggen.
Ik word echt misselijk als ik aan patat met saté denk!

Ook al afscheiding met kleur.. jeetje, wel naar, ik zou er ook wat onzeker van worden, ook al weet je dat het niks hoeft te betekenen.

Ik loop te stressen over school. Ik moet ook een praktijkonderzoek doen en dat doe je normaal gesproken in een jaar, kan ook in een half jaar, maar dan moet ik dat nu regelen. En eerste verplichte college daarover is tijdens intake verloskundige. En die afspraak kan ook niet op een ander moment in verband met andere verplichte colleges en anders moet het direct een week later. En ik dacht als ik dat in een half jaar doe, is misschien juist niet handig tijdens zwangerschap.... En ik zat ook te denken de echo twee weken eerder te doen, zodat ik dingen met school kan gaan regelen.. want dat wil ik pas na een goede echo. Veel twijfels dus :-P
Hebben jullie trouwens ook als je snel beweegt je het voelt trekken/ krampen oid in je buik? Vroeg me af of dat de banden al kunnen zijn.
Hey saga, nee ik niet
Heb sowieso weinig krampen/steekjes.
Het schijnt wel gewoon normaal te zijn bij een prille zwangerschap.
Hallo allemaal, vast en zeker allemaal druk bezig in het weekend hihi.

Gelukkig is tot nu toe de bruine afscheiding nog maar heel minimaal geweest. Schrok er wel even van maar het is dus verdere dag niet door gezet en net was het nog maar heel ienie mini beetje.
De krampen kunnen goed van m'n darmen komen aangezien ik lastig naar de wc kan voor grote boodschap (sorry voor de details) en veel winden laat.
Maar het zit natuurlijk allemaal bij elkaar daar onder in je buik dus waar nou precies wat vandaan komt is soms lastig.
Ik kijk het morgen nog even aan hoe het gaat in vergelijking met vanddaag en bel anders maandag de vk.

Net een etentje gehad. Was lastig want er was carpaccio waar de meeste voor gingen, moest dus een smoes geven. En uiteindelijk ook de vraag: drink je geen rood wijntje. Nee vandaag niet last van maagzuur :A:
Tralalalala
Even niet van mezelf laten horen. Wat even druk, vandaag weer wat meegemaakt..

Ben gevallen tijdens het lopen. Ging door mn voet en lag voor ik het wist op de grond. Was flink schrikken. Snel realiseerde me dat dit weleens niet goed kon zijn voor de baby. Meteen naar de verloskundige gebeld. Ze was heel lief aan de telefoon en vertelde gelukkig dat het geen kwaad kon omdat ik niet op mijn buik gevallen ben en ik mog vroeg in de zwangerschap zit. Wat een opluchting zeg! Ik was sowieso vandaag al emotioneel, dus ik zat lekker te janken aan de telefoon :"-(
Nu flink last van mn knie maar gelukkig voor de rest niets geks!

Krullenbol; even schrikken de bruine afscheiding, maar dit is helemaal niet gek in het begin van de zwangerschap. Gelukkig kwam je er ookal achter dat het iets anders was ;)

Ik heb van de week het 9 maanden dagboek gekocht van 'oei ik groei'. Super leuk boek, erg leuke vragen.
Snap dat je schrok jenthe. Maar kan nu echt nog geen kwaad. Kindje is nog ontzettend klein en ligt nog heel diep. Dat zal je wel merken met je eerste echo. Ze kijken heel laag op je buik. Tussen je navel en schaamstreek in. Nu zit t nog helemaal veilig verborgen.

Saga. Lastig dat met school. Ik heb niet echt advies voor je. Ik ben daar al zo lang uit. Succes met een beslissing nemen.

Krullenbol. Onzekermakend he dat bruine afscheiding. Maar hoeft echt niks te zijn.
En op fb las ik een goede smoes van iemand die niet dronk. Die zei: ik zit aan een antibiotica kuur voor een blaasontsteking. Daar kan je beter niet bij drinken.
Ik drink nooit dus heb de smoes zelf niet nodig :lol:

Ik tel echt af tot de echo. Nog 19 dagen. Volgende week ook weer aan het werk dan gaat de tijd wat sneller hoop ik. Het zijn dan ook 2 volle werkweken direct. Dat is dan op zich wel fijn... Maar ook slopend vrees ik.
Sorry hier komt een egopost.
Nou ik heb net (na een hele nacht krom liggen van de erg pijnlijke/stekende krampen) de vk gebeld.
Ik wist gewoon echt even geen raad met mezelf.
Klachten zijn een combinatie van 2 dingen. Namelijk de groei van de baarmoeder in deze fase van zwangerschap (nu 5 weken) waardoor je krampen krijgt en door de aanmaak van het hormoon progesteron kunnen de darmen minder goed gaan werken waardoor ontlasting heel hard word of juist heel dun (wel 10 keer op toilet gezeten maar er kwam niks of heel weinig en hard) en wat dus ook die hele pijnlijke steken veroorzaakt.
Advies: warme kruik of in bad/onder warme douche , veel water drinken, veel fruit eten en vezelrijk eten en vooral ook blijven wandelen.
Nou komt dat wandelen wel goed met de hond en vanavond op het werk, en ook vezelrijk eten doen we opzich al. Fruit en drinken wordt een aandachtspunt.
Verder zei ze dat ik mij over de groei van onze spruit in de baarmoeder geen zorgen hoef te maken dus dat probeer ik dan ook maar echt niet te doen.
Ik wilde mij eigenlijk ziek melden op het werk maar zie dat mijn collega met een invalkracht staat en dat er eigenlijk niemand anders gevraagd kan worden ivm vakanties en een heel strak gepland rooster... Dus ik ga gewoon, geef aan dat ik niet fit ben en zie wel hoe het gaat. Kan altijd nog in de huiskamer bij de mensen blijven of iets eerder gaan als de grootste zorg gedaan is.
Tralalalala
Krullenbol wat vervelend! Goed dat je gebeld hebt... Hopelijk voel je je snel beter.

Liedje, succes met afwachten. Ik begin ook af te tellen tot mijn eerste echo :).

Jenthe wat schrikken dat je gevallen was! Heb je nog pijn?
Saga ik herken die klacht niet. Wat een stress met je stage en studie... lastig zeg! Ik weet ook niet zo goed wat je daarmee aan moet...

Krullenbol goede smoes, denk je dat niemand iets door had?

Hartje, hoe smaakte de friet met saté?
Hoi krullenbol,

Wat vervelend! Misschien weet je nog dat ik vergelijkbare klachten had vorige week, die kwamen uit mijn darmen. Ik heb nu van die zakjes oplospoeder wat ontlasting zachter maakt en waardoor ik beter naar de wc kan. Tuurlijk de standaard tips krijg je altijd, maar dit is ook nog een optie! Het is goor spul maar kan totaal geen kwaad.Ik heb die krampen niet meer gehad sindsdien. Ziek melden lijkt me in jouw geval geen overbodige luxe. Sterkte!

Jenthe wat een schrik. Kan inderdaad geen kwaad maar snap dat het het eerste is waar je aan denkt. Sterkte met je knie!

Saga is er geen mentor of studieadviseur waar je dit straks (na een goede echo) mee kan bespreken? Succes!

Mijn misselijkheid gaat een stuk beter de laatste dagen. Maar aan saté en patat moet ik niet denken!! Haha. Ik probeer het neutraal en gezond te houden. Ook omdat ik anders last krijg van mijn darmen.

Fijne zondag allemaal!
Saga: Ik hoop dat er een een oplossing komt voor je opleiding, maar snel overleggen als je de echo hebt gehad!

Krullenbol: goed dat je de vk gebeld heb en dat zij je gerust heeft kunnen stellen.

Mn knie doet aardig zeer, maar gelukkig verder alles goed.
Ik ben elke ochtend vooral erg misselijk. Woensdag is mijn man weer thuis, zooooveel zin in!! Kunnen we het geluk eindelijk in het echt met elkaar delen!

Ik ga vanmiddag bij mn ouders eten, zal weer moeilijk worden om niets te zeggen. Als mn man weer thuis is gaan we het vertellen. Mn moeder zal me ook welweer wijntjes aanbieden... gelukkig eten we wel iets wat ik gewoon mag eten!
browneyes88 schreef:
13-08-2017 10:54
Hoi krullenbol,

Wat vervelend! Misschien weet je nog dat ik vergelijkbare klachten had vorige week, die kwamen uit mijn darmen. Ik heb nu van die zakjes oplospoeder wat ontlasting zachter maakt en waardoor ik beter naar de wc kan. Tuurlijk de standaard tips krijg je altijd, maar dit is ook nog een optie! Het is goor spul maar kan totaal geen kwaad.Ik heb die krampen niet meer gehad sindsdien. Ziek melden lijkt me in jouw geval geen overbodige luxe. Sterkte!

Jenthe wat een schrik. Kan inderdaad geen kwaad maar snap dat het het eerste is waar je aan denkt. Sterkte met je knie!

Saga is er geen mentor of studieadviseur waar je dit straks (na een goede echo) mee kan bespreken? Succes!

Mijn misselijkheid gaat een stuk beter de laatste dagen. Maar aan saté en patat moet ik niet denken!! Haha. Ik probeer het neutraal en gezond te houden. Ook omdat ik anders last krijg van mijn darmen.

Fijne zondag allemaal!
Nou je het zegt herinner ik mij dat jij deze klachten ook had inderdaad....! Ik ken de poeders, krijgen de mensen bij mij op het werk bijna allemaal standaard ;)
Had jij ook zo'n flinke pijnlijke steken? Ik had een warm pittenkussentje en nog lag ik krom/in foetushouding.
Nu gaat het redelijk, zo weer een eind wandelen en weer fles met water leegdrinken. Ik ga het afwachten en anders alsnog bellen en vragen om die poeder.
Wat werk betreft, ik vind het echt heel moeilijk. Nu gaat het namelijk wel. En ik weet dat ik een stapje terug kan doen (in de huiskamer blijven ipv de zorg in) mocht het niet gaan of inderdaad eerder naar huis gaan. Dan heb ik het geprobeerd.
Mijn verantwoordelijkheidsgevoel is nogal groot wat werk betreft. Wat ik al eerder benoemde is dat mijn collega's 3x zo hard moeten werken als er iemand ziek is. Ik ga dus voor ik moet gaan nog even in een warm bad en dan ga ik het gewoon proberen.
Tralalalala
Wat goed dat je gebeld hebt Krullenbol. Je zou ook nog Roosvicee laxo kunnen proberen.

Jenthe, fijn dat je kan snel thuis is. En schrikken van die val, gelukkig is de embryo heel goed beschermd nog.

Liedjepiedje, dat denk ik ook steeds, als stage begint gaat de tijd veel sneller, maar tegelijk is het zwaarder. Succes alvast!

Browneyes, ik heb wel weer een studie loopbaanbegeleider, maar wie dat is weet ik nog niet. Fijn dat je misselijkheid beter gaat!
Browneyes, wat ontzettend naar dat je je zo voelt. Ik hoop dat het snel beter gaat.

Vreemd hoe adviezen van verloskundige/gynaecologen kunnen verschillen. Ik heb helaas 2 vriendinnen (1 hier, 1 in Nederland) die heel moeilijk zwanger kunnen raken. Ze zitten dus in medische circuit. Hun gynaecoloog heeft bij beide heeeel nadrukkelijk gezegd de eerste 3 maanden geen warm bad te nemen of kruik op je buik. Het is te heet voor de vrucht. Ik had altijd in bed een warme kruik tegen mijn buik (heb darmproblemen sinds kind). Ik ben daar ook direct mee gestopt.
Ik heb geen idee of het bewezen is (saga jij bent goed in wetenschappelijke artikelen) maar ik heb na mijn miskraam die kruik het bed uit gegooid. Beter voorkomen dan genezen zeg maar. Ik vraag soms wel mijn vriend of hij zijn warme handen op mijn buik wil leggen (is lichaamswarmte).

Wat bij mij werkt (en heb helaas hele jaar door darmproblemen) is een kiwi op lege maag eten.
En daarna iets warms drinken, koffie, thee, warme melk. Vooral niet te koud drinken, beter lauwwarm water. Is smerig maar wen je heel snel aan. Is makkelijker verteerbaar voor je darmen.

Maar ik zou gewoon die poedertjes nemen hoor als het niet beter gaat vandaag.
Saga, oei lastig pakket met je studie. Ik zou als het kan denk ik toch proberen voor de bevalling het af te hebben gerond. Dan kan je na de bevalling lekker van je mini genieten ipv je druk te moeten maken over je stage. Of wat als je 3 mnd of langer bijna niet slaapt kan je dan nog je onderzoek goed afronden. Ze zeggen dat vooral eerste trimester en laatste paar weken zwaar zijn. Tussenin voelen de meeste zich heel goed.

Ik weet niet hoe de dames die al een kindje hebben die hebben ervaart. De tijd na de bevalling bedoel ik dan? Mijn vriendinnen vonden de eerste 3 maanden overleven, daarna werd het beter. Dus ik weet niet of dat in je schema past. Haha.

Jenthe schrikken zeg maar inderdaad vruchtje is goed beschermd in veel vruchtwater ook nog. Vervelend van je knie.
Ik zou ook zeker proberen zo veel mogelijk van je studie af te ronden voor de bevalling.... Ik vond de eerste 3 a 4 maanden ook overleven en extreem vermoeiend...
Ik heb me nooit verdiept in warmte in eerste trimester, dus kan me zo een artikelen herinneren.

De stage kan ik sowieso niet in een half jaar doen, of ik moet 64 uur per week gaan doen ;). Het gaat erom dat ik naast de stage ook nog een (wetenschappelijk) praktijkonderzoek moet uitvoeren. Ik zou willen dat ik nu alles vast kan regelen. Ik ben gewend om alles tot in de puntjes geregeld te hebben, maar nu ben ik toch echt afhankelijk van of school en het stage-adres meewerken. Als ik half april beval zou ik pas in september weer beginnen of nog een half jaar later en dan niet met het afmaken van de stage, maar met de scriptie en minor. Dan zijn er weinig contacturen, dus dat is alsof je parttime werkt. Als het kindje dan anderhalf is zou ik de stage afmaken en dan zou ik afgestudeerd zijn.

Hebben jullie al nagedacht over hoe en wat met werk? Minder werken/ stoppen met werken/ evenveel blijven werken?

Brown eyes, ik vroeg me nog af of je het sporten nu ook mist. Aangezien het wel klonk alsof je fanatiek was.

Ik heb wat zwangerschaps-/voedingsblousjes en jurkjes besteld. Zagen eruit alsof het ook zonder zwangere buik kan en ik heb echt wat nieuwe kleding nodig. Ben benieuwd of er wat bij zit.
Ik wou nog zeggen: er zullen best vrouwen zijn die nog prima kunnen studeren met een baby erbij maar houd er rekening mee dat je wellicht een paar maanden wat minder tijd en energie hebt ;)
Ik vraag me af of sommige ook zo'n jeuk aan hun buik hebben.

Ik herkende dit al heel vroeg van vorige keer toen had ik het ook maar niet zo erg als nu. Ik smeer nu dus al sochtends en savonds en gisteren ook smiddags met bepanthen crème. Als ik niet smeer wordt ik helemaal gek van de jeuk en trekt soms ook naar zijkant buik bijna naar rug.

Vriend vind het allemaal maar wat grappig als ik midden in de supermarkt mijn jas openrits en hup trui omhoog om te kunnen krabben. Wordt nog wat dit.
EvaViva schreef:
13-08-2017 16:37
Ik wou nog zeggen: er zullen best vrouwen zijn die nog prima kunnen studeren met een baby erbij maar houd er rekening mee dat je wellicht een paar maanden wat minder tijd en energie hebt ;)
En waarschijnlijk andere prioriteiten ;) Thanks voor het meedenken allemaal.
PKT schreef:
13-08-2017 17:36
Ik vraag me af of sommige ook zo'n jeuk aan hun buik hebben.

Ik herkende dit al heel vroeg van vorige keer toen had ik het ook maar niet zo erg als nu. Ik smeer nu dus al sochtends en savonds en gisteren ook smiddags met bepanthen crème. Als ik niet smeer wordt ik helemaal gek van de jeuk en trekt soms ook naar zijkant buik bijna naar rug.

Vriend vind het allemaal maar wat grappig als ik midden in de supermarkt mijn jas openrits en hup trui omhoog om te kunnen krabben. Wordt nog wat dit.
Ik heb juist jeuk aan mn been en aan mn voeten.
Hoi allemaal,

Leuk om na een druk weekend weer alle berichtjes te lezen.
@Saga hebben ze bij je studie geen opties voor (aankomend) moeders? De mogelijkheid tot parttime, thuisstudie of een pauzemoment? Ik kan me van mijn studie herinneren dat er iemand opeens onverwacht zwanger bleek, en die heeft toen wat met de faculteit kunnen regelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven