Uitgerekend van 1-15 april 2018

04-08-2017 22:57 1317 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier schrijven we over onze zwangerschap; we zijn allemaal uitgerekend tussen ongeveer 1 en 15 april 2018.

Hier is het topic voor als je tussen 16 en 30 april bent uitgerekend: Uitgerekend 16-30 april 2018 (klik)

Wanneer je je gegevens wilt aanpassen:
Gebruikersnaam: Aprilbaby
Wachtwoord: stuur Saga_Röversdotter een privébericht voor het wachtwoord

Als je een aantal weken niet meer meeschrijft zonder bericht, word je uit de tabel gehaald, zodat het overzichtelijk blijft. Je kunt natuurlijk altijd terugkomen!

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = 20-weken echo gehad
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
Browneyes88 29 Eerste 30 maart Meisje - :duckie: :heart: op 19-8
Hartje04 27 Tweede 31 maart Jongen - :duckie: :heart:
Mk mrt '14; jun '17
Maisnon3 33 Eerste 31 maart Meisje - :duckie: :heart: op 16-08
MA jul 2016;
Mk dec '16; feb '17
MissMarjorie 36 Eerste 31 maart Jongen - :duckie: :heart:
Soulsister76 Eerste 5 april Meisje - :duckie: :heart:
Traveler84 33 Eerste 7 april Meisje - :duckie: :heart: op 13-09
Evaviva 35 Tweede 8 april Meisje - :duckie::heart:
PKT 33 Eerste 10 april Jongen - MA mei '17
:duckie: :heart: op 22/8
Jo_86 31 Eerste 12 april Jongen - MK 2016
:duckie: :heart: op 18-8
Krullen-bol 27 Eerste 12 April Jongen stuitligger / 14-03 draaipoging zkh :duckie: :heart:
Mugh 31 Eerste 12 april Jongen - :heart:

:hug: Zwanger0418
:hug: Srs
:hug: Verybueno

Liedjepiedje, Yeti86, Liefhuisje, Marloes 271, April2018april, Jenthe007: omdat jullie je afgemeld hebben of langer dan een maand niet geschreven hebben zijn jullie uit de tabel gehaald. Je mag natuurlijk altijd terugkomen!
anoniem_352057 wijzigde dit bericht op 09-03-2018 12:53
44.43% gewijzigd
Hebben jullie trouwens ook last van winderigheid? Het is bij mij zo erg en het stinkt ook nog eens vreselijk, zo gênant!
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke verhalen hier allemaal! Interessant al die verschillen tussen Nederland en België. Peter en meter wordt hier naar mijn weten niet vaak gedaan, wij hebben dat iig niet.

Leuke ideeën om het nieuws te vertellen. Wij weten nog niet hoe we het gaan doen.

Qua eten en drinken hoef ik ook niks te laten want ik dronk al amper alcohol, geen koffie en ik hou niet van rauw vlees ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Saga_Röversdotter schreef:
05-08-2017 11:29
Pds, volgens mij doet niet iedereen dat in NL... Ik zou het denk ik bij de geboorte/ daarna vragen. Bij de eerste afspraak bij verloskundige wordt er volgens mijn informatie wel vaak bloed getest. Ook op antistoffen tegen bepaalde kinderziektes en of je soa's hebt. Ik neem aan dat er dan ook naar vitamines gekeken wordt. Wat een heerlijke reacties van je familie!
Saga, ja volgens mij heb je daar inderdaad gelijk in. Ik was het al weer vergeten, omdat mijn vorige zwangerschappen nooit zo ver als de bloedtest gekomen zijn...
Alle reacties Link kopieren
Ladiesss

Saga: Doopsuiker heeft niks met dopen te maken hier, al doet de naam het inderdaad denken..
Maar doopsuiker is hetgeen we geven wanneer de baby wordt geboren. Leuke doosjes of cadeautjes met de naam erop. Doen jullie niks dan? Of noemt het gewoon anders?

Browneyes: Peter is inderdaad hetzelfde als peetvader; en Meter is de peetvader in het vrouwelijk. :lol:
Meestal is de pepe/peter/peetvader de vader van de papa en de meme/meter de moeder van de mama. Maar over de jaren heen is dit veel veranderd. Mijn pepe is mijn 17 jaar oudere broer, mijn meme is de zus van mijn mama.........
Dus wij zouden als meme mijn vriend zijn moeder vragen en als pepe mijn zus haar man. Ik heb een hele nauwe band met mijn schoonbroer. Hij was al met mijn zus getrouwd toen ik nog geen 3j was.. hij is meer zoals een broer voor mij.
Het is niet dat zij een speciale taak hebben ofzo, het is vooral leuk voor het kind om te weten dat zij bij meme en pepe altijd terecht kunnen, zij proberen ook een beetje in te staan voor de opvang, doen leuke uitstapjes met je kindje,..

Wat een leuke reacties kreeg jij ook, Browneyes! Ik voel mee met jou!

De app ga ik snel even voor kijken dan!!!!

Srs: EERST EN VOORAL GELUKKIGE VERJAARDAAAGGG !!!
Jammer van jouw verrassing maar ik begrijp jouw ongeduld :-p en let ook wel op met de slaatjes dat alles goed gespoeld werd dan! Want als je het zelf nog es gaat naspoelen, valt het zéker op :-D hi hi
Hou je niet bezig met de angst dat alles straks weer gaat;
Anders mis je elke open deur en al het moois dat voor je staat!
Alle reacties Link kopieren
srs schreef:
05-08-2017 12:05
Hebben jullie trouwens ook last van winderigheid? Het is bij mij zo erg en het stinkt ook nog eens vreselijk, zo gênant!
I feel you :nooo: heel irritant...... Ik ga gewoon ook heel veel naar het groot toilet in vergelijking met anders!
Hou je niet bezig met de angst dat alles straks weer gaat;
Anders mis je elke open deur en al het moois dat voor je staat!
Alle reacties Link kopieren
Srs, Saga & Browneyes.. heeeeeelp!

Ik had blijkbaar vorige week die app al geinstalleerd, maar ben nog steeds aan het wachten op een bevestigingsmail.
Ik probeerde het nu even opnieuw met mijn oude emailadres maar ook daar krijg ik geen bevestiging op.
Zonder bevestiging kan ik niet activeren en zonder activeren kan ik niet inloggen.... :-(

Ik heb net gemaild naar de info@mamaenzo.nl die ik op de site vond, maar ik krijg een mail dat dit adres niet bestaat... :-(

Wat doe ik verkeerd? Ging het bij jullie wel via de bevestigingsmail en kregen jullie die de dag zelf?
Hou je niet bezig met de angst dat alles straks weer gaat;
Anders mis je elke open deur en al het moois dat voor je staat!
Alle reacties Link kopieren
Oooh ik wil het zo graag aan mn ouders vertellen, maar moet echt nog 1,5 week wachten. Dan is mn man weer thuis, wil het wel echt samen vertellen.
Ben net met mn moeder eezen shoppen, was zo moeilijk om niets te vertellen.

Ons huis is ook groot genoeg. 1 kamer op dezelfde verdieping als onze slaapkamer en nog 1 kamer op zolder. Ik verheug me er nu al op om de kamer in te gaan richten!!! Jullie ook?

Als jullie nu shoppen, kopen jullie dan al zwangerschapskleding?

Leuk om alles te lezen!
.
anoniem_192169 wijzigde dit bericht op 24-08-2017 21:03
99.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Winderigheid, hier ook en niet grappig. Wordt ook sochtends om 6 uur wakker omdat ik ineens voor nr 2 moet. En dan daarna niet meer kunnen slapen en was al zo moe de hele dag :facepalm:

Ik woon in zuid Amerika en hier wordt je bloed uitgebreid getest zodra je zwanger bent. Ik weet dus al van mijn vorige zwangerschap dat ik met alles goed zit en ook geen resus factor heb.

Kwa eten en drinken. Ik heb tot ik een positieve test had gewoon savonds een wijntje gedronken (niet excessief uiteraard). Maar de eerste 6 wkn is er nog geen bloedcontact tussen moeder en kind. Ik rookte af en toe maar daad was ik vorige week al helemaal mee gestopt toen ik een vermoedde had. Eet geen rood vlees meer nu :"-( . Verder ben ik niet te moeilijk. Uiteraard geen rauw vis en vlees of eieren maar ga niet spastische lopen doen over rauwe groente of mijn sla. Drink ook nog elke dag 1 koffie en soms 2. Verder thee zonder cafeïne maar heel soms ook met. Ben verslaafd aan drop, eet ik dus ook nog gewoon maar probeer tot paar per dag te beperken. Heb gelukkig eerder een wat lage bloeddruk dan hoog dus hoef me daar ook geen zorgen over te maken.

Aangezien vlees en wijn hier nogal belangrijk is in de sociale contacten en ik morgen verjaardag heb van mijn zwager en de hele familie daar is (broers, zussen, ouders vriend). Hebben we besloten ze het morgen maar te vertellen. Ik die geen glas wijn neem en geen rood vlees gaat ze direct opvallen. Helemaal na onze miskraam.

Mijn moeder bellen we vandaag via facetime om te vertellen, mijn broers en zussen vertel ik het dan ook.
Verder willen we het geheim houden zo goed als dat gaat tot we een goede echo hebben gehad.

Hier is een vroege echo heel normaal om gelijk te zien of het op se juiste plek zit. Ik wil dat dit keer niet heb ik besloten. Wil pas echt een echo als er ook een hartje te zien is.

Volgende week naar mijn gynaecoloog om hem het goede nieuws te vertellen.
Ik heb ook een echo gehad deze maand van mijn eisprong en wel heel bijzonder dat ik dus al een "foto" heb van het eitje dat onze baby wordt.
Of ben ik nu een hormonale sentimentele zwangere.

Onze baby wordt ook gedoopt (traditie) en krijgt dus ook een peetvader en moeder. Meer vanuit de cultuur van mijn vriend dan vanuit mij. Maar zo wil ik weer vernoemen (tweede naam) vanuit mijn familie traditie.

Gaan jullie eigenlijk het geslacht bekend maken als jullie het weten? Hier is het normaal om vanaf het moment dat je het geslacht weet ook al de naam te vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Leuk om al die reacties van jullie familie te lezen! :-D Misschien klinkt t voor jullie heel gek, maar ik hoop eigenlijk dat k t gewoon heel lang verborgen kan houden, tot 20 weken ofzo. Lijkt me leuk dat als ik het ze vertel, dat t al veel sneller komt dan ze verwachten :lol:

Ik heb een afspraak gemaakt bij de verloskundige. Het zat wel aardig vol vanwege de vakantie, maar ik mag 26 augustus komen. 19 augustus kon ook, maar dan kan mijn vriend niet :-? De 26e ben ik al bijna 9 weken dus dan moet er op de uitwendige echo ook wel echt wat te zien zijn. Ze bood me ook aan om vanaf 6.5 week een inwendige echo te laten maken in het ziekenhuis vanwege de eerdere miskramen, maar ik wil dit toch liever niet.
Verder heb ik alvast online een afspraak ingepland voor de officiële termijnecho in het zkh. Dat wordt 11 september, dan zou ik 11 weken zijn.

@srs: niet zozeer last van winderigheid, maar mijn darmen zijn wel aardig van slag. Nu al bijna een week dunne ontlasting :-? En hierna komt de obstipatie weet ik van mijn vorige zwangerschap. Wat een feest!
.
anoniem_192169 wijzigde dit bericht op 24-08-2017 21:03
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jenthe: Zwangerschapskledij is denk ik nog niet aan de orde bij mij, ik ga proberen zo lang mogelijk mijn eigen kledij te dragen. Ik ben van mezelf heel mager (1m63 en 45kg) en ik draag veel losse kleding. Het zal dus niet opvallen voor mijn omstaanders dat ik verzwaar want mijn kledij hangt net iets te los.
Ik draag wel continue zo een zwarte legging.. Dat valt niemand op (zelfs niet op het werk) maar zit veel comfortabeler dan mijn zwarte jeans die ik veel droeg.

Canofcoke: Klopt wat je zegt, je mag jezelf niet gek maken meteen nadat je iets gegeten hebt dat niet zou 'mogen'.
Er zijn mensen die veel ongezonder leven en ook gezonde baby's op de wereld zetten;
Ik denk dat wij al serieus ons best doen allemaal. Komt sowieso goed!

PKT: Wat gek dat je zover woont! Hoe komt dat juist? Door jouw vriend? Zo leuk!!! En interessant!
Wat ongelooflijk dat je een foto hebt van het eitje, al wist ik helemaal niet dat dat gedaan werd!!!!

Yeti: Zalig! Ik zou het niet kunnen.. echt niet. Ik wist het 1 week, ben 6 weken zwanger en zou het al van de daken willen schreeuwen! Hahahha. Zeeeker tegen familie kan ik niet zwijgen :whoops:
Hou je niet bezig met de angst dat alles straks weer gaat;
Anders mis je elke open deur en al het moois dat voor je staat!
Yenthe, heb je in je ongewenste postvak in gekeken bij spam?

Ik heb een vraagje aan iedereen die vroege echo doet, ik snap dat het fijn is te weten dat het hartje klopt, maar je hebt eigenlijk toch alsnog geen zekerheid? Aangezien het risico tot een week of twaalf even groot blijft?

Wij weten het geslacht pas bij de geboorte, dan gaan we het wel bekend maken ;) Namen houden we gewoon geheim tot de geboorte.

PkT, mooi een foto van je ei! Ik weet nog exact wat ik de dag van mijn eisprong gedaan heb, vriend en ik waren hele dag samen. Bijzonder om te bedenken dat toen de bevruchting was.

Wij gaan straks waarschijnlijk aan oma vertellen dat we zwanger zijn. Het gaat heel slecht met haar en we willen graag dat ze weet dat ze overgrootoma wordt.
Klopt saga
Maar vorige keer had ik echo bij10 wkn en liep ik al 4 wkn met dood vruchtje rond Dat wil ik niet meer Ik voelde me zwanger en toch kwam de klap
Dus nu echo bij 8 wkn En inderdaad die kan goed zijn en bij 11 alsnog fout maar dan weet ik iig bij 8 of ik niet dan al met missed abortion rond loop
Alle reacties Link kopieren
Saga, ik weet het niet meer precies en kan het tabelletje niet meer vinden, maar volgens mij was het ongeveer zo:

Ten eerste is de kans op een miskraam verschillend per leeftijd en per geschiedenis. Als je al een keer een miskraam gehad hebt is de kans groter op opnieuw een miskraam. Percentages (ongeveer, want uit mijn hoofd)

Met 6 weken 15-20% (ik weet niet meer of hier ook zwangerschappen bij zitten van mensen die zich niet bewust waren dat ze zwanger zijn)
Met 8 weken 2-5%
Met 10 weken 0,5%

Er zijn meerdere punten in de vroege zwangerschap die een risico kunnen zijn. Het gaan kloppen van het hartje, rond een week of zes. En rond een week of 8-9 volgens mij de overname door de placenta.

Voor mij persoonlijk: ik kies voor een vroegere echo (met 7,5 weken) omdat ik eerder een missed abortion heb gehad. Ik kwam daar achter bij de eerste echo, met ruim tien weken. Het bleek al rond een week of vijf/zes gestopt te zijn met groeien. Ik had niets door al die weken. Dat heb ik achteraf als heel naar ervaren. Ik dacht dat alles goed was, terwijl dit dus al weken niet zo was. Dat is voor mij een reden om eerder al te kijken hoe het zit en of het hartje klopt.
Ik weet dat het daarna nog mis kan gaan, maar de kans is wel echt veel kleiner als je met 7-8 weken een kloppend hartje hebt gezien. Hij moet ook weer niet te vroeg zijn, anders zegt het natuurlijk nog niks.

Ik snap ook heel goed dat mensen dat juist niet willen, maar wachten tot de 'veilige' periode is aangebroken en de kans nog kleiner is geworden dat het fout gaat. Voor mij speelt m'n eigen ervaring dus een grote rol.
Alle reacties Link kopieren
Ah wat bijzonder PSD, om ze zo een bijzondere rol in het leven van jullie kindje te kunnen geven! Wij krijgen zeker wel kraamcadeautjes maar dat wordt geen doopsuiker genoemd haha. Enne, die mail van de app kreeg ik direct, misschien inderdaad in je spam kijken. Of zou het komen dat je niet NL woont? Lijkt me raar...

Jenthe ik houd er zodanig rekening mee dat ik voorlopig gewoon even niet ga shoppen, lijkt me zonde! Als de broeken te strak worden zal ik er aan moeten geloven natuurlijk. En qua babykamer ben ik vast wat inspiratie aan het verzamelen op Pinterest. :)

PKT wat bijzonder dat je een foto van je eitje hebt!! Dat is niet sentimenteel hoor, dat is gewoon heel bijzonder! Saga ik weet ook nog wanneer mijn eisprong was, en dat was een hele bijzonder vrijpartij, heb ook een traantje gelaten achteraf, omdat het echt voor het 'echie' voelde toen ("misschien verwekken we nu wel ons kind!" was achteraf ook zo ;-))

Qua darmen en stoelgang: dat is bij mij altijd al wisselend en soms problematisch, dus daar merk ik zowat geen verschil mee haha.

Saga wat verdrietig van je oma. Sterkte! Wat betreft je vraag, ik heb wel eens gelezen dat als je 8 weken echo helemaal goed is, je kansen dat het alsnog misgaat wel echt verkleinen. Maisnon wat lijkt met dat vervelend als je al zo lang van niks weet en het helemaal mis is... Ik snap dat je dat wilt weten!

Wij zijn ook in de categorie: alles weten. We hebben ons net verdiept in de prenatale screening en gaan voor de NIPT. We willen ook graag weten wat het wordt, geslacht zullen we denk ik al wel vertellen maar de naam pas na de geboorte.
Alle reacties Link kopieren
SAGA EN BROWNEYES BEDANKTTT !! Zat indd bij de spam. Dat ik daar niet aan dacht!!!!

Inderdaad heel jammer van je oma.. hopelijk komt alles alsnog goed :-(

Ik heb niet echt een voorkeur wanneer de echo gebeurt (natuurlijk liever gisteren dan vandaag) maar ik belde de gyneacoloog, vertelde dat ik volgens de huisarts rond de 5, 6 weken zwanger was, en zij maakte toen een afspraak eind augustus.....
Ik had daar niet echt in te kiezen. Maar is daarom niet negatief hoor bedoel ik. Het kan dan wel zijn dat we 2 weken later nog es moeten gaan om de nekplooi te kunnen zien ofzo zei de huisarts.

En wij gaan ook sowieso het geslacht laten weten, maar de naam niet.
Het geslacht vind ik op zich wel belangrijk omdat anders de mensen die cadeautjes willen kopen niet echt weten hoe of wat..
Hou je niet bezig met de angst dat alles straks weer gaat;
Anders mis je elke open deur en al het moois dat voor je staat!
Alle reacties Link kopieren
[quote=browneyes88 post_id=27392408 time=1501937413 user_id=332931]
Ah wat bijzonder PSD, om ze zo een bijzondere rol in het leven van jullie kindje te kunnen geven! Wij krijgen zeker wel kraamcadeautjes maar dat wordt geen doopsuiker genoemd haha. Enne, die mail van de app kreeg ik direct, misschien inderdaad in je spam kijken. Of zou het komen dat je niet NL woont? Lijkt me raar...

Browneyes, het gaat hem niet om de cadeautjes die wij krijgen he? Het is hetgeen wij geven wanneer een kindje geboren wordt..
Iedereen die op bezoek komt en een cadeautje geeft, krijgt iets klein.. doen jullie dat in Nederland?
Kijk;
https://www.google.be/search?q=doopsuik ... 36&bih=798
Hou je niet bezig met de angst dat alles straks weer gaat;
Anders mis je elke open deur en al het moois dat voor je staat!
Alle reacties Link kopieren
PDS, wat een leuke traditie! Die kennen wij in Nederland helemaal niet volgens mij. Als je op kraambezoek komt krijg je meestal beschuit met muisjes, maar voor zover ik weet niet ook nog een cadeautje. In ieder geval niet in de regio waar ik woon.
Alle reacties Link kopieren
Saga, voor mij precies hetzelfde als de andere 2 met missed abortion.
Ik heb ook een aantal weken met dood vruchtje rond gelopen en voelde me zwanger. Dat was afschuwelijk en wil ik niet nog een keer. Dus nu wil ik graag rond die termijn (7 wkn) dus een echo. Daarna weet ik dat er nog van alles mis kan gaan maar zal ook bij 10 wkn een echo hebben en bij 12 wkn. De zorg en screening is hier een stuk beter en uitgebreider dan in Nederland.

Ik vertel liever niet in welk land exact ivm herkenbaarheid. Je weet maar nooit en heb nogal een speciale situatie. Ik woon in het meest zuidelijke land van zuid Amerika ;). Ze spreken er Spaans. Mijn vriend komt hier vandaar en is hier geboren en opgegroeid. Vakantieliefde Haha.
Alle reacties Link kopieren
Maisnon: Beschuit met muisjes?? :-D dat ken ik helemaal niet!
Ja bij ons is het doopsuiker wel leuk vind ik!!! Maar ook daarom moeten meter en peter op voorhand gevraagd worden want zij betalen de doopsuiker en daarom hebben zij ook veel inspraak. En het moet klaarstaan vlak na de geboorte.. we zetten het op de tafel in ons kamer in het ziekenhuis.

PKT: Vakantieliefde??? GEWELDIG ! :-o da's echt schattig! Woon je er al lang?
Hou je niet bezig met de angst dat alles straks weer gaat;
Anders mis je elke open deur en al het moois dat voor je staat!
Alle reacties Link kopieren
PdS, die muisjes zijn anijshageltjes. Voor een jongen in blauw en wit en voor een meisje in roze en wit. Die krijg je dan op een beschuitje.
Dit is zo traditioneel dat mensen nu ook wel eens iets anders verzinnen, zoals chocolade met blauwe of roze spikkels of cupcakes met muisjes ofzo.

PKT, mooi verhaal zo'n vakantie liefde! Wat leuk dat je daar woont. Staat bij ons op de lijst als land om nog eens te bezoeken. Maar denk dat dit er voorlopig niet van komt :$
Alle reacties Link kopieren
Whaaa da's echt speciaal! Heb ik nooit van gehoord.. Maar je zou wel kunnen zeggen dat het een beetje hetzelfde systeem is dan..
Alleen geven wij geen beschuitjes maar snoep of chocolade met een kaars of iets dergelijk en aan de kinderen bv. belleblaas of een knuffeltje ofzo..
Hou je niet bezig met de angst dat alles straks weer gaat;
Anders mis je elke open deur en al het moois dat voor je staat!
Alle reacties Link kopieren
Beschuit met muisjes:
https://www.24baby.nl/geboorte/kraamtij ... t-muisjes/
Alle reacties Link kopieren
Beschuit met muisjes:
https://www.24baby.nl/geboorte/kraamtij ... t-muisjes/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven