Uitgerekend van 1-15 april 2018

04-08-2017 22:57 1317 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier schrijven we over onze zwangerschap; we zijn allemaal uitgerekend tussen ongeveer 1 en 15 april 2018.

Hier is het topic voor als je tussen 16 en 30 april bent uitgerekend: Uitgerekend 16-30 april 2018 (klik)

Wanneer je je gegevens wilt aanpassen:
Gebruikersnaam: Aprilbaby
Wachtwoord: stuur Saga_Röversdotter een privébericht voor het wachtwoord

Als je een aantal weken niet meer meeschrijft zonder bericht, word je uit de tabel gehaald, zodat het overzichtelijk blijft. Je kunt natuurlijk altijd terugkomen!

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = 20-weken echo gehad
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
Browneyes88 29 Eerste 30 maart Meisje - :duckie: :heart: op 19-8
Hartje04 27 Tweede 31 maart Jongen - :duckie: :heart:
Mk mrt '14; jun '17
Maisnon3 33 Eerste 31 maart Meisje - :duckie: :heart: op 16-08
MA jul 2016;
Mk dec '16; feb '17
MissMarjorie 36 Eerste 31 maart Jongen - :duckie: :heart:
Soulsister76 Eerste 5 april Meisje - :duckie: :heart:
Traveler84 33 Eerste 7 april Meisje - :duckie: :heart: op 13-09
Evaviva 35 Tweede 8 april Meisje - :duckie::heart:
PKT 33 Eerste 10 april Jongen - MA mei '17
:duckie: :heart: op 22/8
Jo_86 31 Eerste 12 april Jongen - MK 2016
:duckie: :heart: op 18-8
Krullen-bol 27 Eerste 12 April Jongen stuitligger / 14-03 draaipoging zkh :duckie: :heart:
Mugh 31 Eerste 12 april Jongen - :heart:

:hug: Zwanger0418
:hug: Srs
:hug: Verybueno

Liedjepiedje, Yeti86, Liefhuisje, Marloes 271, April2018april, Jenthe007: omdat jullie je afgemeld hebben of langer dan een maand niet geschreven hebben zijn jullie uit de tabel gehaald. Je mag natuurlijk altijd terugkomen!
anoniem_352057 wijzigde dit bericht op 09-03-2018 12:53
44.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Saga; Wat mooi en verdrietig tegelijk om tegen oma te vertellen dat jullie in verwachting zijn.
Hoe reageerde ze?

Wat grappig het verschil tussen Belgie en Nederland!

Ik heb vandaag wel wat geshopt, maar bewust een beetje ruim gekocht zodat er nog wat groei ruimte is.

Hopen jullie stiekem nog op een bepaald geslacht?
Alle reacties Link kopieren
Maisnon3: Echt geweldig die tradities. Ik vind het enoooorm gek hoe Belgie/Nederland zo verschilt.

Jenthe007: Wat je zegt van dat 'ruim gekocht' dat deed ik ook wel gisteren.. Ik ging om nieuwe comfortabele BH's en heb meteen een half maatje groter gekocht en zonder beugel. Zelfs wanneer m'n borsten zouden gaan groeien, zal ie nog passen!
En ik kocht ook enkele hele losse bloesjes :-D
Hou je niet bezig met de angst dat alles straks weer gaat;
Anders mis je elke open deur en al het moois dat voor je staat!
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik was even een paar daagjes weg, maar leuk om weer alles bij te lezen.
Leuk om te lezen hoe jullie het allemaal verteld hebben.
Mijn ouders weten het al, maar morgen gaan we het mn schoonouders vertellen.
We dachten zelf aan 2 beschuitjes met muisjes smeren en die dan aan ze te geven.

Overmorgen gaan we het mijn zus vertellen, die is dan terug van vakantie. Maar ik vind het nu al gewoon leuk om al te denken aan hoe de reactie straks van iedereen zullen zijn :hyper: :hyper: .

Bedankt voor de tip van de app, iedere keer op het internet zoeken of ik wel of niet iets mag word ik een beetje mesjogge van. Want iedereen heeft ook weer een verschillende mening daarover.

Het enige wat ik nu al weet wat lastig voor mij gaat worden is het niet mogen eten van softijs (dat vind ik zooo lekker). Voor de rest ben ik vegetarier en rook ik niet. Alcohol drink ik eigenlijk ook nooit. Bij thee moet ik wel even goed uitzoeken wat wel en niet kan.
Qua thee iig rooibos en witte thee
Zwarte en groene thee niet , evenals zoethout ( ivm bloeddruk )
Bedankt voor de antwoorden op mijn vraag over vroege echo's. Ik kan me voorstellen (voor zover dat mogelijk isis) dat het heel onprettig is om met een dood vruchtje rond te lopen en nog te denken dat je zwanger bent. Ik was met name nieuwsgierig naar de redenen erachter.

Zelf vind ik wel dat we, als mensen, misschien een beetje doordraven in alles wat we willen kunnen voorspellen/ weten/ controleren. Maar dat is volgens mij een gevoelige discussie ;)

Pds, op een ander forum zag ik dat het in NL ook gedaan wordt, met die cadeautjes. Alleen dan dat ze zelf best veel werk eraan hebben met creatief zijn. Ik zou dat niet doen, teveel werk haha. Ik wil echt een kraamtijd zoveel mogelijk met zn drieën en zo weinig mogelijk bezoek. Ik las trouwens dat aangeraden wordt juist wel beugelbh's te dragen. Zwangerschap is heftig voor je borsten en het helpt bij hoe ze de zwangerschap doorkomen om ze zo goed mogelijk te ondersteunen. Bij babywinkels heb je vaak zogenaamde meegroeibh's.

Ik koop bijna nooit kleren haha, dus ik zie het wel als ik iets nodig heb.

Door omstandigheden niet meer gelukt op tijd bij oma te zijn voor bezoekuur. Hopelijk morgen. Merk dat ik wel sneller stress heb en ook huil nu. Net twee uur geslapen ook.


Soulsister, je kunt nu zelf je gegevens in de tabel zetten. Ik heb alles op volgorde van uitgerekende datum gezet.
Laat je het weten als het niet lukt?
canofcoke schreef:
05-08-2017 18:36
Qua thee iig rooibos en witte thee
Zwarte en groene thee niet , evenals zoethout ( ivm bloeddruk )
Huh. Hoezo rooibos niet? Daar zit juist geen theïne in en mag je juist volgens al mijn bronnen wel veel drinken. Thee is sowieso hopeloos, veel kruiden moet je voorzichtig mee zijn, dus drink ik dan liever helemaal niet. Wordt echt pure kamille/ brandnetel en rooibos.
anoniem_350303 wijzigde dit bericht op 05-08-2017 18:45
12.77% gewijzigd
Rooibos juist wel ! En witte thee
Zwart , groen en zoethout niet
Oh pardon, maar in witte thee zit ook theine hè, maar wel heel weinig.
https://www.minime.nl/artikelen/318/thee-zwangerschap
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de informatie.
Gelukkig heb ik nog wel wat rooibosthee thuis liggen.

Ik kan helaas nog niet heel veel toevoegen aan de tabel.
Van de week heb ik bloed laten prikken, om mijn schildklierwaardes te meten (ik heb namelijk een iets wat trage schildklier, waarvoor ik ook medicijnen slik). Dinsdag krijg ik daar de uitslag van. Dat bepaald of ik gewoon naar de verloskundige ga of naar de gynacoloog moet. Ik heb overigens wel vertrouwen, want de dosering die ik slik is laag en is al meerdere jaren stabiel.
Alle reacties Link kopieren
Ladiesss

SoulSister: het vertellen is echt leuk he!!!!!

Saga: Oh.. dat wist ik niet. Maar ik heb implantaten en in de winkel raadde de vrouw me juist BH's aan zonder beugel dan..? :-(
Hou je niet bezig met de angst dat alles straks weer gaat;
Anders mis je elke open deur en al het moois dat voor je staat!
PdS91 schreef:
05-08-2017 19:08
Ladiesss

SoulSister: het vertellen is echt leuk he!!!!!

Saga: Oh.. dat wist ik niet. Maar ik heb implantaten en in de winkel raadde de vrouw me juist BH's aan zonder beugel dan..? :-(
Vanwege zwangerschap of implantaten? Met implantaten heb ik geen idee. Wat ik zei is wat verloskundige Beatrijs Smulders aanraadt. Vroeger dacht men zonder beugels, omdat dat slecht zou zijn voor melkklieren, maar dat schijnt een fabeltje te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Saga tipte mij in een ander topic over deze dus ik kom hier gezellig meeschrijven! Ik ben er sinds gisteren achter dat ik in verwachting ben :cheer2:

Ik ben 27 en vriend 34. Ik ben in januari gestopt met de cerazette pil en was meteen de maand erna weer ongesteld en cyclus was elke keer netjes 26 dagen. .
Het eerste half jaar van dit jaar dus nog niet voor gegaan omdat ik toen nog bezig was met een opleiding. En na jaren cerazette waarbij ik dus helemaal niet meer ongesteld werd vond ik het wel goed om eerst eens een beeld van mijn cyclus te krijgen. Nu dus geslaagd voor de opleiding in juli en vanaf september een vast contract bij een thuiszorg team voor 24 uur per week.
Vriend wilde ook pas echt ervoor gaan vanaf onze vakantie half juli dus dat gedaan.

En we hebben heel erg veel geluk gehad want nu blijk ik al meteen na de eerste ronde zwanger te zijn :)

Ik heb afgelopen dagen nog veel menstruatie achtige krampen gehad en soms een wat duizelig en misselijk gevoel. Vandaag gelukkig iets minder van dit hihi
Maandag ga ik de verloskundige praktijk benaderen.

Ik ga mezelf zo even toevoegen in de tabel en even lezen wat jullie tot nu toe allemaal geschreven hebben. Hopelijk ben ik ook welkom hier om mee te schrijven!
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Thee drink ik niet. Dus makkelijk. Vooral water en af en toe verse jus of fanta.

Ik dacht idd ook bh's zonder beugels... maar heb mij er nu nog niet echt naar gekeken.

Kleding koop ik nu nog niet. Als ik iets tegen ga komen koop ik alleen iets waar wat groeiruimte in zit.
Vorige zwangerschap hoefde ik pas rond 18 weken zwangerschapskleding aan. Ik hoop nu weer. Ik draag veel soepele jurkjes en rokjes. Dus dat kan je vrij lang dragen.

We willen zeker het geslacht weten. En gaan dit ook gewoon vertellen. De naam houden we tot na de bevalling geheim.
Heerlijk om het kamertje en de kleertjes gericht te kunnen kopen. Ik hou totaal niet van die neutrale kleuren als grijs, crème en wit.
Alle reacties Link kopieren
Even wat reageren op wat jullie al besproken hebben:

Qua huis, wij wonen sinds 2,5 jaar samen in een nieuwbouwhuis met 3 slaapkamers (waarvan 1 kleintje wat nu pc kamer van vriend is) en een grote zolder waar we ook nog 1 of 2 kamers van kunnen maken in de toekomst.

Wat echo's betreft, ik ga het wel horen als ik de verloskundige bel, ik wist sowieso niet dat de eerste echo een inwendige is dus ik laat dat allemaal maar op me af komen als ik eenmaal afspraak heb gemaakt of in ieder geval een telefoontje heb gehad.

Eten en drinken: Ik drink erg graag een wijntje maar dit zijn er nooit meer dan 3 in de week. En ik kan ook gewoon goed zonder. Op verjaardagen is het ook niet standaard dat ik alcohol drink dus dat zal niet opvallen als ik dat weiger. Ik heb ook tot ik de positieve test in handen had nog wat alcohol gedronken. Maar dit zijn tussen eisprong en daadwerkelijk weten dat ik zwanger ben 3 drankjes geweest verdeelt over die 2 weken....
Het meeste moeite ga ik hebben met het laten staan van vis, brie en toch stiekem af en toe dat wijntje. En bij vlees zal ik wat meer moeten opletten.
Dat van de thee wist ik niet, drink meestal 2 groene thee per dag en vaak 1 met een fruit smaakje ofzo. Maar er staat in de link die iemand hier boven plaatste dat het pas kwaad kan als je meer dan 10 koppen drinkt... Maak me om thee dus niet druk.

Ow ja, het geslacht willen we ook graag weten en zullen we ook wel vertellen aan naasten denk ik!
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Qua kleding kopen, doe ik dat pas als het nodig is. Gelukkig heb ik veel jurkjes die stretch zijn en draag ik ook niet echt super strakke shirts. Toevallig vandaag nog wat aan de primark gekocht (wel rekening gehouden met het feit dat ik voor de zekerheid maar een maatje groter heb genomen, omdat mn eigen maat al een beetje strak zit).Maar als ik nu nieuwe kleren koop hou ik wel rekening mee, of het nog kan ''mee-rekken'' ;-) .

Het was overigens wel echt een zomerse outfit, dus ik denk dat het nog wel mee gaat vallen. :-D
Krullenbol, eerste echo is niet inwendig hoor. Normaal gesproken is de eerste echo tussen de tien en twaalf weken en gewoon uitwendig. Sommige vrouwen vragen een vroegere echo ivm eerdere miskramen. Ik heb wel eens voor iets anders een inwendige echo gehad en vond het helemaal niet vervelend.

Qua babykleding trek ik een meisje ook gerust blauw aan of iets stoers. Ik voel me niet beperkt in babyshoppen als ik het geslacht niet weet.

Wat zou de reden zijn voor bh zonder beugel? Dan heb je toch veel minder steun?
Alle reacties Link kopieren
Saga. Ik dacht omdat je dan eventuele melkkiertjes afsluit? Ik heb mij er niet echt in verdiept.
Alle reacties Link kopieren
Ladiesss

Saga: omdat mijn borsten sowieso vanzelf al niet echt kunnen gaan hangen, ze zijn heel stevig. Beugels irriteren alleen maar en ik heb nu een soort van sport-beha maar dan minder strak.
Het lijkt eerder op een soort van topje met brede bandjes en voorgevormde borsten in.. daar zit de steun in en onder mijn borsten zit een soort van dikke rekker dus die steunt ook wel.

Hallo Krullen-bol! Welkom en proficiat!!
Ik was ook zwanger bij mijn eerste ronde, het is toch een leuk gevoel he?
Kan je het al een beetje geloven? Ik nog steeds niet :-p

Ik vind het ook helemaal niet erg om een meisje stoer te kleden..
Maar ik hou net wel van de kleuren grijs, beige en wit :-D Hi hi. Dus da's geen probleem hier!!
Hou je niet bezig met de angst dat alles straks weer gaat;
Anders mis je elke open deur en al het moois dat voor je staat!
Liedjepiedje schreef:
05-08-2017 21:05
Saga. Ik dacht omdat je dan eventuele melkkiertjes afsluit? Ik heb mij er niet echt in verdiept.
Ja, dat dacht men, maar dat blijkt (gelukkig) niet zo te zijn :) De zwangerschap zelf is ook heftiger voor je borsten dan borstvoeding geven.

Je foto is echt heel leuk trouwens!
Alle reacties Link kopieren
krullen-bol schreef:
05-08-2017 20:26

Het meeste moeite ga ik hebben met het laten staan van vis, brie en toch stiekem af en toe dat wijntje. En bij vlees zal ik wat meer moeten opletten.
Dat van de thee wist ik niet, drink meestal 2 groene thee per dag en vaak 1 met een fruit smaakje ofzo.
Welkom Krullenbol!

Je mag alleen de brie niet die van rauwe melk gemaakt is, waar dus au laat cru op staat. Ik weet niet hoezeer je hecht aan de kwaliteit van de brie, maar de meeste brie uit de supermarkt kan je gewoon eten hoor! Ik heb vanmiddag nog een broodje brie gehad :-)

Thee kan weinig kwaad als je er niet te veel (2 tot 3 dacht ik) van drinkt.
Alle reacties Link kopieren
mbt tot beugels of geen beugels ik denk dat je niet moet kijken naar onderzoeken maar je moet dragen wat jij prettig vind. Alleen veel vrouwen (ik ook vorige keer) kunnen geen bh met beugels verdragen omdat hun borsten zo gevoelig/pijn doen. Vooral na de bevalling als je net borstvoeding gaat geven en je dus ook met bh slaapt (anders lekker je borsten als een malle en je moet er dus een borstmaandverbandje in doen) slapen bh's met beugels niet fijn. Meeste van mijn vriendinnen en ben de laatste van de hele rij raden mij bh's zonder beugels aan om die reden je borsten doen gewoon teveel pijn voor beugels. En ik heb geen klein maatje (65E). Maar als je beugels lekkerder vind zitten lekker beugels doen en zo niet lekker zonder beugels. We krijgen al genoeg ongemakken gewoon dragen wat het prettigst zit.

Thee drink ik gewoon waar ik zin in heb. Vroeger hadden ze alleen maar zwarte thee en toen hoorde je ook niemand erover. Hier heb je ook bijna geen keuzes en drinken ze ook nog eens elke dag mate (zeer sterke kruidenthee met cafeïne) en dan meerdere kopjes en zijn de kinderen niet anders dan in andere landen. Ik denk dat je echt liters en liters moet drinken van bepaalde thee dat het niet goed voor je is. Maar dat ben ik, ik ben niet zo hysterische met eten en drinken (op de echte dingen als rauw, alcohol, schimmel etc na natuurlijk).

Brie uit Nederland mag je bijna van de Ah allemaal eten. Als het maar gepasteuriseerd is. Dus dat hoef je niet te missen!!! Er moet echt op vermeld worden dat het van rauwmelkse kaas is gemaakt anders mag je het eten.

Het is een prachtig land waar ik woon alleen jammer dat het zover vliegen is. Gelukkig kom ik elke maand even naar Nederland voor een paar dagen.
Ik woon hier nu 2 jaar. Zijn bijna 4 jaar samen.
Alle reacties Link kopieren
Heb net ook de zwanger en zo app gedownload, wat een handige en mooi vormgegeven app!

Maisnon bedankt voor je reactie! Ik moet me nog even verdiepen in de kaas gebeuren maar dan zal het wel meevallen hihi ;-)

Wij gaan trouwens wel wachten met vertellen tot een etentje wat we in een weekend van september hebben met mijn familie. Als het een beetje meezit hebben we dan ook zelf al een intake of echo gehad.
In dat weekend zullen we dan ook naar familie van vriend gaan of bellen om het nieuws te vertellen. Alleen wordt onze kleine voor mijn schoonouders al de 9e (vriend heeft 3 oudere zussen die allemaal al een gezin hebben) en bij mijn ouders de eerste dus voor mij ook iets specialer.

Saga sterkte wat je oma betreft! Wel mooi dat je het haar wel kan vertellen!
Tralalalala
Iedereen moet het inderdaad zelf weten, maar beugels geven natuurlijk wel meer stevigheid en ondersteuning.

Heb je een speciale reden dat je zo vaak naar NL gaat pkt? Is best wel een reis..

Vind je het niet lastig om geheim te houden Krullen-bol? Ik ben daar dus écht enorm slecht in.

Best wat stellen hier die in de eerste ronde zwanger zijn geraakt! Bijzonder.
Ik voel nu steeds een steek rechtsonder
Nu ben ik weer bang voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap maar dan heb je dacht ik ook bloedverlies

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven