Uitgerekend van 1-15 april 2018

04-08-2017 22:57 1317 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier schrijven we over onze zwangerschap; we zijn allemaal uitgerekend tussen ongeveer 1 en 15 april 2018.

Hier is het topic voor als je tussen 16 en 30 april bent uitgerekend: Uitgerekend 16-30 april 2018 (klik)

Wanneer je je gegevens wilt aanpassen:
Gebruikersnaam: Aprilbaby
Wachtwoord: stuur Saga_Röversdotter een privébericht voor het wachtwoord

Als je een aantal weken niet meer meeschrijft zonder bericht, word je uit de tabel gehaald, zodat het overzichtelijk blijft. Je kunt natuurlijk altijd terugkomen!

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = 20-weken echo gehad
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
Browneyes88 29 Eerste 30 maart Meisje - :duckie: :heart: op 19-8
Hartje04 27 Tweede 31 maart Jongen - :duckie: :heart:
Mk mrt '14; jun '17
Maisnon3 33 Eerste 31 maart Meisje - :duckie: :heart: op 16-08
MA jul 2016;
Mk dec '16; feb '17
MissMarjorie 36 Eerste 31 maart Jongen - :duckie: :heart:
Soulsister76 Eerste 5 april Meisje - :duckie: :heart:
Traveler84 33 Eerste 7 april Meisje - :duckie: :heart: op 13-09
Evaviva 35 Tweede 8 april Meisje - :duckie::heart:
PKT 33 Eerste 10 april Jongen - MA mei '17
:duckie: :heart: op 22/8
Jo_86 31 Eerste 12 april Jongen - MK 2016
:duckie: :heart: op 18-8
Krullen-bol 27 Eerste 12 April Jongen stuitligger / 14-03 draaipoging zkh :duckie: :heart:
Mugh 31 Eerste 12 april Jongen - :heart:

:hug: Zwanger0418
:hug: Srs
:hug: Verybueno

Liedjepiedje, Yeti86, Liefhuisje, Marloes 271, April2018april, Jenthe007: omdat jullie je afgemeld hebben of langer dan een maand niet geschreven hebben zijn jullie uit de tabel gehaald. Je mag natuurlijk altijd terugkomen!
anoniem_352057 wijzigde dit bericht op 09-03-2018 12:53
44.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Saga_Röversdotter schreef:
05-08-2017 22:15
Iedereen moet het inderdaad zelf weten, maar beugels geven natuurlijk wel meer stevigheid en ondersteuning.

Heb je een speciale reden dat je zo vaak naar NL gaat pkt? Is best wel een reis..

Vind je het niet lastig om geheim te houden Krullen-bol? Ik ben daar dus écht enorm slecht in.

Best wat stellen hier die in de eerste ronde zwanger zijn geraakt! Bijzonder.
Hihi ja Ik vind het lastig omdat er best veel toespelingen worden gemaakt naar ons toe.
Gisteren nog door zusje (maar die weet wel wanneer we zouden starten) en vanmiddag door schoonzus maar ik lach dan en zeg iets in de trant van: we zien wel hoe het loopt en we hebben het niet voor het zeggen.
Ondertussen moesten ze eens weten ;-)
Aan de andere kant vind ik het wel heel speciaal en bijzonder om samen met vriend dit geheim nog even voor ons zelf te houden :heart:
Stel het gaat fout dan is er nog ruimte om dit gewoon te zeggen en is de steun er ook. Dus voor nu hebben wij met z'n 2e nog een geheimpje voor de rest hihi
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
canofcoke schreef:
05-08-2017 22:18
Ik voel nu steeds een steek rechtsonder
Nu ben ik weer bang voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap maar dan heb je dacht ik ook bloedverlies
Hou het in de gaten en bij twijfel gewoon dienstdoende huisarts ofzo bellen!
Tralalalala
Ja misschien stel ik me aan maar voel steeds een gemene steek rechtsonder Alsof het bij mijn eierstok / eileider zit
Alle reacties Link kopieren
krullen-bol schreef:
05-08-2017 22:26
Hihi ja Ik vind het lastig omdat er best veel toespelingen worden gemaakt naar ons toe.
Gisteren nog door zusje (maar die weet wel wanneer we zouden starten) en vanmiddag door schoonzus maar ik lach dan en zeg iets in de trant van: we zien wel hoe het loopt en we hebben het niet voor het zeggen.
Ondertussen moesten ze eens weten ;-)
Aan de andere kant vind ik het wel heel speciaal en bijzonder om samen met vriend dit geheim nog even voor ons zelf te houden :heart:
Stel het gaat fout dan is er nog ruimte om dit gewoon te zeggen en is de steun er ook. Dus voor nu hebben wij met z'n 2e nog een geheimpje voor de rest hihi
Dat van die toespelingen herken ik :lol: .
1 van de opa's van vriendlief heeft al meerdere malen gezegd dat ie zo graag hoopt dat wij een kind krijgen (omdat hij het ook zo leuk zou vinden voor de ouders van mijn vriend).
Daarnaast heb ik de dag voor mn positieve test nog mijn verjaardag gevierd. Daar werden ook een hoop toespelingen gemaakt van wanneer komt de volgende generatie etc. etc. Nu denk ik alleen maar, ze moeten eens weten ;) .
Alle reacties Link kopieren
canofcoke schreef:
05-08-2017 22:31
Ja misschien stel ik me aan maar voel steeds een gemene steek rechtsonder Alsof het bij mijn eierstok / eileider zit
Bij twijfel zou ik altijd bellen naar de huisarts.
Je kent je lichaam zelf het beste.
Alle reacties Link kopieren
Soulsister76 schreef:
05-08-2017 22:55
Bij twijfel zou ik altijd bellen naar de huisarts.
Je kent je lichaam zelf het beste.
Zeker bellen als je je zorgen maakt, daar zijn ze voor.
Ik heb het afgelopen week ook een dag of twee gehad. Eerst had ik 'kramp' door mijn hele buik, daarna dus twee dagen op één plek aan de rechter kant. Ook ik, doemdenker, dacht meteen aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Maar het werd niet erger en daarna ging het weg. Niet meer terug geweest ook tot nu toe.
Alle reacties Link kopieren
Can of coke gewoon bellen naar verloskundige mag ook savonds als je je zorgen maakt.

Maar ook ik heb steeds steekjes in mijn buik en nu vandaag wat heftiger rechtsonderin. Ik herken dit van vorige keer en mijn gynaecoloog noemde dat groeisteekjes. Die mini groeit nu bizar hard de eerste weken en dat voel je in je baarmoeder. Die rekt toch al een klein beetje op. Maar als je het niet vertrouwd of echt pijn doet zeker bellen hoor!

Saga ik snap je hoor Wbt stevigheid maar die zwangerschaps bh's zonder beugel zijn niet te vergelijken met gewone bh's zonder beugel het is bijna een soort sportbh. Normaliter moet ik er niet aan denken zonder beugel moet ze wel een beetje omhoog helpen ;). Maar oei vorige keer deed douchen al pijn aan mijn borsten.

Ik moet voor mijn werk elke maand een paar dagen naar Nederland. Heel fijn want kan daardoor family en vrienden zien en nog genieten van al het lekkers van Nederland. Aangezien hier alles heel duur is hebben we bijna de volledige babyuitzet al binnen uit Nederland. Wij hoeven alleen nog de kinderwagen aan te schaffen, dekentjes en lakens en kleding natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de app ook op mn telefoon gezet. Erg fijne ook. Ook mooi in beeld gebracht hoe de baby groeit door de weken heen.

Canofcoke; hoe is de nacht verlopen? Nog veel last gehad?

Ik heb gister nog maar eens een zwangerschapstest gekocht. Op de een of andere manier kan ik het niet geloven dat ik al zwanger ben.. 7 juli besloten echt te stoppen met de pil en nu al zwanger. Dit is echt een droom. Had altijd verwacht dat het heel lang zou duren voor ik zwanger zou zijn! En natuurlijk kwam eruit dat ik toch echt zwanger ben :biggrin:

Ik hou sinds ik weet dat ik zwanger ben (afgelopen maandag) in mn notities bij hoe ik me voel, doen jullie dat ook?
Ik wil ook een zwangerschapdagboek bij gaan houden. Ben nog opzoek naar een leuk online dagboek die ik als hij af is kan laten afdrukken, tips?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de app Pregnancy+ om het verloop van mijn zwangerschap te volgen. Hele fijne app!
Ik heb van mijn man een 'mijn negen maanden' boek gekregen, dus die ga ik bijhouden. Schrijf nu alles op in een apart schrift en wacht nog even tot na de eerste echo voordat ik daadwerkelijk in het boek ga schrijven.

Ik zal de mods vragen om een slot op het oude topic.
Goedemorgen Geen krampen gehad vannacht Gelukkig !
Dus het zal wel meevallen
Fijne dag allemaal :sun:
Alle reacties Link kopieren
Ik meld mij hier ook sta gelukkig in de tabel dank daarvoor swirls.

Dat van de krampjes en pijntjes herken ik heel erg daar heb ik ook last van. Soms zo heftig aan 1 kant, paar dagen geleden leek het wat consequenter en overal in mijn buik. Ik heb ook het idee dat de misselijkheid wat weg is. Wat kan ik mij hierdoor onzeker en slecht voelen.

Ik heb ook wat apjes om de zwangerschap in de gaten te houden maar nog niets genoteerd. Helemaal niet over nagedacht haha.
Alle reacties Link kopieren
Saga_Röversdotter schreef:
05-08-2017 21:23
Je foto is echt heel leuk trouwens!
Dank je. Maar hij is niet van mijzelf hoor.
Alle reacties Link kopieren
Pkt. Wat heerlijk dat je voor je werk nog zo vaak naar nl kan. Anders is dat ws niet te betalen. En nu al je babyuitzet compleet? Je bent op tijd :mrgreen:

Canofcake. Ik heb ook steekjes. Is volgens mij normaal. Bij bbz lig je volgens mij echt krom van de buikpijn? Ik weet niet hoe heftig het voelt . Ik lees nu dat je geen krampen meer hebt gehad. Fijn!
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig maar canofcoke!

Ik net nog een clearblue digital test gedaan en ik ben nog steeds zwanger :hyper: het dringt gewoon nog niet echt door.
2-3 weken (dus 4-5 weken) en dat klopt ook met wanneer ik eisprong heb gehad.
Morgen verloskundige bellen. Vandaag lekker nog een dagje genieten van het onwerkelijke maar gelukkige gevoel, voordat morgen het werkende leven weer start na 3 weken vakantie.
:-]
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Ook ik heb last van steekjes hoor, dus het zal erbij horen.
Gek hè krullen-bol om je ineens te beseffen dat je zwanger bent?
Alle reacties Link kopieren
PKT: Whaaaattt heb jij al je hele uitzet?? :-o ik ben jaloers!!! Mijn vriend wil echt eerst wat zekerheid vooraleer we daaraan beginnen..
Wat leuk voor jullie!
Ivm de BH, denk ik ook dat het belangrijk is dat ie vooral goed zit..... ;-)

Jenthe007: Ik heb het zwangerschapsdagboek gekocht van Alison Mackonochie!
https://www.bol.com/nl/p/mijn-zwangersc ... stedsearch

Canofcoke: Ik hoop dat het snel betert met de steken, maar mijn nichtje is drie weken terug geopereerd aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en zij kon echt niet meer rechtstaan van de pijn, zij plooide dubbel..
Dus ik denk zolang ofdat de steken 'doenbaar' blijven, dat het geen probleem vormt.
Ik begrijp je bezorgdheid natuurlijk wel!!!! Maar probeer toch een beetje positief te blijven, en er zelf in te geloven dat het deze keer goedkomt en vlot zal verlopen.. de stress die je momenteel hebt doordat je denkt dat het zal misgaan, kan niet goed zijn.
Dikke knuffel!!! :heart:

Krullen-bol: Ik begrijp je helemaal, ik kan het ook echt niet geloven. Ik denk velen van ons hier :-p

Wat kijk ik op naar velen van jullie die zo kunnen zwijgen tegen iedereen!!!! Ik heb het al aan de naaste familie verteld en mijn beste vrienden.. ik werd gek. Ik blijf er ook aan vasthouden dat wanneer het zou misgaan, dat net de mensen zijn die ik nodig heb!

Wel net iets minder leuk nieuws gehoord (gelukkig niet over de zwangerschap zelf!!) maar blijkbaar zou ik geen recht hebben op ouderschapsverlof.. ik weet niet goed hoe het zit in Nederland maar bij ons in België mag je normaal 15 weken nemen waarvan 1 tot 6 voor je bevalling, en de overige weken na de bevalling. Maar er is ook nog zoiets als 'ouderschapsverlof' hier, en dat houdt in dat je 4 maanden mag thuiszijn, op te nemen in 1 keer ofwel te splitsen in verschillende maanden....
Blijkbaar is de regel dat je al 15 maand in dienst moet zijn en dat is bij mij niet het geval.. Dat vind ik wel heel jammer. :-(
Hou je niet bezig met de angst dat alles straks weer gaat;
Anders mis je elke open deur en al het moois dat voor je staat!
Alle reacties Link kopieren
krullen-bol schreef:
06-08-2017 09:11

Ik net nog een clearblue digital test gedaan en ik ben nog steeds zwanger :hyper: het dringt gewoon nog niet echt door.
2-3 weken (dus 4-5 weken) en dat klopt ook met wanneer ik eisprong heb gehad.
Morgen verloskundige bellen. Vandaag lekker nog een dagje genieten van het onwerkelijke maar gelukkige gevoel, voordat morgen het werkende leven weer start na 3 weken vakantie.
:-]
Haha heel herkenbaar, ik vanochtend hetzelfde en er stond toch echt Pregnant :cheer:
Ik ga morgen ook naar de verloskundige bellen!
Alle reacties Link kopieren
Wat veel bij geschreven weer hier.
Leuk dat er 2 dames uit een ander land bij zijn :) !
Gister was ik een hele dag met m'n moeder op pad met heel veel kletsen natuurlijk. Ik vond het moeilijk om niks te zeggen joh! Nog een paar weken volhouden.

Wat thee betreft maak ik me niet zo druk, een paar kopjes thee per dag drink ik gewoon. Een soft ijsje heb ik ook wel eens gehad in m'n vorige zwangerschap. Alcohol of rauwe dingen neem ik niet.

Bij mijn verloskundigepraktijk is er geen keuze wanneer je de eerste echo krijgt. Toen ik belde zei ze gewoon: eerste afspraak is rond de 8 weken met een echo en tweede afspraak is rond de 12 weken met ook een echo. Dus daar ga ik maar gewoon in mee he!

Shoppen doe ik niet zo vaak dus ik koop nu gewoon even niets nieuws. M'n gewone kleren passen nu nog en wil ik zo lang mogelijk dragen. Ik heb op zolder nog een doos met positie kleding voor over een tijdje.

Het geslacht willen we wel weten straks. Denk bij de 20 weken echo gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanochtend wat hartkloppingen en last van duizeligheid. Herkent iemand dit? Vervelend...
Alle reacties Link kopieren
Oh krullenbol ik durf de cb nog niet te doen. Ben te bang dat er nog 1 a 2 weken opstaat. Ik hoop die volgend weekend te doen en dan moet er ook 2 a 3 opstaan.

Eva nee dat herken ik niet maar zeker duizeligheid is een redelijk normaal symptoon.

Oei wat jammer pds van je ouderschapsverlof. Ik weet niet hoe de regelgeving in nl omtrent ouderschapsverlof is. Ik weet wel dat je oudersvhapsverlof tot de 7e levensjaar kunt gebruiken. Dus misschien kun je als je de 15 maanden hebt vol gemaakt alsnog wat minder gaan werken.

Woow babyuitzet nu al, is dat ivm de afstand dat jullie dat vast hadden gekocht/ meegenomen? Wij hebben nog niets en ik begin hooguit pas na 20 weken. Daarvoor wellicht al wet wat kijken en verdiepen.
PKT, best fijn dat het voor je werk moet!

Wij hoeven bijna niks te kopen aan grote spullen, neem het meeste van iemand over.

Die pregnancyplus app heb ik ook! Die zwangerenzo gebruik ik ook haha.

Jenthe, ik kwam mijnnegenmaandendagboek tegen. Misschien is dat wat?

Fijn Canofcoke! Volgens mij horen die krampjes erbij hoor, je baarmoeder groeit.

Jammer van het verlof PdS!

Ik heb gistermiddag ook nog een test gedaan, best grappig, toen je de urine zeg maar zag doorlopen kwam de teststreep direct en de controlestreep kwam pas later. Wat ik wel gek vond is dat ik elf dagen na eisprong al 2-3 had met clear blue. En sowieso dat ik op zes dagen na eisprong al een heel licht lijntje had! En die avond al duidelijker. Heel vroeg dus.

Eva, duizeligheid herken ik wel. Hartkloppingen niet. Hoe gaat het nu?
Alle reacties Link kopieren
Pds wat vervelend van dat verlof! Ook weer anders geregeld in België dus blijkbaar...
Wij konden hele babykamer en toebehoren ook overnemen van een familielid vorige keer dat was heel fijn. Wij hadden de "uitzet" toen ook al vroeg bij elkaar.

Nog steeds last van duizeligheid en hartkloppingen helaas. Maar even goed in de gaten houden.

Ik ging de zwanger en co app downloaden en toen ik inlogde stonden er nog de gegevens van mijn vorige zwangerschap in haha. "Je bent nu 40+weken zwanger" 😂
.
anoniem_192169 wijzigde dit bericht op 24-08-2017 21:04
99.54% gewijzigd
Ik gebruik oei ik groei. Ik vond die van Pauline te weinig schrijfruimte. Bv. Twee regels bij waar je opschrijft hoe opa en oma reageerden. Vind zelf fijn dat er minder vragen zijn en ik meer zelf kan opschrijven wat ik wil. Veel anderen vond ik te kinderachtig qua voorkant en opmaak. Het is natuurlijk heel persoonlijk!

Niet schrikken als de klachten niet toenemen! Veel vrouwen uit mijn omgeving hadden nergens last van, behalve van vermoeidheid.

Ik ga 'Jouw zwangerschapsbijbel' lenen van de bieb. Heb zelf 'veilig zwanger'.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga nog op zoek naar een leuk zwangerschap dagboek. Vorige keer had ik die van Pauline maar eigenlijk vond ik die te weinig schrijf ruimte hebben idd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven