Uitgerekend van 1-15 april 2018

04-08-2017 22:57 1317 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier schrijven we over onze zwangerschap; we zijn allemaal uitgerekend tussen ongeveer 1 en 15 april 2018.

Hier is het topic voor als je tussen 16 en 30 april bent uitgerekend: Uitgerekend 16-30 april 2018 (klik)

Wanneer je je gegevens wilt aanpassen:
Gebruikersnaam: Aprilbaby
Wachtwoord: stuur Saga_Röversdotter een privébericht voor het wachtwoord

Als je een aantal weken niet meer meeschrijft zonder bericht, word je uit de tabel gehaald, zodat het overzichtelijk blijft. Je kunt natuurlijk altijd terugkomen!

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = 20-weken echo gehad
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
Browneyes88 29 Eerste 30 maart Meisje - :duckie: :heart: op 19-8
Hartje04 27 Tweede 31 maart Jongen - :duckie: :heart:
Mk mrt '14; jun '17
Maisnon3 33 Eerste 31 maart Meisje - :duckie: :heart: op 16-08
MA jul 2016;
Mk dec '16; feb '17
MissMarjorie 36 Eerste 31 maart Jongen - :duckie: :heart:
Soulsister76 Eerste 5 april Meisje - :duckie: :heart:
Traveler84 33 Eerste 7 april Meisje - :duckie: :heart: op 13-09
Evaviva 35 Tweede 8 april Meisje - :duckie::heart:
PKT 33 Eerste 10 april Jongen - MA mei '17
:duckie: :heart: op 22/8
Jo_86 31 Eerste 12 april Jongen - MK 2016
:duckie: :heart: op 18-8
Krullen-bol 27 Eerste 12 April Jongen stuitligger / 14-03 draaipoging zkh :duckie: :heart:
Mugh 31 Eerste 12 april Jongen - :heart:

:hug: Zwanger0418
:hug: Srs
:hug: Verybueno

Liedjepiedje, Yeti86, Liefhuisje, Marloes 271, April2018april, Jenthe007: omdat jullie je afgemeld hebben of langer dan een maand niet geschreven hebben zijn jullie uit de tabel gehaald. Je mag natuurlijk altijd terugkomen!
anoniem_352057 wijzigde dit bericht op 09-03-2018 12:53
44.43% gewijzigd
Haha, dat moest natuurlijk een blauwe zijn... :facepalm: stom forum...
Maisnon3 schreef:
25-10-2017 22:15
Saga, je hebt toch ook co sleeper met een hekje die je weer omhoog kan doen? Bv deze: https://www.petiteamelie.nl/co-sleeper- ... s-wit.html
Lief dat je meedenkt! Had m gezien, maar:
optie 1: hekje op matras laten komen, gevaar dat er alsnog vingers ed tussen hekje en matras komen, omdat matras meegeeft.
Optie 2: hekje niet op matras maar tussen baby matras en ons matras: elke keer bedje los maken van ouderbed om hekje dicht te kunnen doen en matrassen weer aan te laten sluiten daarna.

Daarnaast is deze vrij klein, we hebben nu een ledikant van 120 en daar cosleeper van gemaakt. Anders moeten we voor mijn gevoel weer vrij snel een nieuwe oplossing bedenken.. er zijn ook mensen die zelf een constructie maken, maar het is wel moeilijk om iets te maken wat echt veilig is. Ik zie dat niet zo zitten. Best raar dat er nog geen goede oplossing is, volgens mij wordt er in steeds meer gezinnen samen geslapen.. alleen zie je vaak dat die moeders kind overdag dragen in draagdoek. Ook als kind slaapt. Ik ben dat niet van plan..
Soulsister, heel veel sterkte en beterschap voor jou familie! Ik hoop dat ze er allemaal bovenop komen.

Oh jeeh ik had geen echo foto geplakt maar volgens mij gewoon emoji (dacht ik), hij geeft heel raar 'afbeelding' weer haha. Ja maar inderdaad een jongen!

Krullenbol jij ook van harte gefeliciteerd, ook een jochie. Ik vind het trouwens best prettig dat ik het weet kan ik wennen aan het idee.

Oh hier ook inmiddels alleen zwangerschapsbroeken en lage leggings die eigenlijk ietsjes te los te waren voor mijn zwangerschap. Die kan ik waarschijnlijk nog heel lang aan want de elastiek kan ook onder de buik. Heb die broeken destijds echt bewaard haha.

Traveler goed dat je iig nog naar de gym gaat. Ik heb er gewoon geen energie voor savonds, nou ja of ik heb nu dus een hele goede smoes. Leuk zo een beurs volgens mij heb ik dat laatst gezien want ik dacht misschien is het wel leuk om naar zo een event te gaan. Ik denk dat ik man never nooit mee krijg. Er is toevallig wel een vriendinnetje zwanger.

Ik heb zwangerschapszwemmen gedaan twijfelde of ik zou gaan ik dacht wat moet ik daar mee. Maar het was best intensief en was het sloomste daar haha. Licht spierpijn vandaag maar ja heb al weken niet getraind. Ik wil mij dus echt voor wat dingetjes in gaan schrijven.

Oh ja over het kindje voelen, ik heb gisteren echt doodstil gelegen met handen op mijn buik in de hoop dat ik iets zou voelen. maar goed helemaal niets nog. Ik denk dat het nog wel even duurt voor ik iets ga voelen. Heb ook behoorlijk last van mijn darmen en die schoppen, bubbelen geven kramp :).

Pkt, lekker dat je nog zo een klein buikje hebt hoor. Als ik in hemdje sta en kijk van de achterkant zie ik dat ik breder ben geworden had altijd een hele smalle taille maar ja met al dat vet wat erbij is gekomen haha. Ik denk dat ik de 20kg best kan aantikken aan het eind van de zwangerschap.

@wieg, cosleeper; ik twijfel nog heel erg maar ik denk dat ik gewoon voor een wiegje ga op de slaapkamer. Het plan is wel bv geven maar ik hoop dat de kleine al snel door kan slapen. het is zo lastig in te schatten waar je nou exact behoefte aan hebt.
@Saga, ja ze komt bij ons op de slaapkamer idd! Aan de ene kant ons bed en een bureau, aan de andere kant de babyhoek zeg maar. We gaan een eigen bedje kopen maar ik kan waarsch ook een co sleeper lenen van een collega voor de eerste weken/maanden wanneer borstvoeding lukt. We moeten het maar gaan ontdekken allemaal!

@Jo86, ah thanks! En ik ga niet 's avonds hoor, dat trek ik ook niet, dan is de energie zeker op! Ik ga dan in het weekend of op m'n vrije woensdag. Voor m'n zwangerschap ging ik 2x pw, nu nog maar 1x pw. En als ik dingen heb die dag, dan lukt het me niet om ook nog te sporten, dus het wel is wel of of o_o Goed dat je bent begonnen met zwangerschapszwemmen!

En dat baby event, haha ja ik vind dat je mannen dat niet moet aan doen (hoewel m'n vriend het leuk vindt om naar babyspullen te kijken is een event wel wat too much..sterker nog weet zelf niet eens of ik het leuk ga vinden) dus ik heb een vriendin gevraagd die ook zwanger is :) we gaan het wel zien of het iets is en anders gauw ergens anders in Utrecht leuk lunchen :biggrin:

Gister is een vriendin van me bevallen van een dochter! Dat doet je nu nog meer dan normaal, althans dat heb ik nu. Gek idee om te bedenken dat die van ons er ook over 5 maandjes is! Lijkt nog zo lang maar dat is het aan de andere kant ook niet. Grappig is dat! Nou fijn weekend allemaal!! :)
S ochtends voel ik altijd heel goed de baarmoeder. Heel hard. Een kant althans, andere kant zachter. Vraag me af of de baby dan aan de harde kant ligt. Vroeg vanmorgen of vriendlief ook even wilde voelen. Ging ie aaien haha, dan voel je niks. Zo schattig. Hij durfde niet harder te drukken :hihi:
Ik heb geen verstand van co sleepers dus daar kan ik niet over mee praten sorry. Wij mogen een wieg lenen van familie en hebben gewoon een ledikantje voor op zijn/ haar eigen kamer.
Ik draag nu ook bijna alleen nog maar positiekleding :).
Met zwangerschap zwemmen begin ik in december, nu doe ik nog "gewoon "sporten.

Vorige week echo gehad bij 16 weken. Alles ok alleen helaas het geslacht niet kunnen zien. Nog 3 weken geduld daarvoor ;).
Vervelend dat velen zich zo moe voelen, ik merk nog geen verschil qua energie en slaap nog hetzelfde/ evenveel qua energie.
Soms wat pijn aan rug, bekken en of stuitje maar verder prijs i k me gelukkig met amper kwaaltjes!!
Wij krijgen een ZOON!!! :heart: :heart: :heart:
Super gelukkig met mijn koningskoppel :cheer2: :cheer: :cheer:
Gefeliciteerd!!!

Leuk! Zitten we nu op twee meiden en drie jongens?
Leuk hartje!!!!!!! Gefeliciteerd!!!!!

EvaViva ik heb met 16 weken pretecho gehad en toen was toch overduidelijk te zien wat het geslacht is.
Waar lag het aan dat het niet te zien was of willen jullie gewoon nog wachten tot 20 weken?
Tralalalala
Volgens mij al 4 jongens en 2 meiden.

Jo, krullenbol, hartje en ik krijgen een jongen.
Traveler en Browneyes meisje. Als ik het goed heb onthouden.

Volgens mij krullenbol is het bij een jongetje heel overduidelijk te zien. Daardoor wisten wij het ook al met 13.3. Meisje zijn ze soms niet helemaal zeker kan dan nog een piemeltje worden.
Dus Eva gok op meisje ;)
Oh en hartje super gefeliciteerd natuurlijk! Zo leuk een koningskoppel.
Wauw, ik ben niet zo goed in dat onthouden :) Misschien kan iedereen de tabel bijwerken? Krullenbol, hoe heb je die kleur gedaan? Codes opgezocht?Of kindje van Eva lag niet goed, kan ook toch? Wij gaan heel erg ons best doen het niet te zien hahaha.
Onderin bij de opties vet/cursief/onderstreept/smile enzovoorts zie je een soort verfdruppeltje staan
Als je daar op klikt krijg je onder de hele smiley opties allerlei vakjes met kleuren en zo kun je dat aanpassen :thumbsup:
Tralalalala
Krullenbol, kindje lag niet goed inderdaad. Beetje dubbel gevouwen ;) waardoor we niet tussen de beentjes konden kijken.

Leuk Hartje, een zoon!!
Jo, leuk dat jij ook zwangerschap zwemmen doet. Ik wil eigenlijk ook al starten daarmee maar die cursus kun jr niet pas starten als je minstens 24 weken zwanger bent.

Over de baby voelen: ik weet bijna zeker dat ik hem/ haar al af en toe lichtjes voel. De vk zei dat het kan. Bij een tweede herken je het gevoel eerder
Bovendien zit mijn placenta nu aan de achterkant end vorige keer aan de voorkant. Dat maakt erg veel verschil voor de demping van de bewegingen van de baby . Ik voelde de eerste keer pas veel later iets en sowieso nooit heel veel/ duidelijk.
Wat zijn jullie verwachtingen van/ met aanstaande grootouders? Van de mijne weet ik precies hoe ze zich gedragen etc., omdat er meer kleinkinderen zijn. En ik kan ook makkelijker aangeven wat grenzen zijn bij hun. Van vriends kant vind ik het wat spannend; gaan ze opeens veel langskomen? Verwachten ze dat ik vaak ga langskomen met kind? Beide oma's hebben aangeboden eens per week vast op te willen passen. Ik blijf echter eerste elf maanden thuis, dus dat is pas later nodig. Ik merk dat ik het heel spannend vind hoe en wat met mijn schoonouders. We hebben en goede band hoor, maar ik wil wel graag naar elkaar toe onze verwachtingen uitspreken. Ik weet alleen niet zo goed hoe. Nu vriendlief opdracht gegeven eens het een en ander aan te kaarten. Wordt soms wat zenuwachtig van bepaalde grapjes over vaak op de stoep staan ed. Nou moet ik zeggen dat ik best een einzelganger ben en het belangrijk vind de eerste weken ook te cocoonen als gezin.

Herkent iemand dit? Ik merk dat ik er steeds meer mee bezig ben.
Wat leuk Eva, dat je de kleine al voelt!
@baby voelen; ik zat naar de laatste post te kijken van Saga die aan Eva schrijft en na te denken hoe kan dat nou zo vroeg. Op dat moment had ik zo een raar gevoel in mijn buik, zou het dan toch. Ik kan het mij niet voorstellen maar ik kon dat ook niet plaatsen. Ik kan overigens niet wachten om echt iets te gaan voelen. Heb van de week al heel stil gelegen en dan met handen op de buik en hopen dat ik iets voel maar toen voelde ik niets.

@Saga: is het bij je vriend het 1e kleinkind. Zo ja dan verwacht ik dat ze de kleine vooral heel veel willen zien. Dat is opzich ook niet gek want het is toch wel heel bijzonder, mooi en schattig. Ik weet niet of ze nu al veel spontaan langs komen als dat al het geval is dan zal dat straks meer zijn. Ik zou wel proberen er niet krampachtig mee om te gaan en hun ook te laten delen in jullie geluk. Uiteraard niet ten koste van jou. Ik denk dat het op termijn ook heerlijk is dat je de kleine af kunt geven en wat voor jezelf kunt gaan doen. Bij mij is het voor beide ouders niet de 1e al is aan 1 kant van de familie wel wat nieuwer. Ik moet zeggen ben daar niet mee bezig ik verwacht dat ze de 1e tijd voornamelijk mij ondersteunen en als ik daarna weer lekker erop uit ga dan zal dat waarschijnlijk een beetje hetzelfde zijn zoals nu.

Hartje, wat leuk dat jullie ook een jongen krijgen! Allebei natuurlijk leuk maar zo kan je al lekker aan het idee wennen!
Het is voor hen inderdaad de eerste. En ja, we willen ze zeker mee laten delen in het geluk, maar dat betekent niet dat we elkaars deur moeten platlopen ;) En waar die grens ligt voor hen is voor ons nog een beetje de vraag.
Hartje, wat leuk! Nog een jongetje in de groep! :cheer: Wij zullen er ook pas bij de twintig weken achter komen.

Saga, wij hebben nog maar één toekomstige grootouder. Het zal mijn vaders eerste kleinkind worden, dus dat ik wel erg bijzonder. Hij is van harte welkom om veel langs te komen (maar misschien niet in de eerste week al veel, dat ligt er een beetje aan hoe ik me voel). Maar ik ga er vanuit dat hij onze grenzen hierin zal respecteren, dus maak me dat geen zorgen over. Hij zal niet vast gaan oppassen, maar wel wel graag incidenteel oppassen. En dat is heel erg welkom.

Eva, wat leuk dat je de baby gevoeld hebt! Ik wist het niet zo goed. Heb ook al een aantal keer heel stil gelegen in de hoop dat ik iets voelde, maar dat hielp niks. Vorige week dacht ik iets te voelen, maar was er niet zeker van. Maar vanmorgen wel! Het is niet goed te omschrijven, ik snap waarom mensen het plopjes of belletjes noemen. Iets wat ik niet eerder heb gevoeld. Drie keer kort achter elkaar op dezelfde plek, en daarna niks meer. Maar zo bijzonder!

Ik voelde me prima tot gisteren. Nu helaas ziek thuis, grieperig en koorts. Heel naar. Belde het de verloskundige en die zei dat het met een beetje pech wel drie keer zo lang als normaal kan duren om weer te herstellen als je zwanger bent... We wachten af...
Beterschap Maisnon! Hopelijk ben je niet al te lang ziek!

Het gevoel van een bewegende baby is inderdaad niet goed te omschrijven en blijft ook wel wat onduidelijk hoor. Ik twijfel soms ook of ik nou m'n darmen ofzo voel borrelen of dat het de baby is ;).

Saga, ik zou proberen je er niet te druk om te maken, hoe het straks zal gaan met de opa's en oma's. Als je er echt heel erg mee zit kun je van te voren een gesprek aangaan maar dan is het zo zwaar & beladen lijkt me. Misschien helemaal niet nodig? De meeste grootouders kennen de grenzen zelf wel en zullen echt niet iedere dag langskomen.

Bij ons is dat vrij goed vanzelf gegaan. Het scheelt een beetje dat zowel mijn ouders als schoonouders op een uur rij afstand van ons wonen ;) dus die komen sowieso niet 3x per week langs haha. In de kraamweek zijn ze wel 2 of 3 keer kort geweest maar dat vond ik niet erg. Ik kon ook eerlijk tegen ze zeggen als ik moe was en of even geen behoefte had een bezoek.
Daarna werd het vanzelf een stuk minder.

Tegenwoordig zou ik juist graag zien dat mijn schoonouders eens wat vaker langs kwamen! Mijn ouders komen iedere week een dag oppassen.
Oh ik had zo graag dat “probleem” gehad Saga. Ik denk dat je het ook op zijn beloop moet laten. Vergeet niet dat ze zelf ook ooit kinderen hebben gekregen en dus vaak heel goed weten dat ze niet elke dag op de stoep moeten staan onaangekondigd. En mocht dit nou wel gebeuren kan je altijd met je man afspreken dat hij dan aan ze aangeeft dat er iets meer tijd tussen mag zitten en er iets meer rust moet zijn voor jullie 3. Wie weet ben jij wel zo over de moon trots dat je het fantastisch vind als ze elke dag komen kijken en ze helemaal straalverliefd op je baby zijn ;).

Mijn moeder (vader leeft helaas niet meer) woont aan de andere kant van de wereld en zal de kleine dus in het begin alleen op de ft zien. Ben van plan na een paar maanden naar Nederland te gaan met de kleine zodat iedereen hem kan zien incl mijn oma die nog leeft.
Mijn schoonmoeder (schoonvader leeft helaas ook niet meer), woont op 4 uur rijden afstand en heeft dagelijks de zorg voor mijn vriend zijn zus die syndroom van down heeft. Die zal dus ook niet vaak komen. Ik vind dat dus juist soms heel verdrietig en voel me daardoor soms best alleen in mijn geluk om de baby. Ben ook altijd een beetje (positief) jaloers als ik de ouders en schoonouders van vriendinnetjes zie die super betrokken zijn bij hun kleinkinderen. Dat hebben wij dus niet. Mijn vader zou helemaal over de moon zijn en apetrots, mis hem daardoor ook heel erg nu.

Ik zou dus een goed gesprek hebben met je partner wat jullie op dit moment goed lijkt voor dan en af te spreken dat als het jou teveel is dat hij voor jullie 2 opkomt tegen zijn ouders tzt. Hij kan waarschijnlijk beter dat gesprek met ze hebben zonder ze te kwetsen. En jij moet je daar in het kraambed gewoon geen zorgen over hoeven maken.
Bedankt voor jullie reacties. Ik merk dat het zo toch wat lastig over te brengen is wat ik precies bedoel, ook doordat ik niet alles wil/kan zeggen ivm anonimiteit. Ik denk wel dat het voor iedereen anders is hoe prettig je grote betrokkenheid vindt. Wij willen het sowieso niet afwachten om teleurstellingen en irritaties van en naar beide kanten te voorkomen.

Wat vervelend dat je ziek bent Maisnon. Hier ook grieperig. Het lijkt wel alsof je als zwangere veel gevoeliger bent voor alles wat rond gaat!

Naar dat je je soms alleen voelt staan PKT. Heb je wel vrienden daar?

Benieuwd naar de eerste 20-weken echo's! Die van ons ivm werk een weekje vooruit gezet.
Saga, ik denk dat het vooral belangrijk is dat jullie je comfortabel voelen bij het bezoek dat wel (of juist niet) komt. Dus als jullie de behoefte hebben om hier vooraf iets over af te spreken is dat natuurlijk altijd goed. Wat de één als betrokkenheid ziet en als gewenst ervaart, vind de ander misschien wel veel te veel. Hoe denk je dat je schoonouders hier in staan?

PKT, ik kan me voorstellen dat je had gewenst dat (schoon) ouders meer in buurt hadden gewoond. Wat vervelend dat je je soms verdrietig voelt omdat het moeilijker is om de ouders die jullie nog wel hebben fysiek nabij te hebben. Ik kan het me goed voorstellen. Ik vind soms het gemis van een overleden ouder ook heel groot. En dan hebben wij nog wel het geluk dat mijn vader wel in de buurt woont, dus dat we daarmee wel de mogelijkheid hebben om regelmatig contact te hebben.

Saga, wat naar dat jij je ook niet lekker voelt! Verloskundige gaf inderdaad aan dat je als zwangere vatbaarder bent voor vanalles omdat je immuunsysteem wat minder goed werkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven