Uitgerekend van 1-15 april 2018

04-08-2017 22:57 1317 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier schrijven we over onze zwangerschap; we zijn allemaal uitgerekend tussen ongeveer 1 en 15 april 2018.

Hier is het topic voor als je tussen 16 en 30 april bent uitgerekend: Uitgerekend 16-30 april 2018 (klik)

Wanneer je je gegevens wilt aanpassen:
Gebruikersnaam: Aprilbaby
Wachtwoord: stuur Saga_Röversdotter een privébericht voor het wachtwoord

Als je een aantal weken niet meer meeschrijft zonder bericht, word je uit de tabel gehaald, zodat het overzichtelijk blijft. Je kunt natuurlijk altijd terugkomen!

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = 20-weken echo gehad
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
Browneyes88 29 Eerste 30 maart Meisje - :duckie: :heart: op 19-8
Hartje04 27 Tweede 31 maart Jongen - :duckie: :heart:
Mk mrt '14; jun '17
Maisnon3 33 Eerste 31 maart Meisje - :duckie: :heart: op 16-08
MA jul 2016;
Mk dec '16; feb '17
MissMarjorie 36 Eerste 31 maart Jongen - :duckie: :heart:
Soulsister76 Eerste 5 april Meisje - :duckie: :heart:
Traveler84 33 Eerste 7 april Meisje - :duckie: :heart: op 13-09
Evaviva 35 Tweede 8 april Meisje - :duckie::heart:
PKT 33 Eerste 10 april Jongen - MA mei '17
:duckie: :heart: op 22/8
Jo_86 31 Eerste 12 april Jongen - MK 2016
:duckie: :heart: op 18-8
Krullen-bol 27 Eerste 12 April Jongen stuitligger / 14-03 draaipoging zkh :duckie: :heart:
Mugh 31 Eerste 12 april Jongen - :heart:

:hug: Zwanger0418
:hug: Srs
:hug: Verybueno

Liedjepiedje, Yeti86, Liefhuisje, Marloes 271, April2018april, Jenthe007: omdat jullie je afgemeld hebben of langer dan een maand niet geschreven hebben zijn jullie uit de tabel gehaald. Je mag natuurlijk altijd terugkomen!
anoniem_352057 wijzigde dit bericht op 09-03-2018 12:53
44.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Saga, ik herken het wel wat je zegt, maar dan bij mijn eigen ouders. M'n schoonouders wonen in het buitenland dus daar zal ik het niet bij hebben. Maar ik merk nu al bij m'n beide ouders (ze zijn gescheiden) dat ze vaker bellen en vaker willen langskomen nu ik zwanger ben. Terwijl ik zelf niet de behoefte heb (ook voor mn zwangerschap) om ze wekelijks te zien. Dus hoe dat dan straks gaat? M'n vader is al met pensioen en heeft tijd zat, staat nu al soms spontaan voor de deur. Ik ben ook bang dat ie straks met m'n verlof er gretig gebruik van maakt dat ik thuis zit :-?

Ze komen nu ook al met veel vragen en 'bemoeien' zich zeg maar met allerlei dingen. Bv gister vroeg m'n moeder of ik wel die en die vitaminepil slik (wat ik allang doe) en dat ik m'n agenda minder vol moet plannen en belt m'n vader ook nog of ik niet toch zo en zo een groter huis kan regelen etc. Wat allemaal lief bedoelt is en een vorm van betrokkenheid, maar ik merk nu al bij mezelf van... tja dat het niet hoeft zeg maar! Zeker niet dagelijks :nope: Ik ben hier al maanden goed voorbereid mee bezig en heb mijn keuzes weloverwogen gemaakt samen met mn vriend. Als ik vragen of advies nodig heb zeg ik het wel. Dus denk dat ik dat straks ook wel soms ga hebben, bemoeienis met baby, opvoeding, eten, spullen etc. Ik ga het wel merken en zal dan mijn grenzen aangeven. Doe ik nu ook. Het scheelt dat het mijn eigen ouders zijn en ik het ze ook duidelijk durf te zeggen. Blijft lastig, maar soms is het nodig om helder te zijn. Kunst is het positief te verpakken en vanuit je eigen gevoel. Bv Ik vind het fijn als je eerst vraagt of je langs kunt komen.

Overigens is elke situatie weer anders en is er vaak ook wel meer dan je kunt vertellen idd, dat heb ik ook Saga!
anoniem_353797 wijzigde dit bericht op 31-10-2017 11:18
7.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oja @hartje gefeliciteerd, leuk een zoon! :cheer:

En beterschap meiden, niet fijn idd!! Ik had het ook gehoord dat je vatbaarder bent, dat is misschien ook een beetje nadeel aan zwanger zijn in de herfst en winter!

Morgen is het november, weer een maandje verder richting april! :rolling:
Hoi allemaal!

Spuit elf komt ook weer in actie... de afgelopen weken heb ik wel meegelezen maar was het te druk om ook te schrijven. Maar als het klopt, is de rust nu wedergekeerd en heb ik in de avonden tijd voor mijzelf. Dat zou echt een groot verschil maken tov het reizen van de afgelopen tijd.

Even een :cheer: voor alle goede hartjes en echo's! Leuke berichten. Wij hebben vorige week ook een heel goed hartje gehoord! Wat blijft dat toch bijzonder.. nog 2 weken en dan is de echo en weten we hopelijk het geslacht. Daar kijk ik toch wel naar uit.

Hier ben ik ook erg benieuwd naar de situatie met de (schoon)familie. Aan mijn kant is het de eerste en mijn vader wil me het liefst elke dag bellen om te vertellen dat ik minder moet doen, rust moet houden enz. Gelukkig snapt hij na een paar keer zeggen, dat ik zelf ook wel kan bedenken wat ik kan en niet. Soms moet ik hem alleen daar weer aan helpen herinneren. Aan de schoonfamiliekant zijn wij niet de eerste en dat merk ik vooral aan mijn schoonmoeder die overal graag betrokken bij wil zijn, maar nog veel harder wegduwd "want dat is voor jouw moeder". Euhh nee, daar mogen jullie beide van genieten.. (bv mee naar een echo, vragen stellen etc) Maar dat is nog moeilijk om aan haar verstand te krijgen. Qua oppas wonen ze beide te ver weg, dus we willen meer naar een weekend-regeling toe. Dat er wel regelmaat in het oppassen zit, maar niet elke week maar bv een nacht per (2)maand(en). Ik zie wel bij mijn schoonfamilie dat vooral oma erg geniet van het oppassen, en dat wil ik haar ook niet afnemen.
Alle reacties Link kopieren
Saga, je moet altijd doen wat voor jou/jullie het beste werkt. Jullie kennen jullie ouders en schoonouders het beste ;).

Traveler oei ja dat is wel heftig inderdaad. Geloof ook dat ik dat wat teveel van het goede zou vinden. Wij zijn van beide kanten niet de eerste (nou ja voor zijn moeder half want die krijgt ineens na jaren wachten 2 in hetzelfde jaar, en wij zijn 10 mnd na de eerste) dus is voor haar nog vrij nieuw. Mijn moeder daarentegen vindt ik redelijk ongeïnteresseerd. Iedereen zegt dat ze zich waarschijnlijk beschermt omdat ze de kleine zo weinig zal zien. Allemaal leuk en aardig maar ik ben wel haar dochter due voor het eerst zwanger is en misschien juist door de afstand zou het fijn zijn als ze wat meer betrokken zou zijn. Maar ik weet door al die hormonen niet goed hoe ik dat moet kenbaar maken zonder haar te kwetsen of ruzie te krijgen dus laat ik het maar ook niet de juiste oplossing geloof ik Haha.

Wij gaan vandaag weer even spieken naar onze kleine spruit!!! Zwager van een van de beste vrienden van mijn vriend us echoscopist en heeft ons een echo aangeboden. :cheer:
Pkt, lastig lijkt me dat, dat je moeder juist niet geïnteresseerd doet. Ik kan me voorstellen dat je daar wel teleurgesteld over bent. Ook geen tips om erover in gesprek en gaan, dat is face to face al lastig, laat staan op afstand..

Leuk zeg, weer baby kijken! Geniet ervan!

Mugh, fijn van je te lezen! Zien jullie je (schoon)ouders nu regelmatig? Haha, zo'n bezorgde vader. Schattig, maar kan ook irritant zijn lijkt me.. Gelukkig bemoeien mensen zich niet zo met mij. Mijn familie heeft lang geleden geleerd dat ik daar een hekel aan heb :-D Merk soms wel juist het tegenovergestelde, alsof er weinig begrip is voor vermoeidheid en kwaaltjes. Maar dat kan ook in mijn hoofd zitten.

Jullie ook last van onzekerheid sinds de zwangerschap? Ik draai soms wat door. Niet normaal vind ik zelf. Dan ben ik ziek en denk ik direct nu zal ik wel weggestuurd worden op stage. Of dat schoonouders me niet aardig en ongeschikt vinden voor vriend. Allemaal gedachten die ik eerder nooit had.

Traveler, dat is herkenbaar. Ik kan bij ouders ook veel beter zeggen wat ik/ wij willen en vinden. Bij schoonouders durf ik dat niet zo goed en vriend ik ook niet zo van het praten.. dus ik heb hem wel gevraagd wat meer te doen. Ook zodat schoonmoeder niet allerlei dingen gaat kopen die we toch niet gebruiken. Dat zou ook gewoon lullig zijn.

Oeh trouwens als ik een product mag aanraden; die Weleda zwangerschapsolie voor buik en borsten is echt heerlijk (vind ik). Geniet-momentje elke dag.

Ik vind het trouwens echt leuk, dit topic. Ook fijn om vanuit andere perspectieven te denken enzo.
Alle reacties Link kopieren
@Saga ik Heb ook de wel weleda olie en vind hem ook echt heel fijn!


Wij hebben ook nog naar ons manneke mogen spieken maar om mindere reden en totaal niet gepland.
Was gisteren alweer niet helemaal lekker. Wel goed kunnen slapen en gewoon gaan werken.
Vanmiddag lekker de bank op gegaan.
Maar vanaf ongeveer 16.30 constant kramp en pijn in ribbenboog... Wat deed het zeer.
Pittenkussentje warm gemaakt en wel gedacht dat het zou zakken.
Maar nee om 18.00 nog steeds flink pijn dus op aandringen van vriend toch vk gebeld.
Omdat ik verder geen andere gekke dingen heb zoals diarree en bloedverlies, kan goed plassen enz. was ze er al snel over uit dat het ligt aan de darmen die een plek gaan zoeken. Maar man man wat een pijn.
Als geruststelling mochten we langskomen want ze was toch aanwezig op de praktijk.
Dat heeft gelukkig gerustgesteld. Hij was flink aan 't bewegen en hartje ging mooi regelmatig op en neer.
Gelukkig is het nu iets gezakt maar voel het nog steeds. Dus zo lekker m'n bed in en slapen want wil toch wel gaan werken morgen....
Tralalalala
Bah wat schrikken Krullenbol! Hopelijk snel pijnvrij :hug:
Alle reacties Link kopieren
Oh krullenbol, wat naar! Vervelend en kan me voorstellen dat je je dan toch zorgen maakt. Gelukkig was alles goed met je kleintje. Hoop dat de pijn ook minder wordt na een nacht slapen.

Ik heb de welleda olie ook! Bevalt heel goed.

Lastig hoor, dat verschillende van jullie zich afvragen of de contacten met (schoon) ouders wel naar wens zullen verlopen. Afgezien van het feit dat wij er maar weinig hebben, heb ik daarover niet te klagen.

Saga, nee ik heb gelukkig geen last van dat soort onzekerheid. Heb me natuurlijk wel erg onzeker gevoeld over het verloop van de zwangerschap zelf, maar niet over bijkomende dingen tot nu toe. Lastig lijkt me dat. Geen je ook een aanleiding voor deze gevoelens, of denk je dat je hormonen het je moeilijk maken nu?

PKT, wat leuk! Weer mooi even jullie kleintje kunnen zien :-) wij moeten hier nog weer even twee weken op wachten.
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Even hier een kleine update. Met mijn vader gaat het de goede kant op. Hij lijkt geen restschade over te houden aan de bloeding en deze zat volgens de arts ook nog op de meest gunstige plek. Hij zit nu wel een paar weekjes in een revalidatiecentrum, maar dat is met name om te herstellen.

@krullenbol Wat vervelend, gaat het nu alweer beter?
@olie. De olie klinkt heel goed. Die wil ik ook wel uitproberen. Wanneer moet je de olie eigenlijk precies smeren?
Alle reacties Link kopieren
@Soulsister wat een fijn bericht om te lezen dat (hoe schrikken en verdrietig het ook is) het allemaal gunstig is voor je vader en hij er weer bovenop komt!
:thumbsup:

Heb er woensdag nog last van gehad maar sinds gisteren ochtend trekt het langzaam weg.
Zal echt wel wat met de groei te maken hebben gehad (en daarbij darmen die plaats moeten maken) want nu valt mij meer op dat m'n buik ook echt gegroeid is...!!!

Zijn er nog meer van jullie die inschrijven voor van die gratis dozen?
Heb van ouders van nu en wij vandaag opgehaald.
Best leuk maar ik hou het bij deze 2.
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je je wat beter voelt krullenbol! En ja ik heb die dozen ook al opgehaald. Wel leuk hoor! Daarna wel spam-alert haha.

Hoe gaat het met iedereen? Ik voel me aardig goed, ik heb alleen al een week of twee een enorm branderig gevoel bij het plassen. Urine is al 3x bij de huisarts onderzocht, en nu ook in het ziekenhuis. Komt elke keer schoon terug. Ik moet het nu weer een week aankijken, anders terug komen. Hoe erg het brandt varieert, het is ook eens twee dagen weggeweest. Het is echt met plassen en verder geen klachten eromheen. Iemand een idee? De dokter dacht zelf dat een wondje niet realistisch is, dat zou al een keer genezen moeten zijn. Ik wacht maar af...

En, ik voel de baby! Heeeel lichtjes, maar als ik er voor ga zitten/liggen en ik doe mijn hand op mijn buik. Na een tijdje voel ik wat beweging. Heel geinig! Maar wel echt twijfels in het begin of dit het was hoor. Jullie dan?

Maandag de 20 weken echo. Ook wel spannend! Echt een mijlpaal weer.

Saga volgens mij is onzekerheid een logisch verhaal tijdens een zwangerschap, er gebeurt zo veel en er komen zoveel veranderingen aan. Kan ik soms ook wel hebben hoor! Mijn (schoon)ouders hun betrokkenheid, daar heb ik niet echt zorgen over. Ze zijn betrokken en geïnteresseerd, maar snappen ook zeker wel hun 'plek' en willen zich niet opdringen. Ik heb daar wel vertrouwen in. Mijn vriend en ik zitten daar ook echt wel samen in, hij zou het prima met zijn ouders kunnen bespreken als het too much zou zijn en ik ook met die van mij.

O ja en Soulsister, smeren doe ik al vanaf week 13 ofzo, mijn buik en borsten. Eerst bio oil, maar dat is nu op en ik had zo'n bellycream uit de ouders van nu box dus die gebruik ik nu. Is wel lekker vind ik! Of het helpt weet ik niet maar dan heb ik er in ieder geval alles aan gedaan ;-)
Alle reacties Link kopieren
@Soulsister, wat een goed nieuws van je vader, fijn!

@krullenbol, fijn dat je je beter voelt, gelukkig! Ik had ma/di ook wat nieuwe pijntjes in mn buik waarvan ik dacht ojee maar was denk ik gewoon vermoeidheid/groei. Toevallig heb ik deze week ook 2 dozen aangevraagd! Ben benieuwd, toch best leuk denk ik. Neem de spam voor lief, ik wil gewoon wel die producten ontdekken en de wereld van baby's die nieuw is voor me haha :biggrin:

@browneyes veel plezier met de echo! Bij ons duurt het nog 2 weekjes, moet het even gaan inplannen. Wat leuk dat je de baby voelt! Ik had in week 16 dus al plopjes gevoeld waarvan ik toen twijfelde maar inmiddels (nu 18w) zeker weet dat het de baby is! Vaak 's avonds, als ik rustig ga zitten op de bank. Een heel duidelijk gevoel dat ik anders nooit had. Vind het zo leuk, word er altijd vrolijk van, zo van daar is ze! :flirting: mn vriend is ook jaloers dat hij nog niks voelt haha :proud:

Wat betreft smeren; ik smeer m'n buik wel regelmatig in met bodylotion, die ik altijd al gebruikte voor mn handen en voeten :)

Ik ben nu voor het eerst een kilo aangekomen, de buik is echt aan het groeien en is nu zichtbaar! Vind m'n vriend geweldig haha. Ik ben deze week ook overgestapt op de zwangerschapsbroek, want het fietsen ging echt niet meer lekker door m'n knoop/rits. Nu kan ik niet meer terug haha! :-D Maar zit lekker en vind het ook leuk dat er nu wat te zien is. Ik voel al wel fysiek het verschil! Ik heb nu een dikkere buik die ik nooit had, soms zit ie soort van in de weg of moet ik anders bewegen. Hoort erbij en het gaat natuurlijk veeeel erger worden haha, maar dat is wel weer een nieuwe fase vd zwangerschap! Verder voel ik me top. Letten op energie (niet teveel op 1 dag), verder geen klachten!

Ik ga morgen naar het baby event in utrecht, ben benieuwd of het leuk is of dat ik gillend weg ga rennen haha :rofl: Fijn weekend iedereen! P.s. saga ja ik vind dit forum ook heel leuk om verschillende dingen te horen en uit te wisselen met elkaar! :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Traveler veel plezier vandaag!

Ik voel sinds een kleine week ook onze kleine man. Soort gekriebel aan de binnenkant en sinds gisteren een soort golvende beweging. Vanochtend lag mijn vriend met zijn hand op mijn buik en voelde ik hem ineens heel duidelijk schoppen echt plopjes en mijn vriend voelde het ook. Stuk of 8 keer met wat tussenpozen. Zo gaaf!! Mijn vriend is ook helemaal blij want die voelde tot nu toe nog niets natuurlijk en hadden we ook nog niet verwacht.
Alle reacties Link kopieren
Iemand van de meiden hier toevallig ook een huisdier en dan specifiek een hond???
De mijne blijft mij sinds een week echt heel regelmatig en dan ook echt een tijd aankijken.
Ook zoekt ze meer aandacht. Waar ze eerst wel eens bij ons op de bank kwam en het dan na een kwartier weer voor gezien hield, ligt ze de afgelopen dagen meer dan een uur bij ons als we tv kjjken (dan wel gewoon rustig/slapend)

Ik hoor (van bekende) en lees nu dat het dus zeker wel te maken kan hebben met de zwangerschap, dat ze dat ook in de gaten heeft....
Dus ben eigenlijk benieuwd hoe het bij andere hier die een huisdier hebben gaat?
:puppy:
:cat:
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Krullenbol; haha nee geen ervaring met huisdieren. Ik heb dat ook wel eens gehoord.

PKT, wat fijn dat je de baby al voelt en zelfs vanaf de buitenkant. Ik heb 2x het gevoel gehad iets te voelen maar omdat ik niet weet hoe het voelt kan ik er nog niet heel blij mee zijn. Ik kan niet wachten tot de baby elke dag druk aan het spartelen is.

Traveler, ik ben heel benieuwd hoe het baby event was? Ik wilde ook gaan maar de zwangere vriendin met wie ik zou gaan die kon niet meer. Al vraag ik mij dus af of het wat was haha. Oh en 1kg aangekomen wauw.

Browneyes, wat vervelend van dat plassen. Hou je het te lang op en drink je misschien te weinig? Ik heb die ervaring niet maar wel als ik te lang mijn plas ophoud dat ik een mega druk voel bij het plassen. Soms komt het ook in een keer en plas dan bijna in mijn broek. Gelukkig alleen thuis gehad en nog niet buiten of op het werk.

Nou hier hebben we georiënteerd op de wagens, we wonen in de stad dus het zijn voornamelijk kleine stukken:
Ik vind de design van de mima heel mooi maar hij leek mij alles behalve praktisch, hij heeft geen opbergruimte.
Joolz day, absoluut bij de favo maar omdat er best wat klachten over zijn met name over het frame en de wagenbak die al beetje gammel zijn. Hij is wat minder stevig.
Joolz geo, groot, praktisch en mooi.
Dubati, mooi en praktisch leek steviger dan de joolz maar omdat het een babypark merk is twijfel ik wel over of het die prijsklasse waardig is.
Stokke, niet echt mijn ding, beetje op uitgekeken.

Dus ja op dit moment denk ik dat het de joolz geo of joolz geo2 wordt. Die laatste is het nieuwste model maar volgens mij zijn er nauwelijks verschillen. Of wellicht weet iemand anders wat dan het grootste verschil is.
Benieuwd hoe het baby event was!

Hier is mijn buik ook opeens echt zwanger-dik. Heel plotseling voor mijn gevoel. En ik vermoed dat ik gisteren de baby voelde. S middags en ook later toen ik in bed lag. Kan niet wachten tot ik weer kan liggen ;)

Ik twijfel nog over de dozen ivm de spam. Wat zit er in eigenlijk?

Soulsister, fijn dat je vader waars geen restschade heeft! Lijkt me een hele opluchting.

Wij hebben de echo over twee weken.

We hebben een kat thuis. Die is best gevoelig. Kan een week boos zijn als hij een nacht alleen thuis is geweest. De laatste tijd doet hij zeurderig. Vermoeden dat hij wat pissig is over de baby. Ik geloof wel dat ie aan voelt dat er dingen veranderen. Ook door alle spullen die nu in huis staan. Hoewel hij de maxi cosi heel lekker vond liggen hahaha.
Alle reacties Link kopieren
Soulsister, heel fijn van je vader. Hopelijk hersteld hij snel volledig.

Krullenbol, ook geen ervaring met huisdieren al geloof ik er wel in dat ze dat vaak dondersgoed aanvoelen.

Browneyes, ik heb hetzelfde als Jo. Heb soms ineens uit het niets dat ik heel nodig moet plassen. Maar meestal gewoon vaak kleine plasjes die voelen alsof ze heel groot zijn Haha. Ik drink ook veel meer dan normaal. Heb de hele dag erge dorst dus daar komt het ook door. Probeer savonds wel minder te drinken maar dan wordt ik snachts echt wakker van dorst en moet toch altijd wel minimaal 1, maar meestal 2x plassen.

Jo, wij hebben de Joolz geo2. Ik kan je onze beweegredenen vertellen voor onze keuze.
Wij wilden namelijk eerst voor de day2 gaan omdat wij bij de Joolz geo (oudere model) vooral de kinderwagen bak heel lelijk vonden en dat zonnenklepje raar (is net niets). Maar toen kwam de geo2 en hebben wij de day2 gecancelled en gelijk de geo2 besteld.
Hij is inderdaad groter en zwaarder dan de day2. Maar vriendinnetje heeft de Joolz day en we hebben haar kind in mijn geo2 gezet en kwa wendbaarheid is hij net zo soepel als de day. Hij wiebeld alleen minder op oneffen terrein.
Verschil geo en geo2 is de kinderwagenbak. Die loopt niet meer zo raar af als bij de normale geo.
Zonnenklep en kap is groter zodat hij ook echt een functie heeft (kan er ook af in de winter). Banden zijn allemaal van speciaal materiaal dat ze niet lek kunnen gaan oude model had luchtbanden. Deze heeft foam dus zelfde werking (vering) maar niet lek.
Doorkijkraam of iets in de kap.
En in het zitje (tweede fase) springen die gordels automatisch opzij zodat je makkelijker je kindje in de wagen kan zetten zonder gehannes. Maar dit is luxe hoor ik denk dat dat gewoon gewenning is Haha.

Wij hebben voornamelijk gekozen vanwege de stabiliteit, vering, grote bak, veel opbergruimte (makkelijk pak luiers en boodschappen mee) en de mogelijkheid om er eventueel ooit een duo wagen van te maken.
Alle reacties Link kopieren
Thx PKT :-D ! Ja die zonnenklep en ventilatiegebeuren in de kap waren wel heel mooi.
Ja ik heb ze net even allebei bekeken met de gedachten 'zoek de verschillen' en zie nu pas idd dat die klep kleiner is en de wagenbak anders loopt. Nou ja als ik dan toch iets nieuws koop wil ik ook gewoon het nieuwste wat er is. Ja dat vind ik trouwens ook handig dat je er een duo wagen van kan maken en veel opbergruimte. Ik denk dat ik eruit ben en dat het de geo2 wordt. Er zijn niet echt levertijden dus ik denk dat ik hem voorlopig nog niet bestel. Hmmm zou er nog een aanbieding komen? Denk het eigenlijk niet.

Maaruh volgende dillemma is de kleur.
Ik vind de volledig zwarte heel cool. Ik hou van zwart veel kleding zwart etc. Aan de andere kant is het ook wel weer saai. Maar ik vind een zwart frame mooier dan grijs met bruin. Alhoewel ik dus de licht grijze en donkerblauw (kap) ook wel mooi vindt. Misschien nog een x in de winkel kijken naar de kleuren. Welke kleur heb jij?

Oh ja die mini plasjes zijn herkenbaar, dat je denkt was dit het nou wat een mega nood gaf.

Saga hele goede vraag van wat er in die dozen zit. Ben ik ook wel benieuwd naar, iig dus een lekker olie? Ik heb mij er nog niet aan gewaagd (vwb spam ik markeer daarna de dingen meestal als ongewenst haha).

Smeren probeer ik trouwens wel maar ben een hele slechte smeerder, ik heb altijd het idee dat ik weer gelijk vies ben. Al heb ik een hele goedkope neutrale kruidvatolie zonder geur en moet zeggen die is prima. Ik dacht doe de duurdere wel als ik dikker ben is het misschien harder nodig. ik begin lichtjes zo een nigella streep te krijgen. Echt niet mooi. Kan mij trouwens niet voorstellen dat mijn navel eruit plopt op een gegeven moment gezien ik een diepe navel heb,
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn afgelopen weekend gaan kijken in een grote babywinkel naar kinderwagens (we willen een andere dan die we al hadden voor de eerste). Joolz, Stokke en Bugaboo e.d. vallen buiten ons budget. Mutsy Igo lijkt ons wel wat. Die zijn we nu tweedehands aan het zoeken.

Plassen moet ik ook vaker en ook meestal wel een keer 's nachts idd. Irritant he...

Ik heb alle gratis dozen/pakketten aangevraagd. Ik vind ze best de moeite waard, er zitten bijv. spenen, luiers, slabbetjes, Zwitsal of crème voor jezelf in.

Ik voel de baby al heel vaak! Het is echt een verschil dat nu mijn placenta aan de achterkant zit ipv aan de voorkant zoals de vorige zwangerschap. Toen werden de bewegingen veel meer gedempt en voelde ik veel minder en ook pas veel later.

Geen huisdier hier :).

Hoe was het baby event Traveler?

Hier inmiddels al 5 kilo aangekomen :( en m'n buik groeit ook gestaag door. Echt al een grotere buik dan bij de eerste met dezelfde termijn!
Alle reacties Link kopieren
Krullebol, vervelend zeg dat je zo'n pijn had! Hopelijk nu helemaal niet meer.

Soulsister, sterkte met je vader.
Alle reacties Link kopieren
Eva viva, ik ben nu ook 5 kg aangekomen. Vind het wel prima, het zit volgens mij echt op mijn borsten en buik. Ben wel ietsje voller in mijn benen en billen maar ach het is wat het is.

Ja ik vind die zwarte ook mooi maar vriend vond hem heel saai en net een doodskist :-o. Daarnaast hebben wij hier hele hete zomers (gemiddeld 35 graden met uitschieters naar boven). En was ik bang dat zwart misschien te heet zou worden onder de kap. Zwart frame is mooi, nadeel is wel dat als frame beschadigd dit daaronder natuurlijk grijs is. Op grijs frame zie je dus minder de beschadigingen.
Ik heb heel erg getwijfeld over de kleur (hel om überhaupt te kiezen laat staan als je zwanger bent) ben wel tig keer geswitched.

Maar uiteindelijk ben ik voor quadro blu gegaan met donkerbruin leer. Zag iedereen in Nederland ineens lopen met de hippo grey of donkerblauw met cognac. Niet dat ik daar hier last van hem natuurlijk Haha maar wilde toch iets anders dan de eenheidsworst. Ben er enorm blij mee de kleur is waanzinnig en met heel veel goed te combineren. Maar het is zo persoonlijk.

Wij hebben hem gekocht via KinderwagenDeal en kregen daar een goede korting bij. Top service ook. Je moet alleen wel exact weten welke kinderwagen en eventuele accessoires je wilt. Wij hebben het hele rattenplan erbij besteld en kregen 13% korting op hele factuur.
Alle reacties Link kopieren
Oei ik zou ook geen zwarte wagen nemen in een warm land, de zon bleekt zwart altijd en ziet er dan echt niet meer uit. Mooie kleur heb je gekozen hoor. Jaah erg is dat dat je op iets bent uitgekeken wat je zelf amper hebt. Ik vind de quadro mono grigio heel erg mooi maar ben bang dat die snel vies wordt (zwarte vegen van de auto bijvoorbeeld). Oh handig die deal kende ik nog niet dus ga daar zeker een offerte opvragen.

Eva de mutsy igo ziet er ook mooi uit met name het frame is heel cool.

Oh ja ik krijg deze week te horen oh je begint het al echt te zien.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat steeds meer meiden de baby gaan voelen! :heart:

Interessant om jullie meningen te lezen over kinderwagens, voor mij nog 1 groot vraagteken.. weet door de hoeveelheid niet echt goed waar te beginnen :bonk:

O ja miniplasjes ik word er gek van! Dan voel ik echt dat ik nodig moet plassen en dan komt er zo'n mini beetje uit pff.. |-)

Het babyevent was trouwens superleuk! :thumbsup: ben blij dat ik ben gegaan! Het was een toffe locatie, leuke sfeer en het verkoopgehalte viel me reuze mee. Je kon gewoon relaxt alle stands aflopen, de spullen bekijken en informatie vragen. Heb serieus wat nieuwe dingen geleerd en handige producten ontdekt. Ook leuk om alles zo bij elkaar te zien en te merken wat je leuk vind. Zo weet ik nu zeker welke kleuren ik de inrichting ga doen en weet ik ook nu wat beter wat ik wel/niet wil/moet hebben. Verder word je er wel heel hebberig van want overal zie je mooie, hippe en leuke dingen :biggrin: heb vooral wat folders verzameld van merken die ik erg leuk vond. Verder hadden ze soms mooie aanbiedingen dus heb een paar leuke dingen gekocht, oa een ledikantdeken,. muziekmobiel en voedingskussen, heel blij mee! Kortom het was een en al voorpret. Samen met die vriendin was het erg gezellig en hebben we heerlijk geluncht bij een vd foodtrucks en leuk de gratis photobooth in geweest ;-D

Oja huisdieren, wij hebben 2 katten en 1tje is altijd al erg aanhankelijk maar lijkt nu heel erg gefocust op mij dus ik zat er ook al aan te denken of het door de zwangerschap kwam.. maar geen idee of dat zo is en of het uberhaupt ooit bewezen is? Ben ook benieuwd hoe de katten op haar gaan reageren als ze er is!
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,

Maandag mijn 20 weken echo gehad, en alles was goed!! :cheer: Toch een opluchting, ondanks dat er al niks geks gezien was bij de pretecho met 16 weken. Ik moet alleen nog een echo met 32 weken, mijn placenta begint wat laag (aan de rechter voorkant). Hoogstwaarschijnlijk groeit ie gewoon mee naar boven met de buik, maar ze moeten straks toch even checken of ie de uitgang niet blokkeert. ;)

Plassen gaat beter, thanks voor het meedenken. Ik drink zeker wel voldoende (nu nog meer dan normaal) en ga ook plassen als ik moet. En dan hoef ik eigenlijk geen kleine beetjes, meestal normale hoeveelheid. ’s Nachts hoef ik gelukkig niet, had ik alleen in het begin een tijdje.

Leuk hè die bewegingen! Pkt wauw dat je man het al voelt, die van mij niet haha.

Traveler leuk die beurs. Wat betreft wagens: je moet je gewoon even laten adviseren in de babywinkel. Maakte het voor ons een stuk overzichtelijker. Zetten ze mooi alle overwegingen op een rij die je kan maken.

Wij hebben geen huisdieren dus daar heb ik geen ervaring in.

Saga in die dozen zitten crèmes, tijdschriften, kortingsbonnen, spenen, luiers, 0% alcohol drankjes. Ik vind het wel de moeite. De spam valt mee, je kan je ook weer afmelden, maar ik laat de mailtjes nog even komen. Ik moet veel aanschaffen natuurlijk dus als er een leuke aanbieding langskomt, why not.

Wij gaan vanmiddag voor het eerst samen naar de haptonoom. We hebben een aantal goede ervaringen over deze man gehoord. Ben benieuwd wat dat ons gaat opleveren en of het wat voor ons is.
Alle reacties Link kopieren
Browneyes, fijn dat de 20 wkn echo goed was. Dat is toch wel een hele opluchting en natuurlijk heerlijk om even te spieken daar binnen. Haptonoom voor wat?

Traveler leuk dat de babyevent erg leuk was. Ik merk wel dat ik telkens aan het kijken en oriënteren ben maar nog niets echt aan het kopen.

Deze week heb ik opeens echt een mini zwangere buikje zo leuk. Je ziet het zelfs in mijn jas die super straks staat. Gelukkig heb ik ook nog wat spullen bewaard waarvan ik dacht die komen vast ooit te pas voor een zwangerschap. Een jas zonder knopen bijvoorbeeld ben benieuwd misschien had ik het ook wel mis. Van het weekend even opzoeken en de boel wassen en klaar maken.

Het duurt echt zolang voor je weer een afspraak hebt bij de vk mijn pretecho lijkt alweer zo lang geleden. Ik mag volgende week weer naar de vk gelukkig. Alles gaat goed gezien ik dikker wordt maar de bevestiging is toch heel prettig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven