Verlaten door papa to be. Advies?
donderdag 30 januari 2020 om 17:29
Lieve meiden,
Augustus vorig jaar heb ik een leuke man leren kennen. In december kwam ik erachter dat ik zwanger ben. Dwars door de pil heen.
Dat was natuurlijk even schrikken! Meer schrikken omdat er nog totaal geen sprake was van een relatie, eerder van wij hebben het gezellig en leren elkaar beter kennen. Hoewel ongepland en misschien niet het beste moment (maar ach wanneer is iets het beste moment. Het leven is niet altijd even planbaar
) wist ik wel meteen dat dit kindje meer dan welkom is.
De daddy to be reageerde helaas heel erg naar. Ik heb hem meteen gebeld en gevraagd of we konden afspreken. Nadat ik hem vertelde zwanger te zijn is hij meteen naar huis gegaan. Op dat moment vond ik dit heel begrijpelijk. Ook hij had een moment nodig om dit te laten bezinken en na te denken.
Na een week belde hij mij dat hij nog niet wist hoe we dit gingen invullen maar hij er zeker voor zijn kindje en voor mij wilde zijn.
Het contact tussen ons werd daarna helaas steeds minder. En wanneer hij langs kwam gaf hij aan dit als een soort moeten te voelen. Ook ging het veelal over hoe hij zich voelde in de situatie. Dat hij gemengde gevoelens had en eigenlijk vond te moeten kiezen tussen twee kwaden. Enerzijds het verplicht vader moeten zijn, anderzijds moeten kiezen voor geen vader zijn met de wetenschap dat er wel een kindje van hem zou zijn.
Hierover kregen we een flinke discussie. Ik was er nogal klaar mee steeds te moeten horen hoe zwaar en moeilijk het wel niet voor hem was om geen keuze te hebben en maar vader te moeten zijn... Waarop hij zei; ik ben er ook klaar mee en heb hier geen zin in.
Dit is nu drie weken geleden. Heb ik dit totaal verkeerd aangepakt of heb ik het juiste gedaan?
Ik wil niets liever dan dat hij papa van zijn kindje is maar dan omdat hij het wil en niet omdat het dan maar moet. Al doet het me wel heel veel verdriet.
Heb wel aangegeven dat hij altijd terug mag komen als hij echt die rol wil.
Liefs, San
Augustus vorig jaar heb ik een leuke man leren kennen. In december kwam ik erachter dat ik zwanger ben. Dwars door de pil heen.
Dat was natuurlijk even schrikken! Meer schrikken omdat er nog totaal geen sprake was van een relatie, eerder van wij hebben het gezellig en leren elkaar beter kennen. Hoewel ongepland en misschien niet het beste moment (maar ach wanneer is iets het beste moment. Het leven is niet altijd even planbaar
De daddy to be reageerde helaas heel erg naar. Ik heb hem meteen gebeld en gevraagd of we konden afspreken. Nadat ik hem vertelde zwanger te zijn is hij meteen naar huis gegaan. Op dat moment vond ik dit heel begrijpelijk. Ook hij had een moment nodig om dit te laten bezinken en na te denken.
Na een week belde hij mij dat hij nog niet wist hoe we dit gingen invullen maar hij er zeker voor zijn kindje en voor mij wilde zijn.
Het contact tussen ons werd daarna helaas steeds minder. En wanneer hij langs kwam gaf hij aan dit als een soort moeten te voelen. Ook ging het veelal over hoe hij zich voelde in de situatie. Dat hij gemengde gevoelens had en eigenlijk vond te moeten kiezen tussen twee kwaden. Enerzijds het verplicht vader moeten zijn, anderzijds moeten kiezen voor geen vader zijn met de wetenschap dat er wel een kindje van hem zou zijn.
Hierover kregen we een flinke discussie. Ik was er nogal klaar mee steeds te moeten horen hoe zwaar en moeilijk het wel niet voor hem was om geen keuze te hebben en maar vader te moeten zijn... Waarop hij zei; ik ben er ook klaar mee en heb hier geen zin in.
Dit is nu drie weken geleden. Heb ik dit totaal verkeerd aangepakt of heb ik het juiste gedaan?
Ik wil niets liever dan dat hij papa van zijn kindje is maar dan omdat hij het wil en niet omdat het dan maar moet. Al doet het me wel heel veel verdriet.
Heb wel aangegeven dat hij altijd terug mag komen als hij echt die rol wil.
Liefs, San
zaterdag 1 februari 2020 om 14:49
Ja wat zijn die mannen toch zielig hè.
Koetsjie koetsjie gaga goegoe.
zaterdag 1 februari 2020 om 14:56
Je kan het 10 keer blijven herhalen, dat maakt het niet meer waar.RodeRoosOpWitteZijde schreef: ↑01-02-2020 13:10Nee hij is de zaaddonor, dat is echt een groot verschil.
zaterdag 1 februari 2020 om 15:00
Dit. De demonisering van vrouwen en betutteling van mannen is weer lekker evident in dit topic. Wat een domheid.
zaterdag 1 februari 2020 om 15:06
zaterdag 1 februari 2020 om 15:10
Ik wil het best nog het komende jaar iedere dag herhalen, dat maakt het niet anders. De man in kwestie is zaaddonor, zo een ander wil: verwekker. Maar dat maakt hem nog niet dat wat TO van hem wil maken, namelijk een vader.Lachattenoir schreef: ↑01-02-2020 14:56Je kan het 10 keer blijven herhalen, dat maakt het niet meer waar.
De vraag is: wat gaat TO hier dan mee doen? Want meer dan alimentatie heeft ze niet van hem te verwachten. Dus TO, kom er maar in!
zaterdag 1 februari 2020 om 15:14
Je kan het nog 150 keer blijven herhalen, het maakt het niet meer waar. Niemand is het zoals je leest ook met je eens. Zelfs niet de mensen die het verder wel met je eens zijn. Je komt door deze uitspraak vooral een beetje dommig en wereldvreemd over.RodeRoosOpWitteZijde schreef: ↑01-02-2020 15:10Ik wil het best nog het komende jaar iedere dag herhalen, dat maakt het niet anders. De man in kwestie is zaaddonor, zo een ander wil: verwekker. Maar dat maakt hem nog niet dat wat TO van hem wil maken, namelijk een vader.
De vraag is: wat gaat TO hier dan mee doen? Want meer dan alimentatie heeft ze niet van hem te verwachten. Dus TO, kom er maar in!
Verder heb je nog helemaal niets geschreven wat TO ook maar enigszins zou kunnen helpen.
zaterdag 1 februari 2020 om 15:18
Volgens mij lees je nogal selectief, er zijn er zeker wel meer die het met mij eens zijn. Dat maakt dat je nogal dommig overkomtLachattenoir schreef: ↑01-02-2020 15:14Je kan het nog 150 keer blijven herhalen, het maakt het niet meer waar. Niemand is het zoals je leest ook met je eens. Zelfs niet de mensen die het verder wel met je eens zijn. Je komt door deze uitspraak vooral een beetje dommig en wereldvreemd over.
Verder heb je nog helemaal niets geschreven wat TO ook maar enigszins zou kunnen helpen.
Verder vraag ik regelmatig naar de mening van TO, maar die houdt zich helaas zo als wel vaker bij dit soort topics het geval is, afzijdig. Dus als TO geholpen wil worden, dan is het aan haar om gewoon weer eens te reageren in haar topic
zaterdag 1 februari 2020 om 15:18
Als je seks hebt kunnen kinderen krijgen zo simpel is het en een kind heeft het recht om beide ouders te kennen. De moeder heeft het recht om te doen wat het beste voor haar kind is, zelfs wanneer dat betekent dat je alimentatie eist van iemand die verder geen contact wil. Zo hebben wij het in NL nu eenmaal geregeld en wanneer een man dat niet netjes vindt dan moet hij hem niet gedachteloos overal inhangen zonder goede afspraken of een rubbertje.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 1 februari 2020 om 15:19
zaterdag 1 februari 2020 om 15:23
Ze hadden samen onveilige seks. SAMEN. Van beide echt niet slim gezien de situatie, hij geen condoom en zij geen/slecht met de pil, maar iedereen kent de eventuele gevolgen daarvan. TO, maar ook de man in kwestie.
De man in kwestie kan haar niet verplichten om het kind weg te laten halen, TO kan deze man niet verplichten een vader te zijn.
@TO: Feit is, het is jouw lichaam. Hoe onhandig de situatie ook is, snap ik je ergens wel. Als jij je kindje wilt houden, dan is dat de keus waar hij het maar mee te doen moet hebben. Je kunt niet voor abortus kiezen "omdat een ander dat wil."
Zo te lezen is TO ook stabiel genoeg in het leven om een kind te verzorgen: eigen huis, vaste baan etc.
Wie weet draait de man nog wel bij? Om het even zo te zeggen.
Maar misschien stoppen met discussiëren en TO helpen / meedenken?
De man in kwestie kan haar niet verplichten om het kind weg te laten halen, TO kan deze man niet verplichten een vader te zijn.
@TO: Feit is, het is jouw lichaam. Hoe onhandig de situatie ook is, snap ik je ergens wel. Als jij je kindje wilt houden, dan is dat de keus waar hij het maar mee te doen moet hebben. Je kunt niet voor abortus kiezen "omdat een ander dat wil."
Zo te lezen is TO ook stabiel genoeg in het leven om een kind te verzorgen: eigen huis, vaste baan etc.
Wie weet draait de man nog wel bij? Om het even zo te zeggen.
Maar misschien stoppen met discussiëren en TO helpen / meedenken?
zaterdag 1 februari 2020 om 15:27
Dat er meer zijn maakt het niet minder dom wat je zegt. Mannen kunnen echt, ook als ze geil zijn, nadenken over de gevolgen van hun daden.RodeRoosOpWitteZijde schreef: ↑01-02-2020 15:18Volgens mij lees je nogal selectief, er zijn er zeker wel meer die het met mij eens zijn. Dat maakt dat je nogal dommig overkomt![]()
zaterdag 1 februari 2020 om 15:28
Ongelooflijk, zoveel vrouwen hier die vinden dat TO schuldig is aan de zwangerschap. En dat ze geen geld van hem mag vragen, terwijl dat wettelijk geregeld is. Die man heeft er voor gekozen om te vertrouwen op de anticonceptie van een ander, die hij nog niet goed kende. In mijn ervaring doen mannen dat makkelijk. Ik heb nooit vanuit een man de vraag of een gesprek gehad wat er zou gebeuren als ik zwanger zou raken. En sommige van die mannen hadden absoluut geen kinderwens. Door op de anticonceptie van een ander te vertrouwen neem je een risico. Je weet niet hoe precies een ander de pil slikt, je weet niet hoe iemand reageert als ze een keer overgeeft. Je kunt wel denken of hopen dat ze superprecies is, maar wellicht is ze wel een chaotisch warhoofd. Dus door die verantwoordelijkheid helemaal bij de ander te laten heeft hij een risico genomen en nu komt er dus een kind van hem en kan ze ook geld aan hem vragen. Oorzaak en gevolg.
zaterdag 1 februari 2020 om 15:29
Wat een zure reacties in dit topic zeg. Ongekend. Allemaal dat vinger wijzen etc.
Zo af en toe komt het voor dat iemand ongepland zwanger raakt van iemand waar geen relatie mee is. Dat is al tig jaren zo en kan gebeuren. Mijn vriend is dit 16 jaar geleden ook overkomen.
TO wil het kindje houden en het met liefde opvoeden. Ze vindt de situatie met de vader van haar kind moeilijk: logisch. Vader van het kindje vindt het ook moeilijk: ook logisch.( er zit een ervaringsdeskundige naast me op de bank) de tijd zal uitwijzen hoe het.verder zal lopen. Maar TO wil gaan voor het kindje en kan het zo te lezen een goede basis bieden. Het komt wel goed.
TO: gefeliciteerd. En trek je niets aan van de zure reacties op dit topic.
Zo af en toe komt het voor dat iemand ongepland zwanger raakt van iemand waar geen relatie mee is. Dat is al tig jaren zo en kan gebeuren. Mijn vriend is dit 16 jaar geleden ook overkomen.
TO wil het kindje houden en het met liefde opvoeden. Ze vindt de situatie met de vader van haar kind moeilijk: logisch. Vader van het kindje vindt het ook moeilijk: ook logisch.( er zit een ervaringsdeskundige naast me op de bank) de tijd zal uitwijzen hoe het.verder zal lopen. Maar TO wil gaan voor het kindje en kan het zo te lezen een goede basis bieden. Het komt wel goed.
zaterdag 1 februari 2020 om 15:31
Zou je misschien iets meer kwijt willen over hoe dit is voor je partner en voor jou? Ik ben best benieuwd naar een mannelijke visie.mick87 schreef: ↑01-02-2020 15:29Wat een zure reacties in dit topic zeg. Ongekend. Allemaal dat vinger wijzen etc.
zaterdag 1 februari 2020 om 15:33
zaterdag 1 februari 2020 om 15:34
Dat lees ik hier wel vaker.
zaterdag 1 februari 2020 om 15:54
zaterdag 1 februari 2020 om 16:15
En wat heeft hij eraan gedaan om te voorkomen dat TO zwanger kon worden van hem?MissMaran schreef: ↑01-02-2020 15:54Ik vind het er erg dik bovenop liggen als ik de reacties van de mama to be lees, de babykamer stond al zowat klaar,
dus in dit geval van harte gefeliciteerd maar netjes is het niet, zijn leven overhoop halen en hem opzadelen met een kind en nu balen dat ie het niet net zo enig vind als jij.
zaterdag 1 februari 2020 om 16:20
Ook jij leest niet goed: ik zeg nergens dat deze man niet had kunnen nadenken over zijn daad. Maar, het zijn van een zaaddonor maakt een man niet tot een vader. Beetje beter lezen, je komt nogal dommig over zo.
zaterdag 1 februari 2020 om 16:22
Net zo weinig als TO....Suzan_1991 schreef: ↑01-02-2020 16:15En wat heeft hij eraan gedaan om te voorkomen dat TO zwanger kon worden van hem?
zaterdag 1 februari 2020 om 16:25
de schuldvraag ligt niet in de bevruchting maar meer in het hele proces daarna. Natuurlijk kan je ongewenst zwanger raken en daar zijn twee mensen bij. En er zijn ook twee mensen betrokken bij het verdere verloop. Dus als je ongewenst zwanger raakt dan bespreek je dat samen met de ander en kom je samen tot een oplossing. En dat kan twee kanten op gaan: abortus of geen abortus. En vanaf daar bespreek je wat het vervolg is en wat ieders rol daarin zal zijn.
zaterdag 1 februari 2020 om 16:29
Jij hebt hem een kind aangenaaid, logisch dat hij kwaad is!
Hij heeft jou niet verlaten, jullie hadden geen relatie, laat staan een afspraak om een kind te nemen. Er kan altijd wat fout gaan met de anticonceptie, maar als je als vrouw dan niet voor optie B wil gaan, dan moet je er niet op rekenen dat zo'n man daarin mee gaat. Als je het niet weg laat halen dan zul je er rekening mee moeten houden dat je het alleen op moet lossen.
Hij heeft jou niet verlaten, jullie hadden geen relatie, laat staan een afspraak om een kind te nemen. Er kan altijd wat fout gaan met de anticonceptie, maar als je als vrouw dan niet voor optie B wil gaan, dan moet je er niet op rekenen dat zo'n man daarin mee gaat. Als je het niet weg laat halen dan zul je er rekening mee moeten houden dat je het alleen op moet lossen.
zaterdag 1 februari 2020 om 16:30
Ik lees prima, jij vindt mannen een slachtoffer omdat ze niets te zeggen hebben over het lichaam van een vrouw maar dat zijn ze niet tenzij een vrouw op een manier hem verkracht heeft of zijn zaad gestolen is.RodeRoosOpWitteZijde schreef: ↑01-02-2020 16:20Ook jij leest niet goed: ik zeg nergens dat deze man niet had kunnen nadenken over zijn daad. Maar, het zijn van een zaaddonor maakt een man niet tot een vader. Beetje beter lezen, je komt nogal dommig over zo.