Verlaten door papa to be. Advies?

30-01-2020 17:29 475 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden,

Augustus vorig jaar heb ik een leuke man leren kennen. In december kwam ik erachter dat ik zwanger ben. Dwars door de pil heen.

Dat was natuurlijk even schrikken! Meer schrikken omdat er nog totaal geen sprake was van een relatie, eerder van wij hebben het gezellig en leren elkaar beter kennen. Hoewel ongepland en misschien niet het beste moment (maar ach wanneer is iets het beste moment. Het leven is niet altijd even planbaar ;) ) wist ik wel meteen dat dit kindje meer dan welkom is.

De daddy to be reageerde helaas heel erg naar. Ik heb hem meteen gebeld en gevraagd of we konden afspreken. Nadat ik hem vertelde zwanger te zijn is hij meteen naar huis gegaan. Op dat moment vond ik dit heel begrijpelijk. Ook hij had een moment nodig om dit te laten bezinken en na te denken.

Na een week belde hij mij dat hij nog niet wist hoe we dit gingen invullen maar hij er zeker voor zijn kindje en voor mij wilde zijn.

Het contact tussen ons werd daarna helaas steeds minder. En wanneer hij langs kwam gaf hij aan dit als een soort moeten te voelen. Ook ging het veelal over hoe hij zich voelde in de situatie. Dat hij gemengde gevoelens had en eigenlijk vond te moeten kiezen tussen twee kwaden. Enerzijds het verplicht vader moeten zijn, anderzijds moeten kiezen voor geen vader zijn met de wetenschap dat er wel een kindje van hem zou zijn.

Hierover kregen we een flinke discussie. Ik was er nogal klaar mee steeds te moeten horen hoe zwaar en moeilijk het wel niet voor hem was om geen keuze te hebben en maar vader te moeten zijn... Waarop hij zei; ik ben er ook klaar mee en heb hier geen zin in.

Dit is nu drie weken geleden. Heb ik dit totaal verkeerd aangepakt of heb ik het juiste gedaan?

Ik wil niets liever dan dat hij papa van zijn kindje is maar dan omdat hij het wil en niet omdat het dan maar moet. Al doet het me wel heel veel verdriet.

Heb wel aangegeven dat hij altijd terug mag komen als hij echt die rol wil.

Liefs, San
S-Meds schreef:
01-02-2020 12:39
ja en dan ook eerlijk zijn als kind later vraag: wie is mijn vader
dan moet je dus zeggen, dat kan ik je niet vertellen want hij weet niet dat hij vader is.
Ja wel hoor hij kan nog steeds een vaderrol krijgen alleen niet op papier.
Hij kan eventueel ook geld opzij leggen voor de toekomst of wat dan ook maar niet op papier.
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
01-02-2020 12:36
Het leven is niet planbaar voor hem, want overgeleverd aan de grillen van een vrouw. Het leven is wel planbaar voor een vrouw, want abortus ....
Hij had een condoom kunnen gebruiken, ze zijn op zich vrij verkrijgbaar. Als je jezelf niet tegen vaderschap wil beschermen, dan heb je je kans op planbaar inderdaad gewoon opgegeven, en is de keuze of je vader wordt niet meer aan jou.

Of je een betrokken vader wordt is wel een keuze, dus meer on topic: TO ik zou hem ruimte geven voor nu. Volgens mij heb je het prima gedaan door te zeggen dat de deur altijd open staat, en door hem de vk afspraken te geven maar niet te verwachten dat hij er dan is. Gun hem ook wat tijd.
*2020* schreef:
01-02-2020 12:40
Ja wel hoor hij kan nog steeds een vaderrol krijgen alleen niet op papier.
Hij kan eventueel ook geld opzij leggen voor de toekomst of wat dan ook maar niet op papier.
natuurlijk alles kan want hij weet al dat hij vader wordt.
S-Meds schreef:
01-02-2020 12:52
natuurlijk alles kan want hij weet al dat hij vader wordt.
Maar hij kan als eerst een vaderschapstest doen er zijn genoeg mannen die denken dat ze de vader zijn terwijl dat helemaal niet zo is.
to eerst mee werken aan een vaderschapstest.
Suzan_1991 schreef:
01-02-2020 12:40
Geen condoom gebruiken noem jij veilig?
Dan was het wel, nou ja zeg dwars door de pil en een gat in het condoom.
Maar hoeraaa!! Het is zo gewenst ik wordt moederr :cheer2: :flirting:
S-Meds schreef:
01-02-2020 12:28
Jolijn misschien ben je even vergeten dat je dit bericht schreef. Dit is een bijzonder nare, kinderachtige en manipulatieve discussietechniek. Ik verwacht van pro lifers wel iets van medemenselijkheid, maar waar jij hier een medeforummer van beticht daar lusten de honden geen brood van.
Ik denk dat ongeveer de helft van de kinderen in de wereld ofwel in een eenoudergezin groot wordt gebracht ofwel zonder ouders ofwel ongewenst ter wereld is gekomen. Is dat een kinderachtige discussietechniek? We hebben allemaal vrienden, familie en geliefden die op die manier te wereld zijn gekomen en die daar weinig aan overgehouden hebben.
En hoe noem je een discussietechniek waarin het recht van een vrouw om een abortus te laten doen ineens een maatschappelijke plicht wordt, omdat je toch niet van een man kan verwachten dat hij een condoom omdoet als hij seks heeft met een vrouw?
elein schreef:
01-02-2020 12:45
Hij had een condoom kunnen gebruiken, ze zijn op zich vrij verkrijgbaar. Als je jezelf niet tegen vaderschap wil beschermen, dan heb je je kans op planbaar inderdaad gewoon opgegeven, en is de keuze of je vader wordt niet meer aan jou.

Of je een betrokken vader wordt is wel een keuze, dus meer on topic: TO ik zou hem ruimte geven voor nu. Volgens mij heb je het prima gedaan door te zeggen dat de deur altijd open staat, en door hem de vk afspraken te geven maar niet te verwachten dat hij er dan is. Gun hem ook wat tijd.
ja hij had een condoom kunnen gebruiken, en ZIJ ook (zo dom dat ze dat niet heeft gedaan, want SOA!!!!) ! Dat HIJ dat niet heeft gedaan maakt hem nog steeds geen vader maar een zaaddonor. En nu heeft ZIJ de keuze tot wel of geen moeder worden.... zonder vader. Want dat is NIET waar hij voor heeft gekozen, en ook NIET waar hij nu voor kiest.
Het maakt hem de biologische vader.
-jolijn- schreef:
01-02-2020 13:00
Precies, dus de zaaddonor. Niet meer.
anoniem_63d9239218f04 wijzigde dit bericht op 01-02-2020 13:04
3.45% gewijzigd
-jolijn- schreef:
01-02-2020 12:58
Ik denk dat ongeveer de helft van de kinderen in de wereld ofwel in een eenoudergezin groot wordt gebracht ofwel zonder ouders ofwel ongewenst ter wereld is gekomen. Is dat een kinderachtige discussietechniek? We hebben allemaal vrienden, familie en geliefden die op die manier te wereld zijn gekomen en die daar weinig aan overgehouden hebben.
En hoe noem je een discussietechniek waarin het recht van een vrouw om een abortus te laten doen ineens een maatschappelijke plicht wordt, omdat je toch niet van een man kan verwachten dat hij een condoom omdoet als hij seks heeft met een vrouw?
je gaat niet in op wat ik zeg. Waarom verdraai je de woorden van een ander om gelijk te halen?
-jolijn- schreef:
01-02-2020 12:58
Je weet dat het ook vaak fout gaat als een man een condoom gebruikt? welke discussie techniek wil je nu?
Vrouw door de pil heen zwanger man condoom gebruikt vrouw zwanger vrouw aan de pil en man condoom gebruikt en toch zwanger
Waren er nog meer keuzes?
Ze gebruikte die pil toch om niet zwanger te worden?
-jolijn- schreef:
01-02-2020 13:00
Zonder enig keuze te hebben er in. TO had net zo goed een avondje kunnen stappen seks hebben in een dronken bui en zwanger worden dan weet je niet hoe de vader heet.
hamerhaai schreef:
01-02-2020 12:39
Hij is de biologische vader maar geen papa. Ik ben moeder maar geen mama (kind levenloos geboren).
:hug:
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
*2020* schreef:
01-02-2020 13:02
Zonder enig keuze te hebben er in. TO had net zo goed een avondje kunnen stappen seks hebben in een dronken bui en zwanger worden dan weet je niet hoe de vader heet.
Wat ik zeg: de zaaddonor. NIET de vader.
*2020* schreef:
01-02-2020 13:02
Dan had hij zelf ook voorzorgsmaatregelen moeten nemen. De kans dat iemand zwanger wordt als de pil en een condoom wordt gebruikt is nihil. Blijkbaar was zonder condoom seks hebben belangrijker voor hem dan het voorkomen van een zwangerschap. Daar hebben ze overigens beide schuld aan. Hij moet gewoon zijn verantwoordelijkheid nemen.
Suzan_1991 schreef:
01-02-2020 13:06
Dan had hij zelf ook voorzorgsmaatregelen moeten nemen. De kans dat iemand zwanger wordt als de pil en een condoom wordt gebruikt is nihil. Blijkbaar was zonder condoom seks hebben belangrijker voor hem dan het voorkomen van een zwangerschap. Daar hebben ze overigens beide schuld aan. Hij moet gewoon zijn verantwoordelijkheid nemen.
Dus jij pretendeert te weten welk gesprek en keuze daarin is geweest tussen TO en zaaddonor??????
01-02-2020 13:05
Wat ik zeg: de zaaddonor. NIET de vader.
TO heeft de man vertelt dat hij vader gaat worden dus is hij sowieso de vader.
Suzan_1991 schreef:
01-02-2020 13:06
Met andere woorden hij is en blijft de schuldige ten to mag alles zelf beslissen. Kromme wetgeving dat hij in de toekomst dan ook nog alimentatie moet gaan betalen.
*2020* schreef:
01-02-2020 13:07
TO heeft de man vertelt dat hij vader gaat worden dus is hij sowieso de vader.
Nee hij is de zaaddonor, dat is echt een groot verschil.
01-02-2020 13:10
Nee hij is de zaaddonor, dat is echt een groot verschil.
Nee ze hebben een kortstondige relatie gehad een zaaddonor is de vader onbekend.
01-02-2020 13:07
Dus jij pretendeert te weten welk gesprek en keuze daarin is geweest tussen TO en zaaddonor??????
Maakt een gesprek uit? Als je seks hebt met een vrouw met kinderwens die aan de pil is, dan neem je een behoorlijk risico dat mocht het mis gaan (en ja, dat kan door verkeerd gebruik komen - maar daar is de vrouw zich dan niet per se van bewust - iets vergeten is menselijk en geen link leggen tussen diarree en je vruchtbaarheid net zo goed), de vrouw NIET voor abortus kiest. Als je seks hebt met een onvruchtbare vrouw of een vrouw die geen kinderwens heeft, dan is dat risico een stuk kleiner. Het is dus risicogedrag met, in dit geval, consequenties.
*2020* schreef:
01-02-2020 13:09
Met andere woorden hij is en blijft de schuldige ten to mag alles zelf beslissen. Kromme wetgeving dat hij in de toekomst dan ook nog alimentatie moet gaan betalen.
Lezen is moeilijk hè? Ik zeg dat ze beiden schuldig zijn aan het niet gebruiken van een condoom en daarmee een groot risico nemen, zowel qua kans op een zwangerschap als op een soa. Een abortus is niet zomaar iets en als TO dat niet wil, kun je dat niet afdwingen, dan hadden ze er voor moeten zorgen dat dit niet kon gebeuren. Als man weet je dat dit kan gebeuren, dan moet ie nu niet gaan zitten jammeren dat ie het niet wil terwijl hij er zelf niets aan gedaan heeft om het te voorkomen.
zaaddonor

zaaddonor zelfst.naamw. een man die zijn sperma ter beschikking stelt van mensen die langs kunstmatige weg een zwangerschap tot stand willen brengen Voorbeeld: `De identiteit van de zaaddonor wordt geheimgehouden.

biologische vader

personen- en familierechtrecht - de verwekker van een kind of een zaaddonor. Tussen het kind en de ~ bestaat een genetische band. Juridische en biologische vaderschap hoeven niet samen te vallen. Een adoptievader heeft juridisch vaderschap, maar is niet de ~ vader van het kind.

Dus.... biologische vader. Geen zaaddonor.
Suzan_1991 schreef:
01-02-2020 13:13
Lezen is moeilijk hè? Ik zeg dat ze beiden schuldig zijn aan het niet gebruiken van een condoom en daarmee een groot risico nemen, zowel qua kans op een zwangerschap als op een soa. Een abortus is niet zomaar iets en als TO dat niet wil, kun je dat niet afdwingen, dan hadden ze er voor moeten zorgen dat dit niet kon gebeuren. Als man weet je dat dit kan gebeuren, dan moet ie nu niet gaan zitten jammeren dat ie het niet wil terwijl hij er zelf niets aan gedaan heeft om het te voorkomen.
Welles nietes welles nietes welles nietes..
*2020* schreef:
01-02-2020 13:09
TO is toch medeschuldig? En TO is de enige die kan beslissen over wel of niet abortion. In DIe zin is de man zeker slachtoffer.

Dus: To bepaalt, man is slachtoffer daarvan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven