Voetbal zwanger
maandag 6 februari 2017 om 22:53
Hoi!
Vandaag echo gehad! Ben nu ong 6 wk zwanger, het hartje kunnen zien..
Nu mijn vraag: ik voetbal (2x p/w trainen en 1x p/w wedstrijd)
weet iemand of dat kan?
Ik ging eerst uit van tot 12 wk ivm dat het kindje dan nog onder schaambot zit 'verstopt' ..
maar lees nu ook dingen van maximale HF en dat soort dingen?
Iemand ervaring?
Misschien meer zwangere voetballende dames?
Thnx!
Vandaag echo gehad! Ben nu ong 6 wk zwanger, het hartje kunnen zien..
Nu mijn vraag: ik voetbal (2x p/w trainen en 1x p/w wedstrijd)
weet iemand of dat kan?
Ik ging eerst uit van tot 12 wk ivm dat het kindje dan nog onder schaambot zit 'verstopt' ..
maar lees nu ook dingen van maximale HF en dat soort dingen?
Iemand ervaring?
Misschien meer zwangere voetballende dames?
Thnx!
maandag 6 februari 2017 om 23:03
Ik heb gevoetbald tot 8 weken (toen was het winterstop gelukkig). Vorige zwangerschap tot 10 weken. Voelde nooit onveilig ofzo, hield hetzelfde aan als jij, zou tot 12 moeten kunnen omdat baby nog veilig achter schaambot zat. Heb wel ook eens nagedacht over ' je moet niet oververhit raken', want rustig aan doen kan niet op het veld, en ik zweet me rot bij een wedstrijd. Maar verloskundige zei ook dat het gewoon kon..
maandag 6 februari 2017 om 23:18
Ik heb tot 12 weken paardgereden, toen merkte ik dat ik na elke les veel bandenpijn had en was het dus niet zo prettig meer. Toen ben ik gestopt. De een vond het levensgevaarlijk en de ander heel gezond
Ik reed wel expres op de wat 'makkelijker te bedienen' exemplaren. We hebben er een die nog al eens steigert en bokt bijvoorbeeld, dat durfde ik niet aan met zo'n embryootje in m'n buik.
Maar wat mij betreft kan voetbal dus ook. Tot 12 weken zit je beebje goed beschermd.
Ik reed wel expres op de wat 'makkelijker te bedienen' exemplaren. We hebben er een die nog al eens steigert en bokt bijvoorbeeld, dat durfde ik niet aan met zo'n embryootje in m'n buik.
Maar wat mij betreft kan voetbal dus ook. Tot 12 weken zit je beebje goed beschermd.
maandag 6 februari 2017 om 23:50
maandag 6 februari 2017 om 23:57
Ik heb gesport tot dat ik me er niet meer goed bij voelde.
Ik stond met 25 weken nog gewoon op de tennisbaan. Ging prima! Daarna werd ik wel wat te langzaam.. hihi.
Volgens mij VK was het absoluut geen probleem.. en gewoon meer doorgaan zolang het voor mij goed voelde.
Ze raadde wel aan om wedstrijden/competitie eerder mee te stoppen (rond 17 weken) omdat mensen toch anders spelen dan in een training/recreatie..
Ik stond met 25 weken nog gewoon op de tennisbaan. Ging prima! Daarna werd ik wel wat te langzaam.. hihi.
Volgens mij VK was het absoluut geen probleem.. en gewoon meer doorgaan zolang het voor mij goed voelde.
Ze raadde wel aan om wedstrijden/competitie eerder mee te stoppen (rond 17 weken) omdat mensen toch anders spelen dan in een training/recreatie..
dinsdag 7 februari 2017 om 06:08
Gefeliciteerd!
Hier verschillende ervaringen van teamgenoten. Sommige zijn meteen gestopt een aantal hebben tot 12 weken gewoon gevoetbald.
Nu voetbal ik niet meer, maar waar ik eerst dacht dat ik gewoon tot 12 weken zou voetballen, bleek ik vanaf 7 weken al zo ziek te zijn en zoveel over te geven dat sporten in het algemeen niet meer ging.
Maar als je je goed voelt en je er goed bij voelt moet je het gewoon doen! De kleine zit goed beschermd
Hier verschillende ervaringen van teamgenoten. Sommige zijn meteen gestopt een aantal hebben tot 12 weken gewoon gevoetbald.
Nu voetbal ik niet meer, maar waar ik eerst dacht dat ik gewoon tot 12 weken zou voetballen, bleek ik vanaf 7 weken al zo ziek te zijn en zoveel over te geven dat sporten in het algemeen niet meer ging.
Maar als je je goed voelt en je er goed bij voelt moet je het gewoon doen! De kleine zit goed beschermd
dinsdag 7 februari 2017 om 06:10
quote:MrsLady schreef op 06 februari 2017 @ 23:50:
Gefeliciteerd! Zelf handbal ik en heb ik al meerdere zwangere teamgenoten gehad. Ook een vrij fysieke sport en die gingen allemaal inderdaad tot de genoemde 12 weken door. Lijkt me dus dat dit bij voetbal (indien je jezelf fysiek ook goed voelt) ook geen probleem hoeft te zijn.Hier hetzelfde verhaal alleen omdat er een aantal een miskramen hadden gehad. Waren ze keer erna vaak gestopt na een goede echo. Gewoon voor hun eigen gevoel niet omdat het hoefte. Nu denk ik dat handbal nog iets meer lichamelijk contact heb dan bij voetbal. Ik zelf was na mijn vakantie gelijk gestopt. Nu voelde ik kotsmisselijk en kreeg niets naar binnen. Daarnaast was het hier ook een gevoelsmatig de juist beslissing na 3 miskramen en een heel medische traject.
Gefeliciteerd! Zelf handbal ik en heb ik al meerdere zwangere teamgenoten gehad. Ook een vrij fysieke sport en die gingen allemaal inderdaad tot de genoemde 12 weken door. Lijkt me dus dat dit bij voetbal (indien je jezelf fysiek ook goed voelt) ook geen probleem hoeft te zijn.Hier hetzelfde verhaal alleen omdat er een aantal een miskramen hadden gehad. Waren ze keer erna vaak gestopt na een goede echo. Gewoon voor hun eigen gevoel niet omdat het hoefte. Nu denk ik dat handbal nog iets meer lichamelijk contact heb dan bij voetbal. Ik zelf was na mijn vakantie gelijk gestopt. Nu voelde ik kotsmisselijk en kreeg niets naar binnen. Daarnaast was het hier ook een gevoelsmatig de juist beslissing na 3 miskramen en een heel medische traject.
dinsdag 7 februari 2017 om 08:46
Oke thnx voor alle reacties!
En ja die titel is wat euhm.. kort en bondig
verder lees ik dingen over dat het niet goed zou zijn als je traint tot max. hartslag? Maar bij voetbal bijv sprint je ook, waarbij je hartslag vast wel hoger komt dan 140..
gisteren nog bij training bijv. sprintjes gedaan, voelde prima opzich hoor.. maar weet niet of dit ''mag''
En ja die titel is wat euhm.. kort en bondig
verder lees ik dingen over dat het niet goed zou zijn als je traint tot max. hartslag? Maar bij voetbal bijv sprint je ook, waarbij je hartslag vast wel hoger komt dan 140..
gisteren nog bij training bijv. sprintjes gedaan, voelde prima opzich hoor.. maar weet niet of dit ''mag''
dinsdag 7 februari 2017 om 09:12
Heb ik nog nooit gehoord en ook nog nooit op gelet. Ik denk meer dat ze bedoelen dat je geen excessieve trainingen moet gaan doen, 5x per week op de top van je kunnen je 1.5 uur in het zweet werken ofzo. Kan me voorstellen dat extreem sporten gewoon niet heel gezond is voor je lijf, je lijf is wel een kind aan het maken.
dinsdag 7 februari 2017 om 09:32
vriendin van mij heeft tot ruim 6m de trainingen meegedaan, maar dan enkel waar we moesten lopen. contact (spelsituaties, wedstrijden) tot 12w... (was advies van gyn: geen contact na 12/16w, conditie, sprinten geen probleem tenzij medische reden)
zelf geraakte ik mijn zetel niet meer uit 's avonds na 6w :p
zelf geraakte ik mijn zetel niet meer uit 's avonds na 6w :p
maandag 27 maart 2017 om 19:29