Voortekenen van bevalling

14-12-2015 22:17 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zullen al vele forums zijn met de vraag wat de (lichamelijke) voortekenen zijn van een bevalling, maar ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen..

Ik ben op dit moment 37+6 weken. En ik heb last van voorweeën, vooral 's avonds, helaas nog niet met echte regelmaat..

Ook heb ik een aantal klachten waarvan je zou kunnen denken dat het voortekenen zijn: vocht uit tepels (sinds zaterdag), veel poepen, hoofdpijn en misselijkheid, heel erg vermoeid, rommelig gevoel in de buik, slecht slapen.

Hebben jullie deze klachten ook gehad, of totaal niet?

En duurde het lang voordat de kleine zich eindelijk aanmeldde?!
anoniem_265819 wijzigde dit bericht op 14-12-2015 22:20
Reden: Overzichtelijker
% gewijzigd
Allemaal gehad. Kind is gekomen.

Maar die klachten had ik zeker een paar weken. Dus komt vast goed!
Ik heb echt nergens last van gehad. Ik was 42 weken zwanger en ervan overtuigd dat ik schijnzwanger was en toen van het ene op het andere moment had ik ineens ween om de minuut. Echt letterlijk van het ene op het andere moment.
Allemaal niet gehad, kind werd geboren met 37w 4 dgn.. Succes, ik denk dat die laatste 2-3 wkn gewoon killing zijn. Hoop dat je snel je kindje kan vasthouden.
Eerste kindje? Anders toch maar ff de verloskundige bellen. Je bloeddruk is normaal? Kunnen ook hoge bloeddruk klachten zijn. De laatste die je opnoemt.
De ochtend voor de bevalling werd ik wakker en was ik compleet uitgerust. Zo fit had ik me in tijden niet gevoeld, s avonds begonnen de weeen.
@dutch33 Ja mijn eerste kindje. Vandaag bij de vk geweest, bloeddruk 110/60, dus die was goed zei ze. De kleine meid is al volledig ingedaald..
Indalen wil niets zeggen. Ik ben pas met 42,5 bevallen en mijn ween begonnen met 42,2 en mijn zoon was al met 35 weken volledig ingedaald ( wil toch ff zeggen dat indalen tijdens de bevalling ook nog moet gebeuren, niet dat je straks voor verrassingen komt te staan)
Oke fijn. Dan is dat goed.. Het kan erste tekenen zijn. Maar zou zeggen geniet ook nog ff van het zwanger zijn.
Er heerst buikgriep.

Maar geloof me. Als je echte weeën hebt herken je het verschil wel. Bevallen is niet een kwestie van even niet lekker voelen maar van pijn. Je bent nog geen 38 weken, de kans is groot dat je je gewoon de laatste weken niet zo lekker voelt en rond de 40 weken bevalt.
Ik werd wakker en ineens was iedereen allergisch, vooral voor ware balans.
quote:dutch33 schreef op 14 december 2015 @ 22:27:

Oke fijn. Dan is dat goed.. Het kan erste tekenen zijn. Maar zou zeggen geniet ook nog ff van het zwanger zijn.Ja dit. Wss ben je t al zat en wil je je kindje ontmoeten, maar je gaat t missen hoor. De bewegingen in je buik.
quote:GateKeeper schreef op 14 december 2015 @ 22:29:

[...]

Ja dit. Wss ben je t al zat en wil je je kindje ontmoeten, maar je gaat t missen hoor. De bewegingen in je buik.Nee vreselijk juist die bewegingen! Vond dat altijd zo eng en wat een rot gevoel zeg en nu ben ik weer zwanger en begin ik de eerste bewegingen alweer te voelen en ik vind dat zo'n naar gevoel brrrr
quote:Kritispurelaif schreef op 14 december 2015 @ 22:28:

Er heerst buikgriep.

Maar geloof me. Als je echte weeën hebt herken je het verschil wel. Bevallen is niet een kwestie van even niet lekker voelen maar van pijn. Je bent nog geen 38 weken, de kans is groot dat je je gewoon de laatste weken niet zo lekker voelt en rond de 40 weken bevalt.Ik herkende mijn ween echt niet hoor, dacht dat ik hele erge rug kramp had.
quote:Lovely1987 schreef op 14 december 2015 @ 22:30:

[...]

Nee vreselijk juist die bewegingen! Vond dat altijd zo eng en wat een rot gevoel zeg en nu ben ik weer zwanger en begin ik de eerste bewegingen alweer te voelen en ik vind dat zo'n naar gevoel brrrrIk was helemaal beurs geschopt, maar toch die bewegingen heerlijk zo'n alienbuik die alle kanten op schoot :-)
Bij mij zei mijn VK met 37,6 weken dat ze het gevoel had dat het niet zo lang meer zou duren.

Die avond braken m'n vliezen en 36 u later was baby er.

Verder geen spannende voortekenen. Heb die dag nog lekker gewandeld, boodschappen gedaan en gewoon de dagelijkse bezigheden. 3 minuten nadat de belastingaangifte verstuurd was braken de vliezen.
Drie weken voorafgaande aan de bevalling al voorweeen, en harde buiken, en rugpijn. Vocht uit m'n tepels al drie maanden voor de bevalling.

Het begon echt toen m'n vliezen braken, een uur daarna had ik om de drie minuten weeën.
quote:GateKeeper schreef op 14 december 2015 @ 22:32:

[...]

Ik was helemaal beurs geschopt, maar toch die bewegingen heerlijk zo'n alienbuik die alle kanten op schoot :-)Vreselijk gewoon, ik zat weleens naar mijn bolle buik te kijken en naar al die uitstekende ledematen van mijn baby en moest er letterlijk van kokhalzen zo vies vond ik het. nU heb ik alleen nog maar lichte bewegingen maar daar wordt ik al helemaal eng van. Maar ach ik ben ook iemand die zwanger zijn en bevallen een hel vind haha.
quote:Lovely1987 schreef op 14 december 2015 @ 22:35:

[...]

Vreselijk gewoon, ik zat weleens naar mijn bolle buik te kijken en naar al die uitstekende ledematen van mijn baby en moest er letterlijk van kokhalzen zo vies vond ik het. nU heb ik alleen nog maar lichte bewegingen maar daar wordt ik al helemaal eng van. Maar ach ik ben ook iemand die zwanger zijn en bevallen een hel vind haha.

Ruilen?

mijn kleine is nu net 3 1/2 mnd, dus voorlopig zit t niet in de planning.
Zoon is op de minuut op de uitgerekende datum geboren. Achteraf gezien heb ik de dag ervoor wel weeën gehad maar aangezien mijn menstruatie altijd heel erg is had ik er geen last van. Mijn menstruatie is veel erger dan dat de weeën waren. Het was dan ook een complete verrassing dat ik echt aandrang kreeg. Dacht eerst dat ik moest poepen, heb gespuugd en na een plens vruchtwater toch maar besloten dat dit waarschijnlijk toch wel betekende dat kind in aantocht was.

Ik ben om 1 uur snachts naar het ziekenhuis gegaan. Heb die middag nog lampjes op staan hangen en nog wat geschilderd! Pas tegen negenen werd ik erg moe en ben op de bank gaan liggen totdat ik dus naar de wc moest en het hele verhaal begon.

Wat je ziet in films dat vrouwen al puffend en naar hun rug grijpend door het huis heen en weer banjeren was hier niet van toepassing. Heb echter 11 uur persweeën gehad zonder volledige ontsluiting dus het was alles behalve een makkelijke bevalling.
quote:GateKeeper schreef op 14 december 2015 @ 22:38:

[...]

Ruilen?

mijn kleine is nu net 3 1/2 mnd, dus voorlopig zit t niet in de planning.Je mag best voor mij zwanger zijn en bevallen hoor maar die baby wil ik wel hebben haha en het pers gedeelte doe ik ook wel zelf haha. Mijn zoon is nu 11 maanden en een tweede zat hier al helemaal niet in de planning maar ach
quote:Lovely1987 schreef op 14 december 2015 @ 22:40:

[...]

Je mag best voor mij zwanger zijn en bevallen hoor maar die baby wil ik wel hebben haha en het pers gedeelte doe ik ook wel zelf haha. Mijn zoon is nu 11 maanden en een tweede zat hier al helemaal niet in de planning maar achbaby krijg je terug hoor
Gelukkig maar en dit topic brengt mij trouwens echt een jaar terug in de tijd, dat ik elke dag maar hoopte op de bevalling. Nu ik er zo op terug kijk was dat echt spannend en leuk. Toen vond ik er niks aan.
quote:GateKeeper schreef op 14 december 2015 @ 22:29:

[...]

Ja dit. Wss ben je t al zat en wil je je kindje ontmoeten, maar je gaat t missen hoor. De bewegingen in je buik.

Ene kant ben ik het zat, want wil haar zo graag ontmoeten en vast houden, maar andere kant ben ik bang dat ik de band die ik nu met haar heb in m'n buik ga missen.

Ben erg benieuwd of ik wel echt weeën ga voelen, heb een hele hoge pijngrens namelijk..

M'n vriend zegt dat het een kerstkindje wordt, ik ben benieuwd..
quote:Lovely1987 schreef op 14 december 2015 @ 22:55:

Gelukkig maar en dit topic brengt mij trouwens echt een jaar terug in de tijd, dat ik elke dag maar hoopte op de bevalling. Nu ik er zo op terug kijk was dat echt spannend en leuk. Toen vond ik er niks aan.Haha idd. Heb 4 weken als een walvis op de bank gelegen voordat ik beviel. Nu mis ik mijn gestolen slaapjes op de bank wel.
Haha ik heb ook een hoge pijngrens, mijn hand op 16 plaatsen gebroken en de gebruikte ik nog gewoon een week lang voordat ik eens naar de dokter ging. Wortelkanaalbehandelingen zonder verdoving allemaal geen probleem maar weeen....och wat een ellende is dat allemaal zeg.

Gatekeeper ja ik ook haha! Ik mis nu zelfs mijn waggelloopje maar ach over een paar maanden zal ik die wel weer hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven