Vreselijke migraine
zondag 5 januari 2020 om 13:49
Oh... dit deel van zwanger zijn was ik vergeten
Ik heb al twee weken elke dag knallende migraine en de medicijnen die ik normaal gesproken ervoor gebruik (apc) worden nu afgeraden.
Hebben jullie andere tips? Ik ben gister begonnen met het slikken van magnesium en gember maar voor nu helpt dat helaas nog niet. En morgen mag ik weer leuk voor de klas...
Ik heb al twee weken elke dag knallende migraine en de medicijnen die ik normaal gesproken ervoor gebruik (apc) worden nu afgeraden.
Hebben jullie andere tips? Ik ben gister begonnen met het slikken van magnesium en gember maar voor nu helpt dat helaas nog niet. En morgen mag ik weer leuk voor de klas...
Natte tosti..
zondag 5 januari 2020 om 14:05
Ik heb geen andere tips dan water drinken en plat liggen in donkere ruimte zonder geluid. Misschien kan acupunctuur helpen .Ik herken het wel , een ramp omdat je niks kunt innemen .Ik heb twee weken aan een stuk in bed gelegen met de rolluiken omlaag , ik hoop voor je dat het snel wegtrekt en wegblijft .
ivm sluiten EHV /vloggers topic, verkast naar nieuw forum
zondag 5 januari 2020 om 14:07
zondag 5 januari 2020 om 14:08
Als ik Google op paracetamol:
Uit onderzoek blijkt dat paracetamol geen schadelijke effecten heeft voor de zwangerschap of het ongeboren kind. Het kan de gehele zwangerschap veilig gebruikt worden. Wel wordt aangeraden om niet meer dan 6 tabletten (van 500 mg) per dag te nemen en het niet langer dan een week achtereen te gebruiken.
Edit zelfs paracetamol met coffeïne mag tijdens zwangerschap dan heb je alleen de a niet van de apc wie weet helpt tegen je knallende koppijn van nu!!
U kunt paracetamol met coffeïne in beperkte mate gebruiken. Dit betekent niet langer dan een week achtereen en niet meer dan vier tabletten (2 gram paracetamol) per dag. Het wordt in die dosering al jarenlang gebruikt door zwangere vrouwen, zonder nadelige gevolgen voor het kind.
Als ik verder lees, liever zonder coffeine de paracetamol, het kan wel in beperkte mate, maar dan zou ik als je dit wilt even overleggen met huisartsenpost
Uit onderzoek blijkt dat paracetamol geen schadelijke effecten heeft voor de zwangerschap of het ongeboren kind. Het kan de gehele zwangerschap veilig gebruikt worden. Wel wordt aangeraden om niet meer dan 6 tabletten (van 500 mg) per dag te nemen en het niet langer dan een week achtereen te gebruiken.
Edit zelfs paracetamol met coffeïne mag tijdens zwangerschap dan heb je alleen de a niet van de apc wie weet helpt tegen je knallende koppijn van nu!!
U kunt paracetamol met coffeïne in beperkte mate gebruiken. Dit betekent niet langer dan een week achtereen en niet meer dan vier tabletten (2 gram paracetamol) per dag. Het wordt in die dosering al jarenlang gebruikt door zwangere vrouwen, zonder nadelige gevolgen voor het kind.
Als ik verder lees, liever zonder coffeine de paracetamol, het kan wel in beperkte mate, maar dan zou ik als je dit wilt even overleggen met huisartsenpost
tęssa44- wijzigde dit bericht op 05-01-2020 14:22
47.14% gewijzigd
zondag 5 januari 2020 om 14:18
Wat vervelend! Wat bij mij soms wil helpen is pure pepermuntolie op mijn slapen van de tuinen of dit mooie masker: https://nl.aliexpress.com/item/32338827560.html
zondag 5 januari 2020 om 14:38
Ik ben bekend met migraine. Paracetamol doet bij mij helemaal niets tijdens een migraine aanval.
Saridon werkt wel aardig goed (maar mag volgens mij ook niet tijdens een zwangerschap), waarschijnlijk door de combinatie van paracetamol met andere stoffen.
Misschien morgen toch even gaan overleggen met je huisarts wat er wel mogelijk is?
zondag 5 januari 2020 om 14:40
Allereerst gefeliciteerd!!!
Hier een ervaringsdeskundige:
1e tip: niet gaan werken met migraine.
2e tip: maximale dosering paracetamol (300 mag per dag) gecombineerd met koelen met icepacks
2a tip: 2e tip combineren met maximale hoeveel caffeine op een dag (helpt bi mij soms wel, soms niet)
3e tip: ibroprefen/naxproxen mag tot 20 weken (wel overleggen met arts)
4e tip: als niks werkt en aanval duurt te lang in incidentele gevallen sumatriptan (zeker overleggen met arts)
En vooral veel sterkte!
Hier een ervaringsdeskundige:
1e tip: niet gaan werken met migraine.
2e tip: maximale dosering paracetamol (300 mag per dag) gecombineerd met koelen met icepacks
2a tip: 2e tip combineren met maximale hoeveel caffeine op een dag (helpt bi mij soms wel, soms niet)
3e tip: ibroprefen/naxproxen mag tot 20 weken (wel overleggen met arts)
4e tip: als niks werkt en aanval duurt te lang in incidentele gevallen sumatriptan (zeker overleggen met arts)
En vooral veel sterkte!