Wanneer seks na bevalling

03-10-2016 21:25 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Heel kort door de bocht: hoe snel na de bevalling hadden jullie weer seks?

Ik ben 15 dagen geleden bevallen maar vraag me af wat verstandig is
Wij na een week of 8/9 geloof ik.
Volgens mij is het na 6 weken ongeveer. Je mag in ieder geval niet meer vloeien. Maar je hebt ook een wond in de baarmoeder zitten die eerst goed moet helen.
Maand of 3 voordat we echt seks hadden. Vanaf een paar weken na de bevalling weer intiem in bed, maar penetratie durfde ik niet.
Er komt een herinnering van lang geleden boven. Was met een keizersnede bevallen, en moest voor controle naar de gyn, na 6 weken. Gyn vraagt in 'het algemeen" of we al weer seks hadden gehad.

Man en ik antwoorden tegelijkertijd; hij zei nee, ik zei ja.

Die ene seks-poging was gewoon niet zo goed gelukt ..

Is later weer goed gekomen maar dus niet binnen de 6 weken..
Dat zal voor iedereen verschillend zijn.

Aangeraden wordt om te wachten tot na de eerste nacontrole, 6 weken na de bevalling maar dat hoeft niet.

Bij de eerste na 7 weken (keizersnede) en na de 2e, vaginale bevalling 4 weken. Ik zag er zo tegenop (horrorbevalling met flinke knip) dat ik er zo snel mogelijk vanaf wilde zijn en gelukkig viel het totaal niet tegen.
Week of 10 ofzo? Nadat ik weer een beetje hersteld was van 1 liter bloedverlies..
Volgens mij wordt er aangeraden minimaal zes weken te wachten ivm het helen van interne wonden.

Hoelang wij gewacht hebben weet ik eigenlijk niet meer Volgens mij hadden we na baby één sneller weer seks dan na baby twee (baby één was een heel makkelijk kind, snel doorslapen enz. baby twee vroeg behoorlijk veel aandacht, heel veel en vaak wakker 's nachts, dus als baby sliep was het enige waar wij konden denken ook slapen).
Ik pas na 6+ weken ivm keizersnede. Maar was misschien wel twee maanden. Had er absoluut geen behoefte aan.

Als je niet meer vloeit en je goed voelt kan je vast wat doen.
4 weken bij beide bevallingen. Had bij de 1e een knip gehad en bij de 2e was ik ingescheurd, in beide gevallen 3 hechtingen.

Ik vloeide niet meer en van mijn vk (waar ik op nacontrole ging) "mocht" het weer. De 1e keer was ff spannend maar daarna weer als vanouds
Toen ik wat minder zweette 's nachts, die enorme lap vel die voor mijn buik door moest wat was bijgetrokken, mijn zoontje 's nachts niet meer elke 2/3 uur aan de borst hoefde en het litteken van de flinke knip rustig was. Kan na twee maanden zijn geweest, ook na vier maanden. Geen idee, ik was een soort babyknuffelende oermoeder zombierobot zonder besef van tijd en man.
Toen het vloeien was gestopt, na een week of 6.
Bij de jongste na 10 dagen (met condoom). De oudste een week of 6, die bevalling was zwaarder.
Eerste poging na kind 1: na een week of 2. Dat was nog niet prettig en die poging werd rap gestaakt, na 4 weken wel. Bij nummer 2 iets langer maar toen had de gyn mijn man streng verboden om er de eerste 6 weken aan te zitten omdat dat haar borduurwerk wel eens ernstig zou kunnen beschadigen.
In ieder geval tot het vloeien volledig gestopt is en evt. littekens van knip e.d. niet al te gevoelig meer zijn. Daarnaast is denk ik het belangrijkste dat je er allebei weer echt aan toe bent en het niet geforceerd moet. Ik geloof dat het bij ons na 5 weken weer was, ondanks vrij traumatische bevalling en met knip. Was er best gespannen voor maar door alles heel rustig te doen viel het me ontzettend mee, geen pijn of ongemakken gehad.
5 weken
Na 11 weken pas. Ik wilde graag eerder, maar ik heb 8.5 week gevloeid na mijn bevalling. Daarna hebben we gewacht totdat de mirena spiraal geplaatst was. Alleen met een condoom, zonder verdere anticonceptie durfden we niet aan.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Wow sommige waren snel weer actief zeg

Ik kwam pas weer tot leven na een maand of 3/4. Keizersnede was pittig en ik vloeide nog lang en veel.

Maar bij de snelle dames, vloeide jullie dan niet meer? Zie dat er 1 na 10 dagen weer sex had. Maar bij mij kwam er nog een mega vloed aan..ehm vanalles uit haha.
Na 3 weken bij beide bevallingen. Ik vloeide na 9 dagen niet meer
Wat fijn om te lezen dit topic. Ik ben zwanger van de eerste en ik maakte me hier best druk om eerlijk gezegd. Als ik het zo lees valt het over het algemeen wel mee
Ik heb geen hechtingen en vloei niet meer maar lees idd overal advies 6 weken vandaag de vraag
Week of 8 duurde t vloeien en mijn wond van de keizersnee deed pijn. Moest er niet aan denken ook haha
Wij na 6 weken
Na 2-3 wkn.
Het vloeien was na 10 dagen minimaal. En met condoom dus vanwege evt infectiegevaar. Tijdens mijn zwangerschap had ik weinig behoefte aan seks (en man ook minder, zeker tegen het einde toe), maar daarna was het ineens heel snel anders

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven