Wanneer seks na bevalling
maandag 3 oktober 2016 om 21:32
Er komt een herinnering van lang geleden boven. Was met een keizersnede bevallen, en moest voor controle naar de gyn, na 6 weken. Gyn vraagt in 'het algemeen" of we al weer seks hadden gehad.
Man en ik antwoorden tegelijkertijd; hij zei nee, ik zei ja.
Die ene seks-poging was gewoon niet zo goed gelukt ..
Is later weer goed gekomen maar dus niet binnen de 6 weken..
Man en ik antwoorden tegelijkertijd; hij zei nee, ik zei ja.
Die ene seks-poging was gewoon niet zo goed gelukt ..
Is later weer goed gekomen maar dus niet binnen de 6 weken..
maandag 3 oktober 2016 om 21:33
Dat zal voor iedereen verschillend zijn.
Aangeraden wordt om te wachten tot na de eerste nacontrole, 6 weken na de bevalling maar dat hoeft niet.
Bij de eerste na 7 weken (keizersnede) en na de 2e, vaginale bevalling 4 weken. Ik zag er zo tegenop (horrorbevalling met flinke knip) dat ik er zo snel mogelijk vanaf wilde zijn en gelukkig viel het totaal niet tegen.
Aangeraden wordt om te wachten tot na de eerste nacontrole, 6 weken na de bevalling maar dat hoeft niet.
Bij de eerste na 7 weken (keizersnede) en na de 2e, vaginale bevalling 4 weken. Ik zag er zo tegenop (horrorbevalling met flinke knip) dat ik er zo snel mogelijk vanaf wilde zijn en gelukkig viel het totaal niet tegen.
maandag 3 oktober 2016 om 21:37
Volgens mij wordt er aangeraden minimaal zes weken te wachten ivm het helen van interne wonden.
Hoelang wij gewacht hebben weet ik eigenlijk niet meer Volgens mij hadden we na baby één sneller weer seks dan na baby twee (baby één was een heel makkelijk kind, snel doorslapen enz. baby twee vroeg behoorlijk veel aandacht, heel veel en vaak wakker 's nachts, dus als baby sliep was het enige waar wij konden denken ook slapen).
Hoelang wij gewacht hebben weet ik eigenlijk niet meer Volgens mij hadden we na baby één sneller weer seks dan na baby twee (baby één was een heel makkelijk kind, snel doorslapen enz. baby twee vroeg behoorlijk veel aandacht, heel veel en vaak wakker 's nachts, dus als baby sliep was het enige waar wij konden denken ook slapen).
maandag 3 oktober 2016 om 21:41
maandag 3 oktober 2016 om 21:45
Toen ik wat minder zweette 's nachts, die enorme lap vel die voor mijn buik door moest wat was bijgetrokken, mijn zoontje 's nachts niet meer elke 2/3 uur aan de borst hoefde en het litteken van de flinke knip rustig was. Kan na twee maanden zijn geweest, ook na vier maanden. Geen idee, ik was een soort babyknuffelende oermoeder zombierobot zonder besef van tijd en man.
maandag 3 oktober 2016 om 21:56
maandag 3 oktober 2016 om 21:59
In ieder geval tot het vloeien volledig gestopt is en evt. littekens van knip e.d. niet al te gevoelig meer zijn. Daarnaast is denk ik het belangrijkste dat je er allebei weer echt aan toe bent en het niet geforceerd moet. Ik geloof dat het bij ons na 5 weken weer was, ondanks vrij traumatische bevalling en met knip. Was er best gespannen voor maar door alles heel rustig te doen viel het me ontzettend mee, geen pijn of ongemakken gehad.
maandag 3 oktober 2016 om 22:05
maandag 3 oktober 2016 om 22:05
Wow sommige waren snel weer actief zeg
Ik kwam pas weer tot leven na een maand of 3/4. Keizersnede was pittig en ik vloeide nog lang en veel.
Maar bij de snelle dames, vloeide jullie dan niet meer? Zie dat er 1 na 10 dagen weer sex had. Maar bij mij kwam er nog een mega vloed aan..ehm vanalles uit haha.
Ik kwam pas weer tot leven na een maand of 3/4. Keizersnede was pittig en ik vloeide nog lang en veel.
Maar bij de snelle dames, vloeide jullie dan niet meer? Zie dat er 1 na 10 dagen weer sex had. Maar bij mij kwam er nog een mega vloed aan..ehm vanalles uit haha.