Wat deed jullie man/vriend/moeder tijdens de bevalling?
zaterdag 19 oktober 2019 om 10:53
Mijn moeder staat op de contacten-lijst voor als ik het ECHT niet meer zie zitten, maar nadrukkelijk alleen telefonisch! No way dat zij de verloskamer in komt. Terwijl zij de enige is die mij in enkele minuten helemaal van 100+ stress naar normaal weet te krijgen. Maar, ieder z'n ding natuurlijk.
zaterdag 19 oktober 2019 om 10:53
Man heeft geen moment van mijn zijde geweken toen we in het ziekenhuis kwamen. Ik heb diverse traumatische ziekenhuis ervaringen opgedaan toen ik jonger was en elk medisch persoon heeft hij hier hoogst persoonlijk op gewezen. Net als op het feit dat ik niet kan overgeven en hij heeft de verloskundige haar hand ongeveer uit mij getrokken toen het toucheren mega pijnlijk was.
En hij is bijna flauwgevallen tijdens het zetten van de ruggenprik, maar daarna heeft hij zich herpakt en heb ik heel veel steun aan hem gehad.
Het allermooiste vond ik dat hij degene was die zoon woog en aankleedde.
Daarna nog minimaal 12 uur met z'n drietjes geweest (om 6 uur sochtends bevallen). M'n ouders wilden die avond in het ziekenhuis langskomen, maar m'n schoonouders zijn de dag erna pas geweest toen wij weer thuis waren. Maar eigenlijk had ik het liefst helemaal geen visite gehad. Ik wilde gewoon in m'n bubbel blijven, en iedereen van buiten af vond ik te druk, vreemd ruiken en kwam die bubbel lek prikken. Ik geef het de hormonen maar de schuld
En hij is bijna flauwgevallen tijdens het zetten van de ruggenprik, maar daarna heeft hij zich herpakt en heb ik heel veel steun aan hem gehad.
Het allermooiste vond ik dat hij degene was die zoon woog en aankleedde.
Daarna nog minimaal 12 uur met z'n drietjes geweest (om 6 uur sochtends bevallen). M'n ouders wilden die avond in het ziekenhuis langskomen, maar m'n schoonouders zijn de dag erna pas geweest toen wij weer thuis waren. Maar eigenlijk had ik het liefst helemaal geen visite gehad. Ik wilde gewoon in m'n bubbel blijven, en iedereen van buiten af vond ik te druk, vreemd ruiken en kwam die bubbel lek prikken. Ik geef het de hormonen maar de schuld
zaterdag 19 oktober 2019 om 11:57
Gebeurt niet altijd. En als het wel gebeurd, dan haalt de verloskundige heel discreet de ontlasting weg en heb je het niet eens door. Maar ik had het wel door dus.Ttroeteltje schreef: ↑19-10-2019 11:32Dames, stomme vraag. Is poepen tijdens de bevalling een feit? Of kan dat ook zonder?
Ik heb volgens mij niet gepoept, partner weet het niet. Ik lees en hoor het wel altijd/overal.
zaterdag 19 oktober 2019 om 12:13
Als er ontlasting in je darmen zit, wordt het er volgens mij wel standaard mee uitgedrukt, doordat kind ook daar kracht op zet. Althans, dat is mij verteld. Hangt er dus vanaf of je net naar het toilet bent geweest of niet. En wanneer je normaal naar het toilet gaat. Bij de eerste beviel ik in de middag en had ik daarvoor al gepoept. Ik was dus “leeg” toen bevalling begon. Toen niet gepoept tijdens bevalling. De andere twee waren ‘s ochtends geboren. Tijdstip dat ik normaal ook zou poepen, maar dus nog niet had gedaan. Dat deed ik nu dus tijdens de bevallingTtroeteltje schreef: ↑19-10-2019 11:32Dames, stomme vraag. Is poepen tijdens de bevalling een feit? Of kan dat ook zonder?
Ik heb volgens mij niet gepoept, partner weet het niet. Ik lees en hoor het wel altijd/overal.
zaterdag 19 oktober 2019 om 12:14
Ik heb geen idee. Ik kon het zelf niet zien en niemand heeft iets gezegd. De matjes vouwen ze snel op, maar ik heb niet het idee dat er veel van wat dan ook mee kwam.Ttroeteltje schreef: ↑19-10-2019 11:32Dames, stomme vraag. Is poepen tijdens de bevalling een feit? Of kan dat ook zonder?
zaterdag 19 oktober 2019 om 12:37
Het kan zonder, maar volgens mij gebeurt het vaker wel dan niet. Mijn eerste was gelukkig zonder, tweede met helaas.Ttroeteltje schreef: ↑19-10-2019 11:32Dames, stomme vraag. Is poepen tijdens de bevalling een feit? Of kan dat ook zonder?
zaterdag 19 oktober 2019 om 13:22
Mijn schoonmoeder vertelde laatst dat die standaard een klysma kreeg voor de bevalling, zodat er geen ontlasting mee zou komen tijdens het persen.BuzzFeed schreef: ↑19-10-2019 12:13Als er ontlasting in je darmen zit, wordt het er volgens mij wel standaard mee uitgedrukt, doordat kind ook daar kracht op zet. Althans, dat is mij verteld. Hangt er dus vanaf of je net naar het toilet bent geweest of niet. En wanneer je normaal naar het toilet gaat. Bij de eerste beviel ik in de middag en had ik daarvoor al gepoept. Ik was dus “leeg” toen bevalling begon. Toen niet gepoept tijdens bevalling. De andere twee waren ‘s ochtends geboren. Tijdstip dat ik normaal ook zou poepen, maar dus nog niet had gedaan. Dat deed ik nu dus tijdens de bevalling![]()
zaterdag 19 oktober 2019 om 14:24
Je hoeft het zelf helemaal niet door te hebben als het gebeurt. En het is ook echt niet zo dat de vk/verpleegster met de neus dicht gaat staan roepen “iew poep” ofzo. Gaat allemaal vrij discreet.Suzan_1991 schreef: ↑19-10-2019 12:37Het kan zonder, maar volgens mij gebeurt het vaker wel dan niet. Mijn eerste was gelukkig zonder, tweede met helaas.
Mij interesseerde het op dat moment echt helemaal niets. Al was mijn hele darmstelsel naar buiten gekomen, dan had ik het waarschijnlijk niet eens gemerkt,
zaterdag 19 oktober 2019 om 14:27
Nou ik was tijdens de weeën beide keren van onder en van boven compleet leeggelopen en toch kwam er tijdens het persen het nodige mee. En het is niet zo dat het kind ergens op drukt (althans dat heeft hier niets mee te maken). Je perst gewoon keihard en dan pers je dus ook poep uit.BuzzFeed schreef: ↑19-10-2019 12:13Als er ontlasting in je darmen zit, wordt het er volgens mij wel standaard mee uitgedrukt, doordat kind ook daar kracht op zet. Althans, dat is mij verteld. Hangt er dus vanaf of je net naar het toilet bent geweest of niet. En wanneer je normaal naar het toilet gaat. Bij de eerste beviel ik in de middag en had ik daarvoor al gepoept. Ik was dus “leeg” toen bevalling begon. Toen niet gepoept tijdens bevalling. De andere twee waren ‘s ochtends geboren. Tijdstip dat ik normaal ook zou poepen, maar dus nog niet had gedaan. Dat deed ik nu dus tijdens de bevalling![]()
zaterdag 19 oktober 2019 om 14:57
Jawel hoor, dat heeft er wel mee te maken: https://www.040verloskunde.nl/index.php ... itdrijvingSallySpectra* schreef: ↑19-10-2019 14:27Nou ik was tijdens de weeën beide keren van onder en van boven compleet leeggelopen en toch kwam er tijdens het persen het nodige mee. En het is niet zo dat het kind ergens op drukt (althans dat heeft hier niets mee te maken). Je perst gewoon keihard en dan pers je dus ook poep uit.
zaterdag 19 oktober 2019 om 15:15
Nou dat had ik helaas wel door, rook niet zo lekkerSallySpectra* schreef: ↑19-10-2019 14:24Je hoeft het zelf helemaal niet door te hebben als het gebeurt. En het is ook echt niet zo dat de vk/verpleegster met de neus dicht gaat staan roepen “iew poep” ofzo. Gaat allemaal vrij discreet.
Mij interesseerde het op dat moment echt helemaal niets. Al was mijn hele darmstelsel naar buiten gekomen, dan had ik het waarschijnlijk niet eens gemerkt,
Moet wel zeggen dat het me op dat moment echt niet interesseerde. Enige wat ik wilde is dat die baby eruit kwam zodat die pijnlijke druk op m'n rug zou stoppen.
zaterdag 19 oktober 2019 om 15:42
Het hoofdje van het kindje duwt de ontlasting uit het laatste stuk van je darmen, dus als daar iets zit komt het ermee uit en zit daar niets, dan komt er ook niets.
Maar er komt vaker wel dan geen ontlasting aan te pas.
'Vroeger' gaven we inderdaad alle inleidingen een klysma, tenzij ze het niet wilde natuurlijk.
Nu raad ik het soms nog wel aan, zeker als de vrouw dat zeer vervelend vindt en de verwachting is dat het beperkend kan werken tijdens het persen (niet optimaal persen ivm angst voor het poepen).
Als je het aan me vraagt, krijg je het van me.
Maar er komt vaker wel dan geen ontlasting aan te pas.
'Vroeger' gaven we inderdaad alle inleidingen een klysma, tenzij ze het niet wilde natuurlijk.
Nu raad ik het soms nog wel aan, zeker als de vrouw dat zeer vervelend vindt en de verwachting is dat het beperkend kan werken tijdens het persen (niet optimaal persen ivm angst voor het poepen).
Als je het aan me vraagt, krijg je het van me.
zaterdag 19 oktober 2019 om 16:17