Wat deed jullie man/vriend/moeder tijdens de bevalling?

17-10-2019 20:34 165 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het duurt nog even voordat de kleine man eruit is. Maar ik ben zo benieuwd naar verhalen over de bevalling. Mijn vriend en schoonmoeder zijn erbij.

Wat vonden jullie fijn en wat moesten jullie vriend/man/moeder doen?
Hier was alleen man erbij. Schoonmoeder of moeder erbij lijkt me verschrikkelijk.
Godzijdank alleen man erbij. De eerste keer was hij bijna 20 uur lang m'n mentalcoach en lachemaatje. De tweede keer hoefde hij alleen vijf minuten m'n hand vast te houden en toen was het al gebeurd.
Ik kan me niet herinneren dat hij iets deed behalve erbij zijn. Je moet het tenslotte toch zelf doen. Bij weeën opvangen zijn anderen ook nutteloos.
Ik wist niet dat je zwanger was, gefeliciteerd!

(geen kind hier, dus geen ervaring)
Man was erbij. Op het laatst kon het mij geen ene f*ck schelen wie er was. Er was ook helemaal niets wat iemand kon doen behalve van mij afblijven en mond dichthouden. In het begin van de bevalling werd ik al helemaal bloedagressief van die zielige washandjes en dat gepluk aan mijn nek en schouders. Gewoon allemaal opbokken, dat wilde ik.

Maar als ik pijn heb wil ik sowieso het liefste in een donker hoekje kruipen en met rust gelaten worden. Dat was toen niet anders.
3thee schreef:
17-10-2019 20:38
Ik kan me niet herinneren dat hij iets deed behalve erbij zijn. Je moet het tenslotte toch zelf doen. Bij weeën opvangen zijn anderen ook nutteloos.
Dit ook ja. Ik herinner me verder alleen het moment dat ie iets zei wat niet goed viel haha.
Worden mannen ongemakkelijk tijdens de bevalling?
Due-scimmie schreef:
17-10-2019 20:36
Hier was alleen man erbij. Schoonmoeder of moeder erbij lijkt me verschrikkelijk.
Ik heb een hele goede band met mijn schoonmoeder, ik weet ook dat ze dit heel graag wil meemaken.
Man was erbij.
Baby was er binnen 1 uur na de eerste wee, dus alles ging langs ons heen.
DuchessMeganMarkle schreef:
17-10-2019 20:42
Die van mij niet gelukkig .
Alleen man erbij, verder wist niemand dat ik aan het bevallen was. Geen idee wat ie gedaan heeft. Zich verveeld denk ik. En geprobeerd te slapen.
Op een gegeven moment ging hij een krentenbol eten, de eikel. Die lucht :purple:
Hier 2 keizersnede dus dat punt niet bereikt als je laatste deel bedoeld. Hij vond het vooral vervelend dat ik pijn had en hij niks kon doen. Meer machteloos dan ongemakkelijk.
heb je een echt goede band met je schoonmoeder? Voelt het goed dat zij er straks bij is?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Geen idee. Dat was het laatste waar ik mee bezig was hoor, hoe mijn man zich voelde.
17-10-2019 20:43
Ik heb een hele goede band met mijn schoonmoeder, ik weet ook dat ze dit heel graag wil meemaken.
en wil jij dat ook? Het gaat tijdens de bevalling om jou he, houdt dat goed voor ogen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Wat man aan het doen was, geen idee. Ik was pijn aan het wegpuffen en aan het bedenken waarom ik dit in hemelsnaam wilde.
Achteraf een droombevalling gehad, maar op het moment van bevallen was alles kut, moest iedereen vooral z'n mond houden en had ik echt niet in de gaten wat man deed.
Beide keren alleen man erbij in de kamer zelf, samen met de VK ( de eerste keer ook een VPK, ivm ziekenhuisbevalling)
Alleen al het feit dat hij in de kamer was tijdens de ontsluitingsfase, was voldoende, beide keren. Hij heeft de eerste keer het WK wielrennen gekeken, hij kon me verder toch niet helpen.
Bij het persen vooral bezig mij aan te moedigen, het kussen omhoog te drukken om mijn hoofd in de juiste positie te krijgen en mijn been vast houden, zodat ik dat zelf niet hoefde te doen.

De tweede keer had hij niet eens de kans echt iets te doen, zo snel besloot baby zich te melden. Een geluk dat de VK net op tijd binnenkwam, anders hadden we het met z'n tweeën moeten klaren ( wat vast ook gelukt was). Mijn moeder was toen wel in huis, had geen idee dat het zo snel ging en was bezig met onze oudste.

Ongemakkelijk was ie echt niet, zijn kinderen werden geboren. Het enige lastige vond hij dat hij eigenlijk niets kon doen, behalve er te zijn. En laat dat nou precies hetgeen zijn wat ik nodig had.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 17-10-2019 20:48
5.13% gewijzigd
Yildizlar schreef:
17-10-2019 20:44
Die van mij niet gelukkig .

Die van mij wel, maar dat kan ook zijn gekomen doordat hij op zijn oog was getimmerd door iemand, tijdens het parkeren van de auto. (Terwijl ik de laatste ontsluitingsweeën aan het opvangen was, zat hij bij de eerste hulp)
Alleen man was erbij, lijkt me vreselijk om op daar andere familieleden bij te hebben.
Dit voelde voor ons zo privé, om samen ouders worden.
Hij vergat mijn tas met eten uit de auto mee te nemen. Maar aan de zonzijde: hij hield me vast terwijl ik staand beviel. Dat was best romantisch. En compenseerde voor het eten.
Mag hopen van niet, jij bent degene die het ongemakkelijk heeft.
Je schoonmoeder...echt? Spreek ook ff op voorhand af dat je mss halverwege denkt nu wil ik je er niet meer bij hebben....niet alles gaat volgens het boekje he zeker niet bij de eerste....natuurlijk hoop ik voor je dat het allemaal voorspoedig gaat!
Mannen voelen zich vaak machteloos. ze kunnen niks doen maar je hebt er ook die gaan coachen je kan het..nog even doorzetten. ( de laatste had ik niet kunnen waarderen zelfde type als wij zijn zwanger)

Ik zou altijd afspreken met je schoonmoeder dat je kijkt hoe het loopt. Weeen doen echt pijn en dan heb je niet altijd zin in bezoek.
staafmixer wijzigde dit bericht op 17-10-2019 21:03
38.27% gewijzigd
Andersom schreef:
17-10-2019 20:47
Die van mij wel, maar dat kan ook zijn gekomen doordat hij op zijn oog was getimmerd door iemand, tijdens het parkeren van de auto. (Terwijl ik de laatste ontsluitingsweeën aan het opvangen was, zat hij bij de eerste hulp)
Nee joh wat erg zeg !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven