Wat een onzekerheid!

30-07-2015 13:22 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Als jarenlange meelezer weet ik hoe veel van dit soort topics er voorbijkomen, en hoe er vaak gereageerd wordt.

Toch zou ik heel even mijn verhaal kwijt willen en misschien wat ervaringen van anderen horen.

Het zit zo:

Ik had vorige week woensdag ongesteld moeten worden, nu ben ik nog steeds niet ongesteld geworden.

Ik heb zaterdag en maandag zelf een test gedaan en dinsdag bij de huisarts nog een test, deze waren allemaal negatief.

Kan het zijn dat ik te vroeg heb getest (nog niet genoeg hormoon aanwezig?)?

Ik heb wel wat krampen in mn onderbuik alsof ik ongesteld zou moeten worden vanaf woensdag al, maar er gebeurt dus helemaal niks.

De verdere "symptomen" waar ik last van heb:

- snel misselijk na eten of juist als ik niet eet.

- geen trek in eten maar wel honger

- beetje rommelende darmen (sorry voor de details) winderig, verstopt en dan opeens weer beetje diarree

- snel emotioneel

- snel geïrriteerd/ongeduldig

Ik ben niet bezig met zwanger worden dus ik ben naar mijn idee niet mezelf voor de gek aan het houden.

Normaal is mijn cyclus heel regelmatig, laatste half jaar exact 25 dagen elke maand en nu zit ik op dag 33.

Ik hoor graag jullie ervaringen en inzichten want ik word gek van dit "wachten" en zo dood ik tenminste de tijd.

Alvast bedankt
wasmand89 wijzigde dit bericht op 30-07-2015 13:23
Reden: verkeerde smiley
% gewijzigd
Symptomen ontwikkelen zich vaak als er HCG in je lichaam zit, als dat in je lichaam zit dan hoor je positief te testen. 3 keer negatief zou je denken dat je gewoon niet zwanger bent. Afwachten is denk ik het enige wat je voor nu kan doen.
Je zou toch verwachten dat je in geval van zwangerschap op dag 33 wel positief zou moeten testen bij een normale cycluslengte van 25 dagen.

Had de huisarts geen verklaring?
@wardijntje nee de huisarts had geen verklaring, ze zegt dat het nog niet zoveel zegt dat het nu negatief is omdat het best vaak gebeurt dat het even duurt voordat een test positief is. En eventueel kan het ook nog een miskraam zijn die nog niet echt doorzet waardoor de test niet positief is maar ik ook nog niet ongesteld ben.

Ik vind het wel heel raar, ben nog nooit zo laat geweest, in het verleden wel eens 1 of 2 dagen te laat maar dit is wel erg lang
De symptomen die je hebt zullen idd niet door zwangerschap worden veroorzaakt want dan moet het hcg wel aantoonbaar zijn op een stick!

Kan natuurlijk alsnog dat je zwanger bent maar nog te vroeg om te testen al is dat wel raar bij een regematige cyclus al zo ver na NOD.

Ik snap niet zo goed; je bent niet bezig om zwanger te worden maar je kan wel zwanger zijn? Gebruik je wel foliumzuur, wel belangrijk
'helaas' is een vrouwenlijf geen machine, en hoort dit er een beetje bij. Soms heb je ineens een belachelijk korte cyclus, en soms een hele lange.

Maar ik snap heel goed dat je gek wordt van de onduidelijkheid nu, ik hoop dat je snel zekerheid krijgt.
@Lanie nee ik ben niet bezig om zwanger te worden, maar heb wel seks, dus dan is er wel een aanwezige kans van zwangerschap.

@wardijntje ik vind het vooral bizar omdat mijn cyclus al 6 maanden echt perfect 25 dagen is, heb geen stress gehad, ben niet ziek geweest, niet opeens extreem afgevallen oid. dus eigenlijk geen reden om laat te zijn..
Leg eens uit, waarom ben je niet bezig met zwanger worden maar heb je wel onveilige seks? Is dat niet een beetje onverstandig, of hoop je juist dat je per ongeluk zwanger raakt?

Je lichaam is geen machine. Het kan altijd dat je een keer eerder of later ongesteld bent. Je kan zelfs zomaar een keer overslaan.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
@Georgette Zonder meteen de toon te zetten van dit topic, en met alle respect, ik denk niet dat ik jou een verklaring schuldig ben.
quote:Wasmand89 schreef op 30 juli 2015 @ 13:59:

@Georgette Zonder meteen de toon te zetten van dit topic, en met alle respect, ik denk niet dat ik jou een verklaring schuldig ben.

Nounou. Ik vond het een gewone vraag, bijvoorbeeld omdat er dan wat uitleg komt over hoe je met de anticonceptie bezig bent. Een normale vraag in het kader van het onderwerp, mijns inziens.
Is rommelende darmen en diarree een symptoom van zwangerschap? Nooit geweten en ook nooit last van gehad.

De verdere "symptomen" waar ik last van heb:

- snel misselijk na eten of juist als ik niet eet.

- geen trek in eten maar wel honger

- beetje rommelende darmen (sorry voor de details) winderig, verstopt en dan opeens weer beetje diarree

Dit klinkt meer als een zomer / buikgriepje.

Het is natuurlijk ook zo, dat je nu overal op gaat letten en alles als een symptoom ziet. Zoals dit:

- snel emotioneel

- snel geïrriteerd/ongeduldig

Dit kan ook zijn dat je last hebt van de warmte, of een lagere bloedsuikerspiegel hebt.

Je hebt 3 testen gedaan en die zijn allemaal negatief! Ik testte dagen voor mijn NOD al positief.
Mijn cyclus was ook altijd heel regelmatig. Maar een keer zo'n 3 weken over tijd geweest. Zelf aantal keer getest en bloed laten testen. Allemaal negatief. Daarna gewone menstruatie en weer regelmatige cyclus. Dus zo'n beetje een cyclus overgeslagen zeg maar.

Dus ja, het kan opeens een langere cyclus tussendoor. (Ik wilde wel graag zwanger worden)

@Georgette Zonder meteen de toon te zetten van dit topic, en met alle respect, ik denk niet dat ik jou een verklaring schuldig ben.En jij had al hééél veel van dit soort topics gelezen zei je?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
@clemence, daar heb je wel gelijk in, misschien ga je dan ook dingen voelen die er niks mee te maken hebben. Ik dacht ik schrijf alles maar gewoon op wat ik enigszins voel op dit moment, misschien maakt dat iets duidelijk. niet alles van dat lijstje is even sterk aanwezig.

@mugske Dat is ook gek zeg, was je toen ziek geweest oid?

@ nouschi ja, daarom verwachtte ik de vraag ook al, en ik vind het gewoon een stomme vraag, natuurlijk is er altijd een kans dat je zwanger word van seks, ook als je de pil slikt, of als je condooms gebruikt, of als je een spiraaltje hebt.

En met het gevaar op compleet afgebrand te worden ga ik dan toch maar antwoord geven, ik slik geen pil en we gebruikten geen condoom (vaste relatie) voor het zingen de kerk uit, en geen tweede keer seks hebben daarna en de andere kleine regeltjes van deze onbetrouwbare anticonceptiemethode. Daarom is het niet een heel onrealistisch scenario dat ik zwanger ben.
quote:Wasmand89 schreef op 30 juli 2015 @ 14:22:

@clemence, daar heb je wel gelijk in, misschien ga je dan ook dingen voelen die er niks mee te maken hebben. Ik dacht ik schrijf alles maar gewoon op wat ik enigszins voel op dit moment, misschien maakt dat iets duidelijk. niet alles van dat lijstje is even sterk aanwezig.

@ nouschi ja, daarom verwachtte ik de vraag ook al, en ik vind het gewoon een stomme vraag, natuurlijk is er altijd een kans dat je zwanger word van seks, ook als je de pil slikt, of als je condooms gebruikt, of als je een spiraaltje hebt.

En met het gevaar op compleet afgebrand te worden ga ik dan toch maar antwoord geven, ik slik geen pil en we gebruikten geen condoom (vaste relatie) voor het zingen de kerk uit, en geen tweede keer seks hebben daarna en de andere kleine regeltjes van deze onbetrouwbare anticonceptiemethode. Daarom is het niet een heel onrealistisch scenario dat ik zwanger ben.

Tja het zou kunnen dat je zwanger bent of binnenkort gaat worden. Maar dan is het neem ik aan wel gewenst gezien je "anticonceptie methode"?

Morgenochtend nog een keer testen met een Clear Blue test?
Ik had al 2 jaar een regelmatig cyclus. Toen ik een paar dagen overtijd was heb ik getest, deze was negatief. Daarna elke keer met een paar dagen er tussen getest. Na 11 dagen overtijd dacht ik het zal wel niks wezen. 3 dagen daarna kwam mijn vriend thuis met een test en deze bleek wel positief. Ik had gewoon een late eisprong gehad die maand. Inmiddels 13 weken zwanger. Het kan dus wel.. en vooral als je geen anticonceptie gebruikt. Ik zou gewoon even afwachten.
Lijkt me niet dat je zwanger bent. Wat Gatekeeper al zegt: als je zoveel symptomen hebt, zou dat komen door hoog hcg. Ofwel dan moet je positief testen.

Ik heb ook wel eens zomaar een maand overgeslagen. Misschien heb je een virusje te pakken en gooit dat de boel door de war.

@Georgette Zonder meteen de toon te zetten van dit topic, en met alle respect, ik denk niet dat ik jou een verklaring schuldig ben.Het was maar een vraag hoor!
quote:lionlily schreef op 30 juli 2015 @ 14:05:

[...]

Nounou. Ik vond het een gewone vraag, bijvoorbeeld omdat er dan wat uitleg komt over hoe je met de anticonceptie bezig bent. Een normale vraag in het kader van het onderwerp, mijns inziens.Dit dus, dank je Lionlily!
quote:Wasmand89 schreef op 30 juli 2015 @ 14:22:

En met het gevaar op compleet afgebrand te worden ga ik dan toch maar antwoord geven, ik slik geen pil en we gebruikten geen condoom (vaste relatie) voor het zingen de kerk uit, en geen tweede keer seks hebben daarna en de andere kleine regeltjes van deze onbetrouwbare anticonceptiemethode. Daarom is het niet een heel onrealistisch scenario dat ik zwanger ben.Dit maakt niet dat ik je zou afbranden, dit is jullie beider keuze en daar heb ik niets mee te maken. Maar de kans dat je zwanger bent is zo wel echt groter, lijkt me, dus ik zou dan toch denken dat je nog een paar dagen moet wachten en dan nog maar een keer moet testen. Bij de pil, spiraal e.d. is de kans toch echt kleiner dan bij deze methode.
@Ciambella Niet ongewenst, maar ook niet echt gepland, het zou wel goed komen als het zo zou zijn. Ik heb nu met mezelf afgesproken dat ik zaterdag pas weer test (potje geduld raakt beetje leeg)

@beertjeboogje Dankjewel voor het delen van je verhaal, gefeliciteerd met je zwangerschap!

@theia Zoals ik eerder al zei heb ik niet van al die dingen evenveel last, het meest aanwezig is het zeurderige gevoel in mn onderbuik alsof ik elk moment ongesteld kan worden (dit heb ik sinds woensdag al) en ik heb ook wat meer afscheiding naar mijn idee. De rest van die dingen is meer in vlagen, vanmorgen misselijk toen ik wakker werd maar dat is nu wel zo goed als weg.
En ook eens met de tweede reactie van Lionlily. Jullie keus, maar dan is de zwangerschapskans dus aanwezig. Al denk ik niet dat je zwanger bent, na drie negatieve testen.
@Georgette Het klonk harder dan hoe ik het bedoelde, excuus!

@Lionlily Je hebt gelijk, een beetje achtergrond erbij is wel handig, en bedankt voor het niet afbranden

Ik voel mezelf ook wel een beetje een dommerd, het is namelijk niet echt een hele handige timing.
Je kan best een latere eisprong gehad hebben deze maand, om welke reden dan ook... Dan verschuift het hele riedeltje gewoon en heb je wellicht te vroeg getest/ben je gewoon nog niet ongesteld geworden...
No hard feelings, natuurlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven