Wat een onzekerheid!

30-07-2015 13:22 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Als jarenlange meelezer weet ik hoe veel van dit soort topics er voorbijkomen, en hoe er vaak gereageerd wordt.

Toch zou ik heel even mijn verhaal kwijt willen en misschien wat ervaringen van anderen horen.

Het zit zo:

Ik had vorige week woensdag ongesteld moeten worden, nu ben ik nog steeds niet ongesteld geworden.

Ik heb zaterdag en maandag zelf een test gedaan en dinsdag bij de huisarts nog een test, deze waren allemaal negatief.

Kan het zijn dat ik te vroeg heb getest (nog niet genoeg hormoon aanwezig?)?

Ik heb wel wat krampen in mn onderbuik alsof ik ongesteld zou moeten worden vanaf woensdag al, maar er gebeurt dus helemaal niks.

De verdere "symptomen" waar ik last van heb:

- snel misselijk na eten of juist als ik niet eet.

- geen trek in eten maar wel honger

- beetje rommelende darmen (sorry voor de details) winderig, verstopt en dan opeens weer beetje diarree

- snel emotioneel

- snel geïrriteerd/ongeduldig

Ik ben niet bezig met zwanger worden dus ik ben naar mijn idee niet mezelf voor de gek aan het houden.

Normaal is mijn cyclus heel regelmatig, laatste half jaar exact 25 dagen elke maand en nu zit ik op dag 33.

Ik hoor graag jullie ervaringen en inzichten want ik word gek van dit "wachten" en zo dood ik tenminste de tijd.

Alvast bedankt
wasmand89 wijzigde dit bericht op 30-07-2015 13:23
Reden: verkeerde smiley
% gewijzigd
Je zegt dat je de afgelopen 6 maanden een heel regelmatige cyclus hebt.

Was het daarvoor onregelmatig of gebruikte je tot 6 maanden geleden nog hormonale anticonceptie?

In het eerste geval: het zou zomaar kunnen dat je ineens weer een onregelmatige periode hebt.

In het tweede geval: je lijf moet misschien toch nog zichzelf inregelen. Nadat ik stopte met de pil had ik 3 keurige cyclussen van 28 dagen. Daarna werd het ineens een zooitje. Niet zeanger, geen menstruatie. En dat voelt raar.

In beide gevallen: heb geduld, test over een paar dagen nogmaals. Een digitale test kan je ook gebruiken, die zegt of je wel of niet zwanger bent en hoef je niet te speuren naar streepjes.
@hertjehertje ik heb in mei vorig jaar voor het laatst de pil geslikt. Daarna geen hormonale anticonceptie meer. Na de pil heb ik een tijdje heel veel bloedingen gehad en dus geen pijl op te trekken daarna november was 22 dagen, december 29 en daarna dus exact 25 elke maand. Voordat ik aan de pil ging en de tussenpozen dat ik dan geen anticonceptie gebruikte (heb het een en ander afgewisseld omdat ik heel onregelmatig word van hormonale anticonceptie) had ik ook altijd een heel regelmatige cyclus.
Nog even een update, alle stress en gedoe is voor niks geweest, ben gisteravond ongesteld geworden.
Ben je opgelucht of teleurgesteld?
Ik weet het eigenlijk niet zo goed, is dat stom?

Ik was wel een soort van verdrietig om wat het had kunnen worden(heb al best een aantal jaar zoiets van "als het zo is dan is het welkom"), maar besef me ook heel goed dat het nu gewoon geen handig moment is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven