Welzijn van het kind

09-04-2015 21:28 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
-
-
quote:aliva schreef op 09 april 2015 @ 22:02:

[...]

het is toch compleet normaal om zaken die in je omgeving gebeuren, en die je raken of bepaalde emoties oproepen, te bespreken...

al is het maar om te achterhalen waarom het je raakt.

als je alleen maar over jezelf mag praten en angstvallig moet zwijgen over wat anderen doen en hoe dat je leven of je gevoel beinvloedt, zou het maar stilletjes zijn denk ik

Dat heb ik ook in een andere post gezegd. Met betrekking op jezelf inderdaad, maar niet om de complete situatie van nicht daar uit de doeken te gaan doen.

Daarbij gaat een psycholoog echt niet na een verhaal van een cliënt een melding maken, helemaal niet omdat TO zelf issues heeft en de situatie misschien wel helemaal verkeerd inschat.
-
quote:Tonijn schreef op 09 april 2015 @ 22:11:

Ik wilde nog extra toelichten dat ik geen probleem zie in een verbouwing. Absoluut niet.

Het probleem zie ik door het totaalplaatje van hoge schulden + moeizame verbouwing + werkloze man + aggressie.

[...]

Nee dat begrijp ik, maar ze hebben wel een verplichting om melding te doen van slechte omstandigheden waar een kind in opgroeit, als een cliënt het daarover heeft.Er is nog niet eens een kind.

Ik wilde nog extra toelichten dat ik geen probleem zie in een verbouwing. Absoluut niet.

Het probleem zie ik door het totaalplaatje van hoge schulden + moeizame verbouwing + werkloze man + aggressie.

[...]

Nee dat begrijp ik, maar ze hebben wel een verplichting om melding te doen van slechte omstandigheden waar een kind in opgroeit, als een cliënt het daarover heeft.

Hoe weet je dat? Heb je dat aan je psycholoog gevraagd? En hoe gaat dat dan; moet jij naam, adres enz. van je nicht doorgeven aan je psycholoog? Want hoe weten ze anders wie het is.

Dit is een serieuze post, uit belangstelling.

Nee dat begrijp ik, maar ze hebben wel een verplichting om melding te doen van slechte omstandigheden waar een kind in opgroeit, als een cliënt het daarover heeft.

maar zover is het bijlange niet hé, het kind is er nog niet, en als het er is, is het nog niet gezegd dat de omstandigheden echt zo slecht zullen zijn.

met jouw vermoedens dat het in de toekomst wel eens niet zo goed zou kunnen lopen, gaat je therapeut nu echt niks doen.
quote:aliva schreef op 09 april 2015 @ 22:02:

[...]

het is toch compleet normaal om zaken die in je omgeving gebeuren, en die je raken of bepaalde emoties oproepen, te bespreken...

al is het maar om te achterhalen waarom het je raakt.

als je alleen maar over jezelf mag praten en angstvallig moet zwijgen over wat anderen doen en hoe dat je leven of je gevoel beinvloedt, zou het maar stilletjes zijn denk ik Dit zei ik ook in mijn post, alleen beknopter
jouw nicht is niet jouw moeder/ vader

je hebt geen kristallen bol dus je weet niet wat voor leven het ongeboren kind zal krijgen
-
quote:Tonijn schreef op 09 april 2015 @ 21:58:

Ik vind dat er door een paar onnodig kinderachtige of kattige reacties gegeven worden op basis van verkeerde vooronderstellingen. Vind ik jammer.

In ieder geval erg bedankt voor degenen die antwoord gegeven hebben op mijn vraag. Ik weet voor nu genoeg.

Daarnaast wil ik toelichten dat ik precies weet hoe het zit met mijn nicht, want we zijn in hetzelfde huis opgegroeid en is bijna "mijn zus" als het ware. Bepaalde gegevens ga ik hier gewoon niet delen hier op het forum om anoniem te blijven, daarom heb ik het even vaag gehouden.

dan nog is het niet jouw zaak

het is wel jouw zaak als het kind er is en je hebt daadwerkelijk aanwijzingen dat het mishandeld/ verwaarloosd wordt. Dan doe je een AMK melding
quote:Tonijn schreef op 09 april 2015 @ 22:21:

[...]

Ja, dat heb ik ooit gevraagd (aan zijn voorganger). Hoe dat allemaal gaat, heb ik niet gevraagd. Ik weet wel dat het in ieder geval gebeurt.er valt niks te melden, er is geen kind
Het zou wat zijn zeg! Dat elke gek bij de psycholoog zijn opinie geeft over de vermeende toekomstige omstandigheden van een ongeboren kind en er direct melding gemaakt wordt.

TO, even wakker worden, meis. En ga nou gewoon met je nicht babbelen over hoe het met haar gaat en of je haar nog ergens mee kunt helpen.

[...]

Ja, dat heb ik ooit gevraagd (aan zijn voorganger). Hoe dat allemaal gaat, heb ik niet gevraagd. Ik weet wel dat het in ieder geval gebeurt.

Dat lijkt me sterk. Dat een behandelaar een melding kan doen over een gezin wat hij/zij daadwerkelijk kent wel, maar een melding op basis van een verhaal van een cliënt?

Misschien dat het advies aan jou gegeven wordt een melding te doen, maar het AMK kan weinig met een melding van iemand die de personen in kwestie nog nooit gezien heeft lijkt me.
-

[...]

Ja, dat heb ik ooit gevraagd (aan zijn voorganger). Hoe dat allemaal gaat, heb ik niet gevraagd. Ik weet wel dat het in ieder geval gebeurt.Dat geloof ik niet. Ze kunnen jou nooit dwingen om de gegevens van je nicht te geven.
quote:blackberry1980 schreef op 09 april 2015 @ 22:24:

Het zou wat zijn zeg! Dat elke gek bij de psycholoog zijn opinie geeft over de vermeende toekomstige omstandigheden van een ongeboren kind en er direct melding gemaakt wordt.

TO, even wakker worden, meis. En ga nou gewoon met je nicht babbelen over hoe het met haar gaat en of je haar nog ergens mee kunt helpen.

Gek??

Dus als iemand bij een psycholoog loopt is diegene gek, volgens jou?

Onder welke steen leef jij?
quote:Tonijn schreef op 09 april 2015 @ 22:27:

[...]

Jammer dat je niet goed gelezen hebt.

Nou schat, dat heb ik echt wel.

Ga jij je energie nou maar gebruiken om aan jezelf te werken. Daar zul je van opknappen.
-
quote:MonteCara schreef op 09 april 2015 @ 22:32:

[...]

Gek??

Dus als iemand bij een psycholoog loopt is diegene gek, volgens jou?

Onder welke steen leef jij?Dat zeg ik niet. En schreeuw niet zo.
quote:blackberry1980 schreef op 09 april 2015 @ 22:33:

[...]

Dat zeg ik niet. En schreeuw niet zo.

Gek, dat was wat je schreef. Een misselijkmakende opmerking, je moet je schamen!

En ik schreeuw niet, aansteller.
quote:MonteCara schreef op 09 april 2015 @ 22:34:

[...]

Gek, dat was wat je schreef. Een misselijkmakende opmerking, je moet je schamen!

En ik schreeuw niet, aansteller.Me schamen? Sodemieter jij even een eind op, gekkie!
quote:blackberry1980 schreef op 09 april 2015 @ 22:36:

[...]

Me schamen? Sodemieter jij even een eind op, gekkie!Blabla, hou je domme opmerkingen verder maar voor je.
Ik ben benieuwd hoe dat dan gaat:

- Goedenmiddag, met jopie van het Algemeen Meldpunt Kindermishandeling, waar kan ik u mee helpen?

- Ja, goedenmiddag, u spreekt met Jan, ik wil graag een melding van vermoeden verwaarlozing doen.

- Ik zal de gegevens noteren, wat is er precies aan de hand?

- Nou ziet u, ik heb een cliënt, ik ben namelijk psycholoog, en haar nicht heeft nogal eens last van woedeaanvallen. Daarbij zitten ze in een onveilig huis, ze zijn aan het verbouwen en hebben weinig geld.

- Okee, kunt u mij vertellen in welke staat het huis is?

- Eigenlijk niet, ik ben er nog nooit geweest.

- En de interactie tussen ouders en kind? Wat is u daarin opgevallen dat maakte dat u een melding wilde maken?

- Nou, mij is eigenlijk niks opgevallen, ik ken deze mensen namelijk niet. Heb ze nog nooit gezien.

- Meneer, misschien is het verstandig als uw cliënte deze melding zelf doet, op basis van de door u gegeven informatie kan ik weinig doen.

Zoiets stel ik me dan voor, want wat kan iemand die deze mensen niet kent nu te melden hebben?
quote:Amaqanda schreef op 09 april 2015 @ 22:26:

[...]

Dat lijkt me sterk. Dat een behandelaar een melding kan doen over een gezin wat hij/zij daadwerkelijk kent wel, maar een melding op basis van een verhaal van een cliënt?

Misschien dat het advies aan jou gegeven wordt een melding te doen, maar het AMK kan weinig met een melding van iemand die de personen in kwestie nog nooit gezien heeft lijkt me.Mee eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven