Wij proberen door!

09-04-2013 17:57 2688 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op ons topic!

Wij proberen al een tijdje zwanger te worden.

Bij ons duurt het wat langer dan de rest.

Omdat dit soms verdrietig en pijnlijk is hebben we hiervoor een apart topic geopend.

Wees welkom met vragen, onzekerheden en twijfels, om mee te lezen en/of om mee te schrijven. We delen mooie en moeilijke momenten met elkaar.

*Tabel verwijderd*

- Dames die zwanger zijn kunnen hier verder kletsen - veel geluk!

- Dames die een aantal maanden niet meer hebben meegeschreven, zijn uit de tabel gehaald. Wil je er weer terug in, laat het weten!
@Dominoo: we komen elkaar weer (jammer genoeg) tegen. Hoop dat je eitjes goed groeien!

@Druppel: jij hebt ook pas zo'n baarmoeder foto gehad (dat heet HSG?). Hoe ging het bij jou? Was het erg pijnlijk? Kon je daarna nog iets doen (werken bijv.)? Wat een tegenvaller dat het lijkt alsof 1 eileider dicht zit. Hopelijk kan er iets aan gedaan worden.

Ik lees dat sommigen van jullie 1 of meerdere miskramen hebben gehad of al heel wat hebben mee gemaakt in de mmm... Hopelijk keert het tij en hebben we allemaal binnen niet al te lange tijd een positief stokje in de hand!

Voor de tabel:

Dootje 2

Ik word morgen 33

1e kindje

gestart juni 2012

NOD: 28 april

Cyclus 27-37 dagen

12 april HSG, 25 april uitslag HSG
Hoe kan ik op m'n mobiel dikgedrukt doen?

Dootje: Helaas idd. Is er bij jou nog niks uitgekomen? Lees dat je een hsg krijg. Die moet ik de volgende ronde als het zover komt.

Zit nu te wachten op m'n 2e fm... *spanning all over*
@Dominoo: wat is fm? Sterkte en succes! Weet niet hoe je op mobiel dik gedrukt kan doen...
Goedemorgen,

Bedankt voor de oplossing voor het tabel!

Eureka! hij doet het!

Alle afkortingen uit de MM zeggen mij (gelukkig misschien) niks.

Zal als ik meer tijd heb even kijken wat dat allemaal inhoud.

HSG weet ik nu wel.

Jeetje dat is wel heffie om te horen Druppel! (al weet je het nog niet definitief)

Heb gehoord dat na een tijdje de andere eierstok het over neemt en elke maand een eitje produceert.

Ik ga m'n spullen pakken, plicht roept!
Dominoo: * tussen 2 sterretjes mag ook* Of anders iets wat opvalt! :D
Fm is follikel meting. Een echo om te kijken wat de eitjes gaan doen.

Niet dikgedrukt maar zo

**Dominoo 28, bezig sinds april 2012, 1e kindje, clomid 2e ronde 50 mg, nod denk ik ongeveer eind april**
Ook ik wil wel meeschrijven. Ik heb een kindje van ruim 3 en ik probeer sinds juli 2011 zwanger te worden. Hier heeft een pauze tussen gezeten, vanwege een zware periode.

Van de eerste was ik binnen 7 maand zwanger, ik had toen ook een zeer regelmatige cyclus. De regelmaat begint nu weer een beetje terug te komen, maar helaas nog niet zwanger.

Ik heb 2 keer een vroege miskraam gehad.

Gegevens voor de tabel:

Vogelnestje

29 jaar

2e kindje

Bezig vanaf juli 2011

Cyclus 28-29 dagen

NOD 15 april
Zucht, ik sta weer onder vivamei ingelogd
*
Oh laat ik eens beginnen met goed nieuws! Ik heb gister de brief ontvangen van het bevolkingsonderzoek tegen baarmoederhalskanker en mijn uitstrijkje wad helemaal goed!! Vond het toch wel een beetje spannend!

@Oempa met mij alles oké! Los van het feit dat ik er van baal dat het weer niet gelukt is afgelopen maand ben ik gelukkig niet zo van slag als na de miskraam in augustus. Het voelt ook anders, ik weet dat ik heel even zwanger was, maar had er nog niet echt een gevoel bij. 4, 3 week is natuurlijk ook wel heel erg kort. Ik vraag me zelfs af of het door de medische wereld wel gezien wordt als zwangerschap...

Hoe gaat het met jou?

@Jamaz volgens míj hebben wij ook samen op het miskraam tooic geschreven. Ééns! Zwangerworden is ook niet alles, vooral het 'wachten op' vind ik erg vervelend.
Voor mij voor mij voor de tabel:

sproetje21

29

1e kindje

start mei 2012

NOD 6 mei

cyclus 30-32 dagen

MA aug'12, VMK april'13

zelf verder proberen
@kroes, nee ik heb ook geen eisprong van mezelf. Doe moet worden opgewekt door middel van hormonen. Gelukkig sloegen de pillen in de hoogste dosis aan, anders had ik hormonen in moeten spuiten...brrrr...
Eccoci qua, a guardare le nuvole su un tappeto di fragole
Wat fijn, zo'n vers topic met medegestemden. Allemaal aan het wachten op iets moois en velen van ons tussen hoop en vrees.

Na mijn miskraam is het verlangen naar een kindje vooral groter geworden, maar het verlangen naar een zwangerschap met alle (helaas nu nog meer) bijbehorende angsten is eigenlijk helemaal weg.

Weet je wat, ik doe eens gek. Zet mij ook maar in de tabel:

*south, 33 jaar, 2de kindje (1ste duurde 13mnd), regelmatige cyclus 26 dgn, bezig sinds april 2011, MA juli 2012*
@ dootje: spannend die baarmoederfoto. Ik hoop voor je dat alles goed toegankelijk is. Is er een aanleiding voor? (ik weet nog niet hoe het helemaal werkt als je de stap naar onderzoeken hebt gezet)

@ slagroomvla: is ook spannend! ik (wij allemaal denk ik) herken je verhaal! Eigenlijk wil je niet zeuren dat je al een jaar bezig bent maar tegelijkertijd vraag je je af of er niet toch iets mis is.

@ jamaz: he bah ook al 2 miskramen gehad. Lijkt me zwaar rot als je er al lang over moet doen en dan ook nog een miskraam krijgt.

@Dominoo: succes met je fm vandaag! Ik hoop voor je dat de eitjes goed gegroeid zijn!

@ druppel: kan zo'n eileider ook weer opengaan? Of moet je het gewoon met 1 eileider doen?

@ vogelnestje: ook welkom hier! Vervelend he dat wachten op!

@ sproet: fijn dat je je ondanks je vmk wel goed voelt. Kan me voorstellen dat het wel een hevige teleurstelling voor je is hoor! Wil jij binnenkort naar de huisarts stappen of wacht je nog even af? Hier gaat het met vlagen! Ik maak me best wel zorgen en ik heb er op het moment geen vertrouwen in dat het ons spontaan gaat lukken maar ben ook bang voor onderzoeken etc. Beetje in de uitstel modus dus!;-)
gegevens voor de tabel:

Oempa-loempa

28 jaar

1e kindje

bezig sinds april 2012

nod ? (wacht op eisprong)

cyclus onregelmatig: 28,35,37,32,35,46,40,33,32,27
Jaaaaa! een mooie tabel!

@Dootje

Ik zag als een berg op tegen de HSG, maar het is me echt 100% meegevallen. Het is natuurlijk geen feestje, en je ligt er heerlijk oncharmant bij. Ja het is gevoelig en toen er meer druk op eileider gezet werd even vreselijk pijnlijk, maar dat is maar heel even. Ik heb fijne artsen en heb mezelf voor ogen gehouden dat het voor een goed doel is.

Ik zou je wel willen adviseren erna niet terug naar werk oid te gaan. Bij mij viel er een spanning weg toen het achter de rug was en kop stond echt niet naar werken. Lichamelijk voelde ik me oke, alsof er niets gebeurd was. Drupman en ik zijn even lekker samen uit eten geweest in mijn lievelingsrestaurant.

Het hele verhaal staat op 'verboden voor zwangeren'-topic

quote:Kroes schreef op 10 april 2013 @ 08:29:

Heb gehoord dat na een tijdje de andere eierstok het over neemt en elke maand een eitje produceert.

Dat is niet helemaal waar. Beiden eierstokken blijven eitjes produceren zoals ze dat gewend waren en dat hoeft helemaal niet netjes om en om te zijn. Maar en nu komt het:

De eileider zit niet vast aan de eierstok. Je moet het begin van de eileider een beetje zien als een basketbal netje die vangt het eitje op als de eileider m in de buikholte heeft losgelaten. Hierdoor kan het zo zijn als de rechter eileider dicht zit, en aan die kant springt het eitje, dat deze door de linker eileider wordt opgevangen en naar de baarmoeder getransporteerd wordt.

Door dit fenomeen neemt dus de vruchtbaarheid niet persé met 50% af bij 1 verstopte of verloren eierstok. Ja de vruchtbaarheid is wel iets minder, maar een eitje aan de 'verkeerde' kant is niet per definitie kansloos

het wonder van moeder natuur...

Ik maak me er nu dan ook nog niet te veel zorgen om. Ben zelfs wel een beetje opgelucht dat wel nu weten waarom het iets moeilijker gaat want verder waren alle resultaten van andere onderzoeken uitstekend en mijn cyclus verloopt keurig volgens het boekje. Ik ben per slot van rekening toch een keer zwanger geweest, dus het kan wel!

Over 1,5 week hoop ik meer te horen over de oorzaak en eventuele behandeling. En tot die tijd kan ik alleen maar hopen dat eitje deze ronde aan de goede kant heeft gezeten.
Net 2e fm gehad. Hier nog 2 groeiende eitjes. 1 van 14 en 1 van 15 mm. Alleen dat rot baarmoederslijmvlies is nog veel te dun. De gyn zegt dat het nog doorgroeit en dat je wel zwanger kan raken maar het is niet ideaal. Vrijdag 3e fm. Zaterdag of zondag hoogstwaarschijnlijk samenlevingstest. Ga nu ook voor de dubbele check. Dus begin nu met ovulatietesten.
@dominoo goed dat je eitjes groeien! Is het altijd zo dat er twee eitjes groeien? (K heb er hekemaal geen verstand van) of heb je nu gewoon kans op een tweeling?

Balen van je baarmoederslijm! Is hier niks aan te doen dmv hormonen?

@Oempa kan me voorstellen dat je de hoop een beetje op begint te geven. De stap naar de huisarts is best groot he?!

Hoe staat je vriend er in? Hebben jullie veel steun aan elkaar?

Ik heb nog even helemaal geen zin in de medische molen, ik hoop dat het gewoon spontaan een keer goed gaat komen, ik ben inmiddels al twee keer zwanger geweest, dus als het nu gewoon blijft zitten is er niets aan de hand ( maarja dat is nu net het probleem).

Hier voorlopig dus nog even in de struisvogelstand (kop in het zand).
He dames,

Ik wil ook graag meeschrijven. Ik ben bezig vanaf mei 2012. Wel een keer zwanger geweest, maar ik heb een miskraam gehad met 8 weken in oktober (ik heb ook met een aantal van jullie geschreven in een topic daarover). In de maanden na de miskraam was ik -nadat het grootste verdriet weg was- eigenlijk heel positief over het zwanger worden. Ik wist dat ik zwanger kon worden en zou vast ook wel weer snel lukken. Maar inmiddels ben ik een half jaar verder en raak ik gefrustreerd! Ik ben nu 35 en die verplichte seks gaat me inmiddels tegenstaan. Niet de seks zelf, maar wel mijn gevoel dat het 'moet' (want anders missen we een kans en dan wordt het weer later, zucht), waardoor de lust me al aardig vergaat.

Afijn, ik zou hier graag met gelijkgestemden schrijven, want het wemelt in mijn omgeving van de zwangeren en moeders en ik heb het gevoel dat ik de enige ben waarbij het langer duurt..

Groetjes,

Chicka
@chicka Welkom ook!

Oh ja, die verplichte seks, niks aan! Mijn omgeving maar zeggen 'dat je er niet zo bezig mee moet zijn' maarja ik heb toch maar 1 keer in de maand een eisprong en voor mijn gevoel moet er dan toch echt iets gebeuren...

Hier ook veel mensen waarvan het lijkt dat het allemaal vanzelf gaat. Soms al een nummer 3 of 4. Denk dan, doe mij er eerst maar eens eentje!

Fijn he om te merken dat je niet de enige bent!
Thanks, sproetje. Ja, dat is zo makkelijk gezegd hè,'je moet er niet zoveel mee bezig zijn'. Hoe kan ik nu niet bezig zijn met iets wat ik zo graag wil?!

Laatst was weer zo'n avond voor verplichte seks, waardoor ik echt totaal geen zin had. Ik heb het toen met mijn vriend besproken en we besloten om het die ronde maar te laten voor wat het was en het echt alleen te doen als we zin hadden. Gevolg: we waren nog niet uitgepraat of ik dook bovenop hem, haha. Maar dat werkt natuurlijk alleen als je het echt op dat moment loslaat, niet met in je achterhoofd: als ik nu doe alsof het niet hoeft, dan krijg ik vast wel zin.

Inderdaad fijn om te merken dat ik niet de enige ben, want ik begin me in mijn omgeving nu wel een uitzondering te voelen.
@verplichte sex. Vreselijk!!! Door die reden is de samenlevingstest mislukt vorige mnd. Voor vriendlief was de druk te hoog en lukte het niet. Was nog nooit gebeurd. Druk ligt nu nog hoger omdat ze gezegd hebben dat als het weer mislukt ik moet gaan spuiten de volgende ronde.

Hoop dat het lukt dit weekend.

@sproetje vorige mnd had ik maar 1 eitje dus idd kans op een tweeling. Wat betreft bms. Dat kan ook dun blijven door de clomid. Is een bijwerking helaas. Maar goed. 2 eitjes dus meer kans dat er iig 1 blijft plakken maar dan moet t bms toch wel ff iets groeien.
@ sproet haha die struisvogelstand komt mij erg bekend voor! Vriend en ik hebben wel steun aan elkaar als het nodig is maar ik ben een vrouw en kan onwijs zeuren dus ik probeer hem daar niet teveel mee te belasten!;-)

@ Dominoo kan er niets aan het bms gedaan worden? Dat het dikker wordt?

@ verplichte seks..brrr! Verschrikkelijk! Gelukkig kunnen we er zelf wel hard om lachen en zijn we het inmiddels wel een beetje gewend, leuk is anders!

@ chicka vervelend he dat iedereen in je omgeving in een poep en een scheet zwanger is! En dan ook nog die updates op facebook over de zwangerschap, hun wondertje etc. dat steekt soms toch wel een beetje!
Tsjonge, veel van jullie zijn toch al een eind in de MMM.

Wij zijn niet verder gekomen dan een echo en een semenanalyse. Die waren goed. De ferti.arts heeft nog gekeken naar mijn cyclus en die zag er ook ok uit. (behalve dan dat ik elke maand last heb van bloedverlies vanaf 9dpo, tot menstr., maar daar deed hij niet echt iets mee) Het belangrijkste gegeven vond de arts dat het ons twee keer is gelukt en dat het ons vast nog wel een keer gaat lukken.

Daar doen we het nu even mee.

Ik heb ook eerlijk gezegd geen zin in al dat ziekenhuis geleur en probeer er dus ook maar vertrouwen in te hebben, al doen slechts 2 zw.schappen in totaal 38 rondes niet echt goed aan dit vertrouwen. Maar een ziekenhuis behandeling geeft natuurlijk ook geen garantie. Zolang ik nog een beetje relaxed kan blijven, proberen we door. (prima motto)
@verplichte seks; ik heb er geen problemen mee hoor. Ik vind een zetje in de rug wel prettig moet ik zeggen. Mocht ons gezinnetje ooit compleet zijn, dan zullen we het nog gaan missen... Hahaha.

@Zwangerschappen in de omgeving; het went. Al vind ik de eerste ontdekking van een nieuwe zwangerschap altijd wel lastig. Ook heb ik de tic ontwikkelt om bij iedereen het leeftijdsverschil tussen twee kinderen uit te rekenen. Als dat kort is, volgt een vlaagje jaloezie. Zo stom van mezelf.

@dominoo en het bms; ik heb altijd een beetje het idee dat de artsen eigenlijk niet helemaal weten hoe het nu helemaal zit met innestelen en de hormoonwaardes. Volgens mij zit daar nog een stukje onwetendheid waar veel vruchtbaarheid te behalen valt. Het is nu altijd een soort van loterij. En natuurlijk zal een bevrucht eitje dat niet de juiste genetische materialen bevat, zich niet goed nestelen, maar aan andere voorwaardes kan naar mijn idee nog te weinig gedaan worden (bms etc.). Ik hoop dat je snel het winnende lot hebt dominoo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven