zomer2016

18-02-2016 08:15 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het nieuwe 'Zomer 2016' topic onder een algemene gebruikersnaam, het oude topic vind je hier.

De tabel is nu in twee delen gesplitst, eentje voor de meiden die nog proberen zwanger te worden en eentje voor de meiden die al geweldig nieuws hebben!

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer voor het echt?NODBijzonderhedenSwirls2729Mei 201602-04Onregelmatige cyclus, PCOSJuffert222625Mei 2016?Onregelmatig, vrij lange cyclusTeemo2633--Min. 1 jaar uitgesteld

Deze meiden zijn zwanger

NaamLeeftijdLeeftijd partnerUitgerekende datumGeslachtBijzonderhedenFleurdelis272723 december 2016Jongen Bevallen!MiAnoo243227 januari 2017Jongen 1 februari bevallen!Huisjebeestjekindje25272 maart 2017Jongen 14 februari bevallen!Sue-x272714 maart 2017 Derde kindje Natas-V2925 maart 2017JongenWhoopsadaisies30301 april 2017VerrassingBadedas28282 april 2017Gecko30303 mei 2017JongenSfietje89273130 mei 2017VerrassingMaisie30335 juni 2017Choccolientje252719 juni 2017 Tweede kindje Knotje272610 september 2017Verrassing 19-04 20-weken echoChantilly282819 september 2017 31-03 hartje luisteren

21-04 geslachtsbepalingDekentje2421 september 2017 05-04 geslachtsbepaling

Voor het aanpassen van de tabel:

Kom je er niet uit, geef een gil!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 12:24
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
3.62% gewijzigd
Kan me het trouwens wel ergens voorstellen dat het voor de wachters nu niet meer zo een leuk topic is..

Als jullie willen dat we een nieuw topic maken dames, laat het maar gewoon weten
Ik las laatst ( geen idee meer waar of welke bron) dat je iedere ronde een kans hebt van zo'n 20% op een zwangerschap. Natuurlijk wel in een normale situatie, met een regelmatige cyclus etc.

Maar toch! Ik vond het eigenlijk best een fijn getal om te lezen.. Net zoals ik las dat 90% van de stellen binnen een jaar in verwachting zijn en dat 70% binnen een half jaar in verwachting zijn. Wel cijfers waar ik me aan op kan trekken zeg maar
ik had juist zo iets van .. echt? maar 20% hahaha
Lijkt me ook echt een hell als we er 11 maanden over zouden doen
Hahaha! Maandelijks een kans van 1:5 vond ik wel OK . Zeker als je kijkt hoe idioot dat lichaam van ons eigenlijk werkt .

Wat een weg die zaadcellen af moeten leggen om precies op daqt goede moment bij de eicel te komen, die dan ook nog eens bevrucht wil worden .

Ik blijf het een heel wonderlijk iets vinden, dat hele zwanger worden, de bevruchting an sich.
Dat is zeker waar ja, vind het ook altijd waanzinnig
Ik ga gewoon uit van gemiddeld een jaar, dan kan het over het algemeen alleen maar meevallen

Mijn moeder heeft ruim 3 jaar moeten wachten op haar tweede, voldragen zwangerschap en zij heeft het overleefd. Dan kan ik het ook wel!

Het was niet altijd makkelijk, maar er waren nog genoeg andere dingen in het leven die haar aandacht opslokten.

En kijk ik naar mijn VF vriendin, die nu een traject in gaat met ICSI, dan zie ik dat zij het ook overleefd, dat ze ups en downs heeft, maar dat het leven leuk blijft.

Daar ga ik ook maar vanuit, dan is de kans op terleurstellingen de eerste maanden hopelijk ook minder.

Ik denk wel dat als de 12 maanden/ 12 rondes eraan zitten te komen, ik toch wel erg gespannen ben of het ECHT allemaal wel gaat lukken of dat er iets mis is met een van ons.. Dat lijkt me vreselijk, de onzerkeheid, maar ook de tijd dat alles inneemt, voordat je daadwerkelijk een behandelplan hebt.

Dat je een traject in moet, nou ja, dat is nog daaraan toe. Maar de onzekerheid daarvoor, het lange wachten op uitslagen etc. Dat lijkt me echt killing.
Mianoo, ik vind het wel leuk om allemaal te lezen dus van mij hoeven jullie geen nieuw topic te openen. Hooguit jammer dat dit mijn kriebels verhoogd;-)
iedereen in mijn omgeving lijkt in een week zwanger te zijn.

ook mijn moeder was meteen de eerste poging zwanger bij mijn broer en mij.

ik vind het maar stom xD ik zou er toch liever zelf controle over hebben. dat ik tegen mij lichaam zeg, ja nu mag het. en dat het ook gewoon gedaan word.. net als plassen , hahaha
Lastig inderdaad ja, dat je er geen controle over hebt. Ik betrap me er nu ook op dat ik er helemaal van uit ging dat het in maand 1 of 2 wel meteen raak zou zijn. Even bijstellen dus, die verwachtingen.

En misschien lijkt het alsof anderen direct zwanger zijn, maar zeggen ze dan ook eerlijk wanneer ze begonnen zijn? Ik hoor het ook wel eens van vrienden of familie, dat ze meteen zwanger waren, maar tot nu toe niemand die eerlijk vertelt dat ze meerdere rondes hebben geprobeerd.

Oh en van mij hoeft het topic niet per se gesplitst te worden, vind het wel leuk om van iedereen wat te lezen (de wachtenden en de "proberenden"). Maar als anderen dat wel willen, ook prima.
happiness = reality - expectations
He dames! Ik lees wel mee hoor, vind het wel interessant. :-)

Helaas stellen wij het nog even uit, zit even tegen qua werk. Ik was wel super verdrietig, maar het is even niet anders. Nu maar hopen op het eind van het jaar.

Ik ga duimen voor jullie, dat het snel raak is
Wat vervelend dat het zo gaat huisje. Inmiddels wel ongesteld geworden?

Ik ben ook wel toe aan vakantie!! Jullie leuke dingen in het verschiet deze zomer?
Nog steeds niet ongesteld..

Dokter word volgende week denk ik..

Deze week een beetje druk, broer en schoonzus gaan donderdag trouwen!!

Net lekker bij de kapper geweest en m'n nagels laten doen, heerlijk!

Ik ga me nu lekker focussen op m'n toekomstige nichtjes of neefjes. Of van allebei 1

Spannend allemaal he meiden.

Ik vind ons lichaam ook zo'n raar ding als je erover nadenkt..

Die percentages zijn aan de ene kant wel fijn, aan de andere kant ook weer niet.. Maar we gaan het allemaal zien..

Een aparte groep hoeft van mij niet hoor..

Schrappen in de tabel misschien wel makkelijk. en áls er dan iemand begint weer toevoegen?!
Kan nog alle kanten op dus, huisje!

Ik heb even een vraag misschien weten jullie het.

Nu ik de pil nog slik, heb ik regelmatig geen ontrekkingsbloeding in mijn stopweek. Ik begin donderdag aan mijn laatste strip. Hebben die ontrekkingsbloedingen(die ik dus vaak niet heb) ook iets te maken met m'n echte ongesteldheid straks of maakt dat niks uit omdat het nu nog geregeld wordt door de pil zeg maar..

Misschien een beetje dom gedacht maar ik ben dan bang dat ik straks niet echt ongesteld word

Jullie hier iets over te zeggen??
Ontrekkingsbloed door pilgebruik heeft volgens mij niets te maken met je echte menstruatie.

De pil was eigenlijk ooit bedoeld om door te slikken, maar omdat vrouwen het toch wel erg prettig vonden om af en toe 'ongesteld' te worden, hebben ze de stopweek ingelast.

Allemaal opgewekt, niets geen echte menstruatie, niets geen cyclus. Je baarmoederslijmvlies is in een normale cyclus een stuk dikker, waardoor je vaak ook heviger bloed tijdens een menstruatie in je cyclus dan tijdens de stopperiode van de pil.

Het ontrekkingbloed is enkel het afgebroken ( en minder aanwezige) baarmoederslijmvlies wat je verliest.

Het wordt enkel opgewekt doordat je tijdelijk minder hormonen in je systeem hebt, door die stopweek.

Hoe was je menstruatie voordat je startte met de AC?

Bij mij was ie behoorlijk regelmatig ( mijn moeder weet dat soort dingen ook gewoon ), dus ik hoop ergens dat dat gewoon terugkeert.. Als mijn hypofyse maar mee werkt!
Dankje Chantilly, dan denk ik dat t wel goed komt. Ik heb geen idee meer hoe mijn menstruatiecyclus was voor de pil, weet alleen nog dat het veel heftiger was dan nu met de pil. Daar bereid ik mij maar alvast op voor haha.
Chantilly, wat fijn dat je er zo relaxed in kan staan op dit moment! Eerst lekker genieten van je vakantie over een paar weken en dan kan je daarna altijd nog temperaturen als je wil. En wie weet is je cyclus al meteen regelmatig en weet je al beter waar je aan toe bent.

Huisje, ik hoop echt voor je dat je menstruatie nu snel doorzet. Wat een stressvolle situatie zo en dat al aan het "begin" waarin je eigenlijk hoopte een beetje relaxed in te stappen.

Ik begin nu ook echt heel nieuwsgierig te worden naar m'n cyclus als ik gestopt ben. Kan me niet zo goed meer herinneren hoe het was voordat ik aan de pil ging. Hoop wel dat de pijn niet al te heftig is. Heb nu vaak al 1,5 dag echt veel pijn. Maar goed, we zullen zien! Over precies 2 weken pak ik m'n laatste pil. Ik had trouwens vandaag bijna tegen m'n collega gezegd dat ik bijna ga stoppen met de pil, maar toch nog maar voor me gehouden. Net wel met vriend erover gehad dat ik de kans groot in schat dat ik het misschien niet al die tijd voor me kan houden. Zeker als we dadelijk toch wat rondes nodig blijken te hebben, voordat het raak is. Hij begreep het wel, dus hoef me niet in te houden als ik het graag tegen haar wil zeggen. Dat is wel fijn!
ik ken je gevoel. ik heb ook steeds de neiging om het tegen collega's te vertellen.

Maar als ik het tegen 1 vertel weet ik zeker dat binnen 4dgen de hele afdeling om de hoogte is.

Dus toch nog maar even voor me houden.
Ik lees ook nog steeds mee en schrijf af en toe mee. Blijf graag in de tabel als dat mag en splitsing van topic is wat mij betreft niet nodig.

Huisje: fijne bruiloft en hopelijk snel meer duidelijkheid.
Mijn laatste ontrekkingsbloeding werd op de dag dat ik normaal gezien terug met mijn pil zou starten veel heftiger. De bloeding heeft 1,5 week geduurd, was erg pijnlijk en hevig. Ik had dat toen nog niet verwacht.

Ik reageer vrij fel op hormonale veranderingen. Ik merk dat ik nu ook emotioneel meer schommel, veel sneller huil maar ook meer zin om te vrijen.

Ik zal blij zijn als mijn lichaam een nieuw hormonaal evenwicht gevonden heeft. Dat ontpillen is absoluut niet mijn favoriete fase.

En net nu begint mijn man te twijfelen. Ik zit bijna in mijn vruchtbare dagen, we hebben samen beslist om te stoppen met ac, samen gewacht op het moment dat we effectief zouden stoppen, ...maar nu bedenkt hij zich dat hij graag nog een aantal dingen op orde heeft vooraleer we starten, en ik heb het gevoel dat als we nu niet starten het er nooit meer van zal komen. We hebben al twee kindjes met een groot leeftijdsverschil en dat wilden we echt niet nog eens. We waren ao zeker van onze beslissing. Zucht.

Ik heb hem gisteren gezegd dat hij niet meer van idee mag veranderen, dat ik (en mijn hormonen) dat niet aankunnen. Hij moet dringend een definitieve keuze maken. En ik hoop zo dat we toch starten. Als ik nu mijn pil weer moet opstarten ga ik toch wel even vloeken. Na een derde zou mijn man zich laten steriliseren dus ik zou nooit meer mijn pil nemen maar mijn kinderwens is nog zo groot,dat durf ik nog niet aan.
@dekentje: lijkt mij niet zo'n probleem dat je nu geen onttrekkingsbloeding hebt. Wil je nog een tijd "ontpillen" voordat je echt gaat beginnen? Heb ik wel gedaan, om te zien hoe de menstruatie op gang komt. Lijkt tot nu toe vrij regelmatig en niet zo zwaar als voordat ik aan AC begin (had met pil en nuvaring wel altijd lichte onttrekkingsbloedingen).

@Sue: jeetje, balen. De dingen die je man op orde wil hebben, duurt dat nog lang? Je wil je pil dan eventueel weer opstarten, jullie willen dus niet nog een paar maanden met alleen condooms verder? Wel heftig hoor, al blijkt het uit dit topic niet zo uitzonderlijk dat de man toch ineens twijfelt. Soms twijfel ik zelf ook trouwens (cold feet denk ik). Ik hoop dat jullie er samen uit komen!

@tabel: zo even uit mijn hoofd hebben Whiskey, Choccolientje, Badedas, Kim en Shadowfaxx er al een tijd niet meer geschreven? (excuses als ik iemand over het hoofd zie, heb niet ver teruggekeken)
happiness = reality - expectations
@whoopsadaisies

Ik was niet van plan om te ontpillen, zie het vanzelf wel hoe mijn cyclus verloopt

We houden beide niet van condooms dus we gaan er gewoon direct voor! Wel spannend hoor!

@sue

Wat vervelend dat je man zo twijfeld ineens, lijkt mij erg lastig! Hopen dat hij snel van gedachte verandert.
@ Sue, wat is de reden dat je man nu ineens twijfelt? En hoe lang zou het duren voordat zijn twijfelpunten zijn weggenomen?

Wat vervelend zeg...

Hier was ik degene die uit wilde stellen, telkens met andere zaken aan kwam zetten Totdat ik een goed gesprek met mijn collega ( die dus ook als enige afweet van het stoppen met de AC) en ik tot het besef kwam dat dit gewoon koudwatervrees was.. En dat ik die gevoelens over 5 of 10 jaar ook nog zou hebben. Man was er al maanden klaar voor, die heeft moeten wachten op mij uiteindelijk

Ik weet niet wat het is, maar die hoofdpijn gaat maar niet weg En mijn buikpijn ook niet.. Heel raar, telkens onderin, behoorlijke steken en dan weer een aantal uren rustig. Wel telkens een vage pijn aanwezig.

Dit is nu al week 2! Het is zo vermoeiend, zeker die hoofdpijn..
@Whoopsadaisies: mijn man is geen fan van condooms. Hij kiest dan liever voor "voor het zingen de kerk uit" maar dat is zo onbetrouwbaar en ik wil enthousiast zijn bij een positieve zwangerschapstest. Niet zo "oei... schat, de hebben een probleem." (Dat is al eens gebeurd. "Over een half jaartje mag het dus we stoppen nu al met de pil en gebruiken nog een condoom." Ik was toen in ronde 1 zwanger.)

Ik denk dat hij inderdaad plots cold feet krijgt nu we effectief begonnen zijn. Ik weet eigenlijk ook niet goed wat hem tegenhoudt. Ik moet deze week mijn bloed nog laten controleren omdat het even niet goed met me ging. Toen we daarover spraken, hadden we het ook over het mogelijks moeten uitstellen van onze kinderwens, afhankelijk van de resultaten. De kans dat er echt iets mis is, is klein. Waarschijnlijk gewoon een ijzertekort. Maar plots gaat dit door zijn hoofd:"Gaat het niet te druk zijn met 3 kindjes? Ik wil net meer tijd voor ons als koppel! Ik wil ook dat jij meer tijd hebt voor jezelf, ik ben niet zo'n goede partner want jij zorgt voor het huishouden en de kinderen, Ik moet jou meer ondersteunen maar ik weet niet of ik dat kan ... misschien moet ik eerst het huis nog verder afwerken ... misschien is ons leven over een paar jaar rustiger en kunnen we er dan meer van genieten... misschien moet ik mij al maar laten steriliseren, twee is misschien wel genoeg en dan moet jouw pil niet meer nemen ... "

Maar ik ben al gestopt met mijn pil. We zijn al een half jaar aan het dromen over nog eens zwanger mogen worden. Ik wil graag een klein leeftijdsverschil en als we nu starten is er al minimaal een verschil van 2 jaar met de jongste en 10 jaar met de oudste.

Ik hoop dat hij snel beslist zodat de onzekerheid stopt.

Onzeker, emotioneel en een torenhoog libido maar niet weten of je wel mag vrijen. Geen leuke combinatie.
Hoi allemaal!

Ik ben behoorlijk in de 'meelees' stand gegaan. Erg druk gehad de laatste tijd. Maar nu komt het toch wel weer wat dichterbij. Ik ben uiteindelijk per 1 maart al gestopt met de pil. Ze waren toch op en het leek me wel prettig om alvast te kijken hoe mijn cyclus zou zijn na 10 jaar de pil. Gelukkig valt me dat alles mee en ben ik nu al 3 keer precies na 28 dagen ongesteld.

Wij gaan 1 augustus voor 3 weken naar Amerika, vanaf die datum willen we het zonder condoom gaan doen.

Ik vind het wel spannend hoor, ook een soort koudwatervrees denk ik. Vriendlief kan daarentegen niet wachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven