Zwanger
alle pijlers
Zoveelste miskraam :-(
zaterdag 22 mei 2021 om 08:42
Even van me af schrijven en op zoek naar hoopvolle verhalen. Ik ben inmiddels 39, rook niet, drink niet, gezond bmi en ben al 4 jaar (met pauzes) aan het proberen zwanger te worden. 7 keer had ik een positieve zwangerschapstest in mijn handen en 7 keer nog voor de 6 weken gaat het mis. Vandaag werd ik wakker en wist ik dat ook nummer 7 gestrand was, nu is het alleen nog wachten op de ongesteldheid.
We zijn al bij 2 ziekenhuizen in Nederland geweest en hebben bijna alle testen gehad die ze hier aanbieden. Eindconclusie is altijd: we kunnen niks vinden, het is waarschijnlijk gewoon pech, vooral door proberen.
Na nummer 6 hebben we een jaar lang gestopt met proberen en 'geaccepteerd' dat we kinderloos zouden blijven. Maar ik kon daar toch niet mee leven en dus hebben we een maand geleden het weer opgestart. Met nieuwe frisse moed en goede moed en het was gelijk raak. Maar nu dus weer voorbij.
Ik ben zo zo zo verdrietig, ik weet gewoon even niet waar ik het zoeken moet. Hebben jullie hoopvolle verhalen van jezelf, je vrienden, kennissen, de vrouw die de hond van de buurman uitlaat? En dan niet van die 'toen ze het loslieten gebeurde het', want ik geloof niet dat dat het probleem is. Dat hebben we een jaar gedaan en dat leverde niet magischerwijs een baby op. Maar iets waar ik me aan vast kan houden.
Of tips. Alle tips zijn welkom. Wilde ik vroeger alleen maar onomstotelijk en wetenschappelijk bewezen, sta ik nu ook open voor alle kruidenvrouwtjes, spirigoeroes en andere baat-het-niet-dan-schaadt-het-niet-tips.
Iets om me een beetje op de been te houden, want ik weet niet meer.......
We zijn al bij 2 ziekenhuizen in Nederland geweest en hebben bijna alle testen gehad die ze hier aanbieden. Eindconclusie is altijd: we kunnen niks vinden, het is waarschijnlijk gewoon pech, vooral door proberen.
Na nummer 6 hebben we een jaar lang gestopt met proberen en 'geaccepteerd' dat we kinderloos zouden blijven. Maar ik kon daar toch niet mee leven en dus hebben we een maand geleden het weer opgestart. Met nieuwe frisse moed en goede moed en het was gelijk raak. Maar nu dus weer voorbij.
Ik ben zo zo zo verdrietig, ik weet gewoon even niet waar ik het zoeken moet. Hebben jullie hoopvolle verhalen van jezelf, je vrienden, kennissen, de vrouw die de hond van de buurman uitlaat? En dan niet van die 'toen ze het loslieten gebeurde het', want ik geloof niet dat dat het probleem is. Dat hebben we een jaar gedaan en dat leverde niet magischerwijs een baby op. Maar iets waar ik me aan vast kan houden.
Of tips. Alle tips zijn welkom. Wilde ik vroeger alleen maar onomstotelijk en wetenschappelijk bewezen, sta ik nu ook open voor alle kruidenvrouwtjes, spirigoeroes en andere baat-het-niet-dan-schaadt-het-niet-tips.
Iets om me een beetje op de been te houden, want ik weet niet meer.......
zaterdag 22 mei 2021 om 08:51
Als eerste, veel sterkte. Mijn advies (als iemand die in een ziekenhuis in Nederland werkt ) laat je onderzoeken in Belgie/Duitsland! Vaak grotendeels gedekt door de verzekering, maar wat betreft vroege miskramen en infertiliteit zijn ze over de grens vaak net iets verder of gaan ze iets verder. Soms val je in Nederland binnen de grenswaarden om medicatie/onderzoeken niet te doen, maar als je net aan de randjes zit ben je er soms toch bij gebaat. Wie weet helpt het je.
zaterdag 22 mei 2021 om 08:53
Ja dit. Ik ken meerdere mensen die een stollingsafwijking bleken te hebben waardoor de zwangerschap steeds weer in een miskraam eindigde. In onze buurlanden schrijven ze dan medicatie voor, hier krijg je niets. Laat goed onderzoeken of dat bij jou wellicht ook het geval is.senchagreen schreef: ↑22-05-2021 08:51Als eerste, veel sterkte. Mijn advies (als iemand die in een ziekenhuis in Nederland werkt ) laat je onderzoeken in Belgie/Duitsland! Vaak grotendeels gedekt door de verzekering, maar wat betreft vroege miskramen en infertiliteit zijn ze over de grens vaak net iets verder of gaan ze iets verder. Soms val je in Nederland binnen de grenswaarden om medicatie/onderzoeken niet te doen, maar als je net aan de randjes zit ben je er soms toch bij gebaat. Wie weet helpt het je.
zaterdag 22 mei 2021 om 08:54
zaterdag 22 mei 2021 om 08:56
Inderdaad, of laagdrempeliger progesteron vanaf bevruchting tot 12 weken zwangerschap. Dit kan er soms ook ervoor zorgen dat het 'blijft plakken' aka niet opnieuw een miskraam wordt.Griebus67 schreef: ↑22-05-2021 08:53Ja dit. Ik ken meerdere mensen die een stollingsafwijking bleken te hebben waardoor de zwangerschap steeds weer in een miskraam eindigde. In onze buurlanden schrijven ze dan medicatie voor, hier krijg je niets. Laat goed onderzoeken of dat bij jou wellicht ook het geval is.
zaterdag 22 mei 2021 om 08:59
Wat al gezegd is. Laat je in Duitsland of België onderzoeken.
Ik heb 6 miskramen gehad achter elkaar en daarna ging het ineens twee keer achter elkaar goed.
Het ziekenhuis heeft een vermoeden dat het bij mij aan de vorming van de placenta ligt, omdat ik wel
Problemen heb gehad in de zwangerschap die goed gingen.
Ik heb 6 miskramen gehad achter elkaar en daarna ging het ineens twee keer achter elkaar goed.
Het ziekenhuis heeft een vermoeden dat het bij mij aan de vorming van de placenta ligt, omdat ik wel
Problemen heb gehad in de zwangerschap die goed gingen.
zaterdag 22 mei 2021 om 09:02
Wat lief die snelle reacties, en de tips. Wij hadden inderdaad ook al bedacht dat we nu naar Duitsland of België uitwijken. Eerst wilde ik dat niet, wilde het houden bij dat wat onomstotelijk bewezen is. Maar ik krijg steeds meer het gevoel dat we in NL behoorlijk conservatief zijn als het gaat om medische hulpverlening. Dat de lat voor ‘bewezen’ erg hoog is en dat ze geen zaken voorschrijven die vallen in de categorie ‘het is niet onomstotelijk bewezen, maar we zien dat veel vrouwen er baat bij hebben’.
zaterdag 22 mei 2021 om 09:13
Ach wat rot! Kun je Engels? Op Amerikaanse fora of Facebook groepen hebben ze echt veel meer tips voor je is mijn ervaring.
Ik heb twee gezonde kinderen gekregen na meerdere foute zwangerschappen in zowel het eerste als tweede trimester. Maar wel dankzij de bloedverdunners, zonder de bloedverdunners kan mijn lichaam gewoon geen zwangerschap voldragen en met gaat het in 1 keer goed zonder problemen. Maar goed ik heb een bewezen stollingsafwijking. Die ook bijna niet werd gediagnosticeerd omdat ik net niet aan een bepaald plaatje voldeed. Je hebt de testen wel op een herhaalde miskramen poli gehad?
Ik heb twee gezonde kinderen gekregen na meerdere foute zwangerschappen in zowel het eerste als tweede trimester. Maar wel dankzij de bloedverdunners, zonder de bloedverdunners kan mijn lichaam gewoon geen zwangerschap voldragen en met gaat het in 1 keer goed zonder problemen. Maar goed ik heb een bewezen stollingsafwijking. Die ook bijna niet werd gediagnosticeerd omdat ik net niet aan een bepaald plaatje voldeed. Je hebt de testen wel op een herhaalde miskramen poli gehad?
zaterdag 22 mei 2021 om 09:21
Ik ken een stel waarvan de vrouw ook veel miskramen heeft gehad. De zwangerschap ging ook in een heel vroeg stadium mis. De vrouw heeft onderzoek gehad in het ziekenhuis. Artsen zeiden daar dat hulp bij zwanger worden makkelijker is dan hulp bij zwanger blijven. Uiteindelijk bleek er bij haar een tekort aan vitamine b12 mee te spelen. Na aanvulling daarvan (hoe precies weet ik niet, wel dat hier enige tijd overheen ging) heeft ze de eerst volgende zwangerschap voldragen.
zaterdag 22 mei 2021 om 09:39
Idd laten onderzoeken in België of DE. Zij onderzoeken meer op het gebied van immuniteit en schrijven eerder medicatie voor.
Leeftijd speelt bij jou waars ook een rol.
4e zwangerschap ging bij mij goed na ophoging vitamine D waarde. Tevens schildkliermedicatie en scratching gehad. Geen idee of 1 van de 3 of de combi de reden is geweest. Kan ook pech zijn geweest de andere x'en vanwege leeftijd. Maar die 3 dingen, kosten geen moeite, leveren weinig risico op en was op advies België en DE.
Op het gebied van vmk's weten we heel veel nog niet en heb ik me nooit blind gestaard op wetenschap.
Ivm dat je alles wil horen; lees je ook eens in over weekmakers in plastic en miskramen https://www.gezondheid.be/index.cfm?fus ... t_id=19670
Leeftijd speelt bij jou waars ook een rol.
4e zwangerschap ging bij mij goed na ophoging vitamine D waarde. Tevens schildkliermedicatie en scratching gehad. Geen idee of 1 van de 3 of de combi de reden is geweest. Kan ook pech zijn geweest de andere x'en vanwege leeftijd. Maar die 3 dingen, kosten geen moeite, leveren weinig risico op en was op advies België en DE.
Op het gebied van vmk's weten we heel veel nog niet en heb ik me nooit blind gestaard op wetenschap.
Ivm dat je alles wil horen; lees je ook eens in over weekmakers in plastic en miskramen https://www.gezondheid.be/index.cfm?fus ... t_id=19670
zwembad84 wijzigde dit bericht op 22-05-2021 10:08
3.24% gewijzigd
zaterdag 22 mei 2021 om 09:47
Ook bij mij speelde vitamine B12 tekort, achteraf gezien, vermoedelijk een grote rol bij de miskramen die ik gehad heb. Is bevestigd door een arts. Misschien kun je je B12 eens laten nakijken. Een iets verlaagde waarde kan al invloed hebben werd mij gezegd. Dit is geen medisch advies, maar slechts mijn ervaringen die ik je zeker niet wil onthouden. Want de oplossing is vrij simpel mocht dit spelen: injecties op regelmatige basis.boekenlegger0 schreef: ↑22-05-2021 09:21Ik ken een stel waarvan de vrouw ook veel miskramen heeft gehad. De zwangerschap ging ook in een heel vroeg stadium mis. De vrouw heeft onderzoek gehad in het ziekenhuis. Artsen zeiden daar dat hulp bij zwanger worden makkelijker is dan hulp bij zwanger blijven. Uiteindelijk bleek er bij haar een tekort aan vitamine b12 mee te spelen. Na aanvulling daarvan (hoe precies weet ik niet, wel dat hier enige tijd overheen ging) heeft ze de eerst volgende zwangerschap voldragen.
venusss wijzigde dit bericht op 22-05-2021 10:00
0.82% gewijzigd
zaterdag 22 mei 2021 om 09:50
Ach jeetje wat ongelofelijk naar. Misschien is het te simpel maar bij een kennis van mij is het ook meerdere keren misgegaan en is inmiddels 35 weken zwanger nadat ze het boek 'Innesteling, zwanger worden en blijven' heeft gelezen en zich daaraan heeft gehouden. Je moet je eetpatroon wel flink aanpassen, maar voor haar lijkt het gewerkt te hebben.
Heel veel succes TO, ik hoop dat je snel succesvol zwanger mag worden en blijven!
Heel veel succes TO, ik hoop dat je snel succesvol zwanger mag worden en blijven!
zaterdag 22 mei 2021 om 09:54
Goede tip ook! Hormoonbalans is ook belangrijk in het hele gebeuren omtrent zwanger worden en blijven. Dit kan je deels met voeding beïnvloeden.PebblesFlintstone schreef: ↑22-05-2021 09:50Ach jeetje wat ongelofelijk naar. Misschien is het te simpel maar bij een kennis van mij is het ook meerdere keren misgegaan en is inmiddels 35 weken zwanger nadat ze het boek 'Innesteling, zwanger worden en blijven' heeft gelezen en zich daaraan heeft gehouden. Je moet je eetpatroon wel flink aanpassen, maar voor haar lijkt het gewerkt te hebben.
zaterdag 22 mei 2021 om 09:58
Wat rot! Heel verdrietig.
Hier komen de verhalen: zelf drie misgelopen zwangerschappen, bij de vierde keer utrogestan gebruikt (vanaf de eisprong tot 12 weken zwanger) en nu een prachtige gezonde dochter.
Een kennis van mij heeft 7 miskramen na IVF gehad, en de nodige onderzoeken. Toen is ze uitgeweken naar België. Daar werd Hashimoto vastgesteld, ze heeft juiste medicatie gekregen en is spontaan zwanger geworden van een zoon. Ze roept nu tegen iedereen: niet doormodderen in Nederland, ga naar België!
Heel veel sterkte!
Hier komen de verhalen: zelf drie misgelopen zwangerschappen, bij de vierde keer utrogestan gebruikt (vanaf de eisprong tot 12 weken zwanger) en nu een prachtige gezonde dochter.
Een kennis van mij heeft 7 miskramen na IVF gehad, en de nodige onderzoeken. Toen is ze uitgeweken naar België. Daar werd Hashimoto vastgesteld, ze heeft juiste medicatie gekregen en is spontaan zwanger geworden van een zoon. Ze roept nu tegen iedereen: niet doormodderen in Nederland, ga naar België!
Heel veel sterkte!
Je moet niet alles geloven wat je denkt
zaterdag 22 mei 2021 om 09:58
Wat erg voor je!
Ik heb zes keer meegemaakt dat het fout ging, vier vroege miskramen, een met twaalf weken, en een afbreking ivm syndroom dat niet met het leven verenigbaar was. En toen... na vijf jaar (ik was inmiddels diep in de veertig) een succesvolle zwangerschap.
Ik ken ook iemand die geboren is na tien miskramen.
Het enige wat ik te zeggen heb: geef de moed niet op. Maar het is wel zwaar. Heel veel sterkte.
Ik heb zes keer meegemaakt dat het fout ging, vier vroege miskramen, een met twaalf weken, en een afbreking ivm syndroom dat niet met het leven verenigbaar was. En toen... na vijf jaar (ik was inmiddels diep in de veertig) een succesvolle zwangerschap.
Ik ken ook iemand die geboren is na tien miskramen.
Het enige wat ik te zeggen heb: geef de moed niet op. Maar het is wel zwaar. Heel veel sterkte.
anoniem_400771 wijzigde dit bericht op 22-05-2021 10:03
2.11% gewijzigd
zaterdag 22 mei 2021 om 10:04
Hoe weet je dat het deze x ook is misgegaan? Heb je wel eens een echo met hartje gehad of gaat het steeds mis voor het hartje begint te kloppen?
Je zou ook het boek: is your body baby friendly van Alan Beer kunnen lezen.
Verder wil ik je toch ook nog even heel veel knuffels geven. Ik ken je pijn en wanhoop. Hoop dat je ook manieren hebt gevonden om met het mentale aspect om te gaan
Je zou ook het boek: is your body baby friendly van Alan Beer kunnen lezen.
Verder wil ik je toch ook nog even heel veel knuffels geven. Ik ken je pijn en wanhoop. Hoop dat je ook manieren hebt gevonden om met het mentale aspect om te gaan