Zwanger en alcohol

25-07-2018 00:20 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
/
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-07-2018 09:40
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen.
0.00% gewijzigd
Ben je er blij mee? Denk dat he je er niet al te veel zorgen over hoeft te maken.....
Gefeliciteerd trouwens......!
Bloem850 schreef:
25-07-2018 00:20

[...]

Heeft niet vrijwel iedereen hier kans op die zwanger wordt? Er is toch al snel een periode van een maand voorbij voordat je erachter komt. Denk dat er dan veel meer kinderen geboren zouden worden met aandoeningen. Als je een jaar aan het proberen bent dan snap ik dat je af en toe eens een glas wijn drinkt, zeker op vakantie.

Als je echt exorbitant hebt gedronken die periode, dan lijkt het me wel handig om dit in ieder geval met de HA te bespreken zodat eventueel tests gedaan kunnen worden.

Zelf zou ik trouwens niet gaan drinken als ik ondertussen aan het proberen ben om zwanger te worden. Je weet dat er toch een kans is als je dat probeert en dan is iedere avond drinken natuurlijk spelen met vuur. Ook als je man drinkt in de aanloop naar de zwangerschap heeft dit al negatieve invloed op de kans op miskramen en afwijkingen.

Maar goed, de meeste schade komt natuurlijk van mensen die de hele 9 maanden groei blijven doordrinken.

Edit: ging iets mis met OP, dus even toegevoegd omdat anders reactie zo raar overkomt.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-07-2018 10:26
Reden: OP gequote, maatregelen zijn genomen.
25.72% gewijzigd
Waarom haal je de OP leeg?
chocolol schreef:
25-07-2018 02:32
Waarom haal je de OP leeg?
Vermoed dat het niet de bedoeling was dat iemand hier zou zeggen dat het wellicht een beter idee was geweest om niet stevig te drinken als je ondertussen probeert zwanger te worden.

Of gewoon een foutje. Hij staat iig hierboven nog.
Stampertje12 schreef:
25-07-2018 02:34
Vermoed dat het niet de bedoeling was dat iemand hier zou zeggen dat het wellicht een beter idee was geweest om niet stevig te drinken als je ondertussen probeert zwanger te worden.

Dat denk ik ook; het is niet voor het eerst dat ik dit topic las.
Of er moet iemand zijn die het toevallig precies hetzelfde verwoordt en meemaakt maar dan kort geleden.
Vreemd om weg te halen!?!?
Stampertje12 schreef:
25-07-2018 02:34

Volgens mij mag je op niet quoten.

Maar anyway de meeste mensen stoppen volgens mij niet met Alcohol tot de positieve test.
1-Aapje schreef:
25-07-2018 08:53
Volgens mij mag je op niet quoten.

Maar anyway de meeste mensen stoppen volgens mij niet met Alcohol tot de positieve test.
Ja vanwege de onoverzichtelijkheid mag je de OP niet quoten. Maar ik heb nu juist vanwege de overzichtelijkheid de oude post gequote. Niet de huidige OP, dus dit lijkt me geen issue.
De placenta is gedurende de allereerste, prille weken nog niet ontwikkeld, dus er is nog geen uitwisseling tussen moeder en kind.
Proficiat met je zwangerschap!
Turtlerain schreef:
25-07-2018 09:22
De placenta is gedurende de allereerste, prille weken nog niet ontwikkeld, dus er is nog geen uitwisseling tussen moeder en kind.
Proficiat met je zwangerschap!
Dit is een heel slecht bericht. Slaat helemaal nergens op.

Zelfs tijdens de preconceptiefase is er al bewezen negatief effect van het drinken van alcohol. Bij beide partners! De concentratie alcohol wordt namelijk even hoog in het sperma van de man als in het lichaam. Dus de alcohol zit dan al direct in de vrucht. Hoe het negatieve effect in de preconceptiefase precies ontstaat is nog niet helemaal duidelijk, maar het is wel bewezen aanwezig: zowel verminderde vruchtbaarheid als vergrote kans op miskramen en aandoeningen. Vermoed wordt dat het rijpingsproces van de eicel negatief wordt beïnvloedt.

Vanaf dag één van de zwangerschap wordt het alcoholpercentage in het embryo even hoog als dat in het lichaam van de moeder. Dat geldt ook voor het vruchtwater. Dus het verhaal dat de placenta nog niet is ontwikkeld is onzin dat rond gaat op internet omdat mensen zoals jij dit soort stellige berichten typen zonder dat ze weten of het klopt of niet.
Stampertje12 schreef:
25-07-2018 09:45
Dit is een heel slecht bericht. Slaat helemaal nergens op.

Zelfs tijdens de preconceptiefase is er al bewezen negatief effect van het drinken van alcohol. Bij beide partners! De concentratie alcohol wordt namelijk even hoog in het sperma van de man als in het lichaam. Dus de alcohol zit dan al direct in de vrucht. Hoe het negatieve effect in de preconceptiefase precies ontstaat is nog niet helemaal duidelijk, maar het is wel bewezen aanwezig: zowel verminderde vruchtbaarheid als vergrote kans op miskramen en aandoeningen. Vermoed wordt dat het rijpingsproces van de eicel negatief wordt beïnvloedt.

Vanaf dag één van de zwangerschap wordt het alcoholpercentage in het embryo even hoog als dat in het lichaam van de moeder. Dat geldt ook voor het vruchtwater. Dus het verhaal dat de placenta nog niet is ontwikkeld is onzin dat rond gaat op internet omdat mensen zoals jij dit soort stellige berichten typen zonder dat ze weten of het klopt of niet.
Zo zo.... relax stampertje, relax...
Turtlerain schreef:
25-07-2018 10:57
Jij vertelt onzin...
Heb de huisregels nog even nagelezen, maar het is niet toegestaan om onnodig te quoten of te spammen. Met als reden dat het toch wel duidelijk is voor iedereen dat je op de OP reageert. Maar ja, als die OP er niet meer is, dan is het natuurlijk voor niemand meer duidelijk waarop je hebt gereageerd....

Rare handelswijze weer.

Laten we dan zelf maar iets verzinnen dat er gestaan had kunnen hebben. Iets zoals:

Hoi

Sinds vorige week weet ik dat ik zwanger ben!
Toch kwam dit als complete verrassing.
We waren er zeker wel mee bezig, maar steeds negatieve zwangerschapstesten. We hebben toen besloten het deze vakantie los te laten en na de vakantie het proberen weer te gaan starten.
Tijdens mijn vakantie van 2 weken heb ik met grote regelmaat een wijntje gedronken en rood vlees gegeten.
Omdat ik mezelf na de vakantie steeds beroerder ben gaan voelen en ik symptomen kreeg net als bij de vorige zwangerschappen heb ik toch een test gehaald. Ik bleek zwanger.
Erg blij, maar ook erg bang door het nuttigen van de alcohol.
Volgens de verloskundige gebeurd dit vaker en worden in de meeste gevallen gezonde kindjes geboren. Met zekerheid kunnen ze dit pas met de 20 weken echo zeggen.
Zijn er mensen die in een zelfde soort situatie hebben gezeten en hoe heeft dit bij jullie uitgepakt?
Stampertje12 schreef:
25-07-2018 12:11
Jij vertelt onzin...
Je bent grappig. Niet de moeite waard voor een serieuze discussie. Fijne dag verder.
Turtlerain schreef:
25-07-2018 12:55
Je bent grappig. Niet de moeite waard voor een serieuze discussie. Fijne dag verder.
Heb ik ongelijk dan?

Nee, laten we er wel een serieuze, maar vrij korte discussie van maken. Ik plaats hier een bron die mijn reactie bevestigt. Als jij dan een bron plaatst die jouw reactie bevestigt, dan kunnen mensen zelf beoordelen waar ze meer vertrouwen in hebben.

Ik dacht zelf aan dit rapport:
Gezondheidsraad. Risico’s van alcoholgebruik bij conceptie, zwangerschap en borstvoeding.
Den Haag: Gezondheidsraad, 2005; publicatie nr 2004/22.
https://www.gezondheidsraad.nl/sites/de ... /0422n.pdf

Nu jij!
Turtlerain schreef:
25-07-2018 10:57

Maar hij/zij heeft wel gelijk. Jij verkondigt iets alsof het de waarheid is, maar je bericht klopt niet. Alcohol is zeker wel schadelijk.

Dit vond ik op de site van een verloskundigenpraktijk:
"Alcohol kan gedurende de hele zwangerschap het ongeboren kind bereiken, dus ook wanneer de placenta nog niet volledig is ontwikkeld of als je nog niet weet dat je zwanger bent."
Verderop staat er: "In de eerste weken van de zwangerschap worden alle belangrijke organen van de baby aangelegd. Dit is dus een heel belangrijke periode waarin de omstandigheden zo optimaal mogelijk moeten zijn. Alcohol kan een ongunstige invloed hebben op de ontwikkeling van al die organen."

Jij zegt ook dat de poster waar je op reageert 'niet de moeite waard is voor een serieuze discussie'. Maar vind je niet dat dit onderwerp (waar dus duidelijk risico's aan zitten!) niet de moeite waard is om je er even in te verdiepen als je iets post hier?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven