zwanger. En nu?

10-05-2014 20:19 142 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een klein probleempje - nouja, klein. Eerder een groot probleem.

Sinds 4 maanden heb ik een vriend. Toen wij elkaar net leerde kennen heb ik hem verteld dat ik de pil slik. Maar eigenlijk gebruik ik die niet, want ik was voor heen niet seksueel actief.

2 maanden geleden hebben wij voor het eerst seks gehad, het gebeurde onverwachts en ik stond er niet bij stil om te vertellen dat ik dus geen pil gebruik (erg dom!)

Condooms waren niet bij de hand, vond hij overigens niet nodig want hij weet niet beter dan dat ik beschermd ben voor een zwangerschap.

En nu ben ik 6 weken zwanger, 2 weken geleden toen ik een test deed geloofde ik het niet. En de test daarop niet. Sinds kort dringt het tot mij door dat ik echt zwanger ben.

Mijn vriend weet dit niet. Omdat ik niet weet hoe ik dit aan hem moet vertellen?

Ik ken het gezegde: wie zijn billen brand, moet op de blaren zitten.

Maar wat moet ik nu doen? En hoe moet ik dit hem vertellen?
En nu?

Nu krijg je over 9 maanden een kindje.

Gauw aan je vriend vertellen, de manier waarop maakt in dit geval niet zoveel uit denk ik.
quote:BellatrixVanDetta schreef op zaterdag 10 mei 2014 20:25 Wat ben ik toch weer blij dat ik geen man ben.

Eens met Housewife. Ik ook.. Op zo'n moment ben ik blij dat ik zwangerschap grotendeels zelf in de hand heb. Ik snap ook niet dat je er over liegt; dit kan enorme gevolgen met zich meebrengen, dat blijkt nu wel..
quote:Fame schreef op zaterdag 10 mei 2014 20:41 Ik ook. Ik probeer je af en toe tegen jezelf te beschermen. Ontwikkeling hè.Mijn hersens kraken volop de laatste weken, door jou hè! Maar in iedergeval bedankt. Ik ga weer even verder lezen in de grote geboorte gids, leuke zaterdagavond besteding! Doeodpei
quote:Tickel schreef op zaterdag 10 mei 2014 20:42 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="semi20 in "zwanger. En nu?"" class="messagelink">semi20 schreef op 10 mei 2014 @ 20:40</a>:</b>

Ik weet dat ik niet verteld heb over de pil. Daarom ben ik niet op dit forum gegaan.

Ik wil tips en adviezen over hoe ik dit moet oplossen</div></blockquote>Wil je een kind en ben je financieel en emotioneel in staat om een kind (alleen) op te voeden?

Ik wil wel een kind. Qua financiën zal het lukken

Ik heb een bijbaan naast school (mijn laatste jaar) alleen blijft het een vraag of ik na school een baan zal vinden als (alleenstaande) moeder. Maar daar zal ik mijn best voor moeten doen
Je weet het al twee weken. En in die twee weken heb je vast nog zorgeloos seks gehad met je vriend, maar op het hoogtepunt riep je niet, Schat, we krijgen een liefdesbaby?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:BellatrixVanDetta schreef op zaterdag 10 mei 2014 20:39 OMG.

Het is maar goed dat ik geen kinderen heb, en al helemaal geen zoon.

Ik denk dat ik zijn pik zou dicht purren tot zijn 30e. Bella!
Je wilt tips over hoe je dit moet 'oplossen'? Gewoon afwachten en een kind baren is misschien een optie. Een abortus is ook een oplossing. Veel meer opties zijn er niet lijkt me.

En verder: Afgezien van het feit dat je ontzettend dom bent, vind ik je ook nog eens intens gemeen. Je hebt bewust je vriend potentieel in de problemen gebracht.

En ik zou me laten testen op soa's als ik jou was. Condooms gebruik je niet alleen ter voorkoming van een zwangerschap.

quote:Fame schreef op 10 mei 2014 @ 20:46:

Je weet het al twee weken. En in die twee weken heb je vast nog zorgeloos seks gehad met je vriend, maar op het hoogtepunt riep je niet, Schat, we krijgen een liefdesbaby?
quote:semi20 schreef op 10 mei 2014 @ 20:46:

[...]

Ik heb een bijbaan naast school (mijn laatste jaar) alleen blijft het een vraag of ik na school een baan zal vinden als (alleenstaande) moeder. Maar daar zal ik mijn best voor moeten doenNou opgelost toch? Je kan je vriend ook niets vertellen.....net als je deed toen je sex had.....hij komt er vanzelf wel achter.
Als je dat kind dan wilt, wees dan ook zo sportief om het zélf te bekostigen zonder deze jongen financieel te gaan uitknijpen.
Huts!
Met een bijbaan een kind financieren? Nou nee, kansloos.

En school? Of bedoel je opleiding?

Met alleen een schooldiploma kom je niet zo ver.

Wie gaat op het kind passen als jij werkt?

Kun je de crèche betalen van je baantje?
quote:semi20 schreef op 10 mei 2014 @ 20:46:

[...]

Ik heb een bijbaan naast school (mijn laatste jaar) alleen blijft het een vraag of ik na school een baan zal vinden als (alleenstaande) moeder. Maar daar zal ik mijn best voor moeten doenWoon je zelfstandig?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik ben ook jong, maar zo dom ben ik niet!

Wat ben jij een kutwijf zeg! En heb echt medelijden met je 'vriend'.

Tsja en nu? Dat weet je zelf ook wel denk ik? Vertellen en maandag gelijk naar HA.

Fijne moederdag morgen
Waaromgaat iedereen er vanuit dat ze alleenstaanfe moeder wordt? Hij kan net zo goed wel papa willen worden
quote:mallebeppie schreef op 10 mei 2014 @ 20:47:

En ik zou me laten testen op soa's als ik jou was. Condooms gebruik je niet alleen ter voorkoming van een zwangerschap.

En vooral dit...
Neem contact op met maatschappelijk werk en werk samen naar een oplossing.

Abortus vind ik geen optie in dit geval, bovendien wil je het kind wel zelf opvoeden.

en zie het positief; je vriend heeft nog bijna 9 maanden om van de schrik te bekomen
Wil je niet eerst aan je eigen toekomst werken?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:mallebeppie schreef op 10 mei 2014 @ 20:47:

Je wilt tips over hoe je dit moet 'oplossen'? Gewoon afwachten en een kind baren is misschien een optie. Een abortus is ook een oplossing. Veel meer opties zijn er niet lijkt me.

En verder: Afgezien van het feit dat je ontzettend dom bent, vind ik je ook nog eens intens gemeen. Je hebt bewust je vriend potentieel in de problemen gebracht.

Hij was der ook zelf bij , in principe zijn ze allebei "slachtoffer".
tja, hoe moeten wij nu weten wat jij moet doen?

wat voor tips verwacht je, hoe denk je dat wij je kunnen helpen?

als ik je vriend was zou ik pislink zijn, op jou omdat je gelogen hebt (je hebt het niet achtergehouden, maar gelogen over de pil) en op mezelf dat ik geen condoom had gebruikt en dat ik zo goedgelovig was geweest

wat je moet doen? dat weet je zelf vast wel: de waarheid vertellen en heel snel: schat, ik heb gelogen over de pil en ik ben nu zwanger

dan zal je de consequenties (zijn boosheid en ws het einde van de relatie, met alle bijbehorende roddels en mensen die je ineens met de kont niet meer aankijken) op de koop toe moeten nemen, lijkt mij?
Nou das makkelijk dan toch? 'Wat nu' is opgelost. Jij bent een hex die haar vriend er in geluisd heeft. In ieder geval ben je geen slet die met iedereen het bed in duikt. Nóu dáár kun je trots op zijn hoor. NOT.

Dus je houdt t, want je wil wel wen kindje en met de 150 euro die je verdient in de maand kun je makkelijk de huur, gas, licht, water, gemeentebelasting, verzekeringen én het KDV a 4 euro per uur betalen.

O weet je wat een goed idee is? Hem nu ten huwelijk vragen, naar Vegas vliegen, en dan doen alsof je tijdens de huwelijksnacht zwanger bent geworden. Dan betaalt hij gewoon voor alles. Klaaaaaar
quote:Fame schreef op 10 mei 2014 @ 20:54:

Wil je niet eerst aan je eigen toekomst werken?

Dat had ze eerder moeten bedenken.

En hij ook, dan had hij wel een condoom gebruikt voor de Soa's
Wat ik mij nou werkelijk afvraag..Wat als er helemaal geen abortus bestond? Zouden meiden dan nog zo makkelijk omgaan met seks?
Goed, eigenlijk zou ik je een abortus willen adviseren.

Je kent je vriend pas 4 maanden, zit nog op school, hebt geen fulltime werk, en ik gok dat je geen zelfstandige woonruimte hebt. M.i. is dit ver van ideaal om een kind op de wereld te zetten.

Hou er ook rekening mee dat je vriend het misschien niet wil, of jou verlaat vanwege jouw leugens.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Wat je ook gaat doen en met wie: maak je school af en maak ook een (beroeps)opleiding af. Met een bijbaantje ga je het niet redden, niet als alleenstaande moeder noch als alleenstaande.

Mijn advies: vertel het hem eerlijk. Vertel het ook aan iemand die jou zal steunen (moeder, zus, vriendin).
ik vind het trouwens wel erg laf dat je dit al 2 weken weet en hem niks verteld hebt, dat zou mijn vertrouwen totaal kapot maken als ik in zijn schoenen stond

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven