Zwanger van de 3e

08-08-2015 10:20 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe verwijder je een topic?
Je vriendin spoort niet, je bent niet verantwoordelijk voor de hele wereld.

Ik snap je bedenkingen. Heb je geen vriendin met iets minder gevoel voor drama met wie kunt praten en die je niet direct veroordeelt?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Gefeliciteerd TO!

Zijn er mogelijkheden om kamertjes te splitsen?

Want als dat (en uiteraard de overbevolking van de wereld ) je grootste angst is, zou ik maar lekker gaan genieten! Leuke dingen met de andere twee kan je mijn inziens, met een beetje planning en voorbereiding, prima blijven doen! Hoe ver ben je? En wat vindt je man ervan?
Haha nee dat was ook meteen mijn gedachte.

Ik wil eigenlijk nog zo min mogelijk mensen vertellen dat ik in verwachting ben het is namelijk nog pril. En ik wil zelf nog aan het idee wennen.
quote:frambloosje schreef op 08 augustus 2015 @ 10:33:

Gefeliciteerd TO!

Zijn er mogelijkheden om kamertjes te splitsen?

Want als dat (en uiteraard de overbevolking van de wereld ) je grootste angst is, zou ik maar lekker gaan genieten! Leuke dingen met de andere twee kan je mijn inziens, met een beetje planning en voorbereiding, prima blijven doen! Hoe ver ben je? En wat vindt je man ervan?Mijn man is er mee in de zevende hemel,uiteraard ook shock maar bij hem is er vooral blijdschap,ik ben nu 8 weken in verwachting
Alleen jij en jouw man kunnen en mogen deze belangrijke beslissing nemen. Ik raakte 5 jaar geleden ook zwanger van mijn 3e onverwachts, maar mijn man zei :" we gaan denken in oplossingen, niet in problemen." Oftewel; we gaan alle zeilen bijzetten om dit kindje te verwelkomen in ons gezin. Het was een hele bewuste keuze, maar ONZE keuze.

Als jullie ervoor kiezen om toch voor abortus te gaan, wees er dan overtuigd van dat dit echt de beste beslissing is voor jullie. Zo'n ingrijpende gebeurtenis moet je echt rechtvaardigen voor jezelf, anders kun je er later nog wroeging van krijgen.

Niks is fout, zolang het binnen jullie leven en visie past.

Wat jouw vriendin betreft kan ik alleen maar zeggen dat je je nu beter kunt omringen met mensen die jouw situatie van 2 kanten kunnen bekijken en goede, doordachte meningen geven.

Heel veel sterkte met jouw besluit
Wat een goede vriendin heb jij!

Je man is veel werken zeg je, maar je hebt wel al twee kinderen die al vrij zelfstandig zijn. Dat is een enorm voordeel!
Mijn jongere zusje en ik zijn 9 en 12 jaar ouder dan mijn (half)broertje en ik ben gek op die jongen. Als tiener vond ik het heerlijk om lekker met mijn broertje op stap te gaan, of thuis te spelen en te helpen met de verzorging.

Nu hij 13 is komt hij regelmatig bij man en mij logeren, heel gezellig, al zie ik hem wel veel minder nu ik afgestudeerd ben en het een stuk drukker heb. En dan merk ik ook wel dat hij mij erg mist, wat ik moeilijk vind. Maar denk dat dat nu hij zelfstandiger wordt en alleen door de stad kan ook wel minder wordt, dan kan hij gewoon op de fiets stappen naar mij.

Maar qua band zou ik me niet druk maken, ik vind het heerlijk om een jong broertje te hebben.

Qua hoe je er zelf in staat zou ik er nog eens goed over nadenken. Mijn moeder wilde graag een 3de kind maar ik denk soms dat ze al een beetje uit de moederfase is gegroeid en veel meer opheeft met de vrijheid die dochters die twintiger zijn oplevert, dan met het relatieve beperkte dat je nog hebt met een tienerzoon. Ook het tot laat wakker blijven voor schoolfeestjes van zusje en mij icm een huilpeuter (m'n broertje was behoorlijk ziek toen hij klein was), vond ze behoorlijk slopend.

Ze houdt wel veel van m'n broertje hoor en misschien heeft mijn moeder ook gewoon niet zoveel met de puberteit op, want toen had ze ook niet zoveel aandacht voor ons, maar dacht altijd dat dat aan m'n broertje lag.

Was totaal niet jaloers daarover hoor, maar ze had het gewoon druk met een kleintje dat haar nodig had en ik ging dus naar m'n vader voor de aandacht.

Voor mij is het: hoeveel ik ook van mijn broertje houd, ik zou niet aan een nakomertje beginnen. Hij groeit op als semi-enig kind, wij groeiden op als een soort halve moeders.

Maar dat zal niet in ieder gezin zo lopen misschien, dat lag misschien ook aan mijn moeder en de scheiding enzo.

Hoe dan ook, de enige manier waarop je erachter komt of je dat wil lijkt me gewoon kijken naar of dit kindje welkom is bij jou en je man. Dat is het belangrijkst, de rest komt wel goed.

Succes met je beslissing
quote:stefanie33 schreef op 08 augustus 2015 @ 10:37:

[...]

Mijn man is er mee in de zevende hemel,uiteraard ook shock maar bij hem is er vooral blijdschap,ik ben nu 8 weken in verwachtingWat een ontzettend lieve reactie. Het zal jouw keuze misschien moeilijker maken of juist makkelijker...
Pardon? Lekkere vriendin dan zeg.

Je kan het ook nooit goed doen. 1 is zielig, 2 is goed maar dan wel jongen en meisje want bij 2 jongens wil je vast nog een meisje en andersom en bij 3 of meer overbevolk je de wereld.

Of je dit kindje gaat houden is compleet aan jullie.

Ik zou over die vriendschap nog een keer nadenken.

Het scheelt enorm dat je oudste 2 al wat ouder zijn. Dat maakt het makkelijker dan wanneer je nog 2 in de luiers hebt.

Een kamer is eventueel te delen. Niet ideaal maar er zijn meer kinderen die dat doen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Je vriendin is achterlijk, ik zou haar ook geen vriendin noemen.

Wat wil jij zelf? Mijn kinderen zijn 8 en 2 van 5, en ik ben vooral erg blij dat ik uit de tropenjaren ben.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Gefeliciteerd TO!

Jeetje, wel schrikken als je het niet verwacht.

Je post is een beetje dramatisch. Ik denk niet dat je huwelijk en je huis meteen op losse schroeven staan door de komst van een derde kind. Hoewel je zelf 33 misschien wat oud vind voor een kind (ik kreeg zelf toen mijn eerste pas ) Ben je natuurlijk nog steeds jong moeder. Daar heeft de komst van de oudste al voor gezorgd.

Gewoon goed met je man over praten; wat willen jullie?

Die vriendin zou ik even aan haar lot overlaten. Wellicht is het voor haarzelf een argument, maar ze kan jouw niet verantwoordelijk stellen voor al die kinderen op de wereld.
quote:MadameQetesh schreef op 08 augustus 2015 @ 10:45:

Een kamer is eventueel te delen. Niet ideaal maar er zijn meer kinderen die dat doen.

Klopt, in mijn omgeving heel normaal! Niet héél nederland bestaat uit een 2-onder-1-kap met tuin en 4 slaapkamers en 2 auto's voor de deur.

Kamer delen is misschien in de puberleeftijd wat lastiger; maar ook daar is vast een mouw aan te passen.
quote:Carmelia schreef op 08 augustus 2015 @ 10:52:

[...]

Klopt, in mijn omgeving heel normaal! Niet héél nederland bestaat uit een 2-onder-1-kap met tuin en 4 slaapkamers en 2 auto's voor de deur.

Kamer delen is misschien in de puberleeftijd wat lastiger; maar ook daar is vast een mouw aan te passen.

Hier ook 2 slaapkamers voor 3 kinderen. (10, 8 en 5()Nu wil het geval dat ze met zijn allen bij elkaar willen slapen..

Ze zijn ontzettend hecht met elkaar. Binnenkort willen we gaan we verhuizen naar een vijf kamerwoning.

Dat wordt nog wat...
Laat je niet gek maken door je omgeving (en zeker niet door die gekke vriendin van je). Wat wil jij? Wat wil je man? Is het kind welkom? Kunnen jullie als gezin een derde kind aan?

Dat zijn de wezenlijke vragen waar je je mee bezig moet houden en niet of het schadelijk is voor de wereldbevolking want dat is hypocriet. Als dat je interesseert doe dan ook de auto weg en ga je eigen groenten verbouwen, bij wijze van spreken.
Jij bent er blij mee en je man is in de 7de hemel. Niks aan trekken van die vriendin met haat onzinnige argument over overbevolking.

Kijk serieus naar wat de beren op de weg zijn en hoe je die kan verhelpen (bv kamer splitsen ed), maar als jullie er blij mee zijn gewoon doen. De oudste zullen het denk ik juist leuk vinden en een baby erbij hoef helemaal niet te betekenen dat jullie er opeens niet of minder op uit kunnen. Met hoed plannen gaat dat gewoon nog. Als ik het zo lees zie ik niet waarom je het zou moeten laten, geen grote problemen en jullie zijn er blij mee. Lekker gaan genieten er van zou ik denken.
quote:ana_isabel schreef op 08 augustus 2015 @ 10:40:

Ik raakte 5 jaar geleden ook zwanger van mijn 3e onverwachts:hug:Hoe vonden jullie de overgang van 2 naar 3?
quote:ana_isabel schreef op 08 augustus 2015 @ 11:04:

[...]

Hier ook 2 slaapkamers voor 3 kinderen. (10, 8 en 5()Nu wil het geval dat ze met zijn allen bij elkaar willen slapen..

Ze zijn ontzettend hecht met elkaar. Binnenkort willen we gaan we verhuizen naar een vijf kamerwoning.

Dat wordt nog wat...Ik heb er dochter en een zoon en ze slapen nu al allebei elke avond bij elkaar, Beste vrienden zeggen ze zelf doen dat.
quote:Carmelia schreef op 08 augustus 2015 @ 10:50:

Gefeliciteerd TO!

Jeetje, wel schrikken als je het niet verwacht.

Je post is een beetje dramatisch. Ik denk niet dat je huwelijk en je huis meteen op losse schroeven staan door de komst van een derde kind. Hoewel je zelf 33 misschien wat oud vind voor een kind (ik kreeg zelf toen mijn eerste pas ) Ben je natuurlijk nog steeds jong moeder. Daar heeft de komst van de oudste al voor gezorgd.

Gewoon goed met je man over praten; wat willen jullie?

Die vriendin zou ik even aan haar lot overlaten. Wellicht is het voor haarzelf een argument, maar ze kan jouw niet verantwoordelijk stellen voor al die kinderen op de wereld.Het komt waarschijnlijk dramatischer over dan ik bedoel, het loopt nu allemaal zo lekker op rolletjes. Ik denkt natuurlijk niet dat mijn huwelijk op losse schroeven staat 😂
Oh en met 33 zijn en een kind krijgen is helemaal niks mis, dat kan prima.
Mijn zusje was ook een "ongelukje".

met de oudste scheelt zij 12 jaar.

Wat een prachtige vrouw is het geworden ❤

Leeftijdsverschil was nooit echt een ding, wij de oudere zus en broer namen haar gewoon overal mee.

later toen wij op ons zelf gingen wonen, was het altijd feest als jonger zusje in het weekend kwam logeren. Lekker tutten en doen.

Heb er nog warme herinneringen aan.

Mijn zusje ervaart het ook zo, vond haar jeugd geweldig.

Inmiddels is zij afgestudeerd en woont samen.

Dus vanuit mijn ervaring alleen maar positief, alles went. Ik denk dat jouw kinderen het ook alleen maar leuk gaan vinden.

Die van mij zeuren altijd om nog een broertje.

Veel succes met beslissen.
Girls compete with each other, women empower one another
En oh ja, wij hadden in mijn ouderlijk huis genoeg kamers maar zusje sliep altijd bij mij op de kamer.

Vond zij veel gezelliger 😇 Ik ook, zelf gedurende mijn puberteit (was een rustige type zonder in een hormoon draak te veranderen ).
Girls compete with each other, women empower one another
Ik zit globaal in dezelfde situatie. Alleen ben ik nog een stuk ouder (41 jaar). Mijn kinderen zijn elf en vijf. We hebben twee slaapkamers voor drie kinderen. En ik ben nu bijna tien weken per ongeluk zwanger van nummer drie.

Bij ons overheerst inmiddels wel blijdschap. Hoewel ik niet echt een 'baby-moeder' ben. De kinderen weten het ook al, en vinden het fantastisch. Twee zullen een kamer moeten delen, ik zie daar geen problemen in. De leeftijdsverschillen vind ik ook prima. Dat gaat tussen de oudste twee ook heel goed en er zitten ook veel voordelen aan (ze maken vrijwel geen ruzie). Bovendien heb ik zelf een heel veel jonger zusje, en dat heb ik ook altijd alleen maar leuk gevonden (en dat leeftijdsverschil is nog veel groter dan straks tussen mijn oudste en mijn jongste).

Maar ik vind het eigenlijk al best wel druk met twee jongens. Dat wordt straks natuurlijk alleen maar erger. Het loopt zo goed nu, en straks zit ik weer vier jaar in een enorme drukte. Een paar zorgen heb ik wel, maar zo veel mensen hebben drie kinderen. Waarom zouden wij dat dan niet kunnen?

Fijn dat je man in ieder geval positief is. Ik heb hier best een paar negatieve reacties gehad, vooral van mijn schoonouders. Ik trek me er maar niets van aan. Zou ik ook niet doen van die vriendin.
quote:stefanie33 schreef op 08 augustus 2015 @ 11:24:

[...]

Het komt waarschijnlijk dramatischer over dan ik bedoel, het loopt nu allemaal zo lekker op rolletjes. Ik denkt natuurlijk niet dat mijn huwelijk op losse schroeven staat 😂hihi. Beginnen die hormonen nu al?!
Iedereen gaat nu los op die vriendin en ik zou het waarschijnlijk ook niet zo bot gezegd hebben, maar...

Ze heeft natuurlijk wel gewoon gelijk. Ik merk dat er een soort Redbulletje in mij wakker wordt als ik hoor dat mensen meer dan twee kinderen willen. Overbevolking is gewoon een groot probleem en daar draag je zo wel aan bij.
IMHO

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven