Zwanger van de 3e
zondag 9 juli 2017 om 13:40
Hoi allemaal,
Hier 8 weken zwanger van de derde.
Hebben 2 boys van 4 en 6.
Wie is er nog meer zwanger van de 3e?
Groetjes Marilyn
marilyn, 36 & 38, 2 zoons 4 & 6.
amereeh, ... , 2 dochters 5 & 2.
labello, ... , 2 dochters 4 & 3.
brianne, 32 & 35, 2 zoons 3 & 1. 3e ronde
evda, 34 & .., zoon 5jr, dochter 1.
kersopdetaart, ..., 3 en 1 jaar. start 2018
Hier 8 weken zwanger van de derde.
Hebben 2 boys van 4 en 6.
Wie is er nog meer zwanger van de 3e?
Groetjes Marilyn
marilyn, 36 & 38, 2 zoons 4 & 6.
amereeh, ... , 2 dochters 5 & 2.
labello, ... , 2 dochters 4 & 3.
brianne, 32 & 35, 2 zoons 3 & 1. 3e ronde
evda, 34 & .., zoon 5jr, dochter 1.
kersopdetaart, ..., 3 en 1 jaar. start 2018
anoniem_349632 wijzigde dit bericht op 22-12-2017 11:07
51.66% gewijzigd
woensdag 28 februari 2018 om 13:24
Hé wat leuk dat er zoveel mama's zwanger zijn van de derde. Ik nog niet, maar mijn man en ik zijn het aan het proberen... Hij heeft een tijdje wat twijfels gehad, maar dat kwam vooral door praktische dingen (auto, slaapkamers, etc). Maar sinds deze maand proberen we het!
@kersopdetaart; wat jammer dat de test negatief was...
@kersopdetaart; wat jammer dat de test negatief was...
woensdag 28 februari 2018 om 15:07
woensdag 28 februari 2018 om 15:42
woensdag 28 februari 2018 om 19:50
Ja ik denk maar zo, in de rest van mijn leven vind ik een lange cyclus heel relaxt, alleen die drie keer in mijn leven dat ik zwanger wil worden is het lastiger
Marilyn, spannend dat je van alles voelt!
donderdag 1 maart 2018 om 15:04
Hoi, inderdaad Marilyn, ik ben zaterdag bevallen van onze dochter Kaya.
Ik vond het niet zo aardig om dat na de negatieve test van kersopdetaart mijn blije verhaal te doen.
Maar nu dan toch.
Voorspoedige bevalling gehad, papa heeft zijn dochter moeten vangen, zo snel ging het op het laatst!
mijn man heeft een paar dagen nodig gehad om het te kunnen bevatten.
de bv verloopt nog niet optimaal, inmiddels is Kaya 's tongriempje geknipt en wordt het iets beter.
Verder genieten, en wel wat schuldgevoel dat ik zo weinig tijd voor de oudste 2 heb.
Ik vond het niet zo aardig om dat na de negatieve test van kersopdetaart mijn blije verhaal te doen.
Maar nu dan toch.
Voorspoedige bevalling gehad, papa heeft zijn dochter moeten vangen, zo snel ging het op het laatst!
de bv verloopt nog niet optimaal, inmiddels is Kaya 's tongriempje geknipt en wordt het iets beter.
Verder genieten, en wel wat schuldgevoel dat ik zo weinig tijd voor de oudste 2 heb.
donderdag 1 maart 2018 om 18:24
vrijdag 2 maart 2018 om 11:23
Hoi Lieve mensen
Hier Evda (nieuwe nick)
Gefeliciteeeerd met je kersverse dochter Polonaise
En gefeliciteerd met je positieve test Dajka, wat gaaf !
Hoe gaat het met de rest? heb niet alles teruggelezen.
Brianne, gaat ie lekker?
Wanneer ben je uitgerekend Amereeh?
Hier gaat het goed, heb het gevoel emotioneel weer wat stabieler te zijn.
Had achteraf meer last van de miskraam dan ik had verwacht.
De spiraal heeft me echt rust gegeven, waardoor ik minder bezig was met het onderwerp ``zwanger``.
Ook dacht ik er vrede mee te hebben om het bij twee kinderen te houden.
Me heeeeel erg wijsgemaakt dat twee kinderen toch echt makkelijker is en ik straks veel vrijheid krijg als ze allebei op school zitten.
en ik ben al 4 kg kwijt vanaf 01 januari!
En toch, heb ik het de laatste tijd weer moeilijk.
Ik kijk steeds naar namen en geboortekaartjes.
En gisteren voelde ik een steek, dat zag ik niet aankomen dat ik me zo zou voelen.
Ik hoorde dat goede vrienden van ons hun derde kindje verwachten.
Heb er met mijn man over gepraat.. Hij zei; ik zou heel graag nog een kleintje willen. maar ik vind het zo moeilijk dat we niet de garantie hebben dat het allemaal goed gaat. (dat heeft niemand, maar wij hebben zoveel pech gehad) ..
Hier Evda (nieuwe nick)
Gefeliciteeeerd met je kersverse dochter Polonaise
En gefeliciteerd met je positieve test Dajka, wat gaaf !
Hoe gaat het met de rest? heb niet alles teruggelezen.
Brianne, gaat ie lekker?
Wanneer ben je uitgerekend Amereeh?
Hier gaat het goed, heb het gevoel emotioneel weer wat stabieler te zijn.
Had achteraf meer last van de miskraam dan ik had verwacht.
De spiraal heeft me echt rust gegeven, waardoor ik minder bezig was met het onderwerp ``zwanger``.
Ook dacht ik er vrede mee te hebben om het bij twee kinderen te houden.
Me heeeeel erg wijsgemaakt dat twee kinderen toch echt makkelijker is en ik straks veel vrijheid krijg als ze allebei op school zitten.
en ik ben al 4 kg kwijt vanaf 01 januari!
En toch, heb ik het de laatste tijd weer moeilijk.
Ik kijk steeds naar namen en geboortekaartjes.
En gisteren voelde ik een steek, dat zag ik niet aankomen dat ik me zo zou voelen.
Ik hoorde dat goede vrienden van ons hun derde kindje verwachten.
Heb er met mijn man over gepraat.. Hij zei; ik zou heel graag nog een kleintje willen. maar ik vind het zo moeilijk dat we niet de garantie hebben dat het allemaal goed gaat. (dat heeft niemand, maar wij hebben zoveel pech gehad) ..
vrijdag 2 maart 2018 om 16:23
Gefeliciteerd polonaise! Hopelijk gaat de borstvoeding nu snel beter. Prachtige naam heeft jullie kleine meisje. En ja derde bevallingen kunnen dan ineens snel gaan he 
Mijn baby is inmiddels alweer ruim 4 maanden. Gelukkig gaat het tijd verdelen hier nu echt een stuk beter. Kleine vermaakt zichzelf ook even prima in de box of in de wipstoel. Ook slaapt ze al op redelijk vaste tijden in haar bedje of de wagen. We moeten de grote zussen soms wel van haar afslaan (figuurlijk natuurlijk) want ze vinden haar heel leuk en lief maar kunnen zich nog niet zo goed inleven in haar leeftijd. Laatst was ik snel even op en neer naar boven gelopen en toen had mijn oudste haar ineens opgetild van het speelkleed. Ze dacht dat ze dat wel even kon doen (5 jaar)
Mijn baby is inmiddels alweer ruim 4 maanden. Gelukkig gaat het tijd verdelen hier nu echt een stuk beter. Kleine vermaakt zichzelf ook even prima in de box of in de wipstoel. Ook slaapt ze al op redelijk vaste tijden in haar bedje of de wagen. We moeten de grote zussen soms wel van haar afslaan (figuurlijk natuurlijk) want ze vinden haar heel leuk en lief maar kunnen zich nog niet zo goed inleven in haar leeftijd. Laatst was ik snel even op en neer naar boven gelopen en toen had mijn oudste haar ineens opgetild van het speelkleed. Ze dacht dat ze dat wel even kon doen (5 jaar)
zondag 4 maart 2018 om 08:15
Gefeliciteerd polonaise! Fijn dat t goed is gegaan en wat een mooie naam idd. Hopelijk kunnen jullie nu een beetje bijkomen.
Jammer kers! Kans was klein natuurlijk maar toch hoop je erop. Volgende ronde beter hopelijk!
Leuk van je te horen evda! Snap je kriebels, en ook je twijfels;) rustig je tijd nemen maar. Miss nog een keer met de vk, gyn of huisarts over praten?
Fijn dat t goed gaat labello! Klinkt heerlijk, ik kijk er naar uit;)
Spannend Marilyn, nog paar dagen! Ik zal duimen!
Welkom ladyjaney! Spannend weer he.
Fijne vakantie dajka! Lukt t om relaxed te blijven?
Jammer kers! Kans was klein natuurlijk maar toch hoop je erop. Volgende ronde beter hopelijk!
Leuk van je te horen evda! Snap je kriebels, en ook je twijfels;) rustig je tijd nemen maar. Miss nog een keer met de vk, gyn of huisarts over praten?
Fijn dat t goed gaat labello! Klinkt heerlijk, ik kijk er naar uit;)
Spannend Marilyn, nog paar dagen! Ik zal duimen!
Welkom ladyjaney! Spannend weer he.
Fijne vakantie dajka! Lukt t om relaxed te blijven?
maandag 5 maart 2018 om 11:18
He ladies,
Gefeliciteerd met jullie dochter Polonaise. En idd mooie naam.
Leuk dat je weer even komt buurten Dava. En ik snap dat de kriebel blijft maar idd. Garanties op goed verloop is er helaas niet.
Hier volgens mij rode duivels. Gister een druppel en vanmorgen iets rood. Dus maar tampon ingedaan. Straks maar controle.
Fijne vakantie gehad Dajka?
Gefeliciteerd met jullie dochter Polonaise. En idd mooie naam.
Leuk dat je weer even komt buurten Dava. En ik snap dat de kriebel blijft maar idd. Garanties op goed verloop is er helaas niet.
Hier volgens mij rode duivels. Gister een druppel en vanmorgen iets rood. Dus maar tampon ingedaan. Straks maar controle.
Fijne vakantie gehad Dajka?
maandag 5 maart 2018 om 13:34
Leuk om wat te horen evda. Rustig aan en wie weet gaan de kriebels over in een vastere gedachte.
Marilyn wat balen zeg... toen ik zag dat er nieuwe berichten waren geschreven dacht ik misschien positief nieuws.
Ik hoop voor je mee...
Hier rustig aan, veel kraambezoeken, veel zwangeren en veel baby’s op het werk gezien van collega’s.
Ik vind dat niet lastig, heel leuk zelfs, maar mijn babywens wordt er niet kleiner van...
Hier nog 2 weken tot mijn ovulatie..
Marilyn wat balen zeg... toen ik zag dat er nieuwe berichten waren geschreven dacht ik misschien positief nieuws.
Ik hoop voor je mee...
Hier rustig aan, veel kraambezoeken, veel zwangeren en veel baby’s op het werk gezien van collega’s.
Ik vind dat niet lastig, heel leuk zelfs, maar mijn babywens wordt er niet kleiner van...
Hier nog 2 weken tot mijn ovulatie..
maandag 5 maart 2018 om 19:54
Evda, leuk van je te horen! Ik snap de twijfels heel goed...pffff...het blijft maar in je hoofd zitten. Stel het gaat nu weer mis bij mij, dan is het ook niet vanzelfsprekend dat we er weer voor gaan.
Labello, het klinkt heel gezellig. Fijn dat het zo goed gaat.
Marilyn, heeft de ongesteldheid echt door gezet of is er nog een sprankje hoop?
Polonaise, hoe gaan de eerste dagen? Gaat de BV al beter? Hoe reageren je andere kinderen?
Brianne met jou ook alles goed? Het tweede trimester zou het ‘makkelijkst’ moeten zijn toch? Ervaar je dat ook zo?
Kers, nog twee weken en dan eigenlijk de eerste echte serieuze poging!
Zeepaardje, bij jou ook alles goed?
Hier gaat het wel ok. Misselijk bij vlagen en afgelopen dagen ook veel hoofdpijn gehad. Die misselijkheid had ik de vorige keer toen het misging helemaal niet zo, dus ik heb wel meer vertrouwen. Het lukt me nog aardig om mn hoofd koel te houden en er niet teveel mee bezig te zijn. Op mijn werk is het erg druk nu, dat ‘helpt’ ook wel.
Labello, het klinkt heel gezellig. Fijn dat het zo goed gaat.
Marilyn, heeft de ongesteldheid echt door gezet of is er nog een sprankje hoop?
Polonaise, hoe gaan de eerste dagen? Gaat de BV al beter? Hoe reageren je andere kinderen?
Brianne met jou ook alles goed? Het tweede trimester zou het ‘makkelijkst’ moeten zijn toch? Ervaar je dat ook zo?
Kers, nog twee weken en dan eigenlijk de eerste echte serieuze poging!
Zeepaardje, bij jou ook alles goed?
Hier gaat het wel ok. Misselijk bij vlagen en afgelopen dagen ook veel hoofdpijn gehad. Die misselijkheid had ik de vorige keer toen het misging helemaal niet zo, dus ik heb wel meer vertrouwen. Het lukt me nog aardig om mn hoofd koel te houden en er niet teveel mee bezig te zijn. Op mijn werk is het erg druk nu, dat ‘helpt’ ook wel.
dinsdag 6 maart 2018 om 12:40
Dajka ben gister toch ongesteld geworden.
Manlief wil nu toch weer niet.. Die vind het toch te veel veranderingen als er nog een 3e komt. De oudste zal dan ook 8 zijn. Dus we moeten het er nog maar eens over hebben en dan een knoop door hakken.
Al merk ik dat ik het wel moeilijk vind als we niet voor een 3e zouden gaan. Maar goed je moet wel beide achter de beslissing staan.
Ik kan tegenwoordig mijn hele cyclus lichamelijk volgen. Met alle pijntjes ed die erbij horen. (dit heb ik nooit gehad) Bijna de hele 4 weken buik en rugpijn. Op enkele momenten na.
Manlief wil nu toch weer niet.. Die vind het toch te veel veranderingen als er nog een 3e komt. De oudste zal dan ook 8 zijn. Dus we moeten het er nog maar eens over hebben en dan een knoop door hakken.
Al merk ik dat ik het wel moeilijk vind als we niet voor een 3e zouden gaan. Maar goed je moet wel beide achter de beslissing staan.
Ik kan tegenwoordig mijn hele cyclus lichamelijk volgen. Met alle pijntjes ed die erbij horen. (dit heb ik nooit gehad) Bijna de hele 4 weken buik en rugpijn. Op enkele momenten na.
woensdag 7 maart 2018 om 13:13
Dajka, dus het is soort ‘fijn’ dat je klachten hebt, nou ja dubbel dus.
Weet je al wanneer de eerste echo is?
Marilyn, he getver dat getwijfel is ook lastig.
Het gekke is dat nadat ik ongesteld werd we die week ook een beetje gingen twijfelen. Mijn man ook iets meer, misschien in afwachting van het al dan niet zwanger zijn toch op eens voor zich zien hoe druk het dan zou worden.
Ik ging ook even mee twijfelen, ik weet het niet volgens mij is het bij ook een soort omgaan met dat het weer niet is gelukt ofzo.
Nou ja beetje warrig verhaal, maar iig wel pittig dat jullie nu wel weer een knoop door moeten hakken.
Brianne hoop dat je kan genieten! Ik vroeg mij (als moeder van twee jongens) nog af hoe je omgeving heeft gereageerd op een jongen.
Ik vond het bij mijn 2e niet zo leuk dat ik blij was maar mijn omgeving, althans sommige dan, het een beetje sneu leken te vinden.
Ik werd daar best pissig om.
Voor mij zou dat zelfs een reden kunnen zijn het geslacht voor de geboorte niet te delen met anderen.
Weet je al wanneer de eerste echo is?
Marilyn, he getver dat getwijfel is ook lastig.
Het gekke is dat nadat ik ongesteld werd we die week ook een beetje gingen twijfelen. Mijn man ook iets meer, misschien in afwachting van het al dan niet zwanger zijn toch op eens voor zich zien hoe druk het dan zou worden.
Ik ging ook even mee twijfelen, ik weet het niet volgens mij is het bij ook een soort omgaan met dat het weer niet is gelukt ofzo.
Nou ja beetje warrig verhaal, maar iig wel pittig dat jullie nu wel weer een knoop door moeten hakken.
Brianne hoop dat je kan genieten! Ik vroeg mij (als moeder van twee jongens) nog af hoe je omgeving heeft gereageerd op een jongen.
Ik vond het bij mijn 2e niet zo leuk dat ik blij was maar mijn omgeving, althans sommige dan, het een beetje sneu leken te vinden.
Ik werd daar best pissig om.
Voor mij zou dat zelfs een reden kunnen zijn het geslacht voor de geboorte niet te delen met anderen.
donderdag 8 maart 2018 om 08:25
Irritant hè, die reacties op een jongen of een meisje. Ik had helemaal geen voorkeur, maar toen ik zwanger was van een meisje hoorde ik van iedereen 'oooh wat leuk voor je' en toen ik zwanger was van een jongen 'wat leuk voor je man'. Wat een onzin...
Polonaise, gefeliciteerd!
Marilyn, lastige situatie zeg... Mijn man heeft ook getwijfeld. Toen ik over een derde begon zei hij in eerste instantie zelfs dat hij het helemaal niet wilde. Gelukkig is hij bijgedraaid, en ik hoop dat hij er ook achter blijft staan als het niet meteen lukt.
Mijn man denkt trouwens dat het in één keer raak zal zijn, terwijl ik juist het gevoel heb dat het wel een tijdje kan gaan duren. Ik hoop dat hij gelijk heeft natuurlijk.
Ik had trouwens gisteren een positieve ovulatietest, dus over een week of 2 kan ik testen
Polonaise, gefeliciteerd!
Marilyn, lastige situatie zeg... Mijn man heeft ook getwijfeld. Toen ik over een derde begon zei hij in eerste instantie zelfs dat hij het helemaal niet wilde. Gelukkig is hij bijgedraaid, en ik hoop dat hij er ook achter blijft staan als het niet meteen lukt.
Mijn man denkt trouwens dat het in één keer raak zal zijn, terwijl ik juist het gevoel heb dat het wel een tijdje kan gaan duren. Ik hoop dat hij gelijk heeft natuurlijk.
Ik had trouwens gisteren een positieve ovulatietest, dus over een week of 2 kan ik testen
zaterdag 10 maart 2018 om 09:02
Spannend ladyjaney! Op het wachtenbankje..Hoe oud zijn je kinderen eigenlijk?
Marilyn balen deze ronde....ik snap je man wel een beetje. Ik denk zelf ook wel eens ‘waar beginnen we nu weer aan’, helemaal omdat het nu juist zo lekker loopt. Hopelijk draait je man ‘weer’ bij, voor het zelfde geldt was je deze ronde niet ongesteld geworden....
Kers, al met de ovu testen begonnen? Gek he, die twijfels als je ongesteld bent, zo van ‘het is eigenlijk wel prima zo’. Misschien idd een mechanisme om met teleurstelling te dealen, herkenbaar in elk geval. Bij mij is de wens gewoon echt anders dan bij de eerste twee. Dit is meer gewoon de kers-op-de-taart zeg maar
, en het lijkt me heel mooi om alles weer mee te maken. Maar de eerste twee moesten en zouden er komen.
Ik ben ondertussen echt flink misselijk en duizelig, wel echt op een niveau dat het niet leuk meer is. Ik hang het liefst maar gewoon wat op de bank. Een paar dagen geleden waren het nog vlagen, nu eigenlijk de hele dag. Ergens wel ‘fijn’ want ik heb weinig twijfels of het wel goed zit, tenminste op dit moment dan. VK volgende week maar eens bellen...
Vorige week was ik op vakantie met mn ouders. Ik wilde het eigenlijk pas vertellen na een goede echo, maar aangezien mijn vader elke dag vroeg of ik wijn wilde heb ik het toch maar verteld. Wel een beetje op een lompe manier omdat ik het graag als ‘leuk’ nieuws wilde vertellen, maar zelf nog te onzeker was. De vorige keer verheugden ze zich er erg op en er waren al allerlei plannen gemaakt, deze keer merkte ik ook dat ze wat gereserveerder waren, waarschijnlijk straalde ik dat ook uit.
Marilyn balen deze ronde....ik snap je man wel een beetje. Ik denk zelf ook wel eens ‘waar beginnen we nu weer aan’, helemaal omdat het nu juist zo lekker loopt. Hopelijk draait je man ‘weer’ bij, voor het zelfde geldt was je deze ronde niet ongesteld geworden....
Kers, al met de ovu testen begonnen? Gek he, die twijfels als je ongesteld bent, zo van ‘het is eigenlijk wel prima zo’. Misschien idd een mechanisme om met teleurstelling te dealen, herkenbaar in elk geval. Bij mij is de wens gewoon echt anders dan bij de eerste twee. Dit is meer gewoon de kers-op-de-taart zeg maar
Ik ben ondertussen echt flink misselijk en duizelig, wel echt op een niveau dat het niet leuk meer is. Ik hang het liefst maar gewoon wat op de bank. Een paar dagen geleden waren het nog vlagen, nu eigenlijk de hele dag. Ergens wel ‘fijn’ want ik heb weinig twijfels of het wel goed zit, tenminste op dit moment dan. VK volgende week maar eens bellen...
Vorige week was ik op vakantie met mn ouders. Ik wilde het eigenlijk pas vertellen na een goede echo, maar aangezien mijn vader elke dag vroeg of ik wijn wilde heb ik het toch maar verteld. Wel een beetje op een lompe manier omdat ik het graag als ‘leuk’ nieuws wilde vertellen, maar zelf nog te onzeker was. De vorige keer verheugden ze zich er erg op en er waren al allerlei plannen gemaakt, deze keer merkte ik ook dat ze wat gereserveerder waren, waarschijnlijk straalde ik dat ook uit.
zaterdag 10 maart 2018 om 20:29
Dajka hoe ver ben je nu ongeveer?
Ik vind het knap hoor dat je de vk nog niet eens hebt gebeld.
Ik belde altijd heel snel na de positieve test om de afspraak alvast te hebben.
Ik ga morgen een ovu test doen. Maar ik zit dan nog maar op dag 13 en meestal heb ik mijn ovulatie pas dag 21.
Maar ik wil niet een opeens vroege ovulatie missen...ja ze verdienen goed aan mij met die testen
.
Ik vind het knap hoor dat je de vk nog niet eens hebt gebeld.
Ik belde altijd heel snel na de positieve test om de afspraak alvast te hebben.
Ik ga morgen een ovu test doen. Maar ik zit dan nog maar op dag 13 en meestal heb ik mijn ovulatie pas dag 21.
Maar ik wil niet een opeens vroege ovulatie missen...ja ze verdienen goed aan mij met die testen
donderdag 15 maart 2018 om 09:58
Hoi Allemaal,
Hoe gaat het met jullie.
Nod's in het vooruitzicht?
Verlos al gebeld Dajka.
Jammer dat het niet zo verliep als gepland met vertellen.
Daarom hebben wij het toen toch gelijk verteld aan het begin van de vakantie
Had geen zin om een week lang de wijn te ontwijken hahaha.
Hier weer grote twijfels bij manlief. Eigenlijk meer dat ie niet wil
Hij zit niet zo lekker in zn vel, baan valt soort van tegen (heel rustig) veel reizen, ziet de jongens minder.
En hij ziet heel veel beren op de weg voor een 3e...
Maar goed. Nog steeds geen AC. een voor het zingen de kerk uit... Dus het is toch niet helemaal nee denk ik dan.
(sorry echo post)
Hoe gaat het met jullie.
Nod's in het vooruitzicht?
Verlos al gebeld Dajka.
Jammer dat het niet zo verliep als gepland met vertellen.
Daarom hebben wij het toen toch gelijk verteld aan het begin van de vakantie
Had geen zin om een week lang de wijn te ontwijken hahaha.
Hier weer grote twijfels bij manlief. Eigenlijk meer dat ie niet wil
Hij zit niet zo lekker in zn vel, baan valt soort van tegen (heel rustig) veel reizen, ziet de jongens minder.
En hij ziet heel veel beren op de weg voor een 3e...
Maar goed. Nog steeds geen AC. een voor het zingen de kerk uit... Dus het is toch niet helemaal nee denk ik dan.
(sorry echo post)