zwanger vanaf 2017 deel 2

12-09-2016 11:36 2994 berichten
Wij proberen vanaf eind 2016/begin 2017 zwanger te worden! We kletsen hier over alles wat ons bezighoudt :high5:
(Gebruikersnaam: accountaanpassen, wachtwoord: zwanger2017)
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje NOD Bijzonderheden
lalameme
(23/25)
Eerste 19-12 Ronde 12
ZWANGER!! :yes:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Uitgerekend Bijzonderheden
Suus88
(29/31)
Tweede 22 oktober 2017 :heart:
Koekiemonster
(23/26)
Eerste 13 december 2017 :heart:
Worteltaart
(36/36)
Tweede 21 maart 2018 :heart: Jongen!
Bevallen!! :flirting:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Bijzonderheden
Ri88
(29/32)
Tweede :heart: Bevallen op 8 september 2017 van een dochter!
Kashri
(27/33)
Eerste :heart: Bevallen op 31 oktober 2017 van een zoon!
Dookster
(28/31)
Eerste :heart: Bevallen op 8 november 2017 van een dochter!
Kaartje
(25/26)
Eerste :heart: Bevallen op 1 december 2017 van een dochter!
anoniem_308265 wijzigde dit bericht op 06-12-2017 15:28
69.79% gewijzigd
Fijn worteltaart!! Wij willen in de toekomst ook extra aflossen maar nu gaat al ons geld vooral in het opknappen van het huis zitten en ik gok dat dat nog wel even zo blijft. We hebben nog een hele wensenlijst voor het huis.

Jij nog steeds geen menstruatie?
Alle reacties Link kopieren
Nee, nog geen menstruatie gehad. Maar zoontje drinkt dus nog veel aan de borst dus dat kan er wat mee te maken hebben.

Wij hebben ook nog wel wat dingen voor het huis. We willen binnenkort echt eens een nieuw bed en gordijnen voor de slaapkamer gaan uitzoeken, maar we hebben steeds geen zin om naar zo'n meubelboulevard te gaan..
Gordijnen kun je natuurlijk ook gewoon bij HEMA bestellen
Ongesteldheid zit er hier weer zo goed als op, jippie!

mijn vriend en ik hebben dit weekend een kast uit elkaar gehaald omdat er water schade op zat en de kast bijna uit elkaar viel (we haddeneen kleine lekkage 2 weken geleden) toen we bespraken wat nu met de muur te doen omdat er ook wat waterschade op zat (die gewoon makkelijk over te verven is, omdat het al helemaal droog is) hebben we afgesproken dat even zo te laten tot we de andere kamer klaar gaan maken als babykamer, we knappen dan meteen 2 kamers op in 1 keer.

Maar dan moeten we nog wel eerst zwanger worden hihi

@werk, ik ben de enige vrouw op de werkvloer, en me baas zou het alleen maar leuk vinden als ik ooit zwanger ben (heeft ie ooit gezegd) ik zou zowiezo dan minder gaan werken, dus ik maak me er niet zo een zorgen om.

@vertellen, ik heb echt al 100 ideen hoe we het ooit gaan vertellen aan familie en vrienden, kijk ik echt naar uit!

@kosten, moet vast goed komen, als ik zie dat andere mensen met minder middelen het ook kunnen, dan kunnen wij het zeker!
@worteltaart, heb je wel eens van de gordijnenbus gehoord? Die komt hier volgende week langs. Ideaal lijkt me dat, bekijken de situatie bij je thuis en maken dan een offerte op. Er zitten geen verplichtingen aan het eerste bezoek. Ik heb ook echt geen zin en tijd om de winkels af te gaan dus dan is dit heel praktisch.
Ik lees (en leef)trouwens ook een beetje mee hoor net als worteltaart. Zolang we niet gestart zijn kan ik ook niet meepraten natuurlijk. Maar vind het wel leuk om mee te leven en te zien hoe het bij jullie gaat!
quote:Vlammetje-1 schreef op 12 december 2016 @ 08:23:

@worteltaart, heb je wel eens van de gordijnenbus gehoord? Die komt hier volgende week langs. Ideaal lijkt me dat, bekijken de situatie bij je thuis en maken dan een offerte op. Er zitten geen verplichtingen aan het eerste bezoek. Ik heb ook echt geen zin en tijd om de winkels af te gaan dus dan is dit heel praktisch.Dank voor de tip! Dat lijkt me idd praktisch.
@worteltaart

Fijn om ervaringen te horen! En wat heerlijk dat jullie lekker wat extra kunnen aflossen. Ik hoop dat het bij jou allemaal.ook weer lekker op gang gaar komen binnen kort! Leuk om weer wat van je te horen

@matroesjka

Ja precies, goedkomen doet het wel.. en hoewel ik het helemaal niet slecht heb gehad en onwijs lieve moeder heb die het heel goed gedaan heeft, wil ik dit toch graag anders. Ik ben wel tevreden met minder dan andere merk ik. Bijvoorbeeld met boodschappen doen hoef ik niet de dure merken etc. Wij kunnen ook 5 a 6 honderd in de maand sparen nu, mijn salaris gaat nog omhoog omdat ik nog zo jong ben.. (voordeel) dus als ik minder ga werken ga ik er waarschijnlijk alsnog op vooruit haha..

@vlammetje

Ook leuk om weer wat van jou te lezen! Gaan jullie nog steeds pas beginnen in de zomer? en hoe gaat het met de kleine nu ?
@lalameme, ja zoals het nu lijkt wachten we zeker tot maart en gaan we dan even kijken hoe we ervoor staan. Momenteel vind ik het allemaal erg pittig en zie ik het nog even niet zitten. We zitten nu in het 15-maanden sprongetje en we zijn om de beurt steeds ziek. Echt alle griepjes zijn al voorbij gekomen. Kleine meid slaapt al 3 weken dramatisch, eet slecht en is gefrustreerd. Daarbij werkt mijn vriend vrij ver weg en willen we dat eerst anders inrichten. De laatste weken heb ik al meerdere keren geroepen dat ik helemaal geen tweede meer wil maar dat is vanuit wanhoop en extreem slaapgebrek hoor! Dat meen ik eigenlijk niet, mijn ideaalbeeld is nog steeds 2 kindjes. Ik gun onze kleine meid ook een broertje of zusje. Maar nu zwanger worden is gewoon niet verstandig en we hebben tijd zat. Ik denk dat we tegen de zomer er alweer heel anders voor staan. Ff pas op de plaats dus!

Vannacht heeft de kleine meid even bij opa en oma gelogeerd, konden we even bijtanken. Dat heeft me zeker goed gedaan!
Ach, vlammetje, dat slaapgebrek kan er zo in hakken he! Fijn dat jullie even hebben kunnen bijtanken!

Na een paar slechte nachten vorige week, slaapt zoontje nu wel weer goed en dan merk je meteen dat je zelf weer zoveel meer energie hebt. Met die slechte nachten moet ik ook niet aan een tweede denken. Maar ik bedenk me ook wel weer dat je ook nog negen maanden hebt om eraan te wennen dat er een tweede komt.

Hier is een tweede zwangerschap dus al wel welkom, maar die kans is zonder menstruatie cyclus nog heel klein. En dat geeft ook niet. Ik zie het een beetje zo dat mijn lichaam vanzelf wel aangeeft wanneer het klaar is voor een nieuwe zwangerschap als de menstruatie weer op gang komt.
Vervelend vlammetje, klinkt inderdaad heel pittig en snap heel goed dat je dan liever nog eventjes wacht. als deze fase om is zal je er inderdaad weer heel anders tegen aan kijken! Hoe oud is de kleine meid nu ook al weer? Fijn om eventjes een avondje samen te zijn en bij te tanken dan denk ik! Hopen dat de groepjes weg blijven nu! dikke knuffel!

Ook een mooie manier om er mee bezig te zijn worteltaart! gebruiken jullie nog wel een vorm van anticonceptie of helemaal niets. Want dan zou het zomaar dus wel ineens al raak kunnen zijn? Knap dat je al zo lang borstvoeding geeft! Bevalt dat nogsteeds ?
Thanks meiden!

Kleine is nu 14,5 maand. Zit ook op het randje dat ze zelf gaat lopen, denk dat dat ook frustreert.

Idd mooie manier om ermee om te gaan. Je lijf het zelf laten bepalen. En knap zolang borstvoeding! Ik heb het krap aan 10 weken volledig volgehouden en daarna nog heel lang gecombineerd met kunstvoeding en de ochtend en avond borstvoeding. Vond het wel veel pittiger dan verwacht, had er een heel ander beeld bij. Zou het volgende keer wel weer doen en hoop dat ik het dan langer vol kan houden. Met een baby die beter slaapt zou het al een stuk makkelijker zijn denk ik nu maar ja die garantie heb je niet natuurlijk.
Hoi!

Ik ben nieuw op het forum. Kan ik met jullie meeschrijven? Lijkt me leuk!

Ik ben 30 en mijn vriend 37. We proberen zwanger te worden van ons eerste kindje.. spannend...!
@koekie, wat vervelend dat je zo lang moet wachten op je ongesteldheid. Ik hoop dat het snel op gang komt!

@thistime, ik kan me voorstellen dat je pret een beetje gedrukt wordt door je angst over hoe je ouders en werk gaan reageren.

@geld, we hebben een aardige buffer dus alles aanschaffen komt goed. Ik denk wel regelmatig na over hoe we het in de toekomst gaan doen met een kindje (of meer, wie weet) en hoe onze financiële situatie daardoor veranderd. Het komt bij ons wel goed maar het zijn wel dingen waar ik me druk om kan maken.

Ook ik herken de situatie van, alles krijgen wat echt nodig was, maar een extra zat er niet in. Sinterklaas was bij ons meer dan eens slechts een chocolade letter. Waar ik als kind dolgelukkig mee was tot ik op school kwam de volgende dag en iedereen overladen was. Niet dat ik een verwend kind wil creëren maar iets meer dan een letter lijkt me wel zo leuk

@gezondheid, vind ik ook het allerbelangrijkste hoor matroesjka! Dat is waar ik me nog het meest druk over kan maken. Mijn broers waren beide erg ziek vlak na de geboorte, in die mate dat de doktoren op het punt stonden op te geven. Dus dat beangstigd me nog wel eens, maar ik wil er ook niet te veel aan toegeven want dat drukt de excitement behoorlijk.

Januari komt wel heel dichtbij!!
In the end we only regret the chances we didn't take.
Weer lekker veel geschreven vandaag! Leuk om bij te lezen na m'n werkdag:-)

Spannend hoor worteltaart om je cyclus en eerste menstruatie af te wachten. Je klinkt erg relaxed. Is denk ik ook de beste manier om er mee om te gaan! Heel knap dat je nog steeds bv geeft. Hoeveel voedingen geef je nu op 1 dag? Ik heb bv alleen de kraamweek volgehouden. Helaas te veel pijn. Hoop het bij een tweede langer vol te houden.

Vlammetje wat kunnen die nachten pittig zijn hè? Het kan maar zo zijn dat als jullie dochter begint los te lopen het ineens weer beter gaat! Ik hoop het voor jullie!
Hier 2e menstruatie zonder pil na 30 dagen. Mooi.
@Matroesjka, dat is idd een mooie cyclus!
Fijn Matroesjka! Prima cyclus om volgende maand mee te gaan starten!!

Hier verwacht ik eind deze week mijn ovulatie en dus deze week mijn vruchtbare dagen.
Volgens mij heeft manlief de buikgriep te pakken! We hebben vannacht allebei geen oog dicht gedaan, want ja, hoe kun je goed slapen als je partner ziek is, en om de haverklap naar de wc moet.

Conclusie: ik ben harstikke moe, heb geen idee hoe ik het vol ga houden op het werk. Misschien maar vragen of ik een paar uur verlof kan opnemen!

Nog een fijne dag
Oh Ashkyla, dat had mijn post kunnen zijn! Hier precies hetzelfde!
Beterschap Ashkyla en vlammetje! Heel naar die buikgriep! Hier was het vorige week raak, alledrie hebben we het gehad. Het lijkt wel een kort virus! 2 daagjes en toen waren we er van af. Hopelijk knappen jullie snel op!
Dit is al de tweede buikgriep bij ons. De eerste heb ik zelf ook gehad en mijn dochter ook en deze treft nu mijn dochter (lijkt nu weer beter te zijn) en vriend. Deze is wel milder (niet overgeven maar alleen buikloop). Ze voelen zich beide niet heel beroerd lijkt het. Ik hoop er nu wel onderuit te komen, ben net bijna van de verkoudheidsgriep af! Grrrrrr ik haaaaaat al die stomme virussen!!!
@matroesjka

Dat is fijn en een mooie cyclus! Nu hopen dat het weer snel om is haha..

Beterschap lady's. Hoop dat jullie en jullie gezin/vriend dsnel opknappen. Hier ook niet helemaal fit, niet echt ziek gelukkig. Ben al dagen misselijk, heel irritand. Achja, kan ik vast wennen haha..
@vlammetje hier komt de gordijnen bus ook in ons nieuwe huis. Lijkt mij echt ideaal! Wij maken een afspraak wanneer wij er wonen en onze nieuwe meubels er ook zijn. Dan hopen wij mooi passende gordijnen te vinden. Benden dus even zonder gordijnen. Maar voor een paar weken vind ik dat wel prima. Boven doen we op onze slaapkamer wel gordijnen voordat we verhuizen.

Beterschap voor alle mensen met (buik) griep.!

@Ik heb vorige week zondag mijn laatste pil geslikt. Tot nu toe merk ik er nog maar weinig van. Komt vast van de week wel.
Hallo allemaal,

Ik zie dat de tabel helaas vol is maar ik zou als het mag wel heel graag meeschrijven.

Ik stel me even voor;

Ik ben 33 jaar oud en mama van een superlief, vrolijk jongetje van 8 maanden.

Mijn vriend en ik genieten echt van ons jonge gezinnetje en willen graag een wat groter gezin. Als het aan ons ligt zouden we graag 3 kindjes willen. Mijn vorige bevalling werd een keizersnede.

We zijn op dit moment weer begonnen met proberen.

Ik heb altijd mijn eisprong heel goed gevoeld. Heel apart.

Toen we voor de eerste keer gingen proberen was ik in 1x zwanger maar dat was helaas een buitenbaarmoederlijke zwangerschap waarbij er een eileider is weggehaald. Daarna duurde het 5 maanden voor er weer een eisprong was en toen was ik weer meteen zwanger.

Nu afgelopen zondag had ik weer de eerste eisprong sinds ik weer stopte met de pil.

De dag ervoor hoofdpijn en in de avond een uur lang supermisselijk en kotsen!

Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar las dat er meer vrouwen zijn bij wie de eisprong ook altijd heftig voelbaar was en die hadden na een bevalling ook dit verschijnsel.

En zondag was dus de eisprong. Moeilijk uit te leggen maar dat is heel herkenbaar altijd bij mij en te bevestigen met een ovulatietest.

Maar erg spannend dus!

Vinden jullie het vroeg om nu al voor een tweede te beginnen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven