Zwanger, wat nu...?

23-04-2015 12:44 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iedereen bedankt voor de reacties!
Heftig, wat een lastige situatie.

Waarvoor is je vriend in therapie?

Kan hij dit doen op een plek in Duitsland wat dichter bij Nederland?

Diep in jezelf graven en veel praten met je vriend of je wel of (nog) geen kind wil.

Helaas geen tips, dit is jouw (jullie) beslissing.

Succes!
Ik heb met deze situatie ook geen ervaring, maar is abortus nog een optie voor je dan? Of ben je meer in de war dat je niet weet hoe het allemaal moet gaan als het kindje er eenmaal is?

Begrijp dat het lastig voor je moet zijn!
Een eerste reactie: gelukkig nooit in een vergelijkbare situatie gezeten, maar ik herken dat "niets voelen" enorm. Heb drie (gewenste) kinderen, maar zodra ik zwanger was voelde ik me verre van happy of uberhaupt gevoelens naar de baby in mijn buik. Iedere keer kwam dat bij mij pas in de loop van de zwangerschap als ik de baby voelde schoppen. Na elke bevalling bij mij elke keer een explosie van geluk en ben gek op mijn kinderen. Bang zijn voor of dat gevoel ooit komt, dat was ik bij de eerste, daarna wist ik hoe het bij werkte en had ik er alle vertrouwen in.
ik denk dat je het gewoon echt niet wilt.

Je noemt alleen de nadelen op en zegt niks te voelen bij je echo. Een abortus is niet zomaar iets wat je even doet. Ook niet als je kindje niet gewenst is. Ik heb geen advies..ik wens je alleen heel veel wijsheid in het maken van je uiteindelijke keuze.
Alle praktische kanten zou ik heel even laten liggen en je een paar dagen concentreren op de belangrijkste vraag: Wil jij een kind?

Daar draait het om! De rest wordt daarna pas belangrijk en heeft daarna nog zeker wel invloed, maar het heeft geen zin om praktische problemen op te als je nog niet zeker weet wat je wilt.

Als jij zelf mag kiezen, zonder met iets of iemand rekening te houden, wil je dan dit kind houden?
Het is zoals het is
je bent vier maanden samen, En je bent al zo ver zwanger, dat je al drie echo's'?? (waarom??) hebt gehad

Ik zet slechts lichte vraagtekens
Je bent pas vier maanden samen met je vriend dus zou me niet teveel richten op hoe lief en zorgzaam hij nu wel niet voor je is. Jullie hebben echt net wat. Hij heeft therapie en weinig werk, dat lijkt me veelzeggender.
Je hebt vier maanden een relatie met iemand uit Berlijn, die therapie volgt.

Heeft je vriend werk en familie in Berlijn?

Je bent 32 jaar. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en lekker met je toekomstige kind in Nederland blijven. Als je vriend hierheen wil komen, prima toch. Kun je altijd nog zien, hoe en of jullie relatie werkt.
quote:lilalinda schreef op 23 april 2015 @ 13:01:

je bent vier maanden samen, En je bent al zo ver zwanger, dat je al drie echo's'?? (waarom??) hebt gehad

Ik zet slechts lichte vraagtekensDat is wel bijzonder inderdaad. Offtopic, maar ik ben nu 8 weken zwanger en pas 1 echo gehad.
Ik voelde me bij mijn tweede zwangerschap ook verre van happy, terwijl hij toch echt gewenst was!!

Hormonen zeg maar. Gevoel van blijdschap kwam pas halverwege.

Voelde me ook schuldig dat ik geen blij gevoel had naar mijn kind toe.

Ik zou in Nederland blijven. Voorlopig. Vader kan altijd nog naar jullie toe komen. En dan voor therapie terug naar Duitsland.

Wat werk betreft; Je staat er niet alleen voor he!

Kind heeft een vader, er is opvang, misschien een opa / oma of gastouder.

Blijven werken als je daar happy van wordt! Kind heeft meer aan een blije moeder dan eentje die zich tussen 4 muren gevangen voelt.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Hij kan toch tussen de therapiesessies regelmatig naar Nederland komen, en als de therapie klaar is permanent?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Moeilijk! Wel fijn dat je vriend overal voor open staat, dat maakt het iets makkelijker.

Zelf kan ik niet zeggen dat ik niks voelde in mijn zwangerschap, ik vond het zeker wel bijzonder. In theorie, want in de praktijk kon ik me maar heel moeilijk een voorstelling maken dat er echt een kindje in mijn buikje groeide. De laatste maanden zijn inderdaad verreweg de meest leuke. Als je je kindje voelt bewegen wordt alles veel reëler.

Als je besluit de zwangerschap voort te zetten kun je eens gaan kijken of haptonomie iets voor je is. Hier in Frankrijk is dat heel populair, en het is een manier om als ouders meer contact met je baby te krijgen. Je baby gaat ook echt reageren op je aanrakingen en volgt je hand wanneer je die over je buik heen beweegt. Het klinkt zweveriger dan het in werkelijkheid is

Wat betreft vriend zou ik of nog blijven latten of hem het in Nederland laten proberen. Hij lijkt uit jouw verhaal minder te hoeven opgeven. Heeft hij een reële kans op werk in Nederland denk je?
quote:lilalinda schreef op 23 april 2015 @ 13:01:

Ik zet slechts lichte vraagtekensEh ja ik ook..tenzij er medische redenen zijn voor extra echo's. Ik ben nu bijna 20 weken zwanger. Echo 1: bij 10 weken (termijnecho), doptone (dus alleen luisteren bij verloskundige bij week 14 en 18 en daarna een 20weken echo om te zien of alles ok is. Er klopt gewoonweg iets niet aan dit verhaal.
quote:Marieke1983s schreef op 23 april 2015 @ 16:22:

[...]

Eh ja ik ook..tenzij er medische redenen zijn voor extra echo's. Ik ben nu bijna 20 weken zwanger. Echo 1: bij 10 weken (termijnecho), doptone (dus alleen luisteren bij verloskundige bij week 14 en 18 en daarna een 20weken echo om te zien of alles ok is. Er klopt gewoonweg iets niet aan dit verhaal.

en misschien is een prima verklaring, die lees ik dan graag.

Een onderwerp met controverse (abortus?, therapie?) in combi met een nieuwe TO, maakt mij wat achterdochtig
Kan wel hoor Marieke.

Ik woon niet in NL maar ik heb met zes weken een echo gehad, toen weer met tien en vanaf toen bijna elke maand. Geen medische indicatie.
quote:lilalinda schreef op 23 april 2015 @ 16:25:

[...]

en misschien is een prima verklaring, die lees ik dan graag.

Een onderwerp met controverse (abortus?, therapie?) in combi met een nieuwe TO, maakt mij wat achterdochtigMee eens!
quote:elfje26 schreef op 23 april 2015 @ 16:26:

Kan wel hoor Marieke.

Ik woon niet in NL maar ik heb met zes weken een echo gehad, toen weer met tien en vanaf toen bijna elke maand. Geen medische indicatie.Ik ook: 8 weken, 11 weken (termijn) en 14 weken (omdat ze het hartje niet zo snel konden vinden en er toch een echo-apparaat in de buurt stond). Ik kan me voorstellen dat TO misschien nog eerder een echo heeft gehad omdat de zwangerschap 'onverwacht' kwam.
quote:Bloes schreef op 23 april 2015 @ 16:30:

[...]

Ik ook: 8 weken, 11 weken (termijn) en 14 weken (omdat ze het hartje niet zo snel konden vinden en er toch een echo-apparaat in de buurt stond). Ik kan me voorstellen dat TO misschien nog eerder een echo heeft gehad omdat de zwangerschap 'onverwacht' kwam.

Gelet op de plaats waar de TO woont, NL dus, ga ik uit van de info die meestal geldend is in NL. Mijn zwangerschap was in het begin ook medisch lastig. Dus ik weet ongeveer hoe het kan gaan. Misschien kan TO wat uitleg geven? Want ik begrijp het anders gewoonweg niet.

Er zijn 1000 en 1 redenen waarom er vaker een echo wordt gedaan, maar de reden van TO schrijft ze niet op en daarom gaan sommige mensen vraagtekens zetten. Niet bij de geloofwaardigheid van het verhaal maar ik zeg wel: voor mijn beeldvorming mis ik info.
quote:Bloes schreef op 23 april 2015 @ 16:30:

[...]

Ik ook: 8 weken, 11 weken (termijn) en 14 weken (omdat ze het hartje niet zo snel konden vinden en er toch een echo-apparaat in de buurt stond). Ik kan me voorstellen dat TO misschien nog eerder een echo heeft gehad omdat de zwangerschap 'onverwacht' kwam.

blijft toch, dat TO haar vriendje pas 4 maanden kent en ze niet bij elkaar om de hoek wonen

Maar ik laat me heel graag van mijn wantrouwen af helpen hoor, kom maar op TO!
Beetje off topic, ik zit nu in de 20ste week, mijn buik is voor onbekenden soms niet te zien, als ik bijv een wijder shirt draag. Ben lang, slank.. Verder niet aangekomen (behalve op mijn borsten). Ik zie mijn buik, mijn vrienden en familie ook. Maar ik mag elke dag uitleggen aan mensen (bediening in een restaurant bijv of collega's) dat ik wel zwanger ben, en ja, ben halverwege, en ja ik weet het zeker..ik was er namelijk bij toen het gebeurde. Die buik gaat wel groeien hoor, ik draag alleen niet altijd graag strakke shirts.

Kortom, mensen zijn soms snel in hun oordeel, maar hee...het verhaal van TO is ofwel onvolledig of er is iets anders aan de hand.
quote:Marieke1983s schreef op 23 april 2015 @ 16:35:

[...]

Er zijn 1000 en 1 redenen waarom er vaker een echo wordt gedaan, maar de reden van TO schrijft ze niet op en daarom gaan sommige mensen vraagtekens zetten. Niet bij de geloofwaardigheid van het verhaal maar ik zeg wel: voor mijn beeldvorming mis ik info.

Eens. Misschien is TO ook al wel veel verder zwanger dan wij denken. Dat heeft ook gevolgen voor de reacties natuurlijk.

TO, om op jouw laatste alinea in je OP terug te komen: ik voelde, bij de echo's en de zwangerschap, ook vrij weinig. Ik ben er wel heel blij mee hoor. Maar toch. Nu bij 25 weken begint dat wel een beetje te komen, maar ik blijf nuchter en kan me er, hoewel mijn buik als een gek groeit, nog steeds heel weinig bij voorstellen. Dat komt vast wel goed, ik maak me dus geen zorgen. Maar je bent dus echt niet de enige.
quote:Bloes schreef op 23 april 2015 @ 17:04:

[...]

Eens. Misschien is TO ook al wel veel verder zwanger dan wij denken. Dat heeft ook gevolgen voor de reacties natuurlijk.

TO, om op jouw laatste alinea in je OP terug te komen: ik voelde, bij de echo's en de zwangerschap, ook vrij weinig. Ik ben er wel heel blij mee hoor. Maar toch. Nu bij 25 weken begint dat wel een beetje te komen, maar ik blijf nuchter en kan me er, hoewel mijn buik als een gek groeit, nog steeds heel weinig bij voorstellen. Dat komt vast wel goed, ik maak me dus geen zorgen. Maar je bent dus echt niet de enige.Mee eens, hier kindje ook erg gewild, maar ook nuchter
Hi meiden, veel dank voor jullie reacties! Niets verdachts aan mijn verhaal hoor , ik ben nu 11 weken zwanger en in Duitsland onder controle. Hier ga je direct naar een gynaecoloog (is geen verloskundige) en wordt er iedere keer een echo gemaakt (en bloed geprikt en urine getest). Hiervoor gekozen omdat ik zoals gezegd veel bij mijn vriend ben en we zo samen naar de afspraken kunnen.

Ik realiseer mij bijzonder goed dat de tijd begint te dringen en de knoop doorgehakt moet worden. De spanning in onze relatie, die nog zo pril is, loopt af en toe ook behoorlijk op.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties, de steun voelt goed.
Welke knoop wil je doorhakken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven