Zwanger willen worden....

01-07-2015 20:20 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden/dames.....

Ik ben hier nieuw en ik zou het leuk vinden om hier te kletsen met meiden die ook bezig zijn met zwanger worden waarbij het al wat 'rondes' duurt.

We zijn zelf nu 5 maanden bezig en die frustratie dat er toch weer een menstruatie komt is in zicht! wie herkent dit en hoe gaan jullie ermee om?

Ik heb al een zoontje van 7 en die is er door de prikpil doorheen geschoten bij hem kwam ik er ook pas na 5 maanden achter,zo raar kan het dus gaan haha!

benieuwd naar jullie ervaringen!!

groetjes lailtje
Hoi Lailtje, wat fijn om eens een topic te zien van vrouwen waarbij het allemaal iets langer duurt maar die nog niet in de mmm zitten. Ik heb wel vaker topics bekeken maar vaak waren daar al zo veel vrouwen dat ik het te druk vond. Wij zijn net ronde 11 ingegaan, dus de frustratie is me bekend. Maar vandaag even niet, vandaag geniet ik van mijn witbiertje in de tuin

Groetjes!
Oef ik vind t zo hot wil alleen maar bij de waaier liggen haha, tuin kom ik niet in!

Ik probeer er ook minder mee bezig te zijn maar dat is zo moeilijk, jullie zitten ronde 11? Spannend he, hopeljjk is t voor ons dit jaar nog raak ;)
Haha, 1 week per jaar ben ik blij met de beschutte ligging van onze tuin ;)

Dit jaar zou fijn zijn,maar durf er niet te hard op te hopen (kerst 2014 zit nog vers in mijn geheugen). Eerst de zomer maar doorkomen en dan eens een bezoekje aan de huisarts brengen
Ja ik moest toevallig gister voor iets anders naar de huisarts, ik heb verteld dat we bezig zijn en in ronde 5 zitten. Helaas kun je inderdaad echt pas na 1 jaar terecht voor verdere hulp. Ik weet t ik ben heel ongeduldig :(

Maar ik heb nu zo het gevoel dat er iets niet goed in mijn buik zit en dan ga ik rare dingen bedenken wat er zou kunnen zijn dat t niet lukt, herken je dat?

Hallo lailtje!

Heel herkenbaar!! En hoe ga ik ermee om... Tsjaaa eigenlijk gewoon niet

Ik heb nog niet echt een manier gevonden om de teleurstelling iedere keer weer te handelen.

Wij zitten nu in ronde 11 voor nummer 1 en ik vind het bizar hoe je iedere keer weer opnieuw hoop hebt!

En dan neem je je nog zo voor om geen hoop te krijgen omdat je iedere maand wel klachten hebt waarvan je denkt dat het eindelijk gelukt is. Dan komt m'n NOD dichterbij en ben ik zowat ieder uur naar het toilet aan het lopen om te kijken of ik al ongesteld ben geworden. Opluchting als dat niet het geval is. En dan de welbekende ongesteldheidsbuikpijn. Hoop vervliegt, maar zolang je nog niet ongesteld bent kan het nog, denk je dan. Totdat het toch doorzet. Dan ben ik meestal wel een dag echt teleurgesteld en moet dan ook wel een traantje laten. En dan raap ik mezelf weer bij elkaar en ga vol goede moed een nieuwe ronde in.

Zo gaat het bij mij ongeveer iedere maand

Partner en ik hebben nu wel een intakegesprek gehad bij de fertiliteitspoli en krijgen volgende cyclus een aantal onderzoeken, dus dat vind ik wel erg spannend! Ik heb een korte luteale fase, dus wellicht dat dit het zwanger worden moeilijker maakt. Maar daar komen we dan (hoop ik wel achter)

Maar toch bizar! Dat het bij jouw zoontje onverwacht lukte en het nu langer duurt! Het lichaam steekt heel raar in elkaar ben ik achter gekomen...

Maar ik ben nog steeds positief! Het moet gewoon een keertje lukken! Dus bij jouw moet dat ook gewoon het geval zijn, je lichaam moet misschien gewoon weer even erachter komen hoe het moet
Heel herkenbaar wolkje! In mei was het door een vroeg ei ook bijna niet mogelijk dat ik zwanger kon zijn... toch weer alle symptomen

En elke keer weer die teleurstelling... positief ben ik nooit geweest (de eerste 3 maanden misschien).
Wat fijn dat we er wel over kunnen praten dan hier!!

K gooi het niet zo erg naar de buitenwereld om vragen te vermijden als t toch wat lang gaat duren, ik heb wel een regelmatige cyclus natuurlijk is er wel iets veranderd ik ben 7 jaar verder inmiddels van mn eerste zwangerschap.

Vroeger heel erg ongesteld en 6 dagen, tegenwoordig maar 4 dagen en heel licht.

Zo raar kan je lijf dus veranderen, ik weet niet of dat invloed heeft.

Ik moest het vandaag worden en ik dacht k ga toch even testen omdat k rare klachten na mijn eisprong had, ik hoopte zo dat t nu raak was! Helaas negatief, ook nog geen ongi.

We gaan de volgende ronde weer in

En dan zie je uitgerekend vandaag allemaal dikke buiken en kinderwagens, oef!!!
heel herkenbaar , ben nu 57 en mijn vrouw 60 , hebben 1 zoon van 29 .

wij hebben 5 jaar moeten proberen en dan was het eindelijk zo ver , maar hebben toen in die jaren ook veel teleurstellingen gehad ,

maar als je je daar heel fel gaat naar verlangen en je er op gaat spitsen lukt het meestal , kan jullie alleen maar aanraden om niet alle dagen seks te hebben met je partner en het in een ongedwongen en uitkijkend naar die zwangerschap . zo het doen als jullie beiden goed opgewonden zijn en veel zin hebben , moet niet altijd in bed te zijn , ben er zeker van dat het dan wel eens heel snel en onverwacht kan raak zijn .

wens jullie het allerbeste en dat je vlug een nieuwe spruit mag verwachten
Goedemorgen!

Ik denk, ga toch maar eens snuffelen of er een recent topic is over dit onderwerp en tadaaa!

Mag ik me bij jullie aansluiten?

straks mijn uitgebreide verhaal, zie nu aan de klok dat dochter naar school moet, oeps!

Tot later!! X
Enjoy life!
hallo poohtje29!

welkom,ik wacht je uitgebreide verhaal af

x
Goedemiddag,

Het duurde even maar hier ben ik dan!

Ik ben bijna 37 (over 23 dagen hihi) en moeder van 1 dochter van 6,5. Ik raakte zwanger van toen mijn man, inmiddels ex binnen 4m. Nu heb ik een nieuwe vriend en in mei 2014 besloten we om samen voor nog een kindje te gaan. Helaas is dit tot op heden niet gelukt. Nu weet ik dat mijn leeftijd een grote rol speelt maar daarentegen ben ik sinds 2012 ook bijna 40kg afgevallen dus had toch stiekem de hoop dat het snel zou lukken.

Ik heb periodes gehad dat ik er heel erg mee bezig was maar ook periodes dat ik het allemaal goed kon loslaten. Vriend en ik hebben ook continu goed gesproken over alles en hoe lang we er mee doorgaan, etc. Het is gezien, mijn leeftijd toch heel realistisch om een bepaalde grens in gedachten te houden.

Eind april zo'n beetje zijn we verwezen naar de poli fertiliteit in het ziekenhuis. Ondanks dat we twijfels hadden over hoe ver we wilden gaan, ook ivm hormonen e.d wilden we toch wel weten of er medisch iets aan de hand was. Een intake en een aantal onderzoeken gehad maar tot nu toe ziet alles er prima uit, bij hem geen problemen, ik heb een keurige cyclus en geen mankementen aan eierstokken/baarmoeder. Ik had dus al min of meer mezelf verteld dat ze ons niet zouden gaan helpen en we het nog een half jaar zelf moeten proberen. Maar dat half jaar is ook wel onze grens dus voelde wel wat dubbel.

Gisteren hadden we een nieuwe afspraak om de uitslag van mijn laatste onderzoek te bespreken. Ik had een andere arts dan voorgaande keren. En van het een op het andere moment verteld zijndus dat ze in augustus, na hun zomersluiting gaan beginnen met iui!! Nou, ik was even een klein momentje perplexed moet ik zeggen maar zoooooo blij!!

Nou, dit was even mijn verhaal, ik hoop dat we leuk schrijfcontact hier krijgen! Niemand in mijn omgeving heeft hier echt ervaring mee dus voel me beetje alleen soms

Fijne dag!
Enjoy life!
hallo poohtje,

we hebben bijna hetzelfde verhaal haha, nieuwe partner,al een kindje enz

ik hoop natuurlijk dat we wel spontaan zwanger raken,dat ziekenhuis gedoe lijkt me helemaal niks maar ik zou het er wel absoluut voor over hebben. ik kan het niet echt loslaten na deze negatieve test,het hakt er nu na 5 maanden echt ineens heel erg in.

ik heb net een pakje clearblue ovulatie testen gekocht,ik hoop dat dit ook wat duidelijkheid geeft voor mn vruchtbare periode,zodat we dan echt gericht kunnen klussen hihi

wat doen ze bij iui precies?

groetjes!!
quote:mssfiddler schreef op 01 juli 2015 @ 22:11:

Heel herkenbaar wolkje! In mei was het door een vroeg ei ook bijna niet mogelijk dat ik zwanger kon zijn... toch weer alle symptomen

En elke keer weer die teleurstelling... positief ben ik nooit geweest (de eerste 3 maanden misschien).die symptomen herken ik! je lichaam kan je goed in de zeik houden
quote:wolkje82 schreef op 01 juli 2015 @ 22:05:

Hallo lailtje!

Heel herkenbaar!! En hoe ga ik ermee om... Tsjaaa eigenlijk gewoon niet

Ik heb nog niet echt een manier gevonden om de teleurstelling iedere keer weer te handelen.

Wij zitten nu in ronde 11 voor nummer 1 en ik vind het bizar hoe je iedere keer weer opnieuw hoop hebt!

En dan neem je je nog zo voor om geen hoop te krijgen omdat je iedere maand wel klachten hebt waarvan je denkt dat het eindelijk gelukt is. Dan komt m'n NOD dichterbij en ben ik zowat ieder uur naar het toilet aan het lopen om te kijken of ik al ongesteld ben geworden. Opluchting als dat niet het geval is. En dan de welbekende ongesteldheidsbuikpijn. Hoop vervliegt, maar zolang je nog niet ongesteld bent kan het nog, denk je dan. Totdat het toch doorzet. Dan ben ik meestal wel een dag echt teleurgesteld en moet dan ook wel een traantje laten. En dan raap ik mezelf weer bij elkaar en ga vol goede moed een nieuwe ronde in.

Zo gaat het bij mij ongeveer iedere maand

Partner en ik hebben nu wel een intakegesprek gehad bij de fertiliteitspoli en krijgen volgende cyclus een aantal onderzoeken, dus dat vind ik wel erg spannend! Ik heb een korte luteale fase, dus wellicht dat dit het zwanger worden moeilijker maakt. Maar daar komen we dan (hoop ik wel achter)

het lichaam steekt inderdaad maar raar in elkaar, zo raak je zwanger door de pil heen en zo mag je toch even klussen.

ik heb natuurlijk een andere partner nu en misschien kan het ook bij hem liggen,slecht zaad. of er is inmiddels 7 jaar later iets bij niet goed, maar zo negatief wil ik eigenlijk niet denken maar je denkt wel van alles haha

Maar toch bizar! Dat het bij jouw zoontje onverwacht lukte en het nu langer duurt! Het lichaam steekt heel raar in elkaar ben ik achter gekomen...

Maar ik ben nog steeds positief! Het moet gewoon een keertje lukken! Dus bij jouw moet dat ook gewoon het geval zijn, je lichaam moet misschien gewoon weer even erachter komen hoe het moet we blijven positief!! er komt heus wel een keine mini
quote:Lailtje schreef op 02 juli 2015 @ 14:23:

hallo poohtje,

we hebben bijna hetzelfde verhaal haha, nieuwe partner,al een kindje enz

ik hoop natuurlijk dat we wel spontaan zwanger raken,dat ziekenhuis gedoe lijkt me helemaal niks maar ik zou het er wel absoluut voor over hebben. ik kan het niet echt loslaten na deze negatieve test,het hakt er nu na 5 maanden echt ineens heel erg in.

ik heb net een pakje clearblue ovulatie testen gekocht,ik hoop dat dit ook wat duidelijkheid geeft voor mn vruchtbare periode,zodat we dan echt gericht kunnen klussen hihi

wat doen ze bij iui precies?

groetjes!!ik vond maand 4 en 5 ook erg naar... dan hoor je gewoon niet meer bij de "snel" zwangeren. Maand 9 vond ik ook vervelend... De rest natuurlijk ook wel, maar toch anders. Ben nu aan het aftellen tot we naar de huisarts gaan en merk dat ik er ook even klaar mee ben. Dus even geen temperaturen en geen ovulatietesten. (Over een week is het vast weer helemaal anders)
ik ben vandaag ongesteld geworden,helaas.

door naar ronde 6!!

overleven jullie de hitte een beetje??
He das nou jammer Lailtje!! :( Kop op en vol frisse moed op naar ronde 6!

Heel herkenbaar hoor meiden, die fases van wel of niet (erg) teleurgesteld zijn. Wij waren er de 1e maanden ook helemaal niet zo mee bezig. Daarna hakte het er bij mij toch wel een paar keer in. Toen vond vriendlief mij ff te obsessief worden dus een goed gesprek gehad en daarna weer lange tijd los kunnen laten. Nu is het allemaal even aangewakkerd door het ziekenhuisgedoe natuurlijk.

Mijn ongesteld komt dit weekend als het goed is. Ik verwacht het ook want mijn eisprong was het weekend voor de kijkoperatie, toen niks gedaan omdat ik geen risico's wilde nemen dus kan nu niet zwanger zijn.

Volgens mij werd er ook gevraagd wat IUI is. Als je in het ziekenhuistraject zit zijn er verschillende trajecten zoals IUI, IVF e.d.

IUI is zo'n beetje de 1e stap als blijkt dat er lichamelijk weinig tot niks aan de hand is. Het sperma word ingeleverd, schoongewassen en daarna ingebracht in de baarmoeder. Wat dieper dan hoe diep het normaal zou komen via sex zeg maar. Ze helpen je gewoon net even een stapje verder op weg. Dit kan met en zonder hormonen spuiten bij de vrouw. Ik had voorkeur voor zonder gezien mijn leeftijd en ik geen idee heb van de bijwerkingen maar dan heb je 9% kans en met 12% dus als ik er dan toch voor ga dan liever die 12%. Met die hormonen rijpen de eiblaasjes sneller zodat hun beter kunnen inschatten wanneer je eisprong is en ze het op het 'goede' moment kunnen inbrengen. Daarbuiten natuurlijk ook via de natuurlijke weg blijven proberen want je weet het maar nooit

Ik vond de hitte woensdag heel erg, gister viel het wel mee. Vandaag kan ik het nog niet goed inschatten, ben aan het werk en in de woning is het lekker koel dus ik blijf lekker waar ik ben

Leuke weekendplannen? Wij gaan klussen in het nieuwe huisje van mijn ouders...zucht...:) Oja, ik ga wel nog met een vriendin naar de nieuwe Magic Mike film
Enjoy life!
Lieve TO,

Ik snap je frustratie hoor. Maar.. Je bent al een keer zwanger geweest! Je zoontje is het bewijs dat je wel zwanger KUNT worden.

Goed dat je ovulatietesten hebt gekocht, zodat je goed weet wanneer je vruchtbare dagen zijn. Succes en het komt goed.

Liefs
quote:bettiepage schreef op 03 juli 2015 @ 13:08:

Lieve TO,

Ik snap je frustratie hoor. Maar.. Je bent al een keer zwanger geweest! Je zoontje is het bewijs dat je wel zwanger KUNT worden.

Goed dat je ovulatietesten hebt gekocht, zodat je goed weet wanneer je vruchtbare dagen zijn. Succes en het komt goed.

LiefsJa dat is ook helemaal waar, ik had alleen gehoopt ergens omdat mijn zoontje er door de prikpil heen schoot het dit keer ook zo gepiept was hihi, maar we gaan vol goede moed door! Het is alleen inderdaad als je san weer ongi word dat je denkt : shit! :(
Hoe is het verder met de dames hier? Ik vind het zo hot!!!!

Het is enkel binnen bij de waaier goes uit te houden haha!
Goedemiddag!

Paar dagen niet geweest maar ben erg druk met het helpen van mijn ouders in hun nieuwe huisje. Moeten ze over 2,5 week in, ppff!

Gelukkig is de temp wat gezakt want vorige week behang afstomen was een hel!

Lailtje, snap de teleurstelling wel hoor! Met name als het de 1e keer zo 'simpel' gegaan lijkt te zijn verwacht je dit niet. Met name door de prikpil heen lijkt wat bijzonder omdat er gezegd word dat het lang duurd eer je zwanger bent na gebruik. Ik had het nu ook, de 1e keer binnen 4m zwanger, niet overdreven veel sex, geen tesete e.d gedaan n 40kg zwaarder. En dan nu...zijn we ineens een jaar verder zonder resultaat...

Hoop echt dat het nog gaat lukken, heb bijna alles al in huis nl ;) Mss is dat het lot tarten maar het kwam min of meer zo uit omdat een vriendin besloot niet meer door te gaan voor een 2e en ik dus alles zo kon overnemen.

Fijne dag!
Enjoy life!
Hey dames, ik ben ondertussen zwanger geworden ( nu 4 maanden) maar heeft bij mij meer dan een jaar geduurd. Ik kan me jullie onzekerheid en teleurstellingen dan ook heel goed voorstellen. De keer dat ik zwanger was voelde ik me echt ongelooflijk ongesteld dus het duurde voor mij en mijn vriend ook echt even tot we beseften dat het echt goed nieuws was.

Wil jullie even een hart onder de riem steken en ik duim voor jullie allemaal dat het snel lukt!
Hallo dames!!!

Sorry voor mijn late reactie, heb een weekje in centerparcs gezeten, heerlijk afleiding gehad hihi!!!

Ik ga morgen beginnen met ovulatie testen, dat vind ik opzich al spannend om dit bij te gaan houden.

Hoe is t verder bij jullie?
quote:Frubeta schreef op 08 juli 2015 @ 20:29:

Hey dames, ik ben ondertussen zwanger geworden ( nu 4 maanden) maar heeft bij mij meer dan een jaar geduurd. Ik kan me jullie onzekerheid en teleurstellingen dan ook heel goed voorstellen. De keer dat ik zwanger was voelde ik me echt ongelooflijk ongesteld dus het duurde voor mij en mijn vriend ook echt even tot we beseften dat het echt goed nieuws was.

Wil jullie even een hart onder de riem steken en ik duim voor jullie allemaal dat het snel lukt!

Wow langer dan een jaartje, ben je door de medische molen gegaan?

Liefs!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven