Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
Hey! Ja ik lees zeker nog mee maar het is momenteel best zwaar met zwanger zijn, 4 dagen werken en net pittige griep achter de rug. Ik doe vanavond even een poging de tabel te updaten. Het lijkt me wel handig om straks een nieuw topic te openen. Vooral wanneer ik in mijn kraamtijd zit zal het vrijwel onmogelijk zijn alles bij te houden.

Ik typ dit snel even voor mijn VK bezoek aan. Zit in de wachtkamer. Alweer bijna 28 weken onderweg! Wat gaat het snel..

Ik duim voor je Roffa en houd het zondag in de gaten hier. En ook voor jou Yoga, dat alles goed blijkt. So far so good. En fijne vakantie Femme!
Hallo allemaal,

Ik ben 24 naar, mijn man 25 en sinds september proberen we zwanger te raken van onze eerste. Tot nu toe nog geen succes helaas. Ik merk dat ik me zorgen begin te maken...waarom zou het niet eerder raak zijn.... maar ik weet ook wel dat er een jaar voor staat.
Spannend allemaal.
Gelukkig wel een redelijk gelijke cyclus van 5 weken, soms 4.
Onze tijd is nu.
vlammetje wow 28 weken alweer, goed man, gaat snel. Leuk om weer even iets van je te lezen ;)
Jeetje, 28 weken vlam! Dat is al een eind onderweg. Ik hoop dat je je snel weer wat fitter voelt.
Yoga we hebben inderdaad de nipt gedaan. Hadden al na 7 werkdagen een goede uitslag dus dat was heel fijn en super snel.
Femme fijn dat je je zo goed voelt, veel plezier!
Vlam rustig aan hoor en alweer 28 weken dat gaat snel. Ben ook wel benieuwd hoe t met jade is die mag al bijna bevallen!
Marianne welkom! Wat vervelend dat t nog niet gelukt is, jullie zijn nog hartstikke jong maar zoals je al zegt gemiddeld 90% is binnen een jaar zwanger. Ik hoop dat t ook voor jullie snel raak is!
Ohh Roffa ik vind het spannend voor je!
Femme je vakantie klinkt echt heerlijk zeg
Yogayup, vervelend dat het niet zo soepeltjes gaat, laat je niet gek maken, ik duim met je mee voor een heerlijke echo 6 juli!

Ik heb een week lang ovulatietesten gedaan (oke even los daarvan, welke MAN heeft die bijsluiter geschreven, hou dat ding minstens 10 seconde onder een urinestraal. Ik weet niet hoe t met jullie zit maar als ik moet plassen staat dat niet gelijk aan de niagarafalls dus ik vond dat nogal een dingetje haha, maar afijn)

Ik heb 2 dagen een heel licht streepje gehad, verder niet. Is dat de eisprong? Dont know, hebben voor de zekerheid toch maar seks gehad haha (naar hoor ;)) en nouja wachten maar weer.
Welkom Marianne!
Ik kan mij goed voorstellen dat het allemaal ook enorm lang duurt voor je. Vooral als je ziet dat het bij anderen snel(ler) gaat. Ik hoop dat jullie snel een positieve test in handen hebben.

Roos: fijn dat de nipt goed was!

Eneirene: wat een gedoe met die ovulatie testen. Roffa was er ook al mee aan het klooien. Ikzelf heb het 1 maand geprobeerd en werd er ook niet wijzer van. En ach, dan maar een keertje extra seks, heeel naar :P

Hier staat de seks op een nulpunt sinds het bloedverlies. Nu zit man voor een dikke week in het buitenland en zou het toch al niet kunnen. Maar ik heb nu al dik 24u geen bloedverlies meer gehad, dus zaterdagnacht als hij thuis komt kunnen we weer :yes:
Ik voel mij ineens een stuk lekkerder, minder/geen kwalen en dan ga ik mij daar weer zorgen over maken. :facepalm: Oh my, wat een mind fuck is het soms allemaal. Mijn mantra is: of je je zorgen maakt of niet, je kunt toch niets veranderen aan de situatie. Dus zo probeer ik toch een beetje te ontspannen tot de volgende echo.

Theepoes: hoe was het gesprek?
Theepoes?? Hoe gaat het met je?

Ik ben weer terug in het koude Nederland brrrr. Gelukkig wordt het aankomende week weer zomer.
Dinsdag geslachtsbepaling spannend!!
Afbeelding
Egopost:
Roffa! Gefeliciteerd :)
Hips, hopsakee en pierlala.
Wouw Roffa zo een streep had ik nog niet eens 3 dagen na mijn NOD haha!
Echt zo fijn voor je. En je man? In de wolken....
Nogmaals gefeliciteerd!!! :hug: het is je zo gegund.
Man en ik zijn nog een beetje terughoudend. Maar best een lekker streepie voor 11dpo ;)
Gefeliciteerd Roffa! Wat een mooie streep!
Gefeliciteerd Roffa!
Wauw Roffa, van harte!! Hoe voel je je??

Ik had hier een heel verhaal over het gesprek in het ziekenhuis getypt, maar ik zie dat het niet geplaatst is...
Dus even opnieuw, maar dan de korte versie... :p

Er is een IVF-traject dat heel goed bij ons past. In het kort komt het erop neer dat ik dan maar weinig hormonen hoef, dat er per punctie maar één (of twee als die er zijn) follikel 'gepakt' wordt en dat er dus geen embryo's in de vriezer hoeven (dus ook geen keuze over wat we met die embryo's hoeven, want laten vernietigen zou ik echt niet over mijn hart kunnen verkrijgen!). Klein nadeel is wel dat we er een stuk verder voor moeten rijden, maar dat heb ik er graag voor over!
Ik heb het gevoel dat ik dan snel zwanger ben!

Binnenkort eerst nog een afspraak in mijn eigen ziekenhuis en dan dus een doorverwijzing naar het andere ziekenhuis. Ze willen dan misschien nog een cyclus monitoren... dat heb ik liever niet, want hoe eerder een terugplaatsing hoe beter... dus ik ga nu alvast mn cyclus goed in beeld brengen, dan kunnen we dat misschien wel overslaan :-)
Roos, fijn dat de Nipt goed was!!

Femme, welkom thuis. Lekker genoten!? Komende week wordt het hier weer lekker warm, dus dan waan je je weer op Tenerife :-)
Gefeliciteerd Roffa! Wat gaaf!
Thanks! @vlam ik ben inmiddels 39 hihi. UD 6 maart.
Hier een egopost:
Ik heb hier vandaag een stevig kloppend hartje en perfect gegroeide ‘vlek’ gezien. Ik ben enorm opgelucht. UD blijft staan op 5 feb, dus nu 7+6.
Wat een fijn bericht Theepoes. Ik neem aan dat je "opgelucht" bent. Ik hoop dat het snel raak mag zijn voor je.

Yogayup YES!!!!! Zo fijn voor je.
Roffa gefeliciteerd!!
Theepoes dat klinkt allemaal heel positief, super fijn zeg. Ik hoop dat t jullie snel t zo gewenste resultaat geeft.
Yoga wat heerlijk! Hebben ze t nog over t bloedverlies gehad?
Wat een fijn gesprek moet dat zijn geweest theepoes. Hopelijk begint het allemaal snel en kunnen we vieren dat je zwanger bent!

@roos: fijn van de goede nipt. Volgens mij had ik daar nog niet op gereageerd.

En de gynaecoloog kon nu niks afwijkends vinden en hij zei dat het een tweede kindje kon zijn geweest die ik al vroeg heb ‘afgestoten’. Maar echt weten zullen we niet en dat is oké. Blij dat ik 1 hopelijk gezonde baby in Mn buik heb.
Jaaaaa! Wat fijn Yogayup! Geen bloedverlies meer gehad?
Hopelijk kun je er nu een beetje van gaan genieten.
Fijn Yoga!!! Super!

Jaa, het was een fijn gesprek. Hebben er een dagje over nagedacht, maar konden ook niet bedenken waarom we dit niet zouden willen. Dus let's go! Het liefst zo snel mogelijk, maar dat is nog even afwachten. Ook met de vakantieperiode enzo...
Jemig wat een nieuwtjes!

Roffa gefeliciteerd!!!

Yoga, wat onwijs fijn dat je zo'n goede echo hebt gehad, hopelijk kun je nu meer genieten ervan :)

Theepoes, voor jullie ook gunstig nieuws zeg, ik word helemaal blij van alle berichtjes hier!

En zo leuk hoe de bovenste tabel echt uit aan het dunnen is <3

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven